Zaleganje soma

Započeo limovac74, 30 Januar 2011, 11:45:00

tićo

Dobro da znam, udara po struni to znam jer bude sva od ljige, samo sam mislio da se hvata za nešto, Rj hvala na objašnjenju  :bye:

rj

ako se som objesi za vilicu da visi pritisak krvi mu uzrokuje to pucanje kapilara

casio

Da li se kome desilo da ga som ujede kod izvlačenja? Ne slučajno,nego onako s namjerom.Kad sam vadio jednog u čamac oko 20 kg dirnuo sam ga rukom po tijelu pokušavajući mu doći rukom pod škrgu,okrenuo se ko pas,koliko mu je struna dozvoljavala i munjevito zgrabio.  Oderao me do krvi. Dobro da nije bio veći .

meni se desilo ...ne jednom ...ali uglavnom kod manjih primjeraka 3-5 kg

Casio, vezi soma za kanap i pusti ga u plitku vodu. Kasnije probaj da ga cackas ili da kao peres ruku ili nogu u neposrednoj blizini :ok: :rolleyes:

Citat: OLOVO poslato 01 Februar 2011, 12:03:15
me taj , oni sa krvavim , crvenim repom , kao da su im kapilari popucali , i kod alasa sam ih vidjao , mrzi me da sada tražim te crvenorepane..

ima i manjih somčića sa tim crvenilom koji ne mogu ni mllatiti po struni.

Potpuno ista stvar kao i kod nas. Som kao ni ljudi nema zastutu u obliku krljusti tako da svaki kontakt sa necim cvrstim i grubim na njemu ostavlja ogrebotine i podlive. Bilo da normalno pliva na kamenom dnu, bilo da se pari ili otima na udici, a najvece redovno imaju oni krupniji koje ubacijemo u camac prevlaceci ih preko ruba.

macongos

somu nasedne krv ako se drzi u cuvarci sa krupnim oknima ili jos gore u mrezi ako je bio.evo jedan primer soma koji je par sati bio u cuvarci sa krupnim oknima. http://img130.imageshack.us/img130/4179/200706120528.jpg

Nije to zbog čuvarke nego ga je onaj što ga je upecao toliko mazio da je jadniku pocrvenela koža.  :rolleyes: :rolleyes: :lol: smiley136 smiley029

dcarp

momci moji,ono sto zelim da kazem je da trebamo izaci izvan konteksta tradicionalnog nacina razmisljanja i traziti nove opcije jer jedino tako mozemo napredovati i dobijati vrhunske rezultate kao na primer sarandzije sa ovih prostora-svetski prvaci.isto to treba uraditi sa somom.zasto da nam drugi uvoze pamet,filmove i pribor za soma kad i sami sa svojim iskustvima i malo promenjenim nacinom razmisljanja o somu mozemo svima isprasiti dupeta.
evo ja prvi istupam i kazem zaleganje soma radi zaleganja ne postoji.
postoje,
1.polozaj repa ili tela u obliku slova U jar time som povecava povrsinu svog tela na koju deluje vodena struja koja mu pomaze,kao da se "okacio" o vodenu struju(zato trazi maticu).
2.bezi u prepreku.
3.bezi u krtog.
ne obaram temu ni autora vec dajem misljenje iz drugog ugla.
New thinking
New possibilities

macongos

sve to navedeno je istina i to stoji,ali to se desava da ga imas na stapu vuce ko blesav i odjednom stane i nepomera se se dugo vremena ni nedrma stap a na stapu je.e to je zaleganje njegova dobra taktika ko ce pomeriti mrcinu od 50 100 kila i tu se mi mirimo i prinudjeni smo da pokidamo.gledao sam na tv-covek upeca ogromnu razu i ona ze ukopa na dno i nemrda(zalegne).covek veze vrecicu duvana i unutra stavi olovo pa priveze na kopcu i zakaci kopcu na osnovni najlon i to sklizne na dno,tj na razin nos i taj duvan jeoj smeta i ona se pokrene.mozda to pali i kod BRKE treba probati duvan se uvek ima a za vrecu moze carapa ili parce majice..mozda je to RESENJE

Citat: dcarp poslato 02 Februar 2011, 15:47:38
Vecina ce proci pored ovog ali meni djavo neda mira, te moram da pitam.
:shocked: Kolega zar ova misao-poruka iznad, nije u velikoj suprotnosti sa ovim zakljuckom ispod, i zar se ta dva stava ne potiru :huh:.

Citat: dcarp poslato 02 Februar 2011, 15:47:38
i kazem zaleganje soma radi zaleganja ne postoji.

