Sonar, da ili ne?

Nemam stav o tome

Slaven

Citat: maverick poslato 29 Novembar 2010, 17:35:30
cesto sam na dunavu i nije bas da sam tele  :lol: ali 200 kila sa sonarom od neke ruske podmornice ne bi se dalo uloviti, ovo 10-20 kila je realno

Joj što volim ovu realnost :cheesy:

Damjane, u pravu si, mislio sam na tvoj post... Srdjan mora da stuca kad ga spominjemo smiley021

Stucam ali se ne brecam.Samo opusteno.  smiley033 Otkud znas da je zurka?  smiley021 Sonar je cudo,da ponovim stav.Kao sto mnogi rekose a slazem se,moze se koristiti u razne svrhe i mi tu nista nemozemo uciniti.Ja znam kako ga koristim a to nije nepropisno i vrlo je retko a kao sto rekoh za sondiranje novih terena kao sto mnogi rade i velika mi je pomoc.Zao mi je sto nisam mogao mnooogo ranije da ga kupim!!!!!

Nesa958

Dobri moji Vukovi. Poceo sam ovu temu da citam od pocetka i vec na polovini sam prekinuo. Ostalo sam citao na preskokce. Malo mi je zasmetala iskljucivost i prevelike emocije u postovima.

Znam takodje da dugi postovi bez sale i bez zezanja umaraju citaoca, ali imam potrebu i ja da iznesem stav.

Nikad nisam koristio sonar. Nisam imao camac, a ni para da kupujem skupe igracke. Cun sam obicno posudjivao od velikog broja poznanika, i to kako kad kom ne treba. Stapove sam imao od germine do jeftinih teleskopa koji su mnogo puta pucali u teskim okrsajima. Jedina skupa igracka je telemec od 400 tadasnjih DM, dobijen od supruge, vise neznam ni kojim povodom. Sebe sam smatrao za dobrim saranolovcem, a mislim da su to misljenje delili i veliki broj mojih kolega.

Tajna mog "uspeha" je bila u pokusajima da razumem ribu, njeno ponasanje i kako se menja u odnosu na vanjske faktore. Potom da upoznam vodu sa svim njenim karakteristikama.
Neskromno ce biti ako kazem da sam procitao sta got sam mogao naci u knjigama i u casopisima o saranolovu, da sam veliki broj filmova o tome pogledao i da dan danas posedujem obimnu literaturu o tome.
Tokom dvadeset i kusur godina sam proveravao procitano i mislim da sam donekle poceo da ga shvatam.

Medjutim znanje o vodi mi je nedostajalo uvek kad god bih promenio uobicajeno ribolovno mesto. Lokalni ribolovci su bili u dalekoj prednosti. Pronaci potrbnu dubinu, upoznati prepreke, proceniti dno, izbeci veliku travu su me uvek dobrano kostali. U bistrim vodama jezera sam roneci otkrivao potrebne podatke ali sta zimi, ili kad se voda zamuti. Koga god pitas niko nece da ti kaze punu istinu. Uvek ostavi po neku minu kao iznenadjenje. To je i razlog sto sam dolaskom u Bgd, skoro potpuno zanemario pecanje.

E to je razlog za koji ja mislom da je sonar jako korisna spravica. Dakle apsolutno sam za sonar. Nemoze sonar da me nauci da pecam, da mi kaze kad riba radi kad ne, kad da pojacam a kad da popustim dril, koji mamac i kako da plasiram, kako da prihranjujem i sl. Dakle mislim da je to bezopasna sprava po riblji fond a korisna za ribolovca.

Sasvim sam drugog misljenja kad je u pitanju komercijalni ribolov a pogotovo krivolov. U komercijalnom ribolovu bih ga potpuno zabranio (ustvari nikako i neshvatam kako moze na otvorenojh vodi biti dopusteno komercijalno izlovljavanje) a da ne govorim o krivolovu. Krivolov je kriminal a ja bih dodao i zlocin, ali nemoze se po meni zabraniti sonar zato sto lopovi mogu doci na ideju da ga koriste.
Rodjen da peca nateran da radi!

BORKO.hr

Isto pišemo i mislimo... :thumbup: :clap2:

.....a prema anketi, vidim da je većina ZA !
Tko pjeva, zlo ne misli !

bravo Nesa,naj bolje objasnjen post u ovoj temi. :ok:
da jos dodam:privredni ribolovci(alasi),kod njih je u ugovoru koji potpisuju sa korisnikom voda naglaseno da je upotreba sonara zabranjena.to sam licno procitao u ugovoru srbija sume sa jednim alasom.

nikad u svom ribolovackom stazu nisam ni pomislio da bi mogao da koristim sonar,ni na kraj pameti mi nije bilo.pecam uglavnom sa obale,gde je cini mi se tesko koristiti sonar,ispravite me ako gresim,ali mislim da je skoro pa nemoguce..,sve zavisi od mesta i od sonara..vecina kolega,ako ne i svi koji su pisali u ovoj temi imaju camac..camac je sam po sebi velika i visestruka prednost u odnosu na nas pesake(pecanje sa obale)..vraticu se opet na instinkt,osecaj i iskustvo,koje se razlikuje od kolege do kolege..moj sonar se nalazi u mojoj glavi,i ne smeta mi ako cu potrositi odredjeno vreme u trazenju i lociranju dobrog mesta,zadovoljstvo je sigurno vece kada ga pronadjem ja a ne sonar..pa nije valjda da po svaku cenu moramo da lociramo i upecamo ribu,nekako me taj sonar na to podseca..bezbroj puta sam se sa vode vratio bez ulova,i to mi ni malo nije smetalo,i pored toga sam uzivao pored vode..mislim da sonar stvarno nije neophodan u sportskom ribolovu,a ko zeli i vidi neku svrhu i namenu,nemam stvarno nista protiv..

Orka druze, negde sam procitao recenicu koja mi se jako svidela: "Brzo zivimo, al brzo i pecamo". U sustini nije greh upotrebljavati sonar, al je greh zloupotrebljavati ga.

Nesa958

Kolega Orka.
Ja sam jos jedan koji, kao sto sam napisao, nisam koristio tu igracku. ali pecao sam dugo godina na poznatim mestima. Veliki je problem kao sad meni da se sa jezera prebacim na reku zbog nepoznavanja vode. Nije da nebi isao ali kako i gde. Svi kriju mesta ko zmija noge, a gotovo je nemoguce da kao pesak krenem i trazim i ispitujem mesta koja bi mi se naoko svidela.
Nije da ne postoji sonar i za pesake odnosno sonar bez upotrebe camca. Zasniva se na sondi koja se veze za najlon a koja pa koristeci Wireless tehnologiju salje na pokazivac na obali. Znaci zabacis malu sondu i na obali gledas primljenu sliku. Evo par uredjaja.

Mislim da je samo prvi model sposobam da ti procita karakteristike dna, dok ostali pokazuju ima li ribe u lovistu ili ne. I ponavljam. Siguran sam da sonar nemoze da primami, i upeca ribu. Ipak je sve na ribolovcu, pa bilo tu ribe ili ne. Ova tvrdnja se odnosi samo na ribolov a ne na kriminal.
Rodjen da peca nateran da radi!

Keltan

Citat: orka poslato 30 Novembar 2010, 17:55:25
Znaci i ti si Orka ugradio sonar u glavi  :wink: koji model ? moj je samogradnja   :lol: Moramo ja i ti nekad popiti pice i popricati malo  :takoje:  :cheesy:
Vi ostali ,ljubiteli i korisnici sonara   :cheesy: procitajte ponovo vase postove  :takoje: zasto mi se cini da u svaki post , pokusavate  se opravdati ,naci opravdanje ne za nas ostale, vec ispred same sebe   :rolleyes: ko da vas grize savest po malo.ili mi se samo tako cini..  :huh:

maverick

vidi se da kolege koje ne zagovaraju sonar imaju izrazito zdravu logiku i da su istinski pecarosi, drago mi je sto su takvi tu na forumu i doista zelio bih kad budem u nekim godinama imati vise vremena za taj nacin pecanja, ako bog da zdravlja i hocu, i tad ce ribolov imati sigurno vise cari nego sad
ali ta brzina zivljenja i malo vremena za pecanje tjeraju na neke male smicalice koje ponekad donesu ulov kao sto je taj famozni sonar....
sad je pitanje volim li pecati ili volim upecati, odgovor je jednostavna, ne volim pecanja bez ribe...
ne nosim sve , ne nosim sitnariju, pustam cak i previse ali ne volim cistiti  :lol:pa je i to jedan od razloga sto sam dobar i predan pecaros  :lol: znaci ljenost je motor pokretac  :lol:

Pre će biti da su dečački snovi ili možda sloboda razmišljanja.  :takoje:
Kako ne shvataš da muškarci što su stariji sve više vole da se igraju (ovo sam čuo od lepšeg pola)  :cheesy:

Onaj Humminbird iz Nešinog posta sa zelenom sondom (montaža na štap)sam hteo da kupim prošle godine, odustao sam samo zbog zelene bove koja ima svoj vek trajanja. Svaki put kada se potroši baterija, baca se i kupuje se nova...
:grin:
Mnogo mi se svidela ona HD serija što se spominje  :ok: al' to je za odlikaše
Kad sagradim šajku okitiću je sa Fishfinderom 140 ili nekim njegovim naslednikom.

pogresno si protumacio keltan. :no:
ja se ne pravdam nikom,cak se i ponosim time sto imam i koristim sonar.vec sam napisao kad gde i zasto.
a ako hocemo iskreno:zivim veoma,veoma blizu reke na kojoj i pecam i kada sam rekao da izlazim preko 200puta godisnje na vodi,malo sam umanjio,jer izlazim malo vise,tako mi i posao i zivot dozvoljavaju na srecu.dakle osim sto imam toliko izlazaka, na vodi sam od malena,odnosno mnogo segmenata mog zivota je vezano za ribolov.
zasto to pisem,pa zbog onog citanja vode koje pominjete i jos koje cega.sada svi koji imaju sonar neznaju da citaju vodu,pa nemogu bez sonara,jel tako.
zato isprovociran,izjavljujem da slobodno mogu da izazovem svakog od vas takozvanih citaca vode,na jedan duel u pecanju i da vam ocitam lekciju iz citanja vode i samog pecanja.hocete smudja,hocete sarana.za ostalu ribu ne garantujem. smiley033

rj

damjane...damjane ...nemoj baš tako ..ne....ne....da se nebi malo opekao ...e sad pošto daješ ponudu za koju znaš da se nemože ostvarit ....pošto se osobno nepoznamo niti smo ikad lovili zajedno ...mogu zaključke o tebi izvuč jedino iz posta koji si napisao ....sljed stvari je ovakav

1 odrastao si pored rjeke
2 živiš vrlo blizu rjeke
3 imaš oko 300 izlazaka na vodu godišnje
ako je ovo sve istina onda nemaš pojma o rjeci pored koje si rođen i živiš jer moraš sonarom tražit pozicije i ribu ...ja na dravi u potezu od 20 km znam svaki kamen ...panj...sprud i zato nemam potrebe za sonarom

prvo drava je mnogo manja od save,koliko mi se cini,a drugo poznajem ja veoma dobro teren na kojem pecam(i tu mi sonar ne treba,sem u retkim situacijama),ali kad idem na teren koji ne poznajem upotrebim sonar.
promeni teren,idi na mesta na kojima nisi pecao,pa da vidim kako ces proci i koliko ce ti vremena trebati da ukapiras teren.
napisao sam sta mislim,nije vazno dalicemo nekad pecati jedan pored drugog.
izvlacim  i ja mnoge zakljucke iz mnogih postova,pa opet ne prozivam one koji ne misle isto,sem naravno u predzadnjem postu u kojem sam bio isprovociran.
Da    - 24 (75%)
Ne    - 6 (18.8%)
Nemam stav o tome    - 2 (6.3%)

Ukupno glasova: 32
po ovome velika vecina forumasa ne zna da peca.