Pribor za varaličarenje soma

Započeo ossa, 10 Januar 2009, 12:10:06

Postoje i krace verzije,Daiwa cast' izm big bait specijal..Ako su balansirani kao ovaj duzi,a verujem da jesu,sa tezinom od 220g i snagom koju poseduju su odlican izbor za ribolov krupnog soma iz camca..Kod ovih se i spominje u specifikaciji da su dobri i za ribolov somova. :takoje:

Da me ne shvatite pogresno, kao na Spro stapovima boja. Moze se misliti moje razocarenje, kad sam ogrebao Spro kevlarca i video ispod beli blank :veryangry: No gde ima kev ili cros vending za 50-100e.

Citat: sasabosko poslato 12 Avgust 2018, 21:37:53
Dzabe jak vrh ako je neosetljiv,

Nikako ne razumem zašto štap za soma treba da ima osetljiv vrh ? Nema druže nežnosti u varaličarenju soma...

Citat: sasabosko poslato 12 Avgust 2018, 22:47:28

Teško da ćeš ispod novog Spro kevlarca da ugledaš belu boju...

Spojene poruke: 12 Avgust 2018, 23:27:49

Ima rasnih kevlaraca za 100EU drug...i pre 20 godina sam ga plaćao 100EU. Već sam spomenuo ranije Dream Tackle Dynakev  smiley033

Dobro zapazi Srdjan, aj objasni mat crni nastavak blanka posle veza, karbonac cist :takoje: A taj s belom bojom davno ode od mene, bese neki 50-100e. Orka, zato i naginjes jacim stapovima jer nisi puno bio u kontaktu sa njima. Daleko od toga da su oni slabi, mi smo slabi  :takoje: Mada upotrebom ces saznati sta ti lezi ko i ja kad uzeh 2,7 3-18gr u ruke :lol: Orki treba osetljiv stap koliko sam razumeo dziguje ili glavinjari na jezeru, iznenadio bi se drug koliko neznih stapova mogu posluziti za soma, os da kupim jednog spro 60gr, od nepunih 5000, da probamo da ga slomimo da ne predje 75 stepeni, moz ga teglimo obojica :lol: Ima samo 225gr mereno a vrh da vodi 40, mene neki dan i moja Hydra 60gr pobedi :lol: Kacenje je karakteristika samog blanka, jes da jaci u vrhu bolje kace od istog manje tb. al ne kaci bolje od drugog koncepta :takoje:

Germina

Drug....ako je neko pristalica ''nežnijih'' varaličaraca za soma i Moravu taj sam. Odavno su me kolege gledale u čudu kad u rukama držim starog DAM 50gramca ili Hardy-a od 60g koje teško mogu da polomim koliko su žilavi a blankovi stari 30-40 godina ...i to je ok za letnja mesta, nizak vodostaj, prelive i vobleraj i prosečne somiće od 5-10kg. Al barem 1-2 puta godišnje naleti pravi macan u proleće ili jesen pa zakukam za 150gramcem koji mi je ostao kod kuće i obično izgubim bitku zbog lošeg ubadanja ili nemogućnosti da uštopam divlji beg u panjeve i stenje.

Spojene poruke: 13 Avgust 2018, 00:14:06

Što se tiče crnog nastavka na kevlarcu ne motaju svi blankove kao Sportex nekad....koriste se carbon kevlar hybrid platna na osnovi od carbona  :wink:

Drug, ja samo zagovaram da se oprema mazi, ako je uzimanje u cetku ni 400gr ne pomaze, sem ako nisu ovi do 10kg :no: Da se moram odluciti na jedan stap bio bi to 2,6 8oz, jer on iz mene izvlaci max, ja iz njega pola. Kukas ti drug za 150gr, kukao bi i sa njim, kukao ja i sa 250gr :takoje: Jednostavno ne postoji nacin da za 2 min izvuces soma 30+, a sto duze je u vodi sanse su mu vece, samo da te sreca sutne u dupe. Stalno akam opremu, isprobavam, zatezem i natezem, kad stap ima kicmu i krutost, zaustavnu moc, imas sanse. Pa ja sam tek pre par dana shvatio koliko sa mazio 5g Mpp120gr, da mu nisam ni nacinjao moci :smiley: Ne razumem svrhu ove folije, cemu ovo sluzi :question: Ti stari blankovi jesu zilavi, al fali im krutost ovih danasnjih, da polomis na ribi mozes svojom greskom i jedne i druge, a menjanem ugla drzanja korigovati stap, za sve to treba ladna glava, jer adrenalin cini cuda :takoje:

Germina

Kao prvo....snažniji štapovi itekako pomažu kad uzme u četku jer im sa dve jake kontre pomeriš varku u žvalu a preduslov bi bio da varke zabacuješ uzvodno pa ih navodiš na 90 stepeni u odnosu na tok i največi broj somova bodem u desnu žvalu jer su okrenuti uz struju.
Ne kukam ja sa 150gramcem , izbalansirao sam ga tako da me ne smara njegova težina uopšte a i ne znam za varaličarac lakši od 280g niti imam osećaj da radim sa njima.
Naravno da se ima šanse sa adekvatnim priborom kad možeš da mu pokažeš ko je gazda i da ga čupaš na silu dok se ne osvesti...ali većina kolega se plaši ovakvog pristupa jer sumnja u svoj pribor zbog retkoh iskušenja sa krupnim somovima.
''Folija'' sem u izradi blankova služi i za oblaganja dna kajaka itd...koristi ih i Harrison za pojedine blankove.
Starim blankovima fali krutost samo za glavinjare i džigove, za vobleraj i kašike otkako su se pojavile strune su prava stvar(na USA turnirima fiberaši umeju da budu dobitna kombinacija)...daleko pucaju varke a kasne taman toliko da ih som usisa duboko ...teško da mogu da polomim Hardy od fiberglassa  :cheesy:

Nema milosti sa krupnim somom....

Sve ja to razumem, samo ne mogu shvatiti zasto se za jak stap vezuje da mora biti tezak, i trocifrene tezine bacanja, kad to uopste nije pravilo. Jeste tako kod istih blankova, kod razlicitog koncepta nije, tu se donosi prevaga, da stap manje tb moze vrsiti veci pritisak na ribu, kao i da stap vece tb moze vrsiti manji, caka je tu u krivi savijanja. Drug to sto ti kazes da laksim stapovima  ne mozes raditi je cisto do tvoje navike, svakim silazenjem mi se desavalo da podcenjujem stap i njegove moci, i da bi svaki put shvatio da sam u gresci, i da se mnogo vise moze izvuci iz tog stapa nego sto se u pocetku misli. Vidis ta krutost koja fali starim blankovima, bas od kicme i srednjeg dela nanize krece, jes da su oni za vobleraj bolji, i bolje drze ribu, al njihov srednji deo se u kacenju ne angazuje koliko kod modernijih. Ako vrh kasni u kontri, sila prelazi na srednji deo kod stapova brze akcije koji su u kicmi jaci, malte ne isti efekat kao kod sporijeg stapa vece tb. Najvise je posle bitna progresija, koju ce odraditi srednji i donji deo, tu se na muci poznaju junaci. Pa Andreas Bossi lovi ne pearl 80gr i njemu dovoljno, a mi cemo na Moravi s tune se ganjamo :lol: Samo bih jos voleo da vidim kako neko somu koji ne staje u drilu lupa drugu kontru, jer to nikada nisam uspeo da uradim, a i da sam pokusao dzabe kad kocnica kliza :no: Ja podrzavam da nema milosti sa somom, no u tim situacijama ne treba imati milosti ni s priborom, kad je stap deklarisan na 20lb, 20lb pritiska na njega, a ti pogledaj koje su gramaze stapovi deklarisani na tu librazu, a ne mi, savio se na Tc, mnogo mu, olabi drill :lol:

Germina

Dupla kontra se lupa čim uzme a ne posle par minuta kad krene u dril....

Kad god su mi veliki bili na stapu, nije bilo par minuta da krene u dril, no uzimanje, kontra i on krece. Imao sam kretanja i niz vodu odmah, kad ga osecam da lupa po struni repom, i kretnje uz vodu, i kretnje prema drugoj obali, zavisno od mesta gde je bio kad je napao mamac. Jedini momenti kad je bilo moguce tresnuti mu drugu kontru, mada tad uglavnom ne znas sta je kad samo kao zakacaljka zaustavi varalicu. Ti napnes do pucanja i on krece i izmotava odmah, a ako ti 20tak pokupi da je nizvodno krenuo, a u matici je, cik ga ustavi cime bilo. A ako ti se i posreci da ga okrenes, onda ce jurnuti po pravilu prema obali, il je granje, il kamen. Jedini momenti kad sam mogao da zavarim drugu kontru su bila zaleganja, onda dok krene dobije jedno 10tak, al taj sto je lego sigurno je vec dobro ukacen, mada sam imao i jedno otkacinjanje tako. Ako je cetka, a veliki, cim  otvori usta izlece varalica, njega drug i fiksno olovo od 100gr ukacinje dobro, kad udica krene kako treba, a ako je lepo uzeo ja ne znam stap za medium varalicarenje koji toliku silu nece proizvesti, samo razmisli o circle udici na koje se ne lupa kontra vec kace same, od cega dobiju otpor, i koliki somovi se na njih love :takoje:

Germina

Drug....ja isključivo pričam o varaličarenju a ne o dubinki kad ponese štap pa drž - ne daj. Rekoh ti zabaciš varku uzvodno onoliko koliko treba da najveći deo prolaza bude pod 90 stepeni u odnosu na tok i kad uzme zbog njegovog položaja u matici najčešće ga bodeš u žvalu. Za duplu kontru ako osetiš u startu da je krupan i vrati ruku ne treba pet minuta nego dve sekunde....posle prve, brzo oboriš štap bez domotavanja strune pa još jedared i ako sklizne sa četke opet ga bodeš u žvalu. Za 30 leta varaličarenja soma samo sam izgubio 3 komada (sigurno 20-30kg)...prvi je zalegao u težak krš i nisam mogao da ga štopam sa 50 gramcem, monofilom i slabom kočnicom na Cardinalu 55... drugi je ispravio troku a treći je spao dok sam gledao kako struna drlja po nosaču preklopnika na Fin Noru mesto da ga obuzdavam.
Evo ovaj od juče, mada nije veliki....pokupio je glavinjaru blagim čvrkom na 7 m dubine ali se ubo za žvalu kao 100% somova koje ulovim....a štap glindžav do bola.

Ja pricam o jednom i drugom, bar 3-4 borbe sam imao sa somom 59kg kome presudi vila :lol: A ovih ispod bar 10 na stapu, na obali ni jednog. Ima mojih postova o tome negde, da se ne ponavljam, kad uzme i krene odmah polako i sigurno taj nije manji od 20kg, a svi opisani nacini uzimanja su se odnosili na varalicarenje, e sad ja nisam ni pokusavao na taj nacin da udaram kontru. Zavisi kakav ti je prilaz, i kako mu navedes varku, te i kakvo je mesto gde ga nadjes, kako se voda krece tu u zavisnosti od mesta gde stojis, sta mislis gde ce biti, otoka sirine 30m s povratnim tokom, izmedju kontra matice i matice mrtva voda. Takav teren, ujednacene obale, logicno je na sredini u dubini, kod nas je dole drugacije, nemas prilaz, te radis poziciju iz svih uglova, mozes bacati s jednog mesta, a on se pomera, moze biti i nizvodno i uzvodno odatle. Ja danas prevarih jednog, dok sam pomerao olovo da legne u rupu, udari mi na snop glista, ostali dosli na cekanje, jos tri od ove godine, po 20cm :lol: Inace odlicna voda za varalicarenje, no ja zaboravih kutiju s varalicama u garazi :sad:

Germina

Ja od Čačka do Trstenika ne znam ni za jedan vir gde nemaš prilaz i možeš da biraš poziciju kakvu hoćeš...to važi i za Ibar sa daleko nepristupačnijom obalom ali su sva izgledna mesta davno raskrčena.
Najteže mi je nekad bilo na čuvenom viru u Novom Selu zbog visokih stenovitih litica, velike dubine i ogromnih kamenih ploča ali je i tamo Morava obrijala obalu pa se lakše pridje na izglednu poziciju ...

Od Jasickog mosta sa druge strane Morave, imas do Sastavaka  na potezu 15tak kilometara mozda 30tak pozicija gde je moguce prici u 2x2 da su izgledna mesta gde mozes soma naci. Zarasle su obale, vrbaci, ostruge i koprive do ramena, tu gde mozes stati, som u zavisnosti od vodostaja moze biti bilo gde. Do obala ponegde i 3m dubine na ovom vodostaju, te ne mozes ni kroz nju. Tu gde mozes prici soma uglavnom nema, tu uglavnom pecaju belu i som je uznemiren. Kad su ti uslovi za 35gr glavinjaru, vodi ne mozes prici, delotvorna tehnika gadjati pod drugu obalu, nije to vise sto je bilo, niti se vise u atarima sela narod oko Z. Morave krece, sve zaraslo, a od mesta do mesta se otelis pesaceci. Ja volim da lovim pretragom i cesto, prema tome i biram pribor sto laksi i pouzdaniji, kako bih istim uzivao i baratao u datim okolnostima. Kad Hardy kaci soma dobro, kacice ga i drugi 50gr stap, no kod mene stanes u 2x2 te kandzijas okolo, gde on stoji i kako ce napasti varalicu, zavisi od njega, te od toga i zavisi kako ce krenuti. Sto se izvikanih i napadnutih mesta tice, uglavnom su pociscena na ovaj ili onaj nacin, i tu mos naci nekog ispod mere. Znas li ti drug koliko se od Jasike do Gaveza godisnje soma preko mere ulovi, eventualno 2 zalutala :lol: