• PKVM sistemi
  • Carp Mania - sve za takmicarski i rekreativni ribolov
  • Fanatic Tackle Shop
  • Lov i ribolov
  • Ribolovacka oprema i sve za pecarose
  • VBA Soft Lures

Autor Tema: Lov soma na popere  (Pročitano 10136 puta)

Van mreže bassmaster

• Štukaroš
  • Vuk od: Dec 2011
  • Poruke: 529
  • Lokacija: ratkovo
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #15 poslato: 18 Februar 2013, 12:56:45 »
pokusacu da iskopam negde sliku sa Borovika.Video sam jedno somce sto je doslo na poper!

Van mreže tole

• Vuk od: Jan 2010
  • Poruke: 394
  • Lokacija: Dunav, Zmajevac
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #16 poslato: 18 Februar 2013, 14:45:53 »
ma da, nije uopće pitanje da li hoće popera, nego je samo pitanje kada i gdje!
hajde Toblerone podjeli malo sa nama o odabiru lokacije i tajmingu, usmjeri malo ako nije problem...

Van mreže Toblerone

• Vuk od: Okt 2011
  • Poruke: 338
  • Lokacija: Vršac
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #17 poslato: 19 Februar 2013, 09:37:07 »
...Sparina i noc na dtd kanalu pored stubova mostova kada su gore i cuju se , pored oborenih stabala gde znate da ima  soma zbog njegovog odavanja od pre i samo treba sacekati smiraj dana  totalni mrak , kada se medju granama u kršu krune .Dešavaju pomeranja koje su nekad vidljiva a nekad se i cuje ako se digao gore i raubuje oko svog staništa  i  kad krene na ivici potopljenog stabla i trave koja se  okolo nahvatalo.Ne treba širokom lepezom 2 eventualno tri pozicije i bacati tako da tik tuda prolazi ili ako je rupa izmedju trave i dve grane od m,etar  prečnika samo tu u rupu i udari ili odmah po padu ili posle 3-4 plopoka koje poper odradi.....pošto kratko traje cug ne gubim vreme povlaceci poper do samih nogu jer ako ne udari  5 metra od mesta bacanja glisiram napolje  i bacam opet na hot poziciju odabranu...Tako se i u Španiji radi  to jest lovi spuštanjem pored obale  i baca veoma visoko ogromna kašika  . Da bi prilikom pada proizvela pljas kao kad raubuje som   aktivan i poperi  takođe i ako je tu ispod panja , grane , pojasa trave  momentalno uzima i prosto se viodi atak i dok ste iznenađeni vakum koji se stvara od takvih velikih usta usrkne kašiku od 80 gr ili popera za morski ribolov  kao od šale i otima štap iz ruke....Zabačaji su kratki do 10 metara ali veoma visoko da se uspe u zvuku ili da poper odradi ono buc - plop...Nešto slično sam radio na Tisi spuštajući se  Kanjiža -Novi Kneževac camcem . Jer noću su  i tu somovi pored obale i  traže plen i kratka zabacivanja   ,  kroz spuštanje  sa provokatorima i poperima daje rezultate.....Na reci Karaš dobro sam prolazio posle nevremena i dok još malo sipi sitna kiša noću . a sa raznog krša u vodi nadkrivljenih grana plopce voda od napadanja i verovatno i to i nevreme ga dignu i kruži na naravno vec poznatim mestima gde sam ga ganjao i samo  pored tog  panja , ili te grane ili nadkrivljenog žbunja zabacim  polp-plop zastanem sacekam smirivanje vode...još jednom plop-plop ..plop-plop-plop ...Baaam Jaki energični udarci da trnu zubi i to je reka gde treba   tvrdo zamaranje ,   i na šok sistem  cupati soma  , tako da sam ostajao bez dosta varki jer su mi gađale mrcine i preko 50 kg ...Naravno u tim momentima ima kada se cuju i sitni i krupni somovi...nikad nemojte  praviti grešku i juriti ga okolo po mraku...odabranu poziciju eventualnu još jednu  rezervnu i ne mrdati...Rad 15-20 min kad se utiša sve i vi prestanete kad prođe pola sata i nema nikakvog dešavanja pređite na rezevnu  poziciju...Mada se  uvek  na pola sata do 45 min opet obnove ludorije...Krupan som zna da je  strah u kraju i da ga  brzo osete i voli da se primiri i taktički dozvoli  da se sve opet oko njega kolko tolko aktivira i opewt krene  šunjajući  se oko izglednog mesta jureći hranu - ma šta bilo samo da daje neki zvuk , vibraciju..miris....Ako bismo vukli svo vreme popere i provokatore razne stvorili bismo samo nervozu kao i kod klasičnog bučkanja na soma kada se som digne i ignoriše mamce  koje mu se nude ali se vrti oko čamca koji proizvodi dotično bučkanje....Pauza je potrebna  uvek  na 15-20 min bacanja  ...a u tim pauzama tačno se i oni prikažu zvukovima gde najviše ordiniraju i samo treba efektno pogoditi to mesto , rupu , prolaz....Nikako lampupre ulova na vodu jer se stvara kontra efekat...Lampa ako se radi nešto skroz na kontra stranu od  vode i što je moguće  sa manje svetlosti.....Posle toliko ulovljenih somova necu ništa tvrditi ali...znam da ima kontra efekat kada su gore na površini . a pogotovo kada  je hot pozicija na nekoliko metara od  nas....Ima još raznih situacija ali su mi ove najviše dali ribe i najviše sam i ostajao bez varki... :takoje: smiley033

Van mreže tole

• Vuk od: Jan 2010
  • Poruke: 394
  • Lokacija: Dunav, Zmajevac
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #18 poslato: 19 Februar 2013, 09:52:39 »
hvala majstore,  :tongue:
... totalno sam imao krivo viđenje kako loviti soma na ovaj način. Posvetit ću se tome malo više ove godine pa ćemo vidjeti kakvi će biti rezultati.

Van mreže Toblerone

• Vuk od: Okt 2011
  • Poruke: 338
  • Lokacija: Vršac
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #19 poslato: 19 Februar 2013, 15:26:57 »
..nadam se da sam pomogao koliko toliko...situacija ima jako puno u prirodi i ribe se ponašaju shodno tome...mi smo tu da to otkrijemo šta i kako i to je i najveca draž u ribolovu...svaka voda i svaki potez i svaki som je misterija sama za sebe i treba puno iskustava da bi se oni vremenom provalili - šta ,kako i kada...svog najtežeg soma 2 godine sam jurio,pratio... dok sam ga kao na tacni ulovio !

Van mreže zilien

• Vuk od: Nov 2010
  • Poruke: 351
  • Lokacija: Kostolac
  • Bogomoljka za iskusne
Odg: Lov soma na popere
« Odgovor #20 poslato: 24 Februar 2013, 16:45:08 »
Imam  3 velicine popera ali mi jos uvek nije udario mada sam ih i slabo forsirao
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.