Ribolov soma bućkom

Započeo dushann, 03 Januar 2009, 22:01:59

Panonski vuk

Hvala vam kolega na odgovoru sad mi je mnogo jasnije.

Bobiska

Citat: pkv-pecaroš poslato 20 Jul 2021, 11:58:13
Sve mi je to u čamcu a kad ću do njega ne znam. Uže možeš staviti koje god debljine želiš,možeš staviti neki karabiner na to uže,našnjiraš na nega lanca koliko želiš,bolje je da budu froncle,manje će zapinjati po preprekama na dnu nego da je samo savijan gore- dolje,kod mene je teren tj dno ravno ko tepsija,zato sam ja izeo neku dužinu tih krakova lanca od pola metra jer nema velikih oscilacija u dubini. Ako kod tebe ima možeš uzetii npr tri lanca od metar,povezati ih karabinerom i pljusneš u vodu,tako i kad dođeš do dubljeg dijela lanac opet malo drlja po dnu i ne da da ti čamac svaki te ide u obalu te ide na vodu.ja obično bućkam na nekih 7-8 metata od obale kada bacim taj lanac i on dodirne dno odmah namotam uže na koloturu i tako se znam pustiti par stotina metara a da sam u nekoj ravnini kako sam i poćeo,još uspori curenje čamca nizvodno pa ti se ne dešava da jednom lupiš bućkom i odcuriš nizvodno deset metara,ovako lagano,som stigne do mamca,meni taj sistem godinama služi a jednostavno da jednostavnije ne može

Poslano sa mog POT-LX1 koristeći Tapatalk

Majstore svaka ti cast. Ja sam nesto slicno ranije koristio kada sam pecao stuku. Inace do sada sam kada buckam a duva nizvodni vetar koristio isto kao i kolega DekiNS ali ovaj tvoj sistem je bolji zato sto drzi rinu na kojoj se spustas.
Da zivimo blize vodio bih te na rucak za ovaj savet, ovako samo pozdrav i  smiley033.

pkv-pecaroš

Tu smo da si pomažemo nekim savjetima i iskustvu sa vode. Ja sam to pokupio od starijih ribara dok sam bio mladić. Doduše oni su koristili ciglu ili kamen iz rijeke ali svrha je ista. Prije sam znao mušičariti tako da se spuštam nizvodno koji km. Problem je bio što uvjek moram moliti nekoga da drži veslom korman tj istu udaljenost od obale a i svi bi mušičarili,nitko ne bi veslao,tako da me muka natjerala da se prisjetim kako su stari to rješavali. Sada taj sistem koristim najviše pri bućkanju i vertikali,jednostavno a radi posao

DakiNS

Hvala i od mene , umesto cigle koristio sam kočnicu od vagona ali je preteška , mnogo je korisnija kao sidro , i još zna često zapinjati , za varaličarenje je to ok ali za bućku ne. Samo sad mi je problem ponovo naći takvu paknu jer mi je poslednja ostala na nekoj armaturi ispod mosta
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

pkv-pecaroš

Mi isto koristimo kočnicu nd vagona za sidrenje pri pecanju,nekad je toga bilo koliko si htjeo,dođeš,pitaš i nosiš. Sad bogami oni to moraju razduživati pa se teško do njih dolazi a i nisu praktične za držanje pravca i kočenje. Teško je optimalno narediti dužinu užeta,zapinje,cima,zakoči pa moraš stalno u špic čamca ponovo naređivati. Uglavnom izluditi. Lanac je zato majka,samo klizi preko prepreka a nema dvije kile,lako ga podići ako zapne. Kad zapnem što je rjetko pa ne ide rukom upalim motor i malo vamo-tamo i otkačim. Na kraju krajeva ako vam se ne svidi taj način nije kraj svjeta,možete uvjek taj lanac iskoristiti na sto načina. Kod mene nije ni skup po metru,skuplja je kila hrane za feeder nego metar lanca. Probajte pa vidite-nemate šta izgubiti.

dunavski

Ja znam za dve varijante... Jednu i sam koristim.
Kupi se cerada od onih najmanjih tipa 2x2, sa jedne strane se kroz usice cerade veze stafna a sa druge strane
veca težina tipa cevi od gvožđa okruglog ili drugog profila...
Sa strane gde je stafna veze se kanap sa jedne i druge strane tako da pravi trougao sa stafnom i napravi omca na
koju se stavi karabinjer, koji se u stvari kaci napred na prednju alku camca... To se spusti u vodu i voala.
Jos bolje od cerade je satorsko krilo vojno.
Postoji jos jedna varijanta tipa padobran kočnica za koju kazu da je jos bolja.
Ali me mrzelo da pravim, a mislim da ima i da se kupi negde.
Ovo sa lancima prvi put cujem, moracu da probam ali mi na prvo čitanje mi nije bas jasno kako da izbegnem prepreke
kojih ima kod mene...

pkv-pecaroš

E to neznam kako češ ako imaš svega i svačega po dnu. Kod mene je ravno dno kako sam napisao ali pada mi na pamet rješenje koje bi ti moglo pomoći. Taj isti spomenuti lanac uvučeš u neko vrtno vodovodno crijevo,takva tri npr i spojiš ih karabinerom zajedno. Da izgleda pojedinačno kao oni lanci za zaključavanje bicikla gdje je običan lanac uvučen u onu plastiku ako me razumijete. Taj padobran što spominješ se zove jedreno sidro,i to sam probao ali mi se čini da je to za malo slabiji protok vode nego kod mene. Vidio sam da to koriste na nekim sporotekućim vodama iz razloga da to jedreno sidro zahvati malo vodene struje jer bi im čamac stajao na mjestu. Meni je to bilo komplicirano,kad se napuni vode moraš se iskilavit dok ga dovučeš do čamca. Uglavnom ja od toga odustao što ne znači da je to loš sistem. Ma ima rješenja za kočenje i držanje pravca samo treba malo mašte i kreativnosti. Nije to neka nauka

tonyboy

Jbt jel vam nije jednostavnije obično inox sidro okrenit naopačke ???
Kakvi lanci, kočnice od vagona, bakarači.
Jeste vidjeli klasična inox sidra sa 4-5 krakova da imaju alku za vezanje konopa sa obadve strane.
Prva je gornja za standardno sidrenje, a ona doljnja služi da se sidro okrene naopačke sa ciljem usporavanja. Krakovi samo grebu po dnu, usporavaju čamac, ali ne kače.

pkv-pecaroš

Ma zapinjat će,kako neće. Zamisli reljef dna i u njemu npr rupu dubine metar sa metar,kad upadne unutra i dođe do kraja iste mora zapet,za neku granu također. Trebaš predmet koji će se svojim oblikom prilagođavati predmetima na dnu. Neka je lanac metar,neka je od tog metra prvih 20 cm ili koliko već podesiš iznad dna a ostalih 80 se vuče cjelom površinom po dnu jer mu to omogučuju karike pa je lanac gibljiv i prilagođava se svakom obliku prepreke. Šta je od to dvoje bolje? Da ne pričam da je lanac par eura a sidro par desetaka eura.

dunavski

Tako je... Onaj ko ima takva sidra za bacanje samo napred, mada nije fer da vodu prihranjujemo gvozdjem...
Ja sam probao odavno sa necim slicnim,trajalo je dva
spusta.
Inace cuvajte te kocnice od vagona,kod mene se sad jako tesko
dolazi do njih a ne postoji manje i bolje sidro za jaku vodu.

Gremlin

A da se "otvorite" za troling elektro motorčić koji za te stvari i služi ?

:wink:

dunavski

Ima se elektro penta, kocnica je bolje resenje.
Narocito ko u jednoj ruci drzi rucni signal u drugoj bucku, elektro pentu jedino da
upravlja nogom :D

pkv-pecaroš

Sad sam došao sa bućkanja. Drži to lijepo pravac a kod mene piri sjeverozapadnjak i to solidan. U obali završio nisam..nisam doduše ništa ni donio kući,jedan mi otpao nakon par sekundi na špagi,imao još dva pipanja i to je to za dva sata. Puno gubim i promašujem u zadnjih par dana. Imao sam udice neke Mađarske Orka' br 10,posio i sad kupio neke veličine 6,jel su male a stavim ja na tu udicu svakog vraga pa ga ne probijem dovoljno od tog mesa ili je sam oblik udice kriv jer i jesu oblikom drugačije ne znam. Promašujem češće nego je to prihvatljivo a možda i on kilavo uzme.

Gremlin

Mnogo su ti male te udice, zato je realizacija slaba...
Ja i smuđa pecam na 3/0 i 4/0...

:wink:

pkv-pecaroš

Bit će tako,a konj odem kupit udice,vidim kakve sam imao i reko ajd da probam ove druge,eto mi sad,tako mi i treba. Sad opet u trgovinu,tko nema u glavi ima u nogama kako se kaže. Vene ću dobit šetajuči zbog svog pametovanja