Pribor za varaličarenje soma

Započeo ossa, 10 Januar 2009, 12:10:06

Germina

Drug....som nije bilo gde već na tačno odredjenim mikrolokacijama posebno na napadnutim i očišćenim virovima na Moravi i Ibru gde je prilično uznemiren bukom. Svake sezone godinama unazad različite generacije somova udaraju na istom mestu  i u isto vreme, možeš sat da naviješ po tome....a cug traje plafon pola sata.Ima on svoje staze kad krene u lov i treba provesti puno vremena na vodi da mu udješ u sistem. Leti je noćno varaličarenje zakon ili u samu zoru posebno ako malo krene voda.
Ako na Kraljevačkom keju padne više somova tokom leta gde su splavovi, gužva i galama nego u tvojoj divljini onda je to strašno.
Ma bode Hardy...i ja bih mogao da ubodem pesnicom Tajsona al teško da bih ga nokautirao a zna se šta bi mi posle sledilo  :help:

Preko 20g jedem taj lebac od 9 kora, jedino sto smem ustvrditi da nikakva pravila ne postoje. Gledao sam kako coveku lomi stap u podne, kako po najvecoj zegi u 17h udara kasiku pri padu u vodu, kad covek izlece iz camca u 18h, imao ulove u 3h, gledao grupni lov u 21h, onomad pri opadanju vode nisam imao varalice, a gledao 5taka kako juri na povrsini u 17h. Imao ulove na kasiku tukuci satima jednu tacku, imao trenutne udarce bacajuci im na glavu. Kod nas voda s brane stize oko 6-7h, u to vreme, vidjao po neki raub, ulovio 2-3 merasa. Ova sela sto nabrojah uz Moravu, mozda 5 somdzija, mreza 0, samica 0, nema. Tog momenta kad u 100 izlazaka godisnje u 80 budem imao soma preko mere na stapu, ustvdicu da nesto znam, a da je soma lako shvatiti, kakav smo narod odavno ga ne bi bilo. Onih 200, sto pustim u sezoni, zamene drugih 200, prvima se trag gubi, cuje se za po neki ulov. Ja kad imam preko 10 preko mere, ma nema mi ravnog :lol:  Zamisli kako bi Hardi boö da je kruci i brzi, ulovio si brdo soma njime, i sad ti ne valja :takoje:

srdjanpn

Koliko ja vidim ti si se nabubao teorije,samo malo vise da vezbas,i pola od toga sto si naucio zaboravi.
3 dana za redom sam na vodi ,imao desetak komada od 2-7 kg,kasika 22gr,od 1-5 popodne,najveci vrelac.Za soma nema pravila,jede kad mu se jede ako je tu,nekad u rupi,nekad na prelazu,nekad na sprudu,treba ga samo naci,a na Moravi to nije bas neki problem.
I da,vratio sam se mojoj staroj ljubavi,Spro jana maisel 270 30-60gr,Cormoran magnesia 4000,skoro sam je nabavio i dobrano iznenadio kako jeftina masina moze lepo da radi i vuce ujke,glavinjare i kasike.Da vidis kad se javlja riba kako nista nije tesko,glibavo,debalansirano,bode i u cetku i u zvalu.

StefanKv

Na soma idem isljucivo po najvecoj vrucini. Od 13h do 17h ako nemam udarac pakujem se i idem kuci. Na mojim terenima na kojima pecam u okolini Kraljeva najveca vrucina je keva. Ali ni to nema pravila.

Na zalost, nemam vremena da idem preko dana, ja bas tvrdim da ne postoje pravila, i iznosim bas takva zapazanja sa vode. Sad sto je kod vas druga situacija no kod mene, druga tema, a to da soma mozes naci Srki, aj dodji pa mi pokazi, provescu te od mesta do mesta. Imam stan koji mi zvrji prazan te dok ne ulovis ne idi kuci, da vidimo koliko ces da ostanes :lol: Znacu nesto tek kad u 100 izlazaka budem imao u 80 ulova.
Ps: Dolazili su kod nas Velikomoravci na takmicenja, i to majstori s ulovima, ces da ti kazem dal su ikad osvojili nesto, il imali ulov, ne dolaze vise :lol:

Germina

stefane...pitaj Aca Manijaka kad je termin za soma na Šurku  :cheesy: Nisam ja rekao Sale da Hardy ne valja za somiće do 10-15kg, ima vrh 3.2mm pa ubode uprkos glindžavosti...al za ozbiljne somove nije prava alatka.
Ipak smatram da su sve slučajnosti o kretanju soma koje ste naveli ipak pravila u zavisnosti od doba dana, vodostaja, pritiska , mesta....samo treba ići i ući u sistem njegovog kretanja  smiley033

srdjanpn

Citat: sasabosko poslato 14 Avgust 2018, 23:19:25
Nisi razumeo,Morave su male reke,30gr kasika ceslja od obale do obale,nije to Dunav pa da ceo dan blejis u kilometar siroku vodu,ako ga za sat vremena ne nadjes na potesu,menjaj mesto,setaj,jes da je to malo mucno za nas penzose,i bez camca,al ovi omladinci precesljaju danas po 10ak kilometara obale i vataju,,,

