Som na prirodne mamce - vesti sa vode

Započeo orka, 04 April 2012, 12:19:23

savagear

Ja sam jučer ulovio dva soma 80cm dužine. Jedan na školjku, a drugi na krepanu i izmasakriranu ukliju

C&R

i som se na Dunavu vrlo slabo lovi..,cak se ni sitan ne javlja..,jedino se na belog kedera sporadicno uhvati neki pristojan primerak..

shadow

molim iskusnije somaroša za objašnjenje...
naime na mestima gde pecam vrlo malo somaroša koristi većeg kedera za mamac....svake godine na daljskoj krivini padne dosta somova ali isključivo na školjke,durbake,kišne gliste....kada ga ja pecam zabacim i na kedera i na durbaka i po pravilu uvek se javi na durbaka ili rovca recimo....zašto uzima njih pre kedera
.....kad ostarim gledaću niz reku
kako bele lađe Dunav seku.....

Nemanja85

A jel si pratio vodostaj tih dana kada je uzimao gliste pre kedera? Kada voda nadolazi i nosi onda je najbolji mamac bas glista (kad kazem glista mislim na sve one zaj.bancije, durdubake, rovce itd) zato sto tada voda nosi sve te gliste i ostala cuda, a kada je mali vodostaj ili opada ili stagnira onda je keder najbolji. Bar po mom misljenju. Ja sam sada za vikend bio na J.Moravi , probao soma na kedera, ali nista...Ispod mene su isto soma pecali na durdubake i pijavice ali nista, a kazu dasu pre 5-6 dana tu imali vise komada, pecali su ih na voznju , snop glista i blize obali, plovak 5 gr i udri.

shadow

Kolega nema šta nisam probao. Različite prezentacije na različitim vodostajima i uvek po pravilu pre dođe na durbake. Dunav je zadnjih 20-tak dana stalno bio čas u opadanju čas u porastu pa stoga uvek probam različite prezentacije. Da budem iskren još ga nisam dobio na kedera a uvek mi je bar jedan štap zabačen na njega. Dobijao sam nedorasle primerke na sečeno i to je to.
.....kad ostarim gledaću niz reku
kako bele lađe Dunav seku.....

dcarp

juce sam bio i nista,prethodnih dana je bilo kacenja drugih pecarosa na secenu ribicu namenjeno smudju i na turpaka al je pribor ne primeren pecanju soma,tako da nije izvadjeno,usput sam se i sam uverio da ljudi gledaju sa ne vericom i podsmevanjem kada pecas na povrsinske sisteme.jedno 7-8 ljudi u camcima je proslo i svi pravo na kost,sta je to,sta ce ti to,sta ce ti tolika babuska,zasto pecas na povrsini kad je som riba dna,pa odmahuju rukom i smeju se.
New possibilities

Koristi kost ali ne u toku dana u ovo vreme ,jedino kad je grmljavina ili kišetina.Uveče do 11 ,ujutru oko svitanju.

dcarp

uglavnom izlazim na 24h tako da je taj stap sve vreme u vodi samo menjam mamac jednom,dvaput.reci mi,sad tokom avgusta,po najvecim temperaturama ga ima na povrsini i varalicarci kad ga snime svi na vodu,pa iz tog razloga i drzim ceo dan,jel greska cekati ga ovakvim sistemom?
New possibilities

Ma nije greška .Samo ima perioda kad je on u pokretu i kad ga baš treba čekati na takvim sistemima.Sad ako je reka u pitanju onda je majka mara preko dana rovac plus nešto mrdajuće (crna,durdubak) uveče već su šanse sa kostom veće. Na jezeru probaj sa kranom opet isto vreme  :takoje:  smiley100

dcarp

nije reka,stajaca voda je u pitanju rukavac starog toka dunava ali ogromna voda sa somovima bez gornje granice rasta.par puta godisnje tu bude glisiranja da som vuce i camac i ljude.meni je najveci problem sto nemam od koga da ucim osim ako ne maltretiram vas na forumu,jer ne vidim nikoga da peca ciljano osim varalicaraca.
New possibilities

Probaj sa kranom uveče ,mnogo bolji rad ima keder- para površinu .  :ok: Ako se sve podesi kako treba-dužina krana , težina olova i dužina predveza keder po površini stoji sa pola leđa van vode i para površinu vode krećući se ukrug.Pazi se ovih oglasa što se vrte za kran nisam video da je i jedan napravljen kako treba .Ništa dok sam ne napraviš ako ti trebaju neke upute za izradu krana slobodno me pitaj preko PP  smiley033

dcarp

imam par pitanja pa ako je neko voljan neka opali (po tastaturi).subotu noc sam cekao soma povrsinskim sistemom-kost,za pocetak on mi je laksi dok se malo uhodam.dva puta je som izlazio na povrsinu oko 11 i oko 1,sad dal je kupanje ili vija nisam siguran ali velicina je da se smrznes sto i jesam kad me cimnuo iz tisine.osvetlio sam barerijom bio je na manje od 10m od plovka oba puta.mamac babuska oko 150-200gr,dubina vode je oko 8m,stajaca,mesto je sigurno dobro izabrano jer u tom reonu bude kacenja velikih somova mahom na varalicu.drugi stap je dubinac takodje nista.interesuje me dal negde gresim i kako dalje u jesenjem delu sezone?

željkosom

Ova godina katastrofa somu niti traga od 15. 06.ga lovim svaki dan promijenio i rijeku i sto mjesta ali brki niti traga samo mali od kojih 20-35cm,neke sam dobivao na kleniće koji su veliki skoro kao i somići,smiješno ali istinito. smiley033
ko pita ne skita!!!

dravski pecaros

prva greska nikad nepali svjetiljku i gledati dije riba jel ako se digne na povrsinu smeta joj svijetlo...ja pecam na slicnoj vodi stajaca,dubina oko 6 metara prosjecno i ima dosta soma...u zadnjih 3 godine uhvaceno je 10 komada od 10-50 kg..ali zanimjivo velika vecina po danu na postavu blize dna...ja osobno nepecam brku ali mi jedan covjek prico da po stajacim vodama bolje pecati po najvecem suncu na sisteme blize dnu...probaj pa ces viditi to je moje iskustvo sa slicne vode na kakoj ti pecas  :bye:
samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

dcarp

hvala,svaki savet je dobrodosao.mada,voleo bih da savetuju i iskusniji.