RIBOLOV PRIRODNIM MAMCIMA => Som => Temu započeo: Minja poslato 04 April 2016, 21:19:19

Naslov: Zvečke za soma
Poruka od: Minja poslato 04 April 2016, 21:19:19
Sta znate o zveckama za soma koje se kace negde oko olova? Ima ih u Spro katalogu.

Naslov: Odg: Zvecke za soma
Poruka od: marina1983 poslato 04 April 2016, 21:43:34
Daj neku sliku da vidimo na šta to liči da ne tražim .
Poruka od: Minja poslato 04 April 2016, 22:13:17
(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fuploads.tapatalk-cdn.com%2F20160404%2Fd1847a3258fa6a913b74568641a4fa5b.jpg&hash=28094f9775d89e5acb45bf05e386aea6eb627928)(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fuploads.tapatalk-cdn.com%2F20160404%2F81919a05d432059009eb37e004fe3cd8.jpg&hash=60dc128dfe64232482f8d2acf18c7ad4583ffbcb)

Evo dve verzije. Vibrira i navodno ga privlaci.

Poruka od: marina1983 poslato 04 April 2016, 22:34:05
Stvarno prvi put vidim, nemam pretstavu na kom principu uopšte radi . Jel radi samo u tekućoj vodi ili ? Na baterije  ? Ne provaljujem uopšte !
Poruka od: Minja poslato 04 April 2016, 22:41:21
Da, tekuca voda. Mehanicki.

Poruka od: marina1983 poslato 04 April 2016, 22:44:26
Izgleda  interesantno , čini mi se da bi vredelo probati . Zna li se cena ?
Poruka od: vlajko975 poslato 04 April 2016, 23:27:42
Ima Cormoran te zvecke vec duze vreme, zovu se:
Cormoran BIG CAT SOUND BALLS ima ih u plovakplus.
Ima neki lik koji prodaje vezane sisteme na limundu i kupindu, imas i na kupujem prodajem. Mislim da bi mozda moglo i na stajacim vodama samo pod uslovom da ide u kombinaciji sa zivim kederom.
Poruka od: Minja poslato 05 April 2016, 07:32:24
Vlajko, u pravi si. Ako se veze za sistem gde keder jeste dovoljno veliki i moze da je pokrene. Odmah idem da proverim.

Poruka od: sale54 poslato 05 April 2016, 08:38:24
Dok nisam nabavio te kormoranove pravio sam ga od kinder jajeta ujedno dobijes i plovak i mislim da ima efekta,kad je tekuca voda u pitanju i za mamce koji se ne krecu.
Poruka od: Minja poslato 05 April 2016, 22:07:20
Porucio!

Sale, da li imas neku preporuku oko postavljanja sistema ili ce mi na kormoranovom pakovanju biti predlog?

Poruka od: Milan.M poslato 06 April 2016, 03:23:51
Probajte Durex play prsten (mislim za pecanje), nezaje.avam se stvarno sam cuo.

Spojene poruke: 06 April 2016, 03:26:41

Mozda bolje koriscen i umocen u dip smiley099
Poruka od: Minja poslato 06 April 2016, 13:32:52
Koji dip :)))))

Poruka od: Marko S poslato 06 April 2016, 15:06:20
U formaxu imaju zvecke za soma. imaju dve vrste. 6 kom u kesici oko 130 dinara.  A druga vrsta je komad oko 250-300 dinara ne secam se tacno ali je kao plovak od  15ak grama i u njemu umaju kuglice...
Poruka od: marina1983 poslato 29 Januar 2018, 19:08:29
Jel probao neko ove da podeli iskustva, ili ću biti prvi?

(https://s17.postimg.cc/t7y5vud9r/20180126_210052.jpg) (https://postimg.cc/image/h62s1p417/)
Poruka od: Jeremija poslato 29 Januar 2018, 19:32:12
Nisi ti samo prvi, ti si već i Uegenda za soma, tako da...  :wink: :bye:
Poruka od: limovac74 poslato 29 Januar 2018, 19:51:54
U rečnom ribolovu može da ti napravi problem,zbog otpora koji pravi vodenom toku ...  :smiley: Ako si hteo da ti nešto uzdigne i da zveči ,mogo si to sve da probaš i sa većom vaser kuglom u koju bi ubacio metalne kuglice, barem bi jeftinije prošao...
Poruka od: marina1983 poslato 29 Januar 2018, 20:25:52
Ma hebo jednu črvenu tolko para bacimo na kojekakve gluposti pa mi ovo za gušt dodje džabe :cheesy:
Zbog jačine toka i nisam hteo da preterujem sa gramažom . Planiram predstojeću sezonu da otpecam sa konstantno montiranim plovkom kao i bez , ne bi li izvukao zaključak iz prve ruke ima li neke razlike i  kolika je. Planiram da ga probam i  kod sistema sa cvetom .
Poruka od: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 20:39:58
Ja sam stavljao zvecke, ali ne videh razliku, pa ih izbacih. Što se podizaca tiče, napravih ih od cevčica štapića za uši i kinder jaja, kojih mi je zbog decurlije puna kuća, u isto je moguće staviti i zvecku. Sklopih jedan sistem razmišljajući dugo o nekim stvarima za kedere 100tinak grama, forsiracu cele sezone, jer sam rešio da samo jedan somovski štap nosim u ribolov, definitivno dižem ruke od neselektivnih mamaca, tipa rovci, durdubaci, cvet, samo gliste na štapu za belu. :takoje:
Poruka od: sale54 poslato 29 Januar 2018, 20:52:22
Pa moje iskustvo kaze da sam na tom stapu imao vise udaraca .E sad dal je zbog zvecke ili podizaca ni sam nisam siguran.
Poruka od: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 20:59:53
Ja lično mislim da je pre do podizaca, meni podizac ima svrhu samo kad se koristi keder kao mamac, jer ostalo sve zanosi i podiže vodeni tok na paternosteru. Pričam o tekućoj vodi, u stajacoj je druga prica  :takoje:
Poruka od: marina1983 poslato 29 Januar 2018, 21:27:16
Bočni predvez ili podizač  ne vidim neku bitnu razliku .  U 10  pecanja  ću znati ima li razlike ili ne. Brdo tih nekih stvarčica u teoriji i reklami zvecka zvoni privlači..... Ništa ja to ne verujem dok ne probam :no:  2 potpuno ista sistema neposredno jedan pored drugog sa i bez pa će mo videti šta kaže matematika.
Poruka od: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 21:44:16
Samo zbog kedera, podvodni plovak ga u tekućoj vodi gura od osnovne strune, i ne da mu da legne i umiri se. Na uznemirenim vodama, zvecku vidim kao kontraproduktivnu, pošto čovek koji gaji soma u ribnjaku kaže da je isti jako podložan stresu, a i pokazatelj su napadnuta mesta, gde krupan som ne obitava po pravilu  :takoje:
Poruka od: marina1983 poslato 29 Januar 2018, 22:00:10
Gledam koliko ga love bućkom pa ga   ista ta buka pokrene .  Igrajući na tu kartu računam da će i to neko  zveckanje ma koliko ono bilo u kombinaciji sa cvetom glistom.... "ćori" pomoći da ga lakše locira .
Poruka od: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 22:54:00
Što se bucke tiče, slučajno letos razresih dilemu i shvatih šta ona oponaša. Naime čekajući soma u viru ispod otoke primetih po punoj mesečini da se isti u otoci, ne dubljoj od metar kreće po površini, ne tako da raubuje nego samo pliva uokolo. Naravno prebaci jednu dubinku u istu, posle par minuta videh da riba nailazi tu, uz pljesak repom potpuno identičan zvuku bucke mi savi štap, i uskoro beše na obali, 3 identična ponavljanja to veče, i par puta kasnije na drugim izlascima. Soma privlači zvuk braće koja lovi na površini, taj udarac repom je toliko karakterisican da kad ga čuješ samo se kaže čemu služi bucka, verovatno nisi imao prilike da dozivis jer pecas u dubini, što se tiče mene, više nemam dilemu :thumbup:
Poruka od: limovac74 poslato 29 Januar 2018, 22:58:02
Tako je ,bućka oponaša zvuk usisavanje plena - kedera od strane soma.
Poruka od: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 23:17:40
Ne Limi, to je zvuk udarca repom koji som pravi kada napada nešto ispod njega, a u tom trenutku je isti na samoj površini. Nikakve veze sa raubom i coktanjem nema, znači mamac na dnu, som napada na dole, karakteristično plop, kad jednom čuješ ureze se u mozak, nije bio glup taj što je izmislio bucku. Bucka je izmišljena u vreme kada je istog bilo u izobilju pa je naravno i lakše bilo doći do zaključka, a ne kao ja za 20g pored vode prvi put to čuh letos, možda sam i ranije no nisam znao šta je to  :takoje:
Poruka od: marina1983 poslato 30 Januar 2018, 00:07:30
Generalno bih rekao da ga buka-vibracija  privlači od kran sistema  i kedera koji prćka po površini pa na dalje .
Ipak to nije karakterističan zvuk bućke .
Poruka od: sasabosko poslato 30 Januar 2018, 01:20:41
Prvo i primarno gospodinovo culo je miris, tako kaze covek koji ga gaji u ribnjacima, i ja mu verujem. Sledeca je bocna linija kojom oseca vibracije, sad isti covek kaze, dovoljno je dovesti drustvo i napraviti galamu tamo gde su mu ribnjaci, isti odbija da se hrani nedelju dana, a bude srecan ako nema uginuca. Keder na kranu Ime salje vibraciju i miris, jer je isti uboden. Kada recimo sitniji som lovi na povrsini, i cuje se udarac repom poput bucke, mislis li da krupan to ne cuje i da ne bude privucen time, pre mislim da napada recimo kad cuje da nesto pada u vodu, nego sto ga zvecka privlaci. Zna da bude privucen recimo konstantnim plopkanjem kasike po vodi, jer je i on slican udarcu bucke i njegovog repa. Drugo su reke gde riba ne razvija instinkt za opasnost, jer nisu pod pritiskom, ribe ima vise, pa je samim tim i instinkt za hranjenjem i samoodrzanjem veci. Na nasim vodama napacenim, glupava babuska te provali posle par dana, raspoznaje mesto gde joj preti opasnost, pa ti se desavaju lazni grizovi, ne upecas a uzme i nosi. Pokusavao sam da pecam predvezima 15-20cm, znas koliko sam imao somica ulovljenih =0, uplasi se kad udari u osnovnu strunu i onaj od 30cm :takoje: A kod nas koliko ima soma, rakovi mu sami ulaze u usta, skoljke i bela riba, ne verujem da bi osetili da ga ima i 3x vise, sve mu smeta, jer ga malo ima :takoje:
Poruka od: Bobiska poslato 30 Januar 2018, 14:13:02
Prosle godine uzeo sam da probam taj podizac ali bez zvecke nego neki mutavi  :lol:. Koristio sam ga na jednom stapu da bih mogao da poredim ima li razlike. Posle desetak pecanja otkinuo sam sistem tako da ne mogu da kazem nesto pouzdano ali za to kratko vreme nisam primetio razliku. Za mamac sam koristio rovca a posle i cvet. E sada kolega Marina ovaj vas podizac ima i muziku sto moze biti interesantno, ko zna treba probati, sto kazete tolike smo pare dali za ovaj nas hobi tako da je ovo zanemarljivo. Ako  vam se pokaze kao dobro vi javite.
Poruka od: marina1983 poslato 30 Januar 2018, 20:39:02
Nema apsolutno nikakve potrebe da me sa vi oslovljavaš osim ako isto od mene ne želiš . smiley033
Poruka od: Knez poslato 30 Januar 2018, 21:43:25
svako na svoj na;in dozivljava boravak na vodi,konkretno sa podiza;em na predvezu oko 1 m.izbegavam da mi pe[evi i ostala gamad cerupaju gliste i durboke a kad na ovo dodje znam da je pravi  i nema grickanja i stalno obvavljanje mamaca.to je moije iskustvo.
Poruka od: Bobiska poslato 01 Februar 2018, 12:19:35
Citat: marina1983 poslato 30 Januar 2018, 20:39:02

