Spadanje krupnog soma

Započeo orka, 25 April 2018, 08:51:52

Germina

Nešto slično je izjavio i jedan poznanik sa Novog Zelanda koji je insistirao da mu nabavim Kew Sea, Kew Wels i Kew 35g...nažalost polomljeni su prilikom transporta krivicom DHL-a iako su bili zapakovani u debelu plastičnu tubu. Puče čovek oko 800EU i nabavismo ponovo kevlarce....ima baš velikih fanova tih štapova  :cheesy:

zorancira

Ne spadam u ribolovce koji mnogo ulazu u svoju ribolovacku opremu. Kupujem uglavnom skromne masinice i stapove jel mi finansijska situacija to ne dozvoljava. Nemam nista protiv sto mnogi ulazu u svoju opremu cak ih i podrzavam. Ne bih zeleo da ispadne da se hvalim, ali vise kao obavestenje i podstrek drugim ribolovcima da i sa skromnim stapovima mozete upecati ribu svog zivota. Meni se posrecilo da na Dunavu od 24 aprila pa do 30 aprila ove godine upecam za mene trofejne ulove. Somove od 10, 23.700, 9, i trofejnog 33.400 kg sve izmereno i prijavljeno cuvarskoj sluzbi. Stapovi su mi zaista jeftino placeni oko 1000 dinara po komadu a masinica al nemacka balzar umesto najlona uvek pecam na konac.

bolje izgubiti jedan trenutak u zivotu, nego zivot u jednom trenutku

Batica

Mozes gde je teren ravan i bambusom da pecas, ali gde je krs i lom je totalno druga prica.

Poslato sa Dunava uz pomoć Tapatoka

Nemam nista protiv jeftine opreme, peca se i jednom i drugom, kako ko voli i moze :thumbup: Izabrati stap kojim se moze izvaditi som, nije nesto tesko u danasnje vreme, ima ih ihhaj. Kad je kacenje dobro, velike su sanse ako je mirolubiv teren, da se vremena i ide napolje. Ogroman problem je ljut teren, kad nema mesta za manipulaciju, te se mora silovati i pribor i riba, e tu kvalitet svake komponente dolazi do izrazaja, jednostavno ne moze bez nekog optimalnog pribora, koji ako je lagan, a pouzdan po pravilu je skup. Prva stvar koja se namece je kontra, koja mora biti jaka, druga stvar je zaustavna moc stapa, masinice i ribolovca :lol: Pri tome, stap mora da bude dorastao varalicama, i pri tome da je lagan za visecasovno varalicarenje. Nazalost tako nesto ne moze biti jeftino, ribolovacka industrija se trudi da non stop pravi pomake, i nekako izmami novac od ribolovaca. Cestitke na ulovima, ja te srece nisam bio do sada, iskusavali su i mene i opremu pravi, no nazalost teren je uvek cinio svoje, nemogucnost pracenja obalom, poneki put i nedorastao pribor. Kad ne smes pustiti ribu da ode u drilu 50m, tu teren uglavnom odradi svoje, sto je najbitnije prestao sam da se opterecujem, kad je faktor srece presudan, tu se malo sta moze :thumbup:

Citat: mrjr poslato 26 April 2018, 11:40:11
Mislim da bi Orka trebalo da probaš da namotaš debeli i jaki monofil,umesto strune.On bi daleko lakše amortizovao "sviranje gitare" koje je zaslužno za otkačinjanje varalica. Kažeš da som nema gde i da imaš vremena i prostora da ga zamaraš.Samim tim je debeo monofil bolje rešenje.
potpisivam

Citat: srdjanpn poslato 27 April 2018, 14:37:05
Ako se dobro secam Marko Mrdak je veeeelike somove cupao sa prepravljenim Shimanovim Tribalom.
e te tribale gledim, spodove 5 lb.
ali razumijem zašto bi neko išao sa tim i varalicom
imaju mnogo izgleda, da daju

