Zaleganje soma

Započeo limovac74, 30 Januar 2011, 11:45:00

Cesto se kod pecanja soma ponavlja prica o tome kako je som "zalegao",ili "legao" na dnu i da je izgubljen zbog toga.
I ja sam imao jednu takvu situaciju i ostao bez ulova. Sta se u stvari tom prilikom desava? Nije mi logicno da je som prosto legao na dnu i da ga zbog toga ne mozeno dici sa dna. Nema on vakum na stomaku pa da se zalepi za dno. Negde sam procitao i deluje mi logicnije da se on svojim jakim bocnim perajima podboci za prvu prepreku (granu) i da ga je zato tesko odvojiti. A ta peraja su mu izuzetno jaka. Sta vi mislite o svemu ovome?

dovlaM

slazem se sa tvojim misljenjem .... ti veliki somovi su preko 1.5 m i mogu da se zakache za granu ili da odu pd prepreku neku..mada oni to slabo koriste...imao sam iskustva sa time..ne beze namenski u granje ..idu ka matici reke ...e sad ako im  je uz put zakche se...ilustrujem primerom gde su likovi izvlachili somove od 50 kg i nijedan  nije pobegao u stiboe od starog mosta svi su bezali u maticu  smiley033

dcarp

to zaleganje soma meni zvuci kao "babske price" starijih ribolovaca koji ne zele da priznaju gresku kod izvlacenja.osim toga mozda je to samo njegova pauza do sledeceg pokreta.kod malo savremenijih somdzija nisam cuo za ovaj fenomen.
New thinking
New possibilities

rj

nije fenomen ....naravno da som traži bilo kakvu prepreku....panj...granu ...ili naprosto dno da bi se tu zavukao pogotovo veliki komadi ...uspješan lov baš ovisi o tome da se somu to nedopusti...u novije vreme kvaliteta pribora nam dozvoljava da na snagu odgovorimo snagom pa som ima sve manje mogučnosti da "zalegne"  :bye:

ellesar

Meni se desilo da krene ka kamenu i ako ga ne zaustavim,zalegne iza njega i nabije se glavom u kamen i onda samo mozes da kidas,ili da podignes celo dno dunavsko :cheesy: .
Kako znam-pa povremeno me sreca sutne u dupe pa ga izvucem,a najlon sav slinav bude,a som izubijan po glavi. :takoje:
Zato je vazno da ga odmah dignes u vis 2-3 m(kojeg mozes)da ga osamuti razlika u pritisku.
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

Citat: dcarp poslato 30 Januar 2011, 16:50:13
:huh: :shocked: :eek: :help:

Ljudi molim vas nemojte donositi ovakve zakljucke. Na mnogim forumima su prisutna ovakva misljenja a to samo govori o onima koji ih iznose. Na svakom forumu se pojavi manjak onih koji bi mogli nesto da napisu iz iskustva a ogroman visak onih koji ne mogu. Glavni razlog za to su ovakva misljenja.
Naime stalno se pojavljuje problem nerazumevanja, neverice, a onda ismevanja podrugivanja i sl., samo zato sto su oni koji nisu nesto doziveli ili videli nisu otvoreni za tudja iskustva, a pri tom su spremni i da ih omalovazavaju.
Elem, videh naslov teme, pozeleh da prenesem svoja iskustva, onda procitah ovakve komentare i zivot mi se smuci :grin:

sale55

Ajde tvister pusti gadjenje sada i daj neka licna iskustva.Koliko sam ja skapirao ti se bavis najcesce lovom na soma i smudja te pretpostavljam da imas puno iskustva pa ajde prenesi malo. Ja sam poceo da pecam soma tek prosle godine i vrlo me interesuju takva iskustva jer sam imao jedno slicno gde mi je stap bio zakucan i nikakva sila nije mogla delovati sem kad sam primenio taktiku (to sam cuo od starijih) udaranja po struni u odredjenim intervalima. Kad god sam ,,svirao,, po struni on je kretao unapred cim ja stanem stane i on i to je tako trajalo pola sata dok nisam izgubio strpljenje(kad sam glup i neiskusan) i pokidao strunu.Kasnije su mi kolege rekle da bi to mogao biti ohoho dobar somcic.Pozz
Sve je dobro kad se dobro svrsi!!!

Meni nije pomoglo ni muziciranje po najlonu,nije hteo da se makne,čak smo prišli čamcem iznad mesta gde se zavukao ali ni to nije vredelo.Na kraju kidanje najlona.Možda je tu upredena struna u prednosti jer nije rastegljiva pa bi ga više terala da krene.
Tvister 011 nema potrebe za takvom reakcijom,svako ima pravo da kaže šta misli,opušteno. :thumbup: :thumbup:

Kolega, jedini slucaj kada reagujem na tudje misljenje je kada to u startu dovodi u pitanja tudja, posebno sa ismevanjem (babske price, savremeniji ribolovci to ne dozivljavaju, i sl.). Toga je na zalost sve vise. Sa jednog foruma sam otisao zbog slicnih stvari, a koliko vidim ima nas vise na ovom sa slicnom "sudbinom".
Cesto i sebi, svojim komentarima licim na namcora a to nisam svakako, sto neki clanovi mogu da potvrde.

sinhron

cuo sam i ja ,da kod ovih situacija pomaze kuckanje po stapu tvrdim predmetom. stariji kolega tvrdi da se som pomerao,dok je kuckao prstenom na ruci,po stapu. ja slicnih iskustva nemam.
bolje 100 evra u ruci nego deset dinara u dzepu.
od kolevke,pa do groba,najbolje je doba dok mozes.

Nemanja_vfr

Citat: twister011 poslato 30 Januar 2011, 19:42:36

postavi se bolje, pa ce biti bolje  :thumbup:  smiley033
ako te ne mrzi kucni nesto o zaleganju brkatog  :takoje:
...Big Lale je zakon, domaci Hudini...

rj

najbolje je nedopustit mu da uopče legne ...znaći kad počne usporavat ti daješ pun gas :takoje: i nastojiš ga odvojit u gornji sloj vode ...ako su sprudovi nema potrebe za siljenjem tu ima prostora za dril i uživanciju

sale55

Jeste to najbolje ali sta ciniti kada se kao u konkretno mom slucaju desi da nema sanse ni da ga pomeris nagore a kamoli nesto drugo nego samo osetis kako pumpa i izvlaci dril koji je uzgred budi receno bio stegnut muski i to tek onda kad kako sam rekao ranije tek kad,, zasviram,, po struni.

BORKO.hr

ČEKANJE je jedino rješenje......strpljivost donese ribu... :ok:
Tko pjeva, zlo ne misli !