Lov soma na popere

Započeo Keltan, 07 Decembar 2012, 22:03:18

bassmaster

pokusacu da iskopam negde sliku sa Borovika.Video sam jedno somce sto je doslo na poper!

tole

ma da, nije uopće pitanje da li hoće popera, nego je samo pitanje kada i gdje!
hajde Toblerone podjeli malo sa nama o odabiru lokacije i tajmingu, usmjeri malo ako nije problem...

Toblerone

...Sparina i noc na dtd kanalu pored stubova mostova kada su gore i cuju se , pored oborenih stabala gde znate da ima  soma zbog njegovog odavanja od pre i samo treba sacekati smiraj dana  totalni mrak , kada se medju granama u kršu krune .Dešavaju pomeranja koje su nekad vidljiva a nekad se i cuje ako se digao gore i raubuje oko svog staništa  i  kad krene na ivici potopljenog stabla i trave koja se  okolo nahvatalo.Ne treba širokom lepezom 2 eventualno tri pozicije i bacati tako da tik tuda prolazi ili ako je rupa izmedju trave i dve grane od m,etar  prečnika samo tu u rupu i udari ili odmah po padu ili posle 3-4 plopoka koje poper odradi.....pošto kratko traje cug ne gubim vreme povlaceci poper do samih nogu jer ako ne udari  5 metra od mesta bacanja glisiram napolje  i bacam opet na hot poziciju odabranu...Tako se i u Španiji radi  to jest lovi spuštanjem pored obale  i baca veoma visoko ogromna kašika  . Da bi prilikom pada proizvela pljas kao kad raubuje som   aktivan i poperi  takođe i ako je tu ispod panja , grane , pojasa trave  momentalno uzima i prosto se viodi atak i dok ste iznenađeni vakum koji se stvara od takvih velikih usta usrkne kašiku od 80 gr ili popera za morski ribolov  kao od šale i otima štap iz ruke....Zabačaji su kratki do 10 metara ali veoma visoko da se uspe u zvuku ili da poper odradi ono buc - plop...Nešto slično sam radio na Tisi spuštajući se  Kanjiža -Novi Kneževac camcem . Jer noću su  i tu somovi pored obale i  traže plen i kratka zabacivanja   ,  kroz spuštanje  sa provokatorima i poperima daje rezultate.....Na reci Karaš dobro sam prolazio posle nevremena i dok još malo sipi sitna kiša noću . a sa raznog krša u vodi nadkrivljenih grana plopce voda od napadanja i verovatno i to i nevreme ga dignu i kruži na naravno vec poznatim mestima gde sam ga ganjao i samo  pored tog  panja , ili te grane ili nadkrivljenog žbunja zabacim  polp-plop zastanem sacekam smirivanje vode...još jednom plop-plop ..plop-plop-plop ...Baaam Jaki energični udarci da trnu zubi i to je reka gde treba   tvrdo zamaranje ,   i na šok sistem  cupati soma  , tako da sam ostajao bez dosta varki jer su mi gađale mrcine i preko 50 kg ...Naravno u tim momentima ima kada se cuju i sitni i krupni somovi...nikad nemojte  praviti grešku i juriti ga okolo po mraku...odabranu poziciju eventualnu još jednu  rezervnu i ne mrdati...Rad 15-20 min kad se utiša sve i vi prestanete kad prođe pola sata i nema nikakvog dešavanja pređite na rezevnu  poziciju...Mada se  uvek  na pola sata do 45 min opet obnove ludorije...Krupan som zna da je  strah u kraju i da ga  brzo osete i voli da se primiri i taktički dozvoli  da se sve opet oko njega kolko tolko aktivira i opewt krene  šunjajući  se oko izglednog mesta jureći hranu - ma šta bilo samo da daje neki zvuk , vibraciju..miris....Ako bismo vukli svo vreme popere i provokatore razne stvorili bismo samo nervozu kao i kod klasičnog bučkanja na soma kada se som digne i ignoriše mamce  koje mu se nude ali se vrti oko čamca koji proizvodi dotično bučkanje....Pauza je potrebna  uvek  na 15-20 min bacanja  ...a u tim pauzama tačno se i oni prikažu zvukovima gde najviše ordiniraju i samo treba efektno pogoditi to mesto , rupu , prolaz....Nikako lampupre ulova na vodu jer se stvara kontra efekat...Lampa ako se radi nešto skroz na kontra stranu od  vode i što je moguće  sa manje svetlosti.....Posle toliko ulovljenih somova necu ništa tvrditi ali...znam da ima kontra efekat kada su gore na površini . a pogotovo kada  je hot pozicija na nekoliko metara od  nas....Ima još raznih situacija ali su mi ove najviše dali ribe i najviše sam i ostajao bez varki... :takoje: smiley033

tole

hvala majstore,  :tongue:
... totalno sam imao krivo viđenje kako loviti soma na ovaj način. Posvetit ću se tome malo više ove godine pa ćemo vidjeti kakvi će biti rezultati.

Toblerone

..nadam se da sam pomogao koliko toliko...situacija ima jako puno u prirodi i ribe se ponašaju shodno tome...mi smo tu da to otkrijemo šta i kako i to je i najveca draž u ribolovu...svaka voda i svaki potez i svaki som je misterija sama za sebe i treba puno iskustava da bi se oni vremenom provalili - šta ,kako i kada...svog najtežeg soma 2 godine sam jurio,pratio... dok sam ga kao na tacni ulovio !

zilien

Imam  3 velicine popera ali mi jos uvek nije udario mada sam ih i slabo forsirao
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.