Sad dodjoh s vode, moram da vam se izjadam, jes da nije varalicarenje, al je spadanje. Danas mi rece zena da ce predvece s klincima kod neke rodbine nizvodno od Ks, inace reon gde ja pecam, rekoh aj da odem malo na pecanje, oni nek idu tamo, ispade kasno, pa svratih i kupih durdubake, dogabih samo Beasta i tutanj. Dodjem dole zbog koridora obala neprepoznatljiva, tu gde sam mogao stati, nasut pesak u 60step. u odnosu na obalu, spustim se jedno 2m, opet sam dosta visoko. Zabacaj ukoso na 15m od druge obale, kacim okolo merasa i pustam, pa jos jedan malac, al nesto mi se nije dopadalo na tom sistemu, pravim drugi dok sedim, vadim prevezujem. Kopka me sto se u dubini i jakoj vodi javlja sitan, gledam vodu pravo od mene, dosta mirna, zabacaj pravo u liniju matice i nje. Ne dogadja se nista neko vreme, pocinju potezanja, cimne stap do 5te karike, pa nista dok ne ispusis cigaretu, taman ja razmisljam kako me zeza sica, nesto gledam po telefonu, dok to radim cujem fijuk stapa. Napet stap, kontra izuvaca, vrh osta gde je samo upi donjiste. Napinjem stap, riba krece uzvodno bez drilla, ne mogu stajati na pesku odletecu u vodu, razmisljam da sidjem, dubina je odmah od obale. Prodje mi kroz glavu da izadjem na zaravan ima samo 2m do njega, prolazi mi kroz glavu sta cu, munjevito otvaram preklopnik masine, istrcavam, zatvam kupim strunu opet izuvaca, koja izgleda zabole i riba silovito jurnu prema drugoj obali, drzim stap koliko snage imam, drill stegnut jer je cela obala kamen i to krupan. Nekako se smiruje posle 10m drilla, al okrece niz vodu, tu sam mislio da je moj. Medjutim, tad dobi snagu, i koliko gledam stace posle 10m, on izvlaci i izvlaci, kad je preslo 30m krecem da frcim da mi ne izuce strunu, i ne staje. Tad mi prolazi kroz glavu da jos malo nize ima u sred matice potopljena sasija, ide u pravcu nje, a imam pun stap i drill vise ne smem da zategnem, istrgnuce mi stap. Kao da sam rekao ajde u inat, drill kliza i ide, u jednom momentu samo stade. Krecem da napinjem stap, do krajnje granice, ne krece. Strasno cimnuh stapom i osetih nesto puce, i labavu strunu. Mozete zamisliti moje iznenadjenje, kad domotavam i vidim udicu na sistemu, i tad shvatih da je zapravo pukao predvez od olova. Palim lampu i gledam udicu koja je tupa kao da je u kamen udarila. Jednostavno glupo kacenje, sav pribor na ivici zadatka, cetka 100% :sad:

Što ne navede lagani komplet koji te iznevjerio?

Evo i slika vrha udice, ne znam koliko se vidi. Komplet sve jeste, samo nije lagan, Beast master catfish static 3m i 300gr, Fin nor lethal lt80, kanap 0,4 udica 0/5 predvez 0,6. Komplet je odradio sve sto je i trebao, perfektno, samo sto nije mogao da utice na to gde ce se riba zakaciti. Bilo koji da je bio bilo bi isto, to mesto dobro znam, kao sto i znam sta nailazi, inace ovo sto sam opisao trajalo je mozda 5min, mozda malo duze. U ubedjenju sam da olovo nije zakovalo da bi trajalo jos mozda 2x toliko, da pridje obali smiley033

Žao mi je što ti je otišao, kao što mi je bilo drago kada si ove uhvatio. Evo citata:

Posle 2 merasa danas, i jednog od 4-5kg, ulovljenih na meso skoljke, mogu samo da svakom preporucim Shimano beast master catfish static. Imao sam samo njega kod mene, nazva me drug koji zivi uz vodu, rece mi da ima kedere, pa resih da prosecem i popijem s njim par piva. Lovio sam nedaleko od obale, na rupi gde sam znao da se povukla sva koncentracija soma s tog terena, buduci da je vidostaj nizak. Stap je sve fenomenalno odradio, od klanjanja vrha pri udarcu, sigurnog kacenja, do fenomenalnog drzanja ribe, koja je bila plitko ukacena. Ribe su male, pa drilla nije ni bilo, sve je odradio sami blank. Neki drugi stapovi bi pustili tu ribu koja je bila lose ukacena. Ribe naravno pustene, jedva cekam revans, kad porastu malo

Moja replika:

Loše je ukačena zbog klanjanja vrha pri udarcu.
Da je tvrđi vrh probolo bi ga a ne bi se udica izvlačila do ruba usta.
Isto tako još niko nije izgubio soma zbog pretvrdog štapa, jednom zakačenog kako treba.

U ovoj konkretnoj nezgodanciji bi još dodao da sa tvrđim štapom ne bi po dnu olovo drljao dok se ne usidri isto.

Bobiska

Sasa ta udica ti je premala  smiley033.

Juce 3 oko mere spade mi jedan konkretan i udarac da neznam sta je .
Krece stap u vodu , kontra nemogu da drzim ispascu iz camca sednem na pod noge od komoru uprem stap stoji paralelno sa vodom nemogu da ga podigdem dril skoro na max , svlaci direkt sa spulne . U trenutku ubedjen da je panj neki pod vodom . Izvlaci 30 m mislim odvucice sav najlon , stezem spulnu rukom natezem u sekundi staje kao da sam privukao koliko sam mogao da dignem stap , u sledecoj sekundi krece opet opet stezem spulnu i kidanje .  Ostajem zbunjen nemam pojma sta bi . Da je riba pustio bi 300m konca imam al rekoh nije ni trznulo iskidacu badava metre i metre . Pa posle razmisljam ma mozda bila i riba kako sam ga zaustavio u trenutku .
Ostado tako ja da razmisljam sta bi , mozda sam mogao da se proslavim  :cheesy:

To je taj konac koji si opisao kao nepokidiv, a ja sam se suzdržao da prokomentarišem kako je svaki samo u teoriji i sobi nepokidiv.
A na vodi ga Hasan seckati.

Silk je mama. Debeo silk.

Imas pravo drug, za tog soma jeste mala, za one redovne nije, samo mi je zao sto ne vezah 2e kako sam to obicno radio kad pecam na durdubaka, al otisao sam malo od tog pecanja. Nije on uopste dobio kontru od vrha, vec od sredine i donjista, jer je stap vec bio poklonjen, stajao je pod uglom od 45, meni izmedju nogu. Poenta price je sto ja nisam ocekivao nista, buduci da je voda prljava i los vidostaj. Nisam mogao sinoc, ako odem danas slikacu obalu da vidite koliko je losa pozicija, drugar mi je pricao da je gledao kako je neko izgubio malo manjeg od 2m 500m nizvodno.  Sinoc me zove bio je uzvodno od mene, i zali mi se kako se nista ne dogadja, rekoh mu da ako bude izasao mesec, da ce biti desavanja. Montaza je bila klizni paternoster, gde je na 80m daljine gde sam ga izgubio nemoguce odici savijenim stapom, s ribom koja ide po dnu olovo od istog. Samo mi nije jasno kako buduci da je na osnovnoj struni vrtilica po kojoj kliza predvez od olova, sta se tu desilo kad je stao. Verovatno je promenio ugao i otkacio se trenutno. Da je bilo nekog da me snima u pocetku borbe, kako se kolenom oslanjam na drvo zatrpano u obali, da me ne obori s obale, smejali bi se svi. Na takvoj montazi, obicno mi se riba kaci za donju vilicu. Komplet je sve odradio fenomenalno, od kretanja uzvodno, radio je samo stap bez drila, posle druge izuvace, zaustavio ga je posle 10m, posle tog bega nizvodno bio bi gotov, ali se tu desio peh. Udica je zaravnana kao da je vrhom kao da je grebala po kamenu, jednostavno kacenje je bilo u kost.

Pukao mi predvez ne konac . Naravno da sve moze da se pokida nikad to tvrdio nisam.