Vobleri za brku...

Započeo pikeman, 04 Avgust 2008, 14:41:19

Citat: twister011 poslato 24 Novembar 2010, 23:58:20
Onaj mirni plicak iz primera je u rasponu od o-1m, a ovi drugi gde stojimo u vodi su vecinom brzaci, te nemamo problema sa vibracijom. Cesto lovimo tako sto otpustamo varalice sto vise tako da je povlacenje dubokoronaca sa daljine od 50-100m nemoguce na tako plitkim terenima, koji obiluju stenama, temeljima,  i naglim prelazima iz pliceg u dublje i obrnuto. Dobar deo takvih mesta je i prosaran travom koja leluja na struji, sto je somovima omiljena pozicija za napad.
Ako mislis da u brzak vibracija nije vazna, grjesis i to mnogo  :cheesy: Ne sto je som oseca vec je razlikuje (zna koja vrsta ribe je ) Ribe imaju sposobnost da ''iskljuce '' zvikove koje im smetaju recimo valove na povrsini,zvukove koje stvara voda dok prolazi kroz brzake,padanje vode sa visine-slapovi itn.Svaka riba dok pliva ostavlja pozadi sebe ''trag'' slicno ko motor camca ,aviona...taj trag je dug nekoliko metara pozadi ribe i ''traje'' nekoliko sekunda.Posto nacin plivanja,forma je razlicit za razlicite vrste riba hehe som zna sta to prati  :wink: jel crvenperka ili saran..E sad i oni znaju sta im se priblizava ali to je vec druga prica kako ih on zaje.e  :cheesy: Cisto za primjer pastrmka i u najjaci brzak moze osetiti i cuti zvuk kad padne neki insekt,musica na povrsini vode .

Znam za neverovati je,ali tako je .Zvuk...cuje som bolje od mene.Glava soma ima ista gustina ko vode tako da ona ne pretstavlja nikakvu prepreku zvuku koji se siri pod vodu i tako neometan stigne do uvo soma a i svake ribe naravno i lako i precizno odrede pravac od koji dolazi..
RJ je potpuno u pravu,nije svaka zvecka dobra ,a jos manje VIBRACIJA zato sto na osnovi vibracije predator raspoznaje koja vrsta ribe to pliva u blizini (traga koju ostavlja pozadi sebe),dali je kolega i koliki je zna naravno ili je rucak,vecera..zato se ponekad desavaju cudne stvari, dva ISTA voblera...jedan lovi drugi tek tu ili ga grabljivac nece uopste. Ili sto kaze Maverick,tek kad moja rapala popije u sebi malo viskija tek onda pocne da lelulja kako treba i lovi ,ja bih rekao , pijana rabota  :rolleyes:
Ja bih ovako poredio po vaznosti osobine voblera ma svakog vestackog mamca...
VIBRACIJA pa zvuk,mnogo malo bitan za lov, pa miris pa boja pa sve ostalo ako ima jos nesto...   smiley033
Sto je veci grabljivac stranicna linija mu jos vise razvijenija,mnogo bolje,oseca i razlikuje vibracije,zato relativno vise se ulove manji primjerci hehe jos ne mogu razlikovati najbolje jel sarancic,pes ili velika usta kolege u koji i zavrse ponekad .

juzba

Zvečka je, vjerojatno, više radi dodatne vibracije koje stvaraju kuglice u utrobi voblera udarajući u stijenke, nego radi samog zvuka. Još nisam sreo soma da je bilo koji vobler prošao blizu njega a da ga nije htio lapiti, govorim iz iskustva pecanja sa obale, ne iz čamca, tu tek stičem iskustva.
Ma svaki vobler koji sam okačio na kopču i bacio u vodu sam imao soma, ali i smuđeva, a bacam manns voblere, poznato je kakvu imaju zvečku :rolleyes:
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!

Keltan

Ne mogu kuglice da naprave vibraciju (koja bi se osetila van voblera),ona kad udari u zid voblera stvara zvuk koji se prenosi preko tela u vodi.zvuk ima dobra strana putuje 1500m/sek u vodi,cuje se daleko .A kakva zvecka imaju Man's hehe pa dobra bas za brko.Ja sam pisao da nije svaka dobra, ne konkretno koja.Nego sad se sjetih ima i kod njih(zvecke) malo zakacke  :wink: onako debel pun zvuk u sporom ritmu..bum.....bum..je bolji u mirnijoj,dubljoj vodi .Dok one sa ostrijim ,visim,brzim,piskavim zvukom je bolji za jacu vodu,gde se mesaju vise zvukova.  dublji zvuk bi se izgubio u taj brzak,utopio kako da kazem neznam..dok onaj u brzem ritmu ppiskaviji bi tamo strcio od ostale zvukove ...bla bla..  :cheesy: bas i cinela (tako li se zove )  :wink:

Citat: Keltan poslato 25 Novembar 2010, 16:04:01
Citat: twister011 poslato 24 Novembar 2010, 23:58:20
Onaj mirni plicak iz primera je u rasponu od o-1m, a ovi drugi gde stojimo u vodi su vecinom brzaci, te nemamo problema sa vibracijom. Cesto lovimo tako sto otpustamo varalice sto vise tako da je povlacenje dubokoronaca sa daljine od 50-100m nemoguce na tako plitkim terenima, koji obiluju stenama, temeljima,  i naglim prelazima iz pliceg u dublje i obrnuto. Dobar deo takvih mesta je i prosaran travom koja leluja na struji, sto je somovima omiljena pozicija za napad.
Ako mislis da u brzak vibracija nije vazna, grjesis i to mnogo  :cheesy: Ne sto je som oseca vec je razlikuje (zna koja vrsta ribe je )

:eek: Kolega pa gde vide da sam napisao da vibracija nije vazna :huh:

U brzacima cak mislim i da je izuzetno vazna jer u sred tih kovitlaca i zubora samo jaka vibracija, pa i zvuk ga mogu privuci varalici. Pa i ja, mojim izborom favorita a i primerima iz prakse rangiraj po vaznosti, prvo vibraciju, zatim zvuk pa sve ostalo.
Iako je tekst lep i koristan, mislim da je ovo sa raspoznavanjem vrsta riba mozda u teoriji istinito ali u praksi nema veze. Da je to tacno ne bi uzimali nase voblere koji lice malo ili nimalo na njima znani plen.

Keltan

Pa ovo me nateralo da pomislim da vam vibracija ne treba,tako sam shvatio,da vam nije bitno kakva je vibracija...  :cheesy:
Mozda opet te nisam razumeo  :cheesy: ali voblere ne trebaju da vizuelno lice na pljen,som ne uzima zato sto ''lice''na plen vizuelno,vec mu vibracija da ''sliku'' o necemu sto je navikao da ''gleda''stranicnom linijom ,na taj nacin sam mislio da raspozanje vrste riba po vibracije koje stvaraju dok plivaju,krecu se  :wink:

apatinac

Ne verujem da na osnovu vibracije som raspoznaje o kojoj vrsti ribe je rec. To bi znacilo da Smuki, RJ i ljudi koji sami izraduju varke morali proucavati kakve vibracije prave pojedine vrste riba da bi to primenili kod izrade istih  :huh: Pre ce biti da na osnovu vibracije on samo detektuje prisustvo necega u svojoj blizini , a ostalo sto sledi je cist instikt... :wink:

juzba

Ljudi, opet smo otišli u duboke vode, ono........šta bi bilo kad bi bilo.........
Svako ima neka svoja iskustva i filozofiju, koliko vidim.
A i Olovo je napisao jedino točno........pravila nema

Citat: apatinac poslato 25 Novembar 2010, 20:00:21
Ne verujem da na osnovu vibracije som raspoznaje o kojoj vrsti ribe je rec. To bi znacilo da Smuki, RJ i ljudi koji sami izraduju varke morali proucavati kakve vibracije prave pojedine vrste riba da bi to primenili kod izrade istih  :huh: Pre ce biti da na osnovu vibracije on samo detektuje prisustvo necega u svojoj blizini , a ostalo sto sledi je cist instikt... :wink:
Pocni da verujes u to,i ne samo za soma i za druge ribe..RJ,Smuki  :cheesy: Su  ''nabodili'' pravu vibraciju koja grabljivica ''raspoznaje'' koja joj asocira na hranu,  na vibracije plena koji lovi. Sta mislimo kad napisemo ova varka je lovna? Sta ima u njoj? sta je to sto je pravi lovna ?
Juzba ,ima pravila svugde kako nema i na osnovi ta pravila moramo prilagoditi nase ponasanje u ribolovu.To je ono.. kada sto kako i gde  :wink:

juzba

Pravilo je da pravila nema, pa i sam si to rekao, i po tome se ravnamo :clap2: :thumbup:

Da som raspoznaje vrste ribe po vibraciji........teško, po vibri može prepoznati veličinu i oblik, a vrsta mu, siguran sam, nije važna

