Som na prirodne mamce - vesti sa vode

Započeo orka, 04 April 2012, 12:19:23

pkv-pecaroš

To je fer cijena. Kod mene ne znam ima li ih uopće u prodaji. Durbahera i ostalih mamaca ima a za mrmke nisam čuo.

Imao sam par sitnijih za vikend, ali nista znacajno. Udaraju u terminu pre i za vreme komaraca   (19:30-21h)
Zanimljivo , svake godine radi na nesto drugo... Prosle je durdubak uzimao najcesce , a rovca je uglavnom bela capkala . Ove  sezone sendvic rovac-glista i nista drugo mi ne pipa !
Jos 15-20 dana  pa krecem u krupne kedere i glavoce i tako teram obicno veci deo avgusta
Sta je vama adut ove godine? .

pkv-pecaroš

Kod mene mrmak broj jedan što se mamaca tiče,na njega se dobija somčad najčešće,onda slijedi durbaher pa kišna glista

Gremlin

Adut je "sendvič" iliti "2 u 1":

Prvo probodeš durdubaka, pa rovca, pa onda obmotaš ostatak durdubaka okolo, da som ne može lako da skine rovca koiji je u stvari primarni mamac.

Pecao u Subotu ujutro na Savi kod starog žel. mosta: 3 komada somčića malo iznad mere...taman za talandaru & špricer od rozea.

zeljko1981

Novi sam na forumu i strašno mi se sviđa, jer imam osjećaj da su ljudi poprilično iskreni i realni i da ne daju lažne savete, koje ljudi dobronamjerno prihvate pa odu u pogrešnom smeru. Želim da podelim svoje iskustvo pecanja. Ove godine tri izlaska sa kolegom i tri soma (jedan preko i dva malo ispod 5 kg), na sledećim izuzetno teškim uslovima:

Uslovi na reci: Reka Bosna, na otvorenoj vodi, izuzetno nizak nivo, dubina maksimalno 3 metra, dno pretežno kamenito, dani pakleno vrući, dnevna temperatura +40*C.

Sistem na štapu: klizno olovo, montirano na osnovni najlon, zatim stoperi, virbla, predvez, oko 0,5 metara, trokukica na kraju.

Mamac: zeleni skakavac (oni veći) otprilike kao veliki prst, iglom postavljen na predvez i spuštan na trokuku.

Vrijema ulova: prvi u 21:30 h, drugi 23:40 h i treći oko 00:15 h (dakle sve noću).

Eto veliki pozdrav za sve ribolovce, siguran sam da će ovo moje iskreno iskustvo nekome pomoći u budućem ribolovu ove kraljevske ribe. Bistro!

Željko, Republika Srpska

denisdezan

Zanimljivo,som na skakavca,nisam znao ovo...Koristio sam ga samo za klena..Fala za iskustvo...

knjigovodja

Ubedljivo najbolji prirodni mamac za soma na ovako toploj vodi je buba . Slican princip je i na rovca . Citam ovde raznorazne sisteme , sendvici i sl. Rovac se u sendvic stavlja samo iz razloga spadanja sa velike udice , kakav bre durdubok , on je samo fizicka prepreka , bitan je samo STOMAK ROVCA , on je mamac , ostalo je fizika . Ja na udicu stavljam rovca , pa pola durduboka da mi rovac ne spadne u struji Dunava . Opet ponavljam princip rovca tj stomaka i cveta , letice , bube slican . Odavno ne slikam ribe , bilo je ovih dana dosta lepih primeraka , ja predlazem kedera , rovca , a posebno cvet . Na ovakvom vodostaju i temperaturi , dolaze ko blesavi .

Milan.M

Pre mesec dana sam bio na Kolubari proveo celu noc temperetura vode-mlako.
Kod par komada sam video u ustima bas zelenog skakavca, nisam do sada imao prilike da probam na ovaj.mamac.
Sledece nedelje bili smo na Savi i pecali isto (kao i predhodne nedelje) debele gliste sa durdubcima i par boila za soma, celu noc ni pipanje nismo imali. Sutra dan dodje covek i stavi skoljku koje je bilo po obali u izobilju i u sred bela dana na 40 stepeni za pet minuta na istom mestu digne dva komada od sest kilograma.
Ja mislim:
Zasto bi on zvakao moje gliste i durdubke kad tih dana samo guta riknule skoljke koji ima koliko hoce.

bulmil

Džamajka

crveni stap

Pozz svim ribolovcima ja sam nov sad sam se registrovao jer me zanimalo cuo sam da hvataju soma na skoljku pa me zanima kako ga hvataju na skoljku pa ako neko zna molio bih da mi objasni pozz

Citat: bulmil poslato 12 Avgust 2015, 09:02:25
Gde nabaviti te skakavce?
Skakavce hvatam u obližnjem selu, u pokošenoj i od sunca osušenoj niskoj travi, obavezno po sunčanom danu (velikoj vrućini) od početka jula pa sve do kraja avgusta, ima ih u izobilju a najviše tamo iza 15:00 h. U prodaji ih nisam nalazio, verovatno jer postoji teorija da ribe ne podnose svetlozelene skakavce, što se ipak bar kod mene ispostavilo da nije tačno, što opet verovatno zavisi od uslova na kojima se lovi riba. I ranijih godina sam lovio na apsolutno isti sistem, i s' obzirom da se skakavac na predvez postavlja iglom, na veću trokuku, jedan skakavac je mogao da mi bude dovoljan za celo veče, ukoliko "riba ne radi" jer ga sitniji klenovi i ostala bela riba ne mogu skinuti. Vaoleo bi da čujem i druga iskustva u lovu sa ovim mamcem jer mene gotovo da nikada nije razočarao u ljetnom periodu (najveći ulov na njega je 18,5 kg iz 2009. godine neposredno uz stub od mosta).  Bistro! smiley033

Milan.M

Ja prosto nekada iznenadjujem sebe svojim glupostima, nalazim somovima skakavce u ustima a kljukam ga kojekakvim gamadima, otisao mi mozak u safe mod.

Ja sam pecao klena na udicu, bez plovka i olova (samo udica) i on zivi po povrsini, ali pod vodom brzo bude pokojni skakavac.

Spojene poruke: 13 Avgust 2015, 01:35:27

A najlakse ih hvatati nekim velikim meredovom.

zeljko1981

Evo sad već i nisam više novi, nego član "star" oko 15 dana, i posle one gore objave, želim sa Vama da podelim moje iskustvo i iskustvo mog kolege Igora, o ribolovu od prethodnog vikenda.  Skakavaca sad već više nema, pala je konačno i kiša, pa se prikupilo nekakvih novih mamaca i pecalo se u sledećim uslovima:

Uslovi na reci: Reka Bosna, na otvorenoj vodi, vodostaj u blagom porastu, dubina oko 3 metra, dno pretežno kamenito, dan pizuzetno oblačan bez kiše, dnevna temperatura +20*C.

Mamac: ruža kišnih glista montirana na prethodno navedeni sistem pomoću igle za mamce.

Vrijema ulova: prvi u 23:45 h, drugi 05:30 h ujutro.

Ponovo veliki pozdrav za sve ribolovce, zamolio bih i ostale kolege na forumu, da malo detaljnije opisuju svoje teme, jer vjerovatno nekom dobar savjet nekome može da donese sreću zvana riba   :clap2: .  Bistro!

Željko, Republika Srpska

bajro025

"Tek kad se i poslednje drvo osuši, kad otrujete sve reke i ulovite poslednju ribu, shvatićete da se pare ne mogu jesti." Crveni Oblak, poglavica Sijuksa (1822-1909)