Zvečke za soma

Započeo Minja, 04 April 2016, 21:19:19

U rečnom ribolovu može da ti napravi problem,zbog otpora koji pravi vodenom toku ...  :smiley: Ako si hteo da ti nešto uzdigne i da zveči ,mogo si to sve da probaš i sa većom vaser kuglom u koju bi ubacio metalne kuglice, barem bi jeftinije prošao...

Ma hebo jednu črvenu tolko para bacimo na kojekakve gluposti pa mi ovo za gušt dodje džabe :cheesy:
Zbog jačine toka i nisam hteo da preterujem sa gramažom . Planiram predstojeću sezonu da otpecam sa konstantno montiranim plovkom kao i bez , ne bi li izvukao zaključak iz prve ruke ima li neke razlike i  kolika je. Planiram da ga probam i  kod sistema sa cvetom .

Ja sam stavljao zvecke, ali ne videh razliku, pa ih izbacih. Što se podizaca tiče, napravih ih od cevčica štapića za uši i kinder jaja, kojih mi je zbog decurlije puna kuća, u isto je moguće staviti i zvecku. Sklopih jedan sistem razmišljajući dugo o nekim stvarima za kedere 100tinak grama, forsiracu cele sezone, jer sam rešio da samo jedan somovski štap nosim u ribolov, definitivno dižem ruke od neselektivnih mamaca, tipa rovci, durdubaci, cvet, samo gliste na štapu za belu. :takoje:

sale54

Pa moje iskustvo kaze da sam na tom stapu imao vise udaraca .E sad dal je zbog zvecke ili podizaca ni sam nisam siguran.

Ja lično mislim da je pre do podizaca, meni podizac ima svrhu samo kad se koristi keder kao mamac, jer ostalo sve zanosi i podiže vodeni tok na paternosteru. Pričam o tekućoj vodi, u stajacoj je druga prica  :takoje:

Bočni predvez ili podizač  ne vidim neku bitnu razliku .  U 10  pecanja  ću znati ima li razlike ili ne. Brdo tih nekih stvarčica u teoriji i reklami zvecka zvoni privlači..... Ništa ja to ne verujem dok ne probam :no:  2 potpuno ista sistema neposredno jedan pored drugog sa i bez pa će mo videti šta kaže matematika.

Samo zbog kedera, podvodni plovak ga u tekućoj vodi gura od osnovne strune, i ne da mu da legne i umiri se. Na uznemirenim vodama, zvecku vidim kao kontraproduktivnu, pošto čovek koji gaji soma u ribnjaku kaže da je isti jako podložan stresu, a i pokazatelj su napadnuta mesta, gde krupan som ne obitava po pravilu  :takoje:

Gledam koliko ga love bućkom pa ga   ista ta buka pokrene .  Igrajući na tu kartu računam da će i to neko  zveckanje ma koliko ono bilo u kombinaciji sa cvetom glistom.... "ćori" pomoći da ga lakše locira .

Što se bucke tiče, slučajno letos razresih dilemu i shvatih šta ona oponaša. Naime čekajući soma u viru ispod otoke primetih po punoj mesečini da se isti u otoci, ne dubljoj od metar kreće po površini, ne tako da raubuje nego samo pliva uokolo. Naravno prebaci jednu dubinku u istu, posle par minuta videh da riba nailazi tu, uz pljesak repom potpuno identičan zvuku bucke mi savi štap, i uskoro beše na obali, 3 identična ponavljanja to veče, i par puta kasnije na drugim izlascima. Soma privlači zvuk braće koja lovi na površini, taj udarac repom je toliko karakterisican da kad ga čuješ samo se kaže čemu služi bucka, verovatno nisi imao prilike da dozivis jer pecas u dubini, što se tiče mene, više nemam dilemu :thumbup:

Tako je ,bućka oponaša zvuk usisavanje plena - kedera od strane soma.

Ne Limi, to je zvuk udarca repom koji som pravi kada napada nešto ispod njega, a u tom trenutku je isti na samoj površini. Nikakve veze sa raubom i coktanjem nema, znači mamac na dnu, som napada na dole, karakteristično plop, kad jednom čuješ ureze se u mozak, nije bio glup taj što je izmislio bucku. Bucka je izmišljena u vreme kada je istog bilo u izobilju pa je naravno i lakše bilo doći do zaključka, a ne kao ja za 20g pored vode prvi put to čuh letos, možda sam i ranije no nisam znao šta je to  :takoje:

Generalno bih rekao da ga buka-vibracija  privlači od kran sistema  i kedera koji prćka po površini pa na dalje .
Ipak to nije karakterističan zvuk bućke .

Prvo i primarno gospodinovo culo je miris, tako kaze covek koji ga gaji u ribnjacima, i ja mu verujem. Sledeca je bocna linija kojom oseca vibracije, sad isti covek kaze, dovoljno je dovesti drustvo i napraviti galamu tamo gde su mu ribnjaci, isti odbija da se hrani nedelju dana, a bude srecan ako nema uginuca. Keder na kranu Ime salje vibraciju i miris, jer je isti uboden. Kada recimo sitniji som lovi na povrsini, i cuje se udarac repom poput bucke, mislis li da krupan to ne cuje i da ne bude privucen time, pre mislim da napada recimo kad cuje da nesto pada u vodu, nego sto ga zvecka privlaci. Zna da bude privucen recimo konstantnim plopkanjem kasike po vodi, jer je i on slican udarcu bucke i njegovog repa. Drugo su reke gde riba ne razvija instinkt za opasnost, jer nisu pod pritiskom, ribe ima vise, pa je samim tim i instinkt za hranjenjem i samoodrzanjem veci. Na nasim vodama napacenim, glupava babuska te provali posle par dana, raspoznaje mesto gde joj preti opasnost, pa ti se desavaju lazni grizovi, ne upecas a uzme i nosi. Pokusavao sam da pecam predvezima 15-20cm, znas koliko sam imao somica ulovljenih =0, uplasi se kad udari u osnovnu strunu i onaj od 30cm :takoje: A kod nas koliko ima soma, rakovi mu sami ulaze u usta, skoljke i bela riba, ne verujem da bi osetili da ga ima i 3x vise, sve mu smeta, jer ga malo ima :takoje:

Bobiska

Prosle godine uzeo sam da probam taj podizac ali bez zvecke nego neki mutavi  :lol:. Koristio sam ga na jednom stapu da bih mogao da poredim ima li razlike. Posle desetak pecanja otkinuo sam sistem tako da ne mogu da kazem nesto pouzdano ali za to kratko vreme nisam primetio razliku. Za mamac sam koristio rovca a posle i cvet. E sada kolega Marina ovaj vas podizac ima i muziku sto moze biti interesantno, ko zna treba probati, sto kazete tolike smo pare dali za ovaj nas hobi tako da je ovo zanemarljivo. Ako  vam se pokaze kao dobro vi javite.

Nema apsolutno nikakve potrebe da me sa vi oslovljavaš osim ako isto od mene ne želiš . smiley033