Žaba kao mamac za soma

Započeo dushann, 27 Septembar 2008, 01:25:13

Ja lepo kazem prepricao sam sta sam procitao... I doziveo isto.
No, da se vratimo na temu...

Niko ne tvrdi da ne ugine, dešava se, koji je razlog nije ni bitno. Da može da ostane živa celu noć, može. Niko u otokama gde voda ne teče, neće ni pecati soma leti, kad on traži protok, u mrtvim, toplim vodama gde nema kiseonika, on nije ni aktivan. Ako bacate žabu leti, onda gde teče voda, mada som hoće i mrtve. Veća je vetovatnoca da će je napasti tu gde mu je redovna ruta, lovište  :takoje:

Germina

Moja prva iskustva u varaličarenju su išla uporedo sa pecanjem klena na žabu na sistemu sa jednokrakom Mustad udicom i par olovnih dramlija tridesetak cm iznad. Žapce sam jurio po sprudovima i priobalnom rastinju a stari ribolovci su me savetovali da lovim na zelene pegave jer ih ribe  više vole nego smedje a ni sami ne znaju zašto.
Prvo sam žapce kačio za batak ili guzu ali klenovi su ih brzo razbucali a ja nisam imao uvek dovoljnu količinu za pecanje po principu jedna žaba - jedan klen pa sam počeo da provlačim udicu kroz celu žabu što ih je naravno ubijalo ali su se klenovi i dalje zaletali čak i na preostale komadiće koji su visili sa udice. Tada me nisu interesovali odgovori na mnoga pitanja....bilo je ribe i pecalo se uspešno.
Medjutim zaintrigiran ovom temom, posle nekoliko decenija nadjoh odgovor na netu....jedan iskusni  američki ribolovac koji je i autor nekoliko knjiga o slatkovodnom ribolovu a inače specijalista za američkog soma zapitao se zašto se zelena pegava žaba (Leopard frog) pokazala kao ubedljivo najlovniji mamac u odnosu na ponudjene alternative. Naravno prezentovana je mrtva žaba kao na ovoj fotografiji....čak su u nekim varijantama i batake kačili na udicu koja je virila iz tela formirajući loptu koju som nije baš tako lako mogao da skine sa udice a da se ne zakači.

Odgovor je naravno dala nauka...većina žaba preko kože emituje specifičan enzim koji ima jako lekovita svojstva ( doprinosi smanjenju tumora na plućima...) ali zbog toga su neprijatnog ukusa i mirisa. Leopard žaba ne luči taj enzim tako da je prilično slatkastog ukusa i atraktivnog mirisa što je dovoljan razlog da je ribe, posebno som obožavaju...njima dodje kao nama piletina  :cheesy:

Spojene poruke: 31 Mart 2018, 18:02:24

Bobiska

Ovo je bas sjajna tema, pecanje na zabu. Pecao sam samo jednom i to na Savskom jezeru pre otprilike 35 godina (da ne brojim bas tacno). Secam se da je bio Juni mesec i mi tada klinci resili smo da pecamo celu noc. Tada sam jedini put pecao na zabca, dubinac sam basio relativno plitko uz obalu i negde u pola noci dosao je bas lep som i zbog velicine naravno otisao. Jos jednom prilikom sam gledao na Tamisu kako pecaju soma na male zabice (secam se bile su braon boje hvatali ih u sumi). Primetio sam da su crkavale dosta brzo a kacili su ih za ledja pod kozu.
Moje pitanje za kolege koji su napisali da su zabe zivele celu noc na udici ako ih ne mrzi da malo opisu sistem koji su koristili za ovaj mamac i na kakvim su pozicijama pecali.

Rekao bih da je osnovni problem odabir prave vrste  žabe .

Slazem se sa Marinom, a i vazno je da ne ostetis kozu previse.
Nije uopste glupa fora sa kuhinjskom gumicom na zabi... Zavrsava da nema ubadanja.
Zaba u panici jako cima, i narusava oksigenaciju koju vrsi preko koze... Ima smisla mozda...