Potpuno si u pravu, prihvatam sugestiju.
Poruka od: sasabosko poslato 01 Februar 2018, 15:47:15
Ma da kolega, lepljenje mamca za dno nije dobro za mnogo stvari, sto se soma tice,e sad u nekom drugom ribolovu gde se recimo gadja krupna riba na gliste, pozeljna je varijanta zbog sarana, mrene. Dok sam koristio zvecku, nisam obratio paznju na jednu stvar, koja mi nije jasna, uopste se ne secam kako bela riba reaguje na nju, dali se plasi pa ne napada mamac, jer ako bezi onda zvecka selektuje samo soma, sto bi bilo super.
Poruka od: marina1983 poslato 01 Februar 2018, 16:07:31
Uzima mrena cvet na pola metra iznad dna , bez problema  :takoje: kad nalete ne možeš da ih se otreseš  a kuca kao som od 5-6kg , opasan borac .
Eto razloga da se vratiš na gliste.
Interesantno je ovo da li tera belu, vrlo moguće , ispitaćemo detaljno .
(https://s17.postimg.cc/rexljyza7/20170905_175718.jpg) (https://postimg.cc/image/vbaxfyk9n/)
Poruka od: sasabosko poslato 01 Februar 2018, 17:43:50
Ma dok ne probam da pecam na lava za mene je glista kralj zivotinja :lol: Zaplanirao sam ja ime da pecam na gliste, ali vise somovske dubinke ne. Samo lakse montaze, sa saranskim udicama, gde dolazi sve zivo, a opet dovoljno jake i za soma, za mrenu znam da dolazi i 0,5m iznad dna, saran ne dolazi a pre bih ciljao njega. Ni mrena ne dolazi konstantno kad je mamac visle, uopste ne mogu da se setim sta se desavalo s belom ribom dok sam pecao sa zveckom, znam da boljitak sto se soma tice nisam primetio. Cak je i kod voblera zaobilazim, jer sam na zvecece voblere imao slabog :takoje: uspeha
Poruka od: Beshla poslato 24 Februar 2018, 23:07:22
Citat: sasabosko poslato 29 Januar 2018, 21:44:16
... zvecku vidim kao kontraproduktivnu, pošto čovek koji gaji soma u ribnjaku kaže da je isti jako podložan stresu, a i pokazatelj su napadnuta mesta, gde krupan som ne obitava po pravilu  :takoje:

