Zaleganje soma

Naravno, valda mu dosadilo posle sat vremena.   :rolleyes: :lol: smiley033

Berserker

Citat: pop1307 poslato 11 Mart 2011, 04:20:51
,,bas zato mi je stric kazao da ne bacam rovca i slicne mamke pre prvog mraka inace je bio ribar ...

Od celog teksta ovo mi je najveci utisak :shocked:. Stric ti ocigledno nije ribario u Djerdapu :no:. Premda im i dole treba po 50ak godina da bi nesto promenili.
Strikan je verovatno imao logiku stecenu u svom zanatu. Naime mreze, stukove, bubnjeve i sl. postavljaju nocu, a ujutru ih podizu i zakljucak, riba je aktivna nocu :thumbup:.
U praksi to bas i nije tako, posebno u Djerdapu. Ustvari u julu i augusti i jeste(ako je voda jaka ni tada), ali u ostalim mesecima ga mozes ocekivati u svako doba dana. Nocu samo prilazi u plicake :takoje:.
Jedini los period je u slucaju da voda stoji+bista+vrucine.

sinhron

Citat: pop1307 poslato 11 Mart 2011, 04:20:51
dosta sam procitao iz ovih nekoliko stranica za nama,zaista dosta,,,imao sam i ja takodje jednu  situaciju na dunavu u golubcu naime da kazem da nemam iskustva bog zna kakvog,,,bas zato mi je stric kazao da ne bacam rovca i slicne mamke pre prvog mraka inace je bio ribar.. da bih ga ja i poslusao,,odem na par dana reko ima vremena za zabacivanje stavim stapove na stranu i reko nista dok se ne pocne smrkavati,, ali imao sam zelju do aja i kazem da sibnem jedan stap u vodu na ribicu pa sta bude a da sve bude kako ne treba taj stap je sacuvaj me boze kao i masinica kupljena u Formaxu na snizenju nesto smesno sramota me i da kazem za koliko.a ostala artiljerija stoji po strani sa sve mamcima raznoraznim onako u hladovinici.zabacim ja onaj stapic tanani i nagotovanim meni i ortako po jednu tursku sa mlekom i tako se zavalim u stolicu.. i sta se desava mnogo sam odlutao od sustine same price posto je kamenit predeo obale bio u pitanju dobro sam obezbedio drzac u kome je stajao stap...pogledam u pravcu stapa i imam sta da vidim  :cheesy:stap overava nabijen prema vodi i konstantno nabijen prema vodi da ne kazem zabijen,nabija li nabija,ja skocim i onako ne razmisljajuci o niocemu drugom zgrabim i kontriram ne surovo onako da oseti i u tom momentu inace dril je bio zategnut do kraja ako je uopste i bilo kraja masina krece da proklizava i da gubi najlon inace nisam se ni opasuljio jos sve se desava u par sekundi ne znam i dali bih uspeo i da sam pokusao da namotam posle nekih 5sekundi odmotavanja najlona stavljam sakom ne dozvoljavajuci spulni da se tim tempom odmotava i to sve staje da se desava posle jos par sekundi ali je na jednom prestalo da odmotava nije oslabljeno pa polako nego na jednom,,ja se tek opasuljio da mi je udarila riba :sad:i na jednom tajac ne mrda vise ali osetim teret stap je napnut na dole do vode,inace da kazem da sam zabacijo na desetak metara od obale.. tako se to lepo umirilo ja dam mom drugaru malo motku iz ruke da i on oseti samo se povremeno na par sekundi oseti kako nabija po malo oseti se da poteze, to je trajalo sve dok ja nisam prekinuo najlon sa britvom jer sam pokusavao da povlacim na gore ali ni makac nisam mogao da povucem jer sam imao utisak da do neke mere uspevam da izdizem olovo sa udicom i onda kao da je zabetonirano ni santimetra vise i onda osetim kako komesa nesto i onako lenje nabija kao da udara..dal se riba uplela oko necega ne znam, posle kad sam pricao strikanu bilo mi je krivo sto sam prekinuo najlon,trebao sam da ga ostavim pa i da sam polomio stap nebi mi bilo zao ne znam kako mi je to uslo u glavu da precvikam najlon,, ne znam dali je som bio u pitanju ili nesto drugo,, na udici sam imao rep sa pola deverike.. eto tako je to bilo,posle u naredna dva dana sa sve ostalim stapovima koji su bili zabaceni i raznoraznim mamcima nismo imali ni trzaj....jedna propustena prilika i to je sve ali sta sam drugo mogao... ali nije mi toliko vise zao,, na greskama se uci ...
najduza recenica koju sam u zivotu procitao  :cheesy:
bolje 100 evra u ruci nego deset dinara u dzepu.
od kolevke,pa do groba,najbolje je doba dok mozes.

Pirke vuk s Tise

Ovako dugačku rečenicu ni Ivo Andrić (poznat po dugačkim rečenicama) nikad nije napisao.

Eee, pa takve se price u jednom dahu pricaju, pa nije cudo sto se tako prenose i na "papir" :smiley:

zilien

Prvo nije bitno kako se pise  dali ima tacke zareza i slicno, bitno je sta se napise i dali je to korisno za one koji citaju.
Nisu svi skolovani,bas ti koji nemaju skole imali su vise vremena da posvete pecanju pa su i iskusniji, ne hvataj te se za gramaticke greske po meni  to je nebitno .
A to da som zalega (lepi se za dno je debela istina)mi iskusnije somdzije imali smo situaciju da repom se drzi za kamen ili panj pa kad ga izvadimo odran je kao da sam ga vukao po kamenju na obali,desavalo mi se da stap krene udarim kontru a ono ko u panj nema desavanja, krenem da vucem da pokidam a on tek tad mrdne glavom i da mi doznanja da je mrga na dnu a ne panj iskreno nisam ga izvadio   priznajem mojom greskom.
Dosta vremena sam proveo na dunavu verujte mi da po stapu znam sta radi riba na dnu i kako reagovati u datom trenutku to se nemoze objasniti i napisati jer svaki udarac soma je poseban i razlicit,jednostavo se vracaju slike i desavanja prethodih pecanja i vadjenja soma mozak sve radi sam nekad i nisam svestan kako sam odreagovao ali je naj bitnije biti pribran smiren i maksimalno skoncentrisan  u datom trenutku.
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.

Imre

Citat: zilien poslato 21 Mart 2011, 10:55:47

mi iskusnije somdzije

Mnogi nisu završili veću školu zbog finanskijskih razloga ,čak šta više su sa 15 godina preko leta teglili džakove u Zadruzi,da bi imali nešto svojih para,
kaži mi kako je taj mladić ili još dete imalo vremena da se posveti pecanju.
možda je u tvom slučaju tako bilo.

Kao drugo ,da te pitam ,nazivaš sebe iskusnim somdžijom,a imaš 28 godina  ,
reci mi molim te kako ja sad da zovem  svog komšiju koji sad ima 64 godine,
proveo je neverovatno mnogo vremena na pecanju ,većinom je pecao soma,
i izvadio je na hiljade somova iz Tise ,od toga ima preko sto komada koji prelaze težinu od 30 kg ?
Jel sad on ispada nešto kao extra iskusan somdžija prve klase?
Nije pametan onaj koji mnogo zna ,nego onaj koji zna šta hoće........

Ljudi, pravopis se uči u osnovnoj školi.
O čemu Vi to?  :wink:  :cheesy:

dobro aman, Krleža je neprikosnoven o rečenicama koje su i po stranu ipo ,(jedna rečenica)

Dakle , nazad na temu , a ove rasprave ne vode nigde ..

casio

Hebo prepucavanja. Tema je som koji je zalego.Hajdmo ga fino izvadit, svima će nam biti bolje.

Citat: zilien poslato 21 Mart 2011, 10:55:47
Generalno sam protiv ispravljanja gramatickih gresaka, a za ovo iznad moram da ti kazem da si u teskoj zabludi, iako verujem da to tebi lepo zvuci.
Vreme provedeno u pecanju je samo jedan segment "iskustva", koji cak vecini ribolovaca ne znaci mnogo u napredovanju.
Ono cesto ume da bude remetilacki faktor u razmisljanju jer je vecina takvih sklona zatvaranju u svoje znanje i iskustvo, i ignorisanju, cesto i podsmevanju tudjem.
Veruj mi za svoji vise desetina god. rib. staza toga sam se nagledao, bez obzira koja voda (mala, veklika, reka, more..) ili koja zemlja. To je posebno specijalitet domorodaca, tj. onih koji zive "na obali".

Znam mnoge koji pecaju nekoliko desetina leta ,imaju x izlazaka na vodi a ne znaju da razmišljaju, da čitaju vodu i racionalno to da koriste,đžaba im iskustvo  :bye:

Koje su šanse soma da "zalegne" ako ga vadiš adekvatnim priborom?
Štap od 3.2m, 300 gramac, 12 provodnika-"mrcina", mašina koja ne može da "propišti" struna ko štrika za veš i udica ko kuka od dizalice?