Na kraju, smatram sebe za ribolovca otvorenog za tudja, kvalitetna misljenja, i kao takav sam cesto spreman da svoja menjam.
Zeleo bih to i u ovom slucaju ali mi je jako tesko da kazem sebi "zaboravi sve sto si doziveo i video, od ovog trenutka to vise ne vazi" :sad:. A toliko je toga bilo :smiley:. Sto mojih iskustava, sto mojih drugara, ili pak "suparnickih" ekipa koje su se motale pored nas na istom terenu. A bili su i ostali to strasni tereni, puni soma i idealni za svakave skole i analize.

Citat: dcarp poslato 02 Februar 2011, 15:47:38
evo ja prvi istupam i kazem zaleganje soma radi zaleganja ne postoji.
postoje,
2.bezi u prepreku.
3.bezi u krtog.
ne obaram temu ni autora vec dajem misljenje iz drugog ugla.

sve to što si naveo odvija se uglavnom na dnu i zove se narodski "zaljeganjesoma"

pop1307

dosta sam procitao iz ovih nekoliko stranica za nama,zaista dosta,,,imao sam i ja takodje jednu  situaciju na dunavu u golubcu naime da kazem da nemam iskustva bog zna kakvog,,,bas zato mi je stric kazao da ne bacam rovca i slicne mamke pre prvog mraka inace je bio ribar.. da bih ga ja i poslusao,,odem na par dana reko ima vremena za zabacivanje stavim stapove na stranu i reko nista dok se ne pocne smrkavati,, ali imao sam zelju do aja i kazem da sibnem jedan stap u vodu na ribicu pa sta bude a da sve bude kako ne treba taj stap je sacuvaj me boze kao i masinica kupljena u Formaxu na snizenju nesto smesno sramota me i da kazem za koliko.a ostala artiljerija stoji po strani sa sve mamcima raznoraznim onako u hladovinici.zabacim ja onaj stapic tanani i nagotovanim meni i ortako po jednu tursku sa mlekom i tako se zavalim u stolicu.. i sta se desava mnogo sam odlutao od sustine same price posto je kamenit predeo obale bio u pitanju dobro sam obezbedio drzac u kome je stajao stap...pogledam u pravcu stapa i imam sta da vidim  :cheesy:stap overava nabijen prema vodi i konstantno nabijen prema vodi da ne kazem zabijen,nabija li nabija,ja skocim i onako ne razmisljajuci o niocemu drugom zgrabim i kontriram ne surovo onako da oseti i u tom momentu inace dril je bio zategnut do kraja ako je uopste i bilo kraja masina krece da proklizava i da gubi najlon inace nisam se ni opasuljio jos sve se desava u par sekundi ne znam i dali bih uspeo i da sam pokusao da namotam posle nekih 5sekundi odmotavanja najlona stavljam sakom ne dozvoljavajuci spulni da se tim tempom odmotava i to sve staje da se desava posle jos par sekundi ali je na jednom prestalo da odmotava nije oslabljeno pa polako nego na jednom,,ja se tek opasuljio da mi je udarila riba :sad:i na jednom tajac ne mrda vise ali osetim teret stap je napnut na dole do vode,inace da kazem da sam zabacijo na desetak metara od obale.. tako se to lepo umirilo ja dam mom drugaru malo motku iz ruke da i on oseti samo se povremeno na par sekundi oseti kako nabija po malo oseti se da poteze, to je trajalo sve dok ja nisam prekinuo najlon sa britvom jer sam pokusavao da povlacim na gore ali ni makac nisam mogao da povucem jer sam imao utisak da do neke mere uspevam da izdizem olovo sa udicom i onda kao da je zabetonirano ni santimetra vise i onda osetim kako komesa nesto i onako lenje nabija kao da udara..dal se riba uplela oko necega ne znam, posle kad sam pricao strikanu bilo mi je krivo sto sam prekinuo najlon,trebao sam da ga ostavim pa i da sam polomio stap nebi mi bilo zao ne znam kako mi je to uslo u glavu da precvikam najlon,, ne znam dali je som bio u pitanju ili nesto drugo,, na udici sam imao rep sa pola deverike.. eto tako je to bilo,posle u naredna dva dana sa sve ostalim stapovima koji su bili zabaceni i raznoraznim mamcima nismo imali ni trzaj....jedna propustena prilika i to je sve ali sta sam drugo mogao... ali nije mi toliko vise zao,, na greskama se uci ...

rj

ko nema strpljenja netreba ni kretat u ciljani lov soma ....zašto.....samo zamaranje ribe može potrajat satima ,,,,znaći som i sat neidu zajedno .....prilagođavaš se priboru koji uvjek opteretim 70-80 %

tićo

Prošle godine sam dobio upalu mišića na ruci,a leđa me ubila zamaranje soma otprilike jedan sat.