Ribolov soma bućkom

Započeo dushann, 03 Januar 2009, 22:01:59

dushann

Citat: PANONSKI MORNAR_1 poslato 28 Mart 2009, 22:20:09
Dušane imaš jednu od mene na poklon jel može

Ih pa naravno ali onda i ja tebi moram nekako da se odužim red je :takoje: , smislićemo već nešto :takoje: smiley033
Paprikaš je gotov onda kad ga pojedem!!!

Kićo

jel moja gotova,il se još uvjek radi :veryangry:

DEJAN SREMAC

Citat: Damir poslato 16 Mart 2009, 19:39:35
Citat: DEJAN SREMAC poslato 16 Mart 2009, 10:52:52
ja imam bucku od tisovine. jeste probali da stavite k kasiku na vrh bucke? imam i takvu, dobra je za pocetnike :bye:
de molimte stavi fotku te bučke
posto nisam neki kompjuteras mogu nekom poslati sliku preko mms pa nek okaci. nek mi pusti br mob na private
Jos po jednu pa da idemo!

Imaš uputstvo za postavljanje fotografija u obaveštenjima.

baćko

Pitanje ; Šta je presudno kod bućke, zvuk, vibracija ili nešto treće? :huh: smiley003 smiley001

ravucobir

Sve to sto si nabrojao i jos dodaj:mamac,vreme,vodostaj,temp.vode,znanje,sreca i da ima soma!!! smiley033 :wink:

zvona, lavež, komšijske svađe, miris svežeg oranja.
Ali kada svane vetri s reke zacvile. Znam, to tuže vodene vile, Dunav sedef odranja. Đ Balašević

STEPA

za početak se uvuci negdje u nekakvu uvalu gdje te nemože puno ljudi vidjeti pa lupaj dok dok ne dobiješ pravi zvuk.
da li je istina da zvuk uvijek mora biti isti jer u protivnom nema nekakvog rezultata i jas sam još amater u tom segmentu lova smiley001
samo lijen čovijek nemože da upeca ribu

baćko

Znam da opet sledi napad ali neka.  Na prvom mestu najvažnija je vibracija koja će dopreti do bočne linije soma i  ubediti ga da  krene sa mesta znači tačno određena frekvencija zvuka ujedno proizvodi određenu vibraciju koja će ga tačno navoditi ka vašem kanapu ili pecaljki. Ako bučkate i ugledate mehure koji se kreću  u tačnoj liniji ka vašoj bućki znači da je drvo besprekorno, na par metara od čamca prestaju mehurovi i posle otprilike dvadesetak sekundi osetićete kako som ispituje ili povlači mamac. E ako se tako događa vaše drvo je bez mana, sve ostalo su neuspele varijante. Ja lično imao sam takvo  drvo  ali pošto sam bio jako pametan te podučavao neke moje poznanike jednoga dana sam ostao bez drveta koje naravno niko koga sam pitao nije uzeo. Od tada sam napravio oko dvadesetak bućki no nijedna više nije   uspevala da odradi posao tako da više i nebućkam, doduše nosim se mišlju da nastavim pravljenje  bućki  ali ima jedan problem kako da isprobam. Znači morao bi na vodu da probam a onda evo problema  pojaviče se kontrola  koju inače uopšte neviđam i tražiće mi dozvolu, koju naravno nemam nameru da kupim dok nemam pravo drvo, ali snaćićemo se već nekako. Znam da će biti oprečnih mišljenja  ali verovali ili ne ako je drvo pravo a uz to ste na terenu  gde ima soma uspeh je zagarantovan inače dosta puta sam bio prisutan  sa kolegom koji bućka ima sonar  somovi su tu  čak nas i prate  ali  ponuđene mamce neuzimaju, čak posle nekog vremena oni  krupniji napuštaju praćenje mamca i odlaze. E to sa pravim drvetom neprolazi,nego prilazi eventualno kratko ispituje mamac i uzima. Ko je to radio malo duže zna o čemu govorim. smiley033 smiley003

Panonski Mornar

Nisam bućkaroš Baćko ali sam čuo da za određenu dubinu i za različito dno postoje i različite bućke tako da mi nije jasno da od tih 20 koliko si napravio nijedna nije ona prava možda je to samo tvoja sugestija na neuspjeh pa tako govoriš i neznam zašto si odustao

baćko

E  kakv je to zvuk on može biti malo reskiji ili dublji  to u samoj stvari mislim da nije presudno, bitno je  da na terenu bućka ostvaruje gore pomenuti efekat znači da se som diže sa dna dok mu još prilazimo (retko se dogodi da krene za nama to obično znaju da urade oni veliki) kreće nama u sustret i ide pravo na kanap. To je čarobna formula ,kakav će zvuk pri tom proizvoditi nije  tačno precizirano. Drugi put o tome zašto kreće na zvuk bućke, koje je vreme najbolje za bućkanje tokom godine i kad je najbolje koristiti koji mamac. :bye: smiley003

Panonski Mornar

E vidiš mene su baš na taj zvuk upozoravali i vele da je on presudan za uspjeh ti tvrdiš drugo sada neznam više ništa  :help:

Citat: PANONSKI MORNAR poslato 17 Novembar 2009, 19:41:58
Panonac verovatno nisi najbolje pročitao post ali neka evo da dodam samu dubinu na kojoj će som uzeti mamac moraš da pronađeš to na neki način određuje dubina preko koje  prolaziš a ti proveravaš na kojoj rastegi će najpre uzeti mamac, da li će to biti  rastega ipo ili dveipo rastege, manje ili više od toga. To malo zavisi od visine vodostaja, poznavanja terene a u krajnjoj liniji nekad informaciju saznaš od kolege koji već uspešno radi na tom terenu. Veruj mi ako hočeš  ali sedamdesetpet posto  ti posao obavlja drvo sa kojim radiš, a ako se budeš opredelio za bućkanje verovatno češ i to uvideti i sam. (rastega je dužina kanapa kada skroz raširimo ruke tj naša visina, tako da  ako pitam Dušana na kojoj rastegi radiš  a on je visog dva metra, pa kaže dve ipo ja znam da je to pet metara  a to je kod mene oko ćetiri metra  znači ja moram da dignem na tri rastege  i dodam još koji sm.) smiley033 smiley003

makka

Ne treba tu previse filozofirati, kako sam ja poceo, dobio sam bucku na poklon, i jednostavno probao, bio sam  i mokar i s upalom misica ali po malo i pao je prvi som i to mislim vec na prvom buckanju, cak mi se dogadjalo da oni "koji "poznaju" tehniku prolaze kraj mene i filozofiraju ne tako nego ovako, i dok oni pokazuju kako treba i jedva da su odmakli 100m meni odvali a njima ne!
Ja osobno lupam nepravilno, dakle ne stalno isti zvuk, ne ritam isti (tipa 3 pa 1 i sl), uglavnom kada se vracam sa pecanja buckam po nekoliko km i uspjeh je sada na preko 50 posto. I da, uglavnom su somovi do 10kg.
Vrijeme buckanja, najbolje se pokazalo 6.mjesec, to meni osobno, dakle ne znaci da je pravilo!
Makka!

Panonski Mornar

Shvatio sam sve što si pisao napisao sam da nisam upoznat sa bućkanjem samo sam upijao što su drugi govorili kad počnem da bućkam ja ču sve tehnike isprobati pa kud puklo al nerazmišljam o tomu još dok moji šarani krstare Dunavom