Po ovome, som bi bežao od voblera sa zvečkom...   :no:
Poruka od: sasabosko poslato 25 Februar 2018, 12:32:19
Iz mog iskustva se i plasi, sad moram da obrzlozim zasto to mislim. nikada mi se nije desilo, niti bilo kome koga znam, da mu se neaktivan som javi na zvececi vobler, sto recimo s kasikom, glavinarom, dzigom nije slucaj. Javlja se on na zvececi kad je u lovu, al javlja se i klen, stuka, smudj. Som izbegava napadnuta mesta, iako ima perfektnih, on ih zaobilazi, ima u filmu Ferenca Koosa, kad isti zimi lupa nogom u obalu, da bi video jel isti tu, da mu to ne smeta, on bi zvuk ignorisao, i ne bi odavao svoje prisustvo. Zvecka je adut za aktivnog soma, koji u tim trenucima grabi sve sto padne u vodu, a desavalo mi se u praksi da bacam na raub zveckavi vobler i istog uplasim. Misljenja sam da je zvecka vise nametnuta, jer u vreme kad je bilo ribe hvatala se na svasta, kad sam pre nekog vremena odneo majstoru balzu da mi uradi neke voblere, isti cudom nije mogao da se nacudi kako ja, jedini od svih insistiram da budu bez zvecke. Svako pogresi, krupan som koji razvije instinkt za opasnost, po pravilu se drzi teskih i nedostupnih mesta, a najmanje ih je doslo na zveckave voblere, tu kasika, dzig, glavinjara vode, ohohoo :takoje:
Poruka od: marina1983 poslato 13 April 2019, 18:51:07
Da se proba.
(https://i.postimg.cc/jdB5zs8V/20190413-184747.jpg)
Poruka od: Bobiska poslato 15 April 2019, 21:19:42
Probao sam prosle godine. Soma neplasi sto za pocetak nije lose  :cheesy:. Nastavicu i ove godine pa cu imati vise iskustva sa zveckicom.