Ja sam koristio od obicnog paternostera, sve do balerine usidrene, a na struni ispod nje klizna cevcica sa predvezom. Moze se koristiti i jarbol, i kran, i kost, ili najprostiji od svih, klizni paternoster. Klizni paternoster je kad na kraju osnovne vezemo jaku virblu i zastitimo cvor, za drugi kraj virble predvez s olovom, kad zabacimo sistem onda se alkicom za koju je vezan prevez sa zabom, zaba spusti niz osnovnu strunu, kao kod jarbola. Na kojim cemo mestima pecati, zavisi od doba godine, vodostaja, u sustini gde je moguce locirati soma u datom trenutku, u prolece uz obalu, uz neku prirodnu branu, ako je visok vodostaj u vrbicama najbolje. Leti sam pokusavao da lovim u toku, no bez rezultata, zabu kacis za batak, ako je i trokraka na montazi, onda na ledja pod kozu plitko, samo da stoji na mestu, da bi zaba bila sto manje povredjena, moze i podvodni plovak, mada ona uvek grabi prema povrsini. Zabice tipa do 5 cm izbegavati, jer i klen napada, pa onda imate udarac, stap se savija do vode, rascerupanu i ubijenu zabicu, klen se nece ubosti, sto je najgore takvih udaraca sam imao po 10 dnevno, da ne mozes nakupiti zabica. Desavalo mi se i da mi klen ubije zabu, a posle somic meras, ili malo ispod doskorasnje mere 60cm, sad je 70cm, kod nas ih stariji ribolovci zovu zabarima, dodje na tu istu. Slobodno, one jarko zelene  od 7-8cm, bas se spremam sutra da izadjem,prvi izlazak ove goine, u nedostatku kedera kacim zabu pa javljam rezultate :thumbup:

Germina

Kako je krenula rasprava.....jaaaaaaaoooooooo žabama ovog leta  :cheesy:

Kod mene na vocnjaku ima jedan kanalic za navodnjavanje. Sad je pun vode, a žabe već velike. Ako se održi voda još mesec dana biće ko šaka

Zavisi koja je vrsta, ako su one kod kojih su muzjaci jarko zeleni, velicine 7-10cm, blago tebi :lol:

Idem sutra na vocnjak pa cu uslikati ako se setim

zilien

Dali jos neko peca soma na zelene zapce ,ja imam lepa iskustva vec par godina , mada ne uzima sve zabe evo slike koju uzima .

Prednost je u tome sto nema pipanja udarac i nosi, stapovi obavezno u drzacima  ali i ne uzimaju mali u zavisnosti od velicine zabe.

Ovo je nacin kako je ja kacim pa je samim tim i zabac u vodi aktivan pokusavajuci da skine udicu prednim nogam.Da napomenem u obzir dolaze sprudovi i mesta gde izlazi da se hrani a da nije velika dubina 10+ . Zabac nakon 20 minuta prestaje da pokazuje aktivnos na stapu ali kada ga som dotakne brkovima ili se nadje u blizini zabac krece da bezi stvara vibracije i onda pocinje igranka. Desava se i da se udavi ali zato je vazan odabir mamca odnosno zapca i zamena mamca.
Mozete ga hvatati stapicem za kedera tako sti ce te staviti mali trokraku a na nju list i odabirom gojeg ce te upecati muvati iznad glave i zabac ce se upecati ili kada padne prak jakim svetlom ga zaslepeti i uhvatiti rukom. Ja ih drzim u kanti prekrivenom mrezicom sa malo vode ili kupiti kanti za jedere .
BISTRO. sva pitanja u privatnim porukama.
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.

Nisam probao na zabca ove godine, em sto mestu ne mogu prici, ove zabe i ja koristim, samo sto bih na sprudu to drugacije, na samu povrsinu na dubinama do 2m. Prvi nacin, olovo da drzi sistem u mestu, tanji najlon na kraju kopca, njome zakacena balerina kroz alku na plasticnoj cevcici, od kopce do vrtilice 0,5m najlona jaceg, na vrtilici spojen predvez 30cm i osnovna struna. Zaba na ovaj nacin super zakacena, s time da bih ja na ledjima jos i trokraku s manjom udicom pod kozu. Drugi sistem, olovo na dnu sa predvezom 30cm, vrtilica za koju je vezan  najlon preko 1mm, po kome kliza balerina kroz koju je proteta suplja cevcica 30-50cm, kroz cevcicu isto debeli najlon spojen s predvezom, kao kran, predvez isto, kacene isto. Zabac moze i na dole i na gore, som ima prostora da ponese mamac, prvu kontru dobija od stapa i olova na dnu. Pri prvom sistemu pozeljna sto teza balerina, pri drugom neka do 30gr, kako bi zaba mogla da je potapa i time ide u dubinu, ustvari ona i nije bitna, bitna samo cevcica koja je distancer od osnovne strune. Oba sistema za plice vode, prvi nije za preko 3m, moze se baciti stapom, drugi moze da se zabaci bilo gde, no buduci da je zaba na povrsini nema efekta. Mada lov zabom i jeste za plice terene i priobalni deo, leti kad se som dize na povrsinu, uglavnom manji primerci, moze se lepo loviti ovim sistemima i na kedera, prvi moze i za snop durdubaka :takoje:

Plika mi kanta ne mogu ih povatam po camcu  :lol:

Slicno i ja kacim zabca ,mada sam probao i kroz ledja al tad ne pozivi dugo.ovde ima bas kapitalnih primeraka pravih golijata.moram uslikati jednu. smiley033