Šta se dešava sa somčićima?

Započeo sasabosko, 01 Mart 2017, 14:11:46

Ma vratim ga ja, nekog 3,4kg i uzmem,ali se redovno zakacinjem sa takvim idiotima.Ima i klinaca,po 10-12 god koji uzimaju sitne, njh i razumem,raduju se deca,ajde nece reka propasti za neko somce,njima lepo kazem.Kolega Batica me bas podseti na jednu svadju od letos sa neka dva magarca po 25-6g, uhvatise somce 40-tak cm i stavljaju u torbu i kao "baci pet brate uhvatili smo soma", da nisu bili mirni bilo bi i fizickog obracuna.To ne mogu da svarim i gnusam se takvih likova,nije mi jasno kako nema niceg viteskog i plemenitog u njima. Medjutim,ovo sto pricam desavalo se na drugim mestima,a tu na mestu gde pricam,stvarno ne videh.Mada malo somarosa i zalazi tu,dosta tezak teren,oni koji ne vole da kidaju i vezuju stalno,nemaju sta da traze.Inace mene licno Moravci odavno smatraju za budalu,kad me vide da pustam somice i izvrcem celu cuvarku,neki su mi i trazili ribu, i dobili znate vec sta...Ne jedem ribu od malih nogu,ogadila mi majka kao bebi ribljim uljem,ne prodajem,niti zelim,uzmem samo po neku za clanove porodice.Odavno sam postao svestan toga da je ribolov samo hobi,a finansiski cist minus,ne zelim da se vadim,kako kod nas kazu kad ide june nek ide i uze... A volim da pecam,pa to je neverovatno, pogotovu soma jer mi svaki preko 2kg pruzi neverovatno zadovoljstvo,od kako sam kao osnovac prvi put video tu ribu postao sam opsednut njom :lol: Pokusavam da to prenesem na mladje generacije, maksimalno koliko mogu, da budu viteski nastrojeni i da i moja i njihova deca jednog dana budu sportski ribolovci.E sad koliko cu uspeti pokazace vreme,znam da necu odustati,nadam se i vi kolege :thumbup:

Batica

Najbolji som za jelo je oko 4 do 5kg. Te nosim kuci, sve ispod i iznad vracam. Niti imam gde da spakujem soma do 15kg niti mi se jede od 3kg.
Jednom sam filetirao soma od 10kg i stavio u zamrzivac, na nista nije licio kasnije. Kao kupovni. Zato ne vidim potrebe da se nosi prevelika kolicina.
Naravno dosta ode na prodaju, u ime nemastine, a taj novac popije, odigra tiket a deca ostadose gladna.
Dok se ribocuvari ne pomame i ne napisu jedno 50 kazni za prekomerni ulov i ulov ispod mere necemo se napecai krupnih somova. Sve to sto se upeca je rezultata krvavov pecanje. Mislim na krupnije primerke

Poslato sa fiksnog uz pomoc Tapatoka

mrjr

Čini mi se da je početna pretpostavka bila da prekomeran izlov nije faktor na tom delu Morave, već nešto drugo.Mi smo se opet vratili na stari zaključak,koji se u svakoj temi ponavlja, kako ribe nema,pa je to uzrok loših ulova.Pitanje je bilo zašto nema krupnijeg soma na datom terenu,već samo sića.Možemo i da okrenemo pitanje,kako to na Ebru ima samo krupnih somova,a nigde siće  :cheesy:
Na Moravi nema privrednog ribolova(a ni na Ebru),a ni bućke,koliko znam.Znači nešto drugo je u pitanju.Verovatno stanište ne odgovara krupnijem somu.Nedovoljno plena,nedovoljno zaklona,...Recimo,na Savi u BG se love somovi mnogo češće nego na Dunavu i ima ih dosta.Dolaze i na varalicu često,a naročito kad voda zamuti.Svi znaju za taj ritam i posle svakog porasta se som aktivira,a aktiviraju se i pecaroši.Po maloj i bistroj vodi,sasvim druga priča.Znači, ako želim ulov,moram da pratim bioritam soma.
Recimo, meni se na Dunavu jako retko javi som, pri varaličarenju smudja,a na Savi je to redovna pojava.Udaraju somčići na varalicu samo tako.Takav je teren.

Batica

Som ne migrira kao smudj.
Svako leto, u najtoplijem peridou sitan som postaje aktivan, jer se krupniji pomeraju u dublje hladnije slojeve i delovima sa vise kiseonika. Kao i krupan smudj. U same kanale gde je temperatura vode manja i time bogatija kiseonikom.
Probaj leti gde se javlja sitan som, posle kise ili jakog vetra da pecas, kada vetar okrene vodu i ohladi i plice slojeve, probaj tada da uoecas sicu od somova. Nema ih jer su mrge postale oktivne. Ali tih krupnih nema puno jer su udaru alasa, stukovima i balanjem.
Na Moravi su jako aktivni strujarosi, pogotovo Palima ekipa koja snabdeva njegov smrdljiv zoo vrt ribom i hotele i kafane.
Jos jedna bitna stvar, dosta njih ninimu 90% nema pribor za krupnog, pravog soma.

Poslato sa fiksnog uz pomoc Tapatoka

Блок_64

Исто је стање и на другим рекама са крупним сомом као и на Морави.Ја га никада нисам пецао циљано али другари који га пецају имају исте закључке као и ви.Од тога да се и мали примерци трпају у чуварку па до мррежа струје итд.Али да не ширимо причу и са осталим врстама рибе је исто стање.
Узми шта можеш и не враћај ништа!

Milan.M

Ja nisam cuo da je iko upecao na Kolubari veceg od 6 kg, to je i najkapitalniji da ja znam. Kad radi sitan bukvalno se peca kao keder, mislim na komade oko 20-30 cm, svi budu isti kao klonovi. Ni meni nije jasno gde su oni krupni, pretpostavljao sasm da su u Dunavu na nekim ogromnim dubinama. Ljudi nose te male bez trunke savesti, postavljaju strukove, vuku mreze, sve se vidi i cuti. Ja te male bezbedno preseljavam tamo gde ih nema uopste, i uvek im kazem da se vidimo za desetak godina.

Spojene poruke: 03 Mart 2017, 10:06:08

U jezerima nije ista prica kao po rekama, nema gde da se odseli i sta se vec desava sa njim, najkrupniji su hvatani na jezerima, bar sto ja znam.

Udice koje se koriste u rečnom ribolovu soma na našim vodama su minijature .U proseku su to 4/0-5/0 Octopus oblika,koriste majstori i 2/0 i 3/0  .Mamci koji mu se nude su gabarita 10-30 grama živuljaka ili valjaka od cveta.Selektivno je tako teško doći do soma u meri ,jednostavno somovi od 3+ kg koji su u manjini niti dobijaju adekvatan zalogaj niti mogu da stignu na red od "obdaništa". Imam poznanika alasa na Dunavu ,čovek majstor svog zanata .Koristi belog peša velikih gabarita (zna im staništa),udice 8/0  -10/0 .Prosečan som  mu je oko 4 kg.  :takoje:

Opet nema,konkretnog odgovora na moje pitanje,bas mi to jeste zanimljivo jer ja ma koliko pratio vodu ne mogu da proniknem u ponasanje soma.Sto se tice Jagodinaca,pokusali su oni da zadju na nas teren,sva sreca te su imali brzi camac od naseg,te utekose s bojnog polja,inace super bi im bilo.Od tada nisam cuo da su vidjeni,bilo pre 7-8g,mi mladi,besni pravili zurku, u vikendici kod drugarovog ujaka i uocimo ih,stotinu metara nizvodno.Opet moram, na prolece se tu pojavi krupan som, opet pricam cuvao sam tiu muzjaka i zenku na gnezdu,zenka oko180cm,muzjak manji,video da iskace ceo iz vode komad 2m, nizvodno odatle je uhvacen jedan 59kg,pre 6,7g i jos mnogo toga.Aj da budem precizan,najkrupnijeg u poslenje 3g dobio sam, u kamenu gde na raka prilazi na ruzu od 10tak durdubaka,na dve udice 0/5 jedna ispod druge,zavrsilo se neslavno jer mi je zakacio olovo s paternostera u kamen, otkacio se dok sam kidao olovo.Od tada mu se gubi svaki trag,a nije bio nesto velik 10-20kg,a udario mi posle dva cverglana na istom mestu.E sad pecam ja tu i na nosare ot 15-20cm, skoljke , velike filete,po manjoj vodi u kanalu,po velikoj blize obali, varalicarim.Leti je tu pecanje jako slabo,a u prolece sve i svasta.Interesantno, primetio sam da dzukac ima hranilista gde napada samo odredjenu vrstu hrane.Dok tu u kamenu napada raka,kedera juri 50m uzvodno i konstantno na jednom mestu.Kad je drugar tu,pecamo na po tri stapa,pokrijemo dosta pozicija,ali bunar.Teorija rupa,ispod rupe,iznad ne pije vodu po 10dana bez udarca soma preko mere.Sticem utisak kao da u prolece dodje od nekud,kao da bezi od velike vode,zadrzi se tu neko vreme i na leto nazad odakle je i dosao.Razumeo bih da radi s vremena na vreme,medjutim celo leto bunar, ispod tog terena odrzavana je somovijada prosle godine 36stapova u vodi celu noc, 1mesto 840gr :lol: :lol: :lol:

Milan.M

Logicno, ako ima puno malih ima i vecih, nepadaju sa neba ali gde su veliki. On se mresti u manjim rekama tipa Kolubara, Morava...

Citat: Batica poslato 02 Mart 2017, 23:42:34

Ne pisu cuvari kazne. Mogu da zaplene pribor i mogu da pisu zapisnik na osnovu kog se podnese prijava sudu. Sud kaznjava. Cuvar nema pravo.

