Pribor za varaličarenje soma

Započeo ossa, 10 Januar 2009, 12:10:06

Ma ne moze bre ime, sta ti jee :lol: Sve vi sto pisete odavno znam, no moze li se bacati osecati i lepo voditi glava od 8gr, glavinjara 15-20gr, kasika 16-22gr, vobleri do 20gr 100gramcem u kamenu koji usisava. Mozda i moze, no ja ne znam za takav stap, ja ne pisem o terenima gde soma preko 10kg ima u izobilju, pisem o muci mojoj da tih par komada sto su ostali izvedem na slikanje. Dugo godina, sam jurio ribu koja ne postoji ( to mladjanim somolovcima ne preporucujem nikako) ono sto se desavalo, uglavnom slucajno, gde mi ni mnogo mocnija oprema pomagala nije. Opustio sam se, nek ide zivot, il je tvoj ili nije...

Germina

Nije kome je rečeno, nego kome je sudjeno  :wink:

Bobiska

Da ne trazim sada dva sata gde sam procitao da je neko od kolega kupio ili rekao da planira da kupi i da isproba Okumin stao Metaloid, pa me interesuje ako ga je kupio i isprobao, njegovo misljenje o stapu.
Pre par dana sam svratio do Carpologije i izmedju ostalog video taj stap koji mi se u principu svideo ali mi je ovako na suvo ucinio mekan za soma i za djigove ili glavinjare teze od 50gr.

Ja planiram da uzmem.
Ali se neckam, najveci problem mi je transportna duzina. Posto je blank iz jednog dela, steka se direktno u drsku.
Sada tih 180cm niti mogu u gepek auta, niti u komoru camca. Stalno bih morao da rasklapam stap, to me malo zivcira.
Imao sam Shimano Lesath GT i muka za transport. Tuba za taj stap obavezno ili ce moj klinac dok je u autu da napravi blak iz tri dela.
Mene zanima model 8f 200g.
Bas zato sto je srednjem delu malo meksi je dobra strana, mada blank radi celom duzinom.
Glavinjare baca od 70-80g bez problema. Optereti vrh stapa o gredu koja se nalazi u tom delu radnje. Osetices i na saci i podlaktici koliko snage ima u vrhu. Uzmi glavu od 50g videces da vrh ne mrda.
Pored njega planirao sam da kupim Saltigu 180g 8f. Ona je dvodelna ali cena je dobra. Vise nego duplo skuplja ali extra, extra stap za soma.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka

Kad sam kupio jednodelca 8oz, samo je moj na 2,6 mislio sam da mi nece smetati njegova transportna duzina. Medjutim presao sam se ohoo, nije mi smetala prve sezone, iako sam uz njega dobio tvrdu fotrolu, krenuo je da mi smeta po autu, zatim pri transportu od auta do vode, ma mnogo toga. Stap ko stap, u perfektnom balansu sa svim masinama preko 450gr, lagan, za svoju snagu osetljiv, za mene najboljeg moguceg ponasanja, kako na ribi, tako i u lovu. Dzabe kad smara, i ostao je na klupi za rezerve, za neke situacije tipa cvet, ili extra tesko dzigovanje i glavinjarenje ako ga ikad bude bilo. Tako da, dobro otvorite oci pri kupovini ovakvih stapova, jer sam mu vec sledece sezone nasao zamenu, skroz drugaciji stap, 2,75 dvodelac.

Batica

Samo ga zato nisam kupio. Sve je extra ja stapu.
Ali ta duzina me ubija.
Slomicu ga nehotice 100%.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka

To ponasanje stapa, mekoca u srednjem delu, a regular fast, kad se napne ide do drske, a krati polugu tako kako ni jedan dvodelac ne moze, drska non taper, vredi doziveti u jednom stapu. Ali avaj, kad krenes da ga guras po kolima, da ti pri prolasku kroz granje kaci, ubije volju. Shvatam u potpunosti, to je stap za nekog ko ima brod.

milan.krstic

Kombinacija za varalicarenje soma, a i drugih grabljivica, je po mom misljenju odlicna, koristi se kako na rekama, tako i na moru, i ja sam prezadovoljan.

Okuma Salina 3, 2.7m 30-80gr
+ Okuma Azores Blue 4000

Dril 12.7kg / Prenos 5.8:1 / Kapacitet 180m 0.30mm / Težina 340g

Dve sezone neizostavan deo opreme, osim u slucaju manjih zatvorenih voda.. Na savi sam bacao glavinjaru od 80 grama sa ovim setom, mislim da bih dobaci pola vode da imam snage.. Mucenje je sa laganim varkama, probao sam neke voblere od po 5gr, moze i to, ali je bas smesno.. Meni utisak kao kad iz zjbncje stavis na parabolik 3.6m 3lb plovak 5 grama.  :lol: :lol: :lol:

Sve preko 20 grama bas lepo baca.. Na ribi je stap uzivanje, a masina ne oseca da li je kilo il 10 ispod.. Za vece komade ne smem da pricam, ali mislim da bi i daleko teze komade lepo vadila..
🚤 Mene babo za tarabu vez'o, sto sam feeder na mrene potez'o 🚤

Sto se masine tice, ako vodi to sto treba i ima dobar drill, korpus da isprati to, ostalo ne treba da te brine. Na kurblu ribe ne vadi, jer ces masini skratiti vek. Lagan komplet, mozes da pecas satima, previse bi optimistcno bilo da baca voblere od 5gr, a manje zatvorene vode muka. Skoro mi prica neko da je pregoreo strunu, kad je na nejakom 30gramcu, umesto stuke dobio dobrog soma.

Prelomio
Sada cekamo priliki za upis.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka

Neka je sa srecom, i da u prvoj ribi sve saznas o njemu  :thumbup:

Batica

Pecao sam 180g ali nije bio moj stap. Nisam imao ribu na stapu, soma tako da cekamo sledecu nedelju ili prolece.
Probao i jednu jesen 130g, ali nisam bio odusevljen, niti za smudja niti za soma.

Bobiska

Da video sam da si ga pazario, cestita i da ti opravda ocekivanja, vreme je jos lepo i som je aktivan tako da ces stici. Meni je za oko zapao jedan Fox mislim da je model: Predator 2,7 na 6oz, pa viecu sta ce biti.

I mene odavno zanima taj štap..Pretpostavljam da misliš na Terminatora. :smiley:   Postoje šanse da do proleća saznam kakav je.  :lol: :cheesy:

Odličan odnos dužine, težine bacanja i težine štapa. 2,7m tb 40-160g, težina 228g   Ima prilično malu donju težinu bacanja, pa bih rekao da nije "močuga" ..

Evo kako se ponaša kada je na drugom kraju plava ajkula.. :smiley:

Ja sam na suvo pošto nemam na Savi razlog ni adekvatne mamce da ga probam zaključio da je u oko 300 grama kvalitetnog materijala na 2, 4 m i sa lakom opremom, uz put in spoj, sklepana močuga daleko jača od 180gramaca i 200gramaca kakve sam navikao da vidim. Doduše. štapovi za morski ribolov  uglavnom su jači od podjednako deklarisanih freshwhater varaličaraca. Posle dolaska sa Ebra, Umićević mi je i potvrdio to. Glavinjare 70 - 100gr, iste tolike glavudže sa masivnim šedovima i "somčadija" od 20 - 30kg su zaje...cija. Pun kapacitet je pokazao na najvećem ulovljenom somu 58kg. Pišem o Baticinoj Saltigi.