Som na džigericu

Započeo raspucin, 20 Jun 2010, 01:16:10

Na Dunavu kod mene sam pecao na dzigu,  pa znam da nije neki vrhunski mamac, ali isto tako znam da sam super prolazio kad usmrdim dzigericu na Suncu i spustim u mrezu od krompira  vezanu za camac. Pecao sam na gliste i durdubak i odlicno sam prolazio sa ovom igrom.
Takodje, silikonci za varalicarenje ostavljeni u cviknutu dzigericu su top ...narocito kad se ohladi voda. Smrde godinama i cviknuta dzigerica ih oboji/zatamni  cak,  da ne mozes da speres boju.
Nisam probao dimljenu piletinu, ali obzirom da riba voli taj dimljeni efekat, mozda i probam jednom. Resih ove sezone da opet malo bacim za soma,  ono penzionerski 2-3 sata kad ga nanjusim .

azimut225c

Godinama sam probavao svašta. Potrošio sam desetinu kg. dzigerice, boila... Zaključio sam da su to samo potezi očajnika kada som nije pri apetitu. Svi se nadamo... nešto novo će dati kapitalca. U stvarnosti nije tako. Zašto trošiti vreme kojeg i onako nema puno? Kod soma, kao kod trgovine, ključna je lokacija. Boili za soma su efikasni tamo gde se puno hrani njima i gde ga ima u velikom broju. Garantujem da bi i na Ebru som bolje radio na klasične mamce. Kao i kod šarana... industrija radi svoje.

Ako nista drugo nedaje ribu zasto bi i dziga dala rezultata bice pre da se tad nehrani . Kad bi se forsirala koliko i svi drugi mamci sigurno bi urodilo plodom.  Pecaju ga na sapune lignje hobotnice i hebemli ga na sta sve drugo i uredno imaju ulove. Secam se varalicara sa Tise sto je mlatio somove kao blesav  , kaze samo   vece i noc i na  krznenog misa po povrsini ako je tu neprasta mu . Godinama se krio od ociju javnosti da ga neprovale na sta i kako.
Zar pecanje nije stalno eksperimentisanje . Mrena se i dalje peca na zdenku , ko amura nije pecao na sljivu onda ni nezna da ga peca a sve je to neko morao da proba zar ne. Som u Rusiji i som kod nas je isti som ni tamo niko nehrani dzigericom ali ih covek  uredno dobija. Znaci da mu je jestiva primamljiva u nekom delu godine sigurno mu je pravi  mamac . Kao sto i rovac , glista skoljka..... imaju svoje udarne termine.
U nekom" poslednjem " periodu tostolibik pocinje da mu bude keder br 1.

azimut225c

Bio sam alas 5 godina. Radili smo iskljucivo strukovima. Jedan namamcimo pijavicama, drugi sapunom za brijanje i dva sa po pola crne gliste. Krupne, pa moglo po pola. Danima su samo ovi sa glistama lovili. Sapun celo leto ni jedan. Pijavica retko i to sitan. Sav ulov se svodio na crnu glistu. To je bilo 1978. - 1982.g.
Od tada pecam sportski. Uglavnom soma. Dzigerici sam davao bas dosta vremena. Ni jednog nisam ulovio na nju a na istom mestu na glistu dobijem po dva komada preko 10 kg.
Ti rusi su se posvetili snimanju a ne pecanju. Mislim da je sve taktika.
Uostalom, ajde da vidimo ko je sa ovog foruma imao ozbiljniji ulov na dzigericu. Pilecu ili svinjsku, svejedno.

Na celom forumu daj boze da ima dva clana da su ikad i probali da pecaju na dzigericu i to eventualno jednom mozda dva puta.
Ovi rusi su mogli da snimaju sa bilo kojim drugim mamcem sto sa dzigericom  rekao bih da to nema ama bas nikakve veze . Isprati sve njegove klipove videces na koliko sve mamaca peca . Valjda je poenta upecati ribu a ne reklamirati mamac nije vobler ili neka guma.

azimut225c

Nije stvar u reklami mamca. Stvar je u tome da çe svi zeleti da gledaju klip o lovu soma mamcem kojim nisu pecali. Acenat na svakom videu je bas to. Dzigerica kao mamac koja daje kapitalne somove. I to zainteresuje ljude. Milionski pregledi su dokaz. Tako to funkcionise na youtube. Privuces preko milin pregleda i pocne da kaplje na racun.
Ne tvrdim da som nece na dzigericu ali sam siguran da nije mamac koji treba forsirati. Pre cu staviti komad vece babuske na udicu nego dzigericu.
Ako se citaju komentari ispod tih klipova vidi se da i Rusiji ljudi ne pecaju na dzigericu. Svi pitaju, niko ne govori da je imao uspeha.
Prevod naslova: "Kako najlakse upecati soma. Grize li grize. Nemam vise snage da ih izvlacim".
Zat to ne govori sve? :)

Ako zeli neko dokaz da je sve biznis evo sta pise na kanalu gospodina koji se kune u dzigericru.
Trazi uplatu za svoj youtube kanal.

A evo koliko kosta clanstvo. 700 dinara mesecno.
Dosta mu da privuce 1000 zainteresovanih, zar ne.

Ako dublje zagrebete iza svih tih popularnih ribolovaca postoji slicna prica.
Mnogo je bolje popricati sa nekim iskusnim lokalnim ribolovcem, provesti neko vreme u pracenju sta oni rade i gde pecaju nego recept traziti na internetu. Odavno se sve komercijalizovalo. Ribolovaca ima puno i vecina je neiskusna. Mnogi sanjaju ribu od par kilograma. Ovakvi snimci su namenjeni njima kao i sve novotarije koje ne povecavaju sanse za ulov ali povecavaju zaradu ribolovacke industrije.

Azimut :tongue: Dobrodosao, lepo je citati postove iskusnog kolege, i nekog ko zna i probao je. Ime moje, tebi konstantno promice nesto, a to je da nase i inostrane vode nemaju uporedjenja. Uporedivo bi bilo da uporedjujes lakocu njihovog lova soma, s lakocom lova ove 30centimetarske omladine kod nas :lol: Daj dzigerici vremena, meni je bio najlakse dostupan mamac, a zadnji put sam ga koristio pre 2 sezone, vodio klince u ribolov bila nedelja i radnje pozatvarane. Sto se sapuna tice, to tek zaboravite, i dan danas imam negde par kocki onog pravog domaceg, stavim kocku i durdubaka, stap ko u bunaru, pa kad se otopi sapun on udara na durdubaka :lol: Nas somdzija inace toliko ima, da kad sam sinoc razgovarao s komsijom koji vozi ture na Ebro kod Panica, koji mi je ojasnjavao koliko sta kosta za cetvoroclanu ekipu, moj odgovor je bio da je sve to super, samo gde da nadjem jos tri ovakve budale smiley136 Naravno, ja ne zelim sebi da kratim muke, i mislim da bih ulovom preko 2metrasa izgubio ambicije. Dzigerica, mozda nekad, negde, a tu ce uvek dzoker mamci odneti prevagu nad njom. Mnogo malo ulova sam cuo na nju, i to sto sam cuo, nisam bas siguran jer ima i onih koji kruju na sta pecaju smiley033

