Sonar, da ili ne?

Ne
Nemam stav o tome

obradmiki

Citat: laki22 poslato 22 Januar 2023, 12:30:26sve ispod deeper chirp+ modela je cista igracka i bacanje para. a njega vise nema u prodaji tj jedino neke zalihe da se nadju

Pošto sam napisao samo jedno škrto "ne", da dodam da nemam ništa protiv ljudi koji ga koriste i pri tom ne zloupotrebljavaju. Od onih sam matorih "tradicionalista" koji uživaju u kompletnom doživljaju, osmatranju, čitanju vode, ispitivanju, traženju, nadmudrivanju, pa na kraju u udarcu i izvlačenju ako uspem u svemu prethodnom nabrojanom. Nekako to doživljavam kao i kada sam jurio za "ribama" izlazeći na razna mesta, longarao na sve strane, šacovao, muvao " onu ciljanu" sa različitim ishodima. Dakle kao i na pecanju i neuspeh mi je bio zanimljiv :smiley:  Pecanje sa sonarom mi je nekako kao traženje veze na sajtu sa oglasima - tu je teren, tu su ribe, ostalo je da baciš udicu sa odgovarajućim mamcem. Al, dobro...rođen sam u vreme kada je i jedno i drugo moralo na teži način, pa sam tako i navikao, ali i shvatam novije generacije koje su rođene kada je izmišljeno mnogo toga što olakšava i skraćuje proces. Da sam svežijeg datuma proizvodnje i rastao i sazrevao u ovo vreme, uopšte ne tvrdim da bi 100% imao stav koji sada iznosim.

Isa

Rođen i stasavao si u periodu kad je bilo mnogo više ribe. Lično da imam sredstava kupio bih najmoćniji sonar koji postoji u ovom momentu, ozbiljan čamac i adekvatan motor od bar 100ks. Pri tome bih uložio neki dinar u obuku upotrebe takvih sprava.

DakiNS

Desilo se da sam počeo pecati na sasvim nepoznatim terenima ( penzija , gradnja vikendice), u početku sva meni izgledna mesta - kamenjar , relativno brz tok , idealno za smuđa, Ćorak! Kasnije drugarovim sonarom a uz savete iskusnijih na tim terenima utvrdim da je tu plićak kao i na mnogo mesta za koje sam mislio da su idealna. Prvi sonar kupio sam 96 godine a sad kupio novi i silno se iznenađivao izgledom terena koji su mi se svideli na prvi pogled. A tamo gde ne bih ni stao čamcem pod vodom idealan teren. Mator sam da bi gubio vreme dok sve terene u blizini ne ispitam drevnim metodama,tako da mi sonar mnogo znači. Odštampao sam sa gugla mape , pisao visinu vodostaja i dubinu na meni izglednim mestima , tako da mapiram celo područije . Interesantno da sam na nekim mestima za koja mi nikad ne bi palo na pamet pronalazio ribu u baš velikim količinama ( jata bele ribe ) ali popodne na istom mestu ni kedera , pre podne je mesto u senci topola. Tako da mi nije bitno videti ribu , ali konfiguraciju dna itekako.
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

Citat: obradmiki poslato 22 Januar 2023, 15:08:50Ima preko, raspitivao sam se, cena prava sitnica oko 45 000 din, odustao sam u roku od odmah od kupovine istog, mozda da sa vise kolega se uzme tako nesto, al opet ako ga bacas    sa obale velik rizik od gubitka istog, dok je druga prica koriscenja iz camca

taj za 45 iljda je +2, ne serija ispod + :) na zvanicnom sajtu deepera nema vise + serije u prodaji. a nema skoro rizika sa obale da se zabacuje. samo jaka struna i to je to :)

royaltribune

Ja cim dodjem do viska para uzimam deper chirp +(2)
Pecam sa obale,i te obale je sve manje u BGD-u.
Tamo gde je ima obicno neka kanalizacija ide.
Tako da,cim dodjem do viska para,uzimam...

pkv-pecaroš

Osobno ga ne koristim jer pecam na malom potezu od par km rijeke pa znam strukturu dna donekle. Oni koji idu na različite vode i ne često tj kad uhvate malo vremena sigurno neće gubiti sate ispitujući dno klasičnim metodama i njima vrijedi kupovina sonara. Da li ga koriste zbog upoznavanja terena ili izlova što više ribe je za neku drugu temu. Legalan je dakle tko misli da mu koristi samo naprijed.

Sonar koriste oni što ne znaju da pecaju . :lol:  Znači pecanje je dok nije izmišljen sonar bilo gubljenje vremena. Pa mora li riba po svaku cenu da se uhvati ? A gde je onaj osećaj, instikt, da sam provališ. gde, šta, kako. To nije i ne može da bude gubljenje vremena. Meni to predstavlja posebnu draž. I ne treba za to puno vremena. Dosta toga bude jasno ili se naslućuje samim pogledom na površinu reke i obale. Onda se uzme kruškasto olovo sa virblom i prepipa dno na osnovu čega se stvara kompletna slika u glavi. Tip dna, prepreke, prelazi, dubina  itd . Sonar uglavnom koriste tamanitelji smuđeva, čast izuzecima, a ima i onih koji to koriste iz pomodarstva. Imaju ga, a nemaju nikakvu korist od njega. :smiley:

NSBucov

Pre sonara je bilo dovoljno ribe. Kao klinac sam, tamo šezdesetih, na bambus hvatao bez ikakve pripreme mesta, više nego sada na takmičenjima. A na pecanju se mora upecati, zato se i zove pecanje, inače ako mi je samo do prirode, sednem na bicikl ili prošetam pored Dunava. Kad uzmem štap u ruke, ne idem ni u šetnju ni da bih uživao u prirodi nego na pecanje .
Bucov Bolen Asp

I to je relativno. Nekada mi je bilo bitno da uhvatim ribu, sada više nije. Uvek se nešto uhvati, ali nisam opterećen ni veličinom ni količinom. Ako šta bude, odlično, ako ne, opet odlično. Proveo sam dan pored vode, u prirodi i na čistom, čistijem vazduhu.

Pedro

40% mog pecanja na godišnjem nivou prodje bez ulova (na kanalu) imamo deo kanala koji je kao stvoren za smudja i tu se zna desiti da bacam po par sati čekajuci taj CUG,ali i posle par sati bacanja nema ništa..nije zato što on neće da jede nego jednostavno ga nema tu. Potez od 300m kanala krije svega 5-10 smudjeva a nekada ga je tu bilo na stotine.
Posle takvog pecanja se razmišljam bolje kupiti sonar videti da li ima ribe i ako nema odma ne pokušavati.
Nije stvar samo do ulova,ali opet je lepo uloviti a jako je loše bacati varalicu 3-4 sata a da znaš da tu ribe nema

Dragan Nešković

Свакако да је сонар корисна справа, коме треба, нека га користи  smiley169
За мене је пецање, одмор, уживање, одмарање од свакодневних обавеза. Одлазак на воду ми је склањање од свих животних морања. Доста сам се ја наморао, када сам на води, ништа бре не морам. Што се мене тиче, не хвала.

Поздрав, и бистро  smiley139  smiley003  smiley001
Дозволе за рекреативни риболов у Србији нису скупе, оне су бесмислене.

Grbo

Evo situacije letos, nizak Dunav a ja krecem na pecanje i kontam usput gde cu. Razmisljam, po ovako niskoj vodi smudj se povukao u dubinu, znaci idem negde gde ima pristupacna spoljna strana okuke, gde matica dubi korito. Nasadim se na jedno takvo mesto i posmatram vodu. Gledam uzvodno, nizvodno i vidim da matica na jednom mestu "kuva" - udara od nesto dole i skoro stoji samo se komesa, a onda tera ka obali i prelazi u blagi kontra-tok. Kontam, podvodni liman. Bacim malo tezu glavu, osetim kako tandrce po dnu a onda u onda u jednom momentu "izgubim" dno pa posle par sekundi zvekne o kamen i isplicava. Kontam nasao sam "rupu". Stavim nijansu laksu glavu i lagano do rupe, pa blago u ler do kamene brine, onda podizem i "cvok", kontra i to je to. Nasmejem se u sebi i kontam "koji ce mi k... sonar". Sa njim ne bi bio ni upola ovako zadovoljan.

Citat: laki22 poslato 25 Januar 2023, 16:12:37ja sonar koristim da za 10 minuta skeniram teren ispred sebe. i dosta sam naucio prosle godine sto se tice citanja vode i terena. sad mogu i bez njega. al tih sat vremena sto bacim na markiranje sa olovom, mogu pecati. 3 puta bacim sonar, ustedim i vreme i snagu, ne oznojim se ko vepar itd. pecali smo letos tu ispod tvrdjave, nece pa nece. kaze kolega, aj leba ti proteraj ono tvoje sokocalo. ja bacim 2 puta, riba sva u pola vode. odmah mozak drugacije mislis, pitali smo se da li ima uopste ribe.