БУЏА БАБУШКА

Нека моја запажања су да је Морава у свом доњем току изгледа "сомовско обданиште"  :lol: :lol: :lol: На том потезу је једноставно немогуће да у приоду јун - октобар (када највише посећујем тај терен) велики сом ту уопште обитава, јер бих за 15ак година и сигурно преко 300 излазака има бар неки сусрет са грдосијом коју мој прибор не би издржао  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes: Са друге стране, на Дунавцу (Смедеревском) сам у протекле две године, такође у периоду јун - октобар, и свега 30ак излазака имао на штапу најмање четири "ДЕЛИЈЕ" који су ми кидали прибор ко кад не бицикли пролетите кроз паучину  :clap2:  :clap2:  :clap2: А што се сиће на том терену тиче, има и тога, али за две године пецања ту сам имао сиће ко на Морави за пар излазака  :takoje: Долазио сам и раније на тај терен, али без икаквог успеха, јбг нисам знао знање  :lol:  :lol:  :lol: Последње две године сам напао то место јуначки, појачавам прибор и без најлона 0,50 не излазим на Дунавац, а на Мораву идем кад хоћу да се занимам са контрама на сваких 15ак минута и то све у нади да ћу коначно видети "моравца" преко 3 кила  :eek:  :eek:  :eek:
Поздрав за Сркија :)

Pa kod mene druga situacija,ja sam prvo pojacavao pribor,sad ga polako oslabljujem.Vidim da ce ovo leto sasvim druga garnitura na vodu.Krecem da razmisljam cemu cuskije od stapova,kad ribe nema,pa nema,samo teglim neku kilazu bez veze.U prolece ce ici jaka garnitura,na leto jedan jak i dva srednja stapa za soma.Kod mene  je to islo nekako kontra,dok nisam imao cime da pariram i napadnem ozbiljno dolazile krupne ribe,kad sam se naostrio sve cverglani.Zamislite dan,sa pet kidanja i dva otkacinjanja krupnih riba u sat vremena,a ja pecao mrene na 0,20 i udicu 10,stap 30-60gr na 2,4,pored njih somovski stap ni pipanje, naravno u prolece.E sad, sledeca verijanta 2 po 400 i jedan 600gr, 20tak veceri u vodi kontinuirano,1 od 3,5kg isto mesto leti.Nesto tu ne stima i to dobro, zato ribolov i jeste zanimljiv :thumbup:

БУЏА БАБУШКА

Па пази, два различита места су у питању код мене. Иначе, ја сам присталица што лаганијег прибора ради што већег ужитка у пецању, али . . . . . . . од кад сам на том месту почео да губим рибе са најлоном 0,35 па са најлоном 0,40 па са концем 0,20 дебело сам се замислио  :huh:  :huh:  :huh: Причам тако са колегом прекаљеним риболовцем (скоро 50 година искуства и 10ак хиљада евра у прибору  :eek: :eek: :eek:) на некој слави и он ми каже "па ти се буразеру зезаш, то ти је за смуђа или штуку, а теби је дошла риба која долази једном, или ниједном у животу! Е па сад се гризи за дупе  :lol:  :lol:  :lol:!" Сад ми је на те две дубинке 0,50 најлон декларисан на 37 кила, а ако ми ове сезоне и то буде недовољно за чика брку, нек иде онда, заслужио је, ја више од тога нећу појачавати алат  :takoje:  :takoje:  :takoje: Важно је да га ту има, а ако га ја не извучем за сликање, можда и не воли да се фотка  :lol:  :lol:  :lol:
Поздрав за Сркија :)

Ma ne mislim ja,da oslabim najlon leti kod mene je kanap lav dinema 0,37 u prvoj poslavi i bekrley trilene big game 0,47ili9 nisam siguran.realno vise volim za soma neka je i 0,60 nosivost ne mora da je veca od 20kg,pokidati ga preko stapa neces sigurno.0,35 je sarnski najlon za teze terene,za stuku,nema on mesa kad som krene da ga drlja po kamenu.Gubio sam velike ribe i na 0,45 na jednom mestu pisao sam vec negde,sprud u prolece po velikoj vodi,na sprudu se javlja,na srudu dubina 2m,uz sprud odmah prelaz na 6m i matica,jedino moguce prici paralelno sa odsekokom negde po sredini,a javlja se pri pocetku i kraju spruda.Ako sirovina uzme,na pocetku,i otme se preko ivice,eto ga u matici,prerendace bilo sta pitanje samo na kom metru.E sad oce da uzme i na kraju,pa da po mirnoj vodi proseta uz vodu,pa da jurne pravac na vodu ali u donjoj tacci spuda su uglavnom sitniji komadi.E sad,ima vise dobrih rupa paralelno sa sprudom,dubina 4-5m ali leti nije tu po maloj vodi.Pokusavali smo da pokrijemo sa sest stapova ja i drug,ulaz,izlaz ma jok samo sitan, a na sprudu upecas raka na udicu,skoljki koliko hoces,bucov non stop juri belu ribu,klen sajati non stop, u granju pri obali babuske 0,5kg standard,ako ih navatas gde uzimaju svako jutro mozes da pecas po 5kg min.Pa aj ti sad budi pametan sta dzukcu ne valja,pa se negde skloni leti :question:

БУЏА БАБУШКА

Па бре не знам, једино да ухватиш једног малог па да му кажеш да иде да пита деду  :lol: