Štapovi za smuđa

Započeo toktiz, 08 Mart 2009, 16:35:27

Isa

To je to, ja sam pogrešio u nazivu. Bilo je više tih seelhead verzija, spin, nano, iconic...
Znači taj 270 do 60g za 3850rsd, ostali ne znam kakvi su.

OtacMakarije

Свакако ћу отићи да их погледам.

Citat: OtacMakarije poslato 18 Februar 2022, 19:41:48Бојим се да није претврд, односно да га смуки не детектује пребрзо, да обрнем причу. Што се тиче извлачења поменутих риба, сигуран сам да може. Него, тежина бацања од 120gr бар мене асоцира на ово што написах у првој реченици.
А свакако је пожељно да добро осјети рибе у поменутом распону, али ми је то други приоритет.
Нисам сконтао алузију на дјевојчице.
Stap je devojcica u vrhu. Kad sam kupovao, gledao sam 3,3m al bio samo jedan u radnji, a ja volim 2 ista da sednem izmedju njih ko revolveras. Narucim 2 od 3m, kad stigose ja vidim da je kompletno nezniji od ovog, veze to nema sa 120gramskim stapom na koje smo navikli. Al, baca to bez da stucne, povije se lepo i baci, a uopste nemas osecaj da ne moze. Sportexi, Daiewe, i ostali su s 40gr vec jaci u vrhu od njega, bas za to sto pises sam i trazio stap. Meni se skoro smejase u radnji kad sam za nekog 40gramca rekao da mi je jak u vrhu. Ono sto ja trazim u stapu za sve ribe, sem soma je da bude sto osetljivijeg vrha, a da moze da baci. Ja sam puno smudjeva izgubio u nekom vremenu, bas zbog nedostatka takvih stapova, skine kedera. Ne znam taj Ron kakav je, idem u radnju ionako, pa ako ima bas cu pogledati. U svakom slucaju, posto si iz Bg, pogledaj stap. Tim stapom dobijas mnogo sirok raspon gramaza kojima ces pecati. Inace ja sam ga uzeo za neorjentisani ribolov u prolece, i leti kad som zna da mrljavi. Sad sto je 3m, ispao puno pogodjeniji je druga tema. Da te ne buni sto i sam uzimam lakse, ovi su pogodjeniji jer su prakticno kao match ili fider, s time da imaju samo jedan gornji deo. Isto mozes ko i ovim, samo jos nezniji smiley033

19 Februar 2022, 10:39:10
Gledao sam malo pre taj Ron, idoh da kupim kanape i fluorocarbon. Varalicarsko stapce, prilicno kruto. Meni se svideo do 28gr, s time da sam imao utisak da je jace obelezen, kad pogledah videh, onaj na 60gr mi je krut za smudja na dubinku. Usporedom njega i Spro, rekao bih da ces dobiti samo limitiraniji stap, slicnih karakteristika, cak je mozda Spro malo i meksi. U svakom slucaju, pogledaj oba, pa izaberi smiley033

OtacMakarije

Само још да провалим гдје их имају, у БГ.
Видим да их раде Fishing world, из Борче, али они су, ваљда, велепродаја.
Свакако ћу их погледати, макар ишао у Панчево.

Ja sam prva dva narucio iz sportskog ribolova, posalju mi jedan s izbijem prstenom, i lose vezan jedan sprovodnik. Kako nisam imao vremena da reklamiram, izmaltretiram ga da vidim sve sta moze, i da ga slomim, medjutim probam nisam uspeo. Taj poklonim drugarevom ujaku, sebi uzmem drugi. E, taj slomim nepaznjom, vrh mu je bio provucen kroz 1vu kariku, i udica mi zakaci za sediste. Kako ja ne volim nista krpljeno, kupim i 4ti, mozda nema, pokupovao ja sve smiley068 Ustvari ja sam tim stapom hteo da pomirim sve situacije u kojima se nadjem, da pecam od babuske do sarana, i imam neki osecaj. Mogu reci da sam uspeo u tome. Pecao sam njima s plovkom i 20gr otezanja, kao i u toku s 120, finiji je i lepsi od bilo kog saranskog parabolika, al mozes njime i da bacas kauglera, na plovak od 8gr, i bodorku od 100 s 20gr plovkom. Dosta mozes da ga silujes, s time da ce upiti sve. Ono sto mi nije dalo mira, je bucov. Mnogo puta mi napada kedere u cuvarci, al onog zadnjeg sto videh, ni na slikama ga video nisam. E, resio sam da se slikam s njim, zato i narucih ove druge, koji su meksi, tanji, masine s baitom. Ove deadbaitere sto pominjem, doci ce i oni. Pomiruju, smudja na plovak, sarana, stuku, pa i soma do XL velicine. Najgore sto jeste je kad imas specijalizovane alatke, moze to, ne moze ono. Nikad nemas pravi stap, za situaciju u kojima se nadjes, jer se uslovi toliko znaju razlikovati u par stotina metara obale smiley033