Keltan

Onda cu se potruditi ovih dana da ti dostavim naucan dokaz,sta kaze ihtologija,ali onda
bices duzan jedna bira  :cheesy:
Sta mislis kako recimo saran ''zna''sta pliva pored ili prema njemu? dali je predator ili nesto drugo? Ako stanem pored nekog puta,na ivici,usi zapusene ,oci zatvorene ocu li po pritisku vazduha sto prave vozila raspoznati sta je kamion sta kola sta motorcikal ?
Isto je i dole pod vodom,sve ribe raspoznaju dobre i lose vibracije i zvukove samo sto imaju mnogo,osetlivije detektore.

juzba

:lol: :lol: Naravno da ćeš raspoznati dali je kamion, automobil ili motor, ali nećeš raspoznati jel mečka, BMV, ili Audi......... :lol: :lol:
Pivo obavezno!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

Kada rekoh "lici" nisam mislio na izgled nego na ponasanje voblera (vibracija itd) i riba kojima se hrani. Inace pratim teorije i cesto eksperimentisem, ali praksa je nesto sasvim drugo i ona mi je mnogo vaznija.
Iskustvo iz prakse, kada je som jurio pri obali udarao je na sve sto sam bacao. Nekada stignem da promenim varalicu ali cesce ne, udari iz prve. Aktivan som, posebno nocu, smem da tvrdim, ne bira mnogo. Jos ako je u brzaku, tu prastanja nema.

PS: "Na brzacima nema problema sa vibracijom", u smislu da bilo sta sto ima normalnu paktu radi bez problema. Mozes da sedne ili stojis, ne motas uopste i cekas udarac.

Spojene poruke: 25 Novembar 2010, 21:17:15

Citat: juzba poslato 25 Novembar 2010, 21:10:30
Pivo obavezno!

Odlican primer samo ste zaboravili da ovde pricamo o "stoperu" koga boli sta mu nailazi, bitno je samo da ga poveze :cheesy:. Tako je i kod soma :wink:.

rj

Malo jesmo skrenili sa teme ...samo da iznesem svoje mišljenje o vibracijama...činjenica je da je neki vobler lovniji ...isto kao i guma ...e sad dali je taina u "prepoznavanju " to neznam ali ja kad sam radio shedove napravio sam nekoliko vrlo sličnih uzoraka ali sam oblikom repa davao drukćiju vibraciju posle jednogodišnjeg testiranja izkristalizirala se lovna kombinacija da napomenem da su svi uzorci radili samo neki su lovili a neki ne i  tu je taina kvalitetnog voblera ili sheda ...i mislim da je keltan u pravu sa prepoznavanjem određenog pljena od strane grabežljivaca

juzba

Potpuno si u pravu za vibraciju, ali ne i vrste ribe, kako tvrdi Keltan, somu je nevažno koja mu vrsta ribe dođe pod brk :thumbup:

Citat: rj poslato 25 Novembar 2010, 21:17:34
Nismo skrenuli sa teme RJ,nimalo ,Tacno tako si i morao da eksperimentises to je jedini pravi put do pravi rezultat.Jos gore sam hteo da pisem Juzbi  :cheesy: kako si pogodio vibru (meni logicno bilo upravo to sto si napisao,kako si dosao do prave vibre) Samo nisi im rekao koliko je nekad mala ,sasvim mala popravka,izmena  na dizajn potrebna,da od loso stane savrseno ili pa da ga od skoro savrsena vibra,jos vise upropastis... i tu je kvaka  :wink:

Juzba vazno mu koje je vrste kako ne.Nisu sve ribe pogodne za svako vreme njemu.NEmaju ni istu hranljivu vrednost,neke predstavljaju i opasnost za njega,mogucnost da se povredi, ima tu puno stvari...Predatori znaju da ce pre ili kasnije jesti sigurno,ali moraju se jako paziti od povreda jer su onda sami sebe zajebali(som je na vrh lanaca ishrane unase vode).tvister je naceo nesto u svoj post...''Mrest riba''  som uvek na neki nacin zna koja riba kada i gde se mresti.I u taj period se 99%slucaja njima hrani.A voli ih zato sto su laki plen,nagoni za opstanak tada su jaci od opasnosti za jata.Imao sam prilike dosta puta da to sto je pisao Tvister vidim ocima...recimo kad se mreste one belvice,kakoih zovete neznam(male ribice) Ribice prste u 10-15cm vode a somovi ko klade samo ko neki bager otvorenih usta nasrcu iz dubljeg dela(ispod njih) u plicak i pune usta...U takve momente da, sve sto naleti se pokupi,naravno.Ali retko imamo prilike pogoditi takve momente.
Ajde smislicu neko ime za  temu oko ove nedoumice pa tamo pisemo  :cheesy:
U stvari Admin ce to  :lol: bojim se ako ja probam da ne nestane cela tema  :cheesy: