Monofil ili upredena struna za pecanje soma dubinskom metodom

Započeo Zmaj Strasni, 27 Februar 2018, 10:38:03

Germina

Turi deblji predvez od kevlara ili monofil otporan na krzanje barem 0.70mm  smiley033

Bobiska

Mozes i neki hard mono, licno ne prelazim 0.7mm debljinu predveza (najlona ili hardmonoa) ali se mora cesce proveravati da li je iskrzan.

pex

Retko pecam soma ali koristio sam snag leader Bulldozer 0,6mm, ili Sufix Tritanium 0,7mm ili Big Game priblizne debljine a moji jarani ga koriste bez problema.
Ja sam hvatao nekoliko komada od 6 do 12kg, to je igra za ove predveze, a na iste je uhvaćeno i nekolicina preko 50kg, tako da valja.

pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

DDj

Za tu namenu je odlican Prologic Bulldozer Snag Leader. Od 0.6 do 0.7 je odlican izbor, zavisno gde pecas i koliku ribu cekas.

Pex i ja postavismo u isto vreme:)

pex

Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Na slicno mu dodje Bobi, s tim sto ja ga ne proveravam nikad dal je iskrzan smiley136 Ne zato sto sam nemaran, nego zato sto mi predvez retko sastavi 1 pecanje, ako i to uspe, po zavrsetku ribolova ga svakako pokidam i za svako pecanje vezujem novi. Pri tome eliminisem mnogo stvari pri transportu pribora na vodu, desava se da za 3 sata pocanja vezujem i po 5-6 sistema, tako da je skroz nebitno dal cu ustedeti min-dva, jer somovski sistemi su uglavnom prosti, debele linije, ne treba vise od minut da se napravi bilo koji, naravno sto ih vise vezujes sve brze ide, i na stapovima za lov drugih vrsta isto, nikad ne pecam sistemom drugi dan. Bas sam primetio, da ribolovci nekako najvise stede na vremenu u vezivanju, i kvalitetu predveza, a najvise se bas tu desavaju pehovi. Debljina moze biti od 0,4 pa do 2mm, i po mom shvatanju direktno uslovljena snagom stapa, koliko pritiska na liniju vrsi, jer je besmisleno stavljati 2mm na 100gramac i obrnuto. Znam da ce mnogi reci da su kidali deblje, jace, za sve to su zasluzne prepreke u vodi ili nemar. Kod debelih linija, kakve se za soma koriste, naravno uz upotrebu kanapa, mogu se namerno koristiti "slabe" tacke, te najslabija treba biti predvez od olova, za zlu ne trebalo sto lakse pokidati, kao i spoj osnovne i linije s udicom, dovoljno jako a da se za nuzdu tu kida. Skoro svaki najlon 0,6 pa navise je dobar, ni jedan te nece spasti od ostrih prepreka, i ni jedan neces pokidati stapom. Sto se tice predveza za kedera ja glasam za sto deblji, zbog kolateralnog iznenadjenja stuke, kao i zbog krutasti da se koliko toliko smanji mrsenje kedera s osnovnom linijom pogotovu izrazeno kad se peca s dve udice na kederu :thumbup:

Kad vezujem sisteme za soma sve mora da bude besprekorno jedan namotaj ako mi nije po ukusu sve razvezujem -bacam pa ponovo . O kvalitetu virbli nezelim ni da pricam to se valjda podrazumeva . Kinezi neatestirane , neproverene ne dolaze u obzir . Kad sve vezem obavezno krajeve patrljke spalim upaljacem napravim pecurkicu.
Sve navlazim pa na "suvo " iznatezem krvnicki da sve lepo legne.

Skroz podrzavam stav, ali samo u slucaju kad je u pitanju standardno ne somovskih linija. Pod time smatram strunu ispod 30lb nosivosti, predveze do 0,5mm, odgovarajucih vrtilica i udica. Deblji pribor prasta greske, nije logicno da upotrebom kanapa od 80lb, i predveza od 1mm, koristis cvorove najvece nostivosti, treba to pokidati kad zakacis. A i sam znas koliko se cesta kacenja u somovskom ribolovu. Ti cvorovi drze mnogo, ovako debele linije samo zbog abrazije, ni jedan stap ih pokidati nece, te ne mora nosivost na cvoru biti 80%. Opet mnogo ima i do uparivanja linije s stapom i masinicom, ako oni ne prate dzaba, sistem jak koliko i najslabija karika. Pri ribolovu soma, treba prilagoditi pribor terenu, te gde ima prostora, mada je som retko tamo, mozes da se provuces i s 20lb i 0,4 te komplet prilagodis tome. Gde je kamen, ljut krs, sve je tanko, i tu mora maximalan pritisak da se riba izvuce na cistinu, a pa kad upoznas terene gde mislis pecati, onda znas cime tu ides. Nema pribora za sve situacije, negde dere voda i cisto dno pa onda pozeljno sto tanje, negde stoji a pod vodom svasta, a negde i dere i krs pod vodom, pa aj ti budi pametan smiley136 Zato je i zanimljivo smiley033

Dodje mi na rovca somic 800gr u ustima neka zicana udica za smudja na njoj carapa za cvet a on vuce 5 metara najlona neprimerenog ni pecanju babuske.
Nemojmo to raditi !

Bobiska

Potpuno se slazem da u somolovu covek mora posvetiti paznje bas svemu. Prosle godine hvatao sam samo bas male ribe i ako sam se trudio da ne bude tako. I da djavo ne spava uverio sam se naravno na vlastitoj kozi.
Jednog poslepodneva pecam ja tako te male ribe i odustanem od prodere predveza sta vise kada sam namamcio udicu primetim da je predvez malo iskrzan iznad udice, kaze, ja sam sebi promeni predvez ali niko me necuje vec zabacim i kazem: promenicu predvez samo da mi jos jedan mali unisti rovca  :clap2:. Na drugom stapu mi se javi vrlo brzo riba i ustanovim da je konacno pristojna. Kako sam ubacio u camac ribu na onom prvom stapu udarac i to kakav se retko vidja, savija se skoro do vode i stap luduje hoce da izleti napolje. Naravno basim onu upecanu ribu na pod i hvatam savijeni stap, ne mora kontra posto je sve vec napeto i vise nego sto trena. Krene da me bacaka po camcu napred pa nazad a ja verovatno razrogacio oci  :eek: i kazem evo ga. Naravno posle dva ili tri minuta dolazi do izrazaja moja ne marnost i iskrzani predvez puca. Naravno jos uvek sanjam tu situaciju i kakav sam mamlaz ispao a mozda je i bolje ovako da sam izvukao tog soma morao bih da se slikam za dugi dnevnik (onaj u pola osam) a to je ipak ozbiljna emisija.

Planiram na Savi da pecam najjednostavijim dubinskim sistemom jer za sada bar nisam u stanju da skapiram ono što sam iščitao o drugim sistemima- špansko selo. I ne znam da li ima i potrebe na Savi za tim, pošto nikoga  nisam video da to koristi. Dakle trostrana virbla, vezana za osnovni 0.50 koji je  već  na mašinicama i koliko vidim potpuno zdrav, po boji i glatkoći nekorišćen, jeste star ali je stajao u mračnom, hladnom špajzu, a da pokidam, probao sam, nemam šanse. Pa i za svaki slučaj da cviknem 20ak m jer je očigledno na mašinicu namotano "džambo" pakovanje. Na donji kraj monofil mnogo manje nosivosti, imam nekoliko kalemova od 0,25 do 0,30 za čiji kraj ide olovo. Abrazije - krzanja sam svestan i što rek'o Marina, nikad 2x isti predvez. Samo mi je bitno da eventualna krupna štuka ne ode sa štapa sa jednokrakom kukom za meso i trokrakom udčetinom u želucu pošto mislim da kederi koje ću stavljati moraju ići na sistem jednokraka za usta, trokraka u bok, da jedna udica nije dovolljna za taj gabarit kedera.  Bilo bi mi žao štuke, ne gubitka ribe. Ako  monofil 0,70 može izdržati njene zube dok je ne izglisiram priborom koji imam, verujem da je većina pročitala o čemu se radi - 2 moćna 300gramca na 3,2m uz 2 moćne  kvalitetne mašinice veličine 6000, ja ne bih koristio sajlu. Čini mi se da bi som imao averziju ako bi bokovima bez krljušti ili brkovima osetio krutu žičurinu pobegao glavom bez obzira.

Nisam ljubitelj bocnih predveza pogotovo ne u kombinaciji sa konkretnim kederom uglavnom umrsi sve.