azimut225c

Hvala. Nisam ja ovde nov. Preko 10 godina pratim forum. Može mnogo toga da se pročita.
Ne komentarišem kao što se vidi. Ali moram da ukažem na neke stvari.
Gde ste videli video o pecanju odredjenom markom mamca a da ribolovac ne upeca više kapitalaca?
Gde ste videli video sa manekenom ribolovačkog brenda a da nema ulova?
I ljudi nasedaju na očiglednu reklamu.
Na Stojkovoj se izvadi više šarana na jedan štap i noklu nego na bilo koji novi mamac i ful pribor na takmičenju šarandzija. Na malim vodama i okolini ga love u velikim količinama na običan kukuruz. Smudja svuda rasturaju na muvanje kederom. Na glistu i i školjku ima ozbiljnih ulova soma. I sada će neko da me ubedjuje kako je neka aroma sto posto bolja od mirisa skuvane prekrupe. Ili da džigerica treba da zauzme mesto rovcu. Neću da gubim vreme a i šansu da se nešto upeca, što savetujem svima koji  bi da pecaju i upecaju.
Krupne ribe nema puno ali je nije bilo više ni pre 30 godina. Malo dalje od Beograda Dunav nije više zagadjen nego pre 40 godina kada je industrija radila punom parom.
Manje se ribe lovi zato što je otežan pristup terenima zbog splavova i vikendica a i ribolovci su se profinili. U belim patikama sa markiranim štapom i mašinom, proverenom varalicom bi da upeca soma od 100 kg posle par izlazaka na vodu. :)

To da li ce djigerica mozda negde da zauzme mesto rovca ne mozes da znas dok ne probas . Bila to dzigerica , glava babuske, filet bucova ,  przeni vrapci ili barene kokoske .  Ocigledno je da negde neko na nju uspesno  peca . Poenta je bila zasto i mi ne bi probali i odvojili jedan stap na dzigu cisto povremeno  probe radi . Mozda ne radi na ovom terenu, al' radi na nekom drugom, trecem. Nije voda samo Dunav i Sava, a i tu su razlike u sto metara.
. Pa ni kukuruz ne raste pod vodom, niti sarani izlaze na obalu da ga beru,  ali ga jedu .
Usput ni zagadjenje nije moglo biti ni priblizno isto cak ni u snovima kao danas. Od broja vozila i stanovnika pa na dalje
A je l' bi ti gledao emisiju o pecanju gde neko ceo dan sedi pored vode i ne upeca nijednu ribu ?
Pojedini postavljaju snimke gde prestavljaju  svoje umece i spretnost da upecaju ribu, a mamac je totalno nebitna stvar. Niti se gde navodi velikim slovima dok drugi reklamiraju mamce ,pribor.... i to guraju u prvi plan .
Zar ceo zivot nije neka reklama ?!!

Panonski vuk

Treba dati vremena mamcu koristit ga u razlicitim godisnjim dobima da bih mogao dati neki sud.koristiti ga dva puta i reci ne valja nema smisla.citao sam da su neki ljudi lovili na sapun i njega sam testirao ali nikad pipanje nisam imao.evo ostao mi je jos jedan komad.posto su pisali da su imali uspeh na ovaj sapun.jedva sam ga tada nasao ali uspeha sa njim nisam imao.

E sad ti vjerujem, da si dobio od 8 kg mrenu, ali ne i da ti je to smetalo.
Vidjevši da si i sapun probao.
Mada moram ti reći, da se ti industrijski sapuni nikako ne važe, već oni iz kućne radinosti.
Još dok su se kuvali kao i čvarci, u kotlu, uz mast i sodu, čini mi se.
Ne tvrdim da  bi se danas na takav starinski sapun nešto uhvatilo, samo se prisjećam, članaka.
Što se džigerice tiče, sve mi se čini da na nju sto sati ništa ne pipa, a onda kada se neka ala i zalaufa, džigerica se raspada, tj. realizacija = 0.