Germina

Ma ne mora ni da šeta....nek samo zalegne u ladovinu i čeka nailazak vode analizirajući RHMZ   :thumbup:

Pa ako ubode kojeg trk kilometar-dva niz vodu da sačeka porast na sledećem nizvodnom viru...kao na Drini  :wink:

Mogu da setam koliko hoces, imam 36g, tu gde ja idem u sorcu i papucama malo ko i u kombinizonu ulazi. Shvatite da som u ne bas cestim situacijama napada varalicu, da tucem kasikom znao sam po 3h u jednu tacku i onda vidim zamucenje vode i otima mi stap, mislis li da svo vreme nije bio tu, il je cuo kasiku kilometar nizvodno. Ja sam Srki teniski dobio od bacanja satima, sad zaboravljam varalice po neki put namerno. To sto o cesljanju pricas, mos cesljas danima, da se poguris, mozda Brusa il Koleta znas, sta koriste oni od pribora  :question: Cudljiva je to riba, svasta sam doziveo i video, di bih bilo sta mogao ustvrditi sa sigurnosti. Germina, pomera se on, ako stanes u 2x2, a recimo korito je u 100m slicne dubine, a obala nepristupna sem na tom mestu, iznad i ispod brzak, moze da bude i pravo od tebe, i nizvodno i uzvodno, nije on uvek u istom mestu, drugo je kad imas rupu 5x5. E aj ti onda po nekom pravilu mu navedi varalicu, bacas na pocetku vira, on dole na kraju. Ja zagovaram laksi pribor, iako nisam iskljucivi varalicar, da se sto lakse kreces, snalazis i da ti ugodno bude satima, proletos sam u danu imao ulove slicnih somica, sa Mpp 120gr, Imax 8oz, Hydra 60gr, el ce te da pogadjate koja je najduze trajala, sva tri stapa totalno drugog ponasanja :question:

Germina

Šta da ti kažem...ja leti svakodnevno sem vikenda varaličarim soma na gradskom keju koji je suzio Ibar za pola i zatrpao dva izuzetna somovska  vira. Pretvorio ga je u kanalsku vodu gde je dubina identična 200 metara po potezima a kej 2km pa opet som nije svuda u šta su se  uverile i mladje generacije varaličara koje su nervozno skakale sa pozicije na poziciju sumnjajući u moje stavove pa sad od njih ne mogu da dodjem na red na stara mesta pa pecam ispod jednog dalekovoda jer tu ne sme niko da mlati karboncima....tu je Hardy od fiberglasa savrsen  :cheesy:
I uvek daju soma odredjene mikrolokacije koje provališ vremenom i praksom....na drugim pozicijama možeš da blejiš satima, danima, godinama bez udarca a na prvi pogled izgledaju tipično somovska mesta. Gde je bela riba tu je i on kad lovi....zato prvo treba dosta staža u plovkarenju da bi stekao sliku o kretanju ribe.

StefanKv

Citat: Germina poslato 14 Avgust 2018, 23:24:19

E pa bas i trebas da ga pitas. Svaki dan smo dole zajedno i posle 5 popodne smo retko ali retko kada imali ulova.

Germina

Aco uvek veli da som kreće oko pola 10 prepodne a njegova je uvek zadnja....maznuo si mu soma koji ga je sekirao zadnjih sezona  :cheesy:

Danas tresao madcat  green 40-150  na 3m
Štapovi više nego pristojni : dužina drške taman , završna obrada bez greške nema viška laka musavih karika krivih provodnika
Usput prodrmao i daiwa megaforce 200gr , mnogo mi to mekano  i krhko ili mi se na prvu tako učinilo.

Verujem da su ok, svratih u radnju juce, prekjuce, ono sto mene kupi je Sevagear salt, na 2,74 40-80, i 60-120gr. Ma obe varijante su odlicne za soma, i super balansirani, jakog vrha i kicme, na snizenju behu 5500, sve zavisi koji gde prolazi, videh i neki Dam effzet, ne secam se naziva posle toga, 80gr na 2,7 isto fino uradjen, i ozbiljan stap za tako neke pare. Ono sto me jos prijatno iznenadi ispod 10000 Carboflex clas-x.

genjura

sad si me sasabosko bacio u cunjanje .prvi put vidim ovaj štap i mogu ti reći da izgleda jako zanimljivo.
neke nove  Fiber Reinforcement technology i svašta nešto. po tebi dal bi zadovoljio ganjanje soma ?