Som u proleće

Započeo somborski lala, 17 Februar 2009, 12:31:08

Citat: Lomnica_city poslato 13 Mart 2011, 19:45:38
Ma jock, to tako deluje samo zbog brane, koja je sprecila migraciju riba uzvodno i... milina!

Citat: sumadinac poslato 13 Mart 2011, 20:41:50

to ti mislis da je brana sprecila prolaz ribe ja sam svojim ocima video prosle godine kako som prolazi preko te navodne brane,inace ovo nije tema brana da ili ne ja sam samo slikao mesto.ako smeta neka administrator izbrise slike

Lomnica_city

Isuvise se poklapa njena izgradnja sa naglim iscezavanjem smudja iz gornjeg toka V.Morave, ne pecam ga tako dugo jer sam tek pre 3 godine i nesto sitno postao Jagodinac ali kazu mi stariji da se pre 2008-e kao od sale lovilo od par do par desetina smudjeva SVIH velicina za vece, zatim je broj poceo da opada prilicno brzo, tako da se za 3-4 godine doslo do cifre od jednog smudja na 4-5 izlazaka, vrlo lepi komadi od 3-5kg ali badava kad je sreca upecati ga, manji od 2kg nije uhvacen bar godinu dana, znaci izmresteni se ne vracaju ovamo, poneka matica koja predje branu se samo hvata, ali i one sve redje i redje i za par godina ce verovatno i smudjarosi "izumreti" jer nece imati sta da se peca (a sa vaseg terena sam pratio ulove cele jeseni, vise uhvatilo par ljudi sa vaseg terena nego nas 10-ak odavde, a vecinom profi smudjarosi)!!

sumadinac

bolje bi bilo da se hvataju strujarosi iz jagodine koji pobise sve tamo a to pouzdano znam jer su i ovde pokusali na jednom terenu su cak i uspeli a riba uvek nadje put da prodje tu takoreci branu.

somborski lala

kad voda stigne na oko 8C, može se nadati aktiviranju soma  :takoje:

sumadinac

ja sam danas bio na vodi imao sam jednog na stapu ali se nekog razloga otkacio,izrizao je glavinjaru skinuo oko sa nje ali se otkacio posle par metara pumpanja :huh:.izgleda da je lose uzeo :no:

nidzabgd

prosle godine nije bilo nicega na v moravi u tesnacu i oko vojstanskog mosta,tu i tamo neka krupna mrena a soma nigde.sve zivo mu je servirano al jok,ne racunajuci jednog kilasa kog sam vratio :wink: do pre nekoliko godina su se na istim mestima hvatali kapitalci...i babuske su kao kederi a ljudi ih dole izlovljavaju  :lol:
e sad se spremam da idem ponovo pa javim sta ima... :bye:

Lomnica_city

@sumadinac:
Ribe povrsine, tipa bucov, mogu normalno, ali smudj ocigledno ne, u nekom znacajnijem broju bar, pogledaj samo kako se voda preliva SAD, zamisli kad V.Morava ode letos u - i kako da preskoci preko riba kad je tok vec sad toliko brz tu da tesko manja i umornija riba moze preko, a letos ce da mete!!
Riblja staza i nista drugo nas nece spasiti, strujarosa u nasem kraju nema vise toliko, ispod mosta ih ima vise, a kod vas vise ribe, totalno nelogicno, jedino se jos som i povremeno bucov mogu kako tako normalno loviti, smudjolov postaje zesca danguba!  :no:
@nidzabgd:
Ja sam mislio da odem na vikend takodje ali najavise opet pogorsanje vremena i naglo zahlandjenje u subotu, inace je V.Morava danas bila mutna, nije bilo otpadaka po njoj tako da sam mislio da ce taman biti za 3-4 dana idealna i ugrejana fino, ali izgleda sipak...

Citat: Lomnica_city poslato 14 Mart 2011, 16:42:01
Pozdrav :cool:

Ne pisem mi se po stoti put isto, tako da mogu da se potpisem ispod ovog citata :takoje:.
Ipak moram ukratko posto mi je tema "bolna" :sad:

Identicna situacija u Becu, pritom nema ribara, nema kriminala, radnim danima pecarose ne srecem.
Za kratko vreme mog boravka,  primetio sam svake godine smanjenje ribljeg fonda, posebno grabljivica.
Nemam nikakve dileme zasto je to tako, i po mom misljenju dva razloga su presudna.
1: "Civilizovanje obale", tj. vise ne postoje mesta pogodna za mrest u okolini.
2: Ne postoji mladj, ne postoje kederi i jednostavno riba nema sta da trazi na takvom terenu.
Smudja skoro i da nema, a najmanji su oko 2kg, a najcesci su izmedju 3 i 5kg. Ima i vecih ali manjih ne :shocked:.
Prosle godine nisam uhvatio ni jednog soma, a nisam imao ni jedno cvrkanje sitnog smudja. Sreca te sam pecao i u Srb.

nidzabgd

znam samo da brka nikad ne omane kod pancevca,jeste da je buka al mi smo na to navikli  :cool: naravno camac je potreban kao i paznja od kacenja...i pored mreza uvek ima sta da se upeca... oko luke kao i nizvodno od mosta je lovljena stuka i smudj u velikom broju..  smiley031

rapala1210

Citat: somborski lala poslato 14 Mart 2011, 19:10:11
kad voda stigne na oko 8C, može se nadati aktiviranju soma  :takoje:
barem 10 - ak

Nije bitna toliko temperatura vode koliko je bitno nekoliko bas toplih dana (recimo kao sada), naravno prolecnih.

ossa

A kreće i porast. Sada treba biti uporan.
Hej, haj baš nas brige...

A tek onda je nebitna temperatura :takoje:

stevan 12

procitao sam kod jednog naseg vuka da je jos rano,sto takodje mislim.stapovi su mi na "gotov" i samo cekam da se malo vreme stabilizuje,a onda ludilo i uzivanje na vodi.

tićo

Rano nije sigurno u subotu sam bio na pecanju uhvaćen jedan od 2,5-3kg, jedan se otkačio, mislim da je bio približno iste veličine, Video sam da se ispred mene još dva puta som okupao, zatoo štapove u ruke i na vodu   smiley093 P.S. ali je bilo hladno to je ludnica  smiley024 smiley098