Ja Vam rekao sta radi... a probajte pa me demantujte.
Nahranite dzigericom usmredelom  mesto na mestu gde se som inace javlja... i pecajte na standardne mamce .
Pa mi posle dajte razliku... u ulovu, bez obzira na "kapitalce".
Pa on je bre strvinar dna, i dziga nije "komercijalno" oruzje uopste.
Tako da, istina jeste da na dzigu nece svaki, ali da ga nece privuci iz obliznje rupe takav smrad.... e to tesko.
Ja tretirao i probao, a na varke (umocene)  sam imao vise smudjeve a ne soma , i pisem sta sam probao i radi.
PS. Pazite na pribor i da ne zakaci takva dziga deo platnenog pribora !
Ono, da ne bacate u djubre posle neku torbu i slicno .
Skoljka cviknula je smesna za ovaj smrad !

Citat: marina1983 poslato 25 April 2021, 09:48:24

Pricamo o zagadjenju reka. 1978 je na mrezi koja prenoci u Dunavu bilo vise toalet papira nego sto je to sada slucaj. Teska industrija je radila punom parom a koliko je fabrika bilo samo u priobalju znaju oni koji su tada pecali. Za vreme poslednjeg rata i onih sankcija se iscistio. Brodova je bilo mnogo vise. Naravno da je lepo slusati price kako je nekada sve bilo bajno. Nije bilo. Sada je najveci zagadjivac kanalizacija i plasticna ambalaza. Teska industrija koja ispusta otpadne vode skoro da i ne postoji. Ako pogledate izvestaje videcete da je kvalitet vode Dunava na ulazu u Srbiji gori nego na izlazu.

Poenta je da to sto je neko upecao babusku na stiropor ne znaci da umesto crvica ponesemo komad stiropora na pecanje. Necemo se napecati.

Pa to na stiropor se ispalile mnoge sarandzije da nece, pa izumakali taj stiropor u svasta i uspesno se proslavili.
Salim se malo, ali jeste tako...
"parfem" ne nekim igricama jaci nego mamac
No, nema veze da li neko veruje i daje vreme necemu, samo mi nije jasno da neko kaze da SOM nece da pokupi dzigericu ?!
Hoce, naravno... Samo da li je to "okidac" da se napecas, ili juris onog sa Ebra je druga prica..
Ja koliko sam skontao , pioniri do 10kg se malo i pomere sa mesta... a ovi sto progutaju i plasticni flasu od 2l i izbace, nisu bas trkaci na velike daljine. Vise mi ono da ih nadjes gde se nepomeraju.

azimut225c

Iz mog visedecenijskog iskustva u pecanju soma mogu doneti samo jedan zakljucak. Soma ce upecati onaj ko pronadje pravo mesto i ponudi uobicajen mamac za taj teren.
Nije mi namera da se hvalim, nisam to radio prethodnih deset godina, ali evo dva primera koja idu tome u prilog.
Pre tri godine ja, pokojni Misa (Anker na ovom forumu) i Sale iz SD. Palanke (clan ovog foruma) smo bili na Zilavoj adi. Misa nizvodno od mene 50 metara na sidru. Sale levo od mene 20 m. takodje na sidru. Za jedan dan sam izvadio 35 soma tezine od 2 do 5 kg. Misa 0 komada, Sale 0 komada. Lovio sam dok mi nije dosadilo i ustupio sam mesto Misi.
M. vode prosle godine.
Misa u obali ja 50 m na vodi, na sidru. Za par sati cetiri komada najmanji 6 kg. Najveci 18 kg.
Misa je sutradan na mestu gde sam ja pecao imao na udici par puta prave grdosije koje nije uspeo da izvuce.
Naravno, imao sam puno vise dana bez ulova zato sto nije lako pronaci mesto gde se som hrani i krece ali ako me ne mrzi da spartam i trazim ja ga nadjem. Ponudim mu kedera ili crnu glistu i to daje rezultate.
Nisam protivnik toga da ko zeli da peca na dzigericu to i proba. Pocetnicima to ne bih savetovao kako se ne bi razocarali i odustali. Pecanje soma je vrh ribolova kod nas. Svaki izlazak je sansa za ulov koga ce se secati do kraja zivota.