OtacMakarije

Прва потрага за њима, код дистрибутера, који ми је најближи, није уродила плодом. Још је човјек преда мном претраживао ексел од увозника, са доступним штаповима, и каже да их нема.
Сад, ако је то тачно, онда се можда могу наћи само негдје на залихама. А сумњам да неко има три. Још да су довољно близу, да их бар могу протрести, прије куповине... Изгледа да си покупио све.

Meni izbaca da ga ima u Plovku plus, i jos po nekim radnjama. Puno ime je Spro salty beast sea bass master 3,0 40-120gr smiley033

OtacMakarije

Да, да, рекох да ћу и до Панчева, ако не нађем ближе. Да их макар протресем, прије куповине. Уз услов да имају бар 3 комада.

23 Februar 2022, 14:38:51
Немају ни у Панчеву. Потврђују да нема код увозника.
Нисам стигао погледати остале приједлоге.
Потрага се наставља...

Blackhunter

Malo kasnim sa temom   :cheesy:  :cheesy:  :smiley:   ali jako je zanimljiva.
I šta bi na kraju, koje štapove je Makarije kupio?
Ja smuđa na dubinku na Dunavu iz čamca pecam sa Sportex hm turbo spin 2 dužine 3 m i tb 40 gr i Sportex Black Pearl 3m i tb 80 gr, i verujte da nema neke razlike u uzimanju. Na BP mi je sistem prikazan u temi "Smuđ na dubinku", čini mi se negde pred kraj posle filmova, predvez 50-tak cm na kraju, olovo 60 gr bočno na predvezu od oko 30-tak cm, a na hm 2 mi je olovo za muvanje 30 gr i ispod predvez 40-tak cm. Mašine na hm 2 Spro Blue Arc 9400 na BP DAM quick 5, na obe mašine osnovni konac... Pecam ga na peša zakacenog za usta ili belog kedera za leđa, na filet ili zgaženog...
Lepo ga pecaju i jedan i drugi štap. Hm 2 malo drugačije radi ali i BP ga jako lepo peca, čak sam na BP dobijao veće komade...
Mislim da mi previše filozofiramo i tražimo izgovore za nekad neuspešan ribolov u priboru. Te ne valja štap, te mašina, te debeo najlon, te konac, te ovo, te ono...
Peševe pecam na hm 2, isti sistem samo stavim manju udicu...
Naravno da to ne znači da bi smuđa namenski trebalo pecati priborom za soma ali dešavalo se da se upeca i na takav pribor.
Probaću ga ove sezone i na šaranske parabolike Prologic 10 ft i 3,5 lb i mašine Shimano baitrunner 6000 OC.
Svaki šaranski štap je dobar i za smuđa pogotovu ako su mašine sa bajtom i ako je konac osnovni. Predvez može i najlon. Ja lično koristim za predvez G-line 0,3 ili 0,35.
Dakle, na Dunavu može slobodno i jači štap, do 100 gr. i bez bajta Bitno je dati mu vremena da uzme..

25 April 2022, 21:51:05
Možda je tb 60 gr po Sportexu i 3 m dužine još bolja opcija. Ja ga pecam na onome što imam i ne tvrdim da je najbolja kombinacija, ali sam u suštini zadovoljan. Spadanja skoro da nema

OtacMakarije

Макарије није купио још ништа...
Нисам нашао, шта сам тражио, па ме касније обавезе одвукоше од куповине. Ево смуђ излази из забране, па ћу морати наставити потрагу.
Ти Спортекси су ми прескупи за 3 штапа, плус 3 машине.

Citat: Blackhunter poslato 25 April 2022, 21:48:10Malo kasnim sa temom   :cheesy:  :cheesy:  :smiley:   ali jako je zanimljiva.
I šta bi na kraju, koje štapove je Makarije kupio?

Peševe pecam na hm 2, isti sistem samo stavim manju udicu...
Drugaru, skoro mi dosao kolega iz France, pecao po Rhoni, Marni, i ne znam gde jos, dvometarskih somova ima na dusi, smudjova nebrojeno, i prodase mu stap za varalicarenje klena na 30-70gr :lol: I danju i nocu ga morim :lol: Moze se uloviti slucajno i na somovski stap, ulove se i babuske, ali stoji ono ali... Iz iskustva lova soma na kedere, stekao sam utisak da je ulov smudja na te stapove, nivo statisticke greske, mnogo poskidanih kedera i pogubljenih zivaca, ja i klenove kilase redovno ulovim na 300gramac, i nikakav osecaj nemam da sam ulovio ribu. Smudj opet trazi nezniji pribor, pogotovu na nasim devastiranim vodama, gde ga puno ima dobar i vrbov prut. Problem kod nas, je sto ribe nema, pa mi obracamo paznju na svaku, i trudimo se da joj nista ne zasmeta, te naravno nista i ne prepustamo slucaju. Ne kazem, da neko ulovi onim ili ovim, nit da je to od pribora lose, samo postoje neki od nas koji traze neki malo visi stepen, malo bolju realizaciju, malo vece uzbudjenje, jer priznaces, da je na neznijem stapu i kanapu, ipak malo lepsi osecaj vaditi ribu. Padre, nisam znao da nisi uzeo, video sam u radnji jedan Balzer, bas za te rabote, uz to jeftin, 4-5000, ali moram da ga otresem jos jednom, Black magic, ili Black Jeck. Oznake sam zaboravio, kad ga vidim opet reci cu ti, al bas fin za to pecanje smiley033

Makarije, brate po štapu :cheesy:
Ja sam ti predočio kojim i kakvim štapovim ja pecam smuđa iz čamca na Dunavu, odnosno hteo sam da te na neki način informišem kako bi imao u vidu o kakvim štapovima se radi, odnosno o rasponu težine bacanja, tvrdoći odnosto krutosti štapa ne apostrofirajući proizvođača... Ponavljam, ja ga pecam sa onim što imam i to je za mene zadovoljavajuća kombinacija za koju ne tvrdim da je najbolja. Da li postoji bolja? Sigurno da, ali iz svih ovih godina pecaroškog staža preko 30 godina aktivnog pecanja, posle nebrojeno štapova i mišinica, mogu samo da izvedem jedan zaključak iza koga stojim:
Štap i mašinica su stvar ličnog izbora i ličnih afiniteta svakog pecaroša u odnosu na vodu na kojoj peca i finansije kojima raspolaže!
Mi, pecaroši, možemo da ti damo savet, predlog, uputsva, kako god to neko da nazove, ali će odluka na kraju ipak biti na tebi jer
izbor pribora zavisi od mnogo faktora. Ne pecamo svi u istim uslovima, na istim mestima i nemamo svi iste finansijske resurse. Dok sam ne probaš, dok sam ne shvatiš prednosti ili mane određenih štapova nećeš pogoditi. Razumem i da traženjem preporuke pokušavaš da promašaje svedeš na minimum ali to ne ide tako. Za nekog je neki štap dobar dok ga neko drugi ne bi ni pogledao!
Za nekog je bolji Shimano, za nekog Daiwa...
Imaj na umu da skup pribor nije garancija da će se upecati velika riba, ali često se zbog jeftinog pribora izgubi riba života!
Još jedna bitna stvar: štap koji daje ribu ne bi trebalo menjati! Da li ima boljih? Sigurno ima, ali štap koji daje ribu se ne menja!

OtacMakarije

Друг, контам ја то све. И доста сам већ купио прибора, бесмислено скроз. Тако да сам оне заправо најтеже кораке већ прешао. Видјех негдје да је човјек задовољан штаповима које имам. Марина га пеца на неке Шимано мотке, од 1000 дин. Тако да, овдје се ради о болести, која нема лијека и од које мање - више сви болујемо. Само зависи шта је коме "омиљена" риба. Сходно томе и удара болест.
А признаћеш да је у мору штапова лакше изабрати, ако се избор ипак сведе на неколико модела. Па на воду, па послије неког времена донијети закључке.

@СашаБошко
Оне прве препоручене нисам нашао, а баш сам се потрудио.
Рад сам погледати сваки приједлог.

Данас сам ишао протрести онај Рон Томпсон. Дјелује ми можда и крући, у односу на оно што тражим. Кажем, нисам ја неки познавалац материје, али, ето, то ми је утисак.

Sasabosko
Da, brate, zato sam i napisao da to što se upeca na pribor za soma ne znači da bi na smuđa trebalo ići tim priborom!
Elem, u pravu si da je lepše i uzbudljivije pecati finijim priborom, uostalom odlično znam kako to izgleda kad mi recimo neki smuđ od oko 2 kila dođe na 40 gramca hm 2, a kako na 80 gramca BP. Ponavljam, nema neke razlike u uzimanju ali ima u borbi i te kako...
Zato i mislim da je za Dunav optimalno nekih 60tak grama tb, po Sportex-u, dok u mirnijim delovima, recimo u Gaju, posao rade i manje tb. Govorim ako se peca masinama bez bajta  odnosno ako štapom detektuje uzimanje.
Naravno, ako se peca sa mašinima sa bajtom onda tb i elastičnost štapa nisu toliko bitni odnosno nisu prioritan uslov.

28 April 2022, 18:27:05
 Sasabosko,
šta si uradio sa mašinama, jesi li uzeo Shimano baitrunner d ili oc?

Ma, sve ja razumem. Nisam uzeo jos baitove, jer cekam 2 stapa, sad valjda u maju mi stizu, narucio ih pre 2 meseca sigurno, svaki dan cekam da me pozovu. Stapovi 3,35 1,25lb a tezina bacanja 15-90gr. Za ove bait, sve imaju po jednu na stanju, i onda cu verovatno neku drugu, al tek kad mi stapovi stignu. Mucno mi je uzimati masinu bez stapa, jer prvo od mojih proverim sta mu lezi, pa onda uzmem druge. Vidi Black, taj isti pearl na 80gr je jaci u vrhu, i kruci od ovog 120gramca koji sam mu ja preporucivao, smesna stvar i Hydra 60gr je u vrhu jaca od njega. Za moju Moravu je i to pojak stap, pa je to razlog uzimanja ovih. Volim pecanje, time i pribor, i odavno mi nije trip siguran ulov, ako to uopste postoji... Meni je trip izvuci maximum iz trenutne situacije. A, stuku, smudja upecao sam na razne stapove, i opet kad bi to moglo pecao bih ih na najneznije moguce smiley033

28 April 2022, 19:38:05
Citat: OtacMakarije poslato 28 April 2022, 15:54:35@СашаБошко
Оне прве препоручене нисам нашао, а баш сам се потрудио.
Рад сам погледати сваки приједлог.

Za te, i ja sam ti rekao isto, klasican varalicarac, ma cemu on sluzio, dal je spin, dzig, ne daj boze crank, ne moze se poistovecivati s stapom druge namene. Natrci po neki namenski stap, koji je mozda predvidjen za neku drugu vrstu ribolova, ali se uklapa u nas stil. Poenta jeste naci optimalno nesto, ali toga kod nas u ponudi i nema bas. Naprotiv, ima namenskih stapova, koji nisu skupi, al opet nas narod i prodavci ne veruju u to. Ne znam, sto se tice ribolova kojim se ja bavim, u ubedjenju sam da su englezi najdalje otisli u tome, imaju namensko sve, i za svasta. I mnogo toga univerzalog, koliko toga ima kod bad smiley033