Komplet za soma

Započeo baltazar, 09 Februar 2009, 23:42:08

Vec ga vidim u Zasavici bosonog juri za zabama. :cheesy:

Pretupao coveka...Dobro kad mu nisi reko...
Koji bre  stapovi ,koje bre masinice....
ma bezi bre sad dok te nisam iz izprangijao....  :lol:
Salim se cena je realna....i postavlajne oglasa i vreme nesto kosta a tesko se prodaje.
Niko u ovom slucaju nije lose prosao...  smiley033  :tongue:
Interesuje me u donjiste kakvi su dal bi bili dobri za Ebro i one azdaje ?    :smiley:

Germina

Kad uzme žabu a najčešće to biva u kontratoku na dubini 5-6m gde poveći plovak nošen strujom polako pretrazuje vir pedalj po pedalj a stomak strune je poveći...i kad krene stidljivo da pimpla plovak, treba prvo smireno da odbrojiš jedno 20 sekundi a onda raspališ kontru kojom padaš na dupe ako promašiš. Sa ovakvim štapom ga odlično kacis i sa žabom kao dlan...pecanje na rovca i druge suptilne metode naravno traže i drukcije i ''neznije'' alatke  :wink:

Ibanezi i ja sam planirao 2 som štapa i jedan fider - surf, za bjelu, pa kada navale bjele prve dve upecane na štapove za somove.
Kad ono..
Marfi se pojavio, ni b od bjele, ma da bar peš zagrize.

E onda odustanem od te varijante i pripremim se na nešto treće.
Kad ono, eto bjele..

Treći put reknem e saću samo bjele, tako i ponesem, kad ovaj do mene vadi smuđeve na filete..

Misi`m taj se nije rodio ko je Dunav zahebo.

P.S. Pretprošle godine školjke se podaviš1e i svuda plutaše. Ja reko saću ove godine na njih da sačekam, kad ono .. vodostaj nikako da spadne.

Bolje durbaher u džepu nego ne znam šta na grani.

Jamalko, prečnik iznad donjeg komada eve - split grip je u pitanju je 1,8 cm, verovatno je na samom kraju blanka oko 2cm, prečnik u vrhu iza končane aplikacije ispod vršne karike je 4mm mereno šublerom. Zidovi su zdravo debeli, odokativno sigurno 2mm na izlasku trna iz donjeg dela. Spoj je spigot koji inače ne volim, na varaličarcu izbegavam, na štapu za dubinsko ću istolerisati. Što se snage tiče, u rukama blagi užas. Imaju po 10 dvostopalnih karika s tim što su sa zadnje strane 2 nožice, a sa prednje jedna. Široki prstenovi sa tankim elegantnim, liče mi na metalne hromirane umetke pošto su srebrne boje, ali ne razumem se u prstenje provodnika, pa nisam siguran. Vršne karike su debele pečurke. Ja nemam iskustvo sa pecanjem soma nigde, ali već sam napisao, dok sam tražio nekadašnje cene tih močuga, nailazio sam na prastare postove somolovaca stranih foruma i tamo članovi pišu da su ti štapovi bili legendarni među somolovcima koji su išli na Ebro da love soma na prirodne mamce. Ono što nije najvažnije, ali je meni i to super, štapovi su bez obzira na moćan izgled jako elegantni, ozbiljni, crni bez ijednog šljaštećeg detalja, samo sitnim belim slovima diskretno napisani i model i firma i podaci o dužini i težini. Deluju kao preskupi hend krafting iako znamo da nisu.
Glosoje, brate rođeni, morao sam izguglati šifarnik Čerčilove tajne obaveštajne službe iz drugog sv rata da bih dešifrovao tvoj post. :lol:
Sva pitanja koja me interesuju oko prateće opreme - sitnurije, struna ili monofila ... mamaca i tehnika ću redom postavljati našim stručnjacima na odgovarajućim temama da bih sezonu dočekao makar teoretski potkovan. Vremena ima i previše "da spremim ispite i polažem teoriju" :lol: Što se terena tiče, pa decenijama nenamerno, posvećujući se svojim načinima lova varalicom pratim koji su najomiljeniji tereni bućkaroša i kojima posvećuju najviše pažnje. Mislim da je bar za početak to predznanje od velike koristi. Naravno prvo ću iščitati već napisano da ne ponavljam nešto na šta su već napisani odgovori. smiley033

Pošto je tema "Komplet za soma" bio bi red...

Krenule novogodišnje akcije,sto je dobro.
Pa me zanima da li se planira nabavka neke opreme ili se ulece u prodavnicu i potrpa onako hipnotisano :smiley: svasta nesto mozda ce mi trebati ....
:cheesy:
Pitanje se ne odnosi na komplete za Soma nego uopšteno.

VladaTT

Jel neko ima skustva sa štapom Okuma g-force sea boat 100-250gr i mašinom Formax Nevada 7000. Deluju jako fino za te pare. Ne znam da li je varijanta kolk'o para - tol'ko muzike, ili vredi razmisliti o ovoj kombinaciji...?

tonyboy

Odličan za panulu na srednje velike plave ribe iz porodice tuna

VladaTT

Meni za tiskog soma treba  :cheesy:

Ja sam dobio takav stap na takmicenju, i momentalno poklonio kolegi. Nista bas mi se nije svidelo kod tog stapa, potezak, losa zavrsna obrada, neprecizan na spoju, glibav. Mozda bi za neko pecanje iz camca mogao da posluzi. Masinu sam gledao, i nije mi se ucinila lose smiley033

VladaTT

Šta mislite o kompletu Formax tactic cat 2.70 I Okuma alaris 65, za dubinski ribolov soma na donjem toku Tise, lakšim mamcima tipa rovac, dubok, gliste. Pecanje sa obale, težina olova 80-100 grama. Da li uzeti ovaj štap t.b.60-150ili 100-300. Cena ovog kompleta je oko 8.000 din. Možda neki drugi predlog u tom cenovnom rangu, za date uslove pecanja?

Okumu ne znam. Sto se stapa tice, zagledao sam ga, i nije mi se ucinio los. Cak sta vise, solidan, prosecan stap za dubinku. Puni kraj vrha, dosta cvrst da ga voda ne kifli, koji za cudo ima veze s ostatkom blanka, sto s takvim stapovima bas i nema veze. Ko Cormoran bullfighter catfish, sasvim ok stap za svoju namenu, od okume G-force svetlosnu godinu ispred. Samo ne razumem sto ides na duzinu 2,7m za obalu po meni kratko, jer ces se kad tad naci u situaciji gde treba duze, za camac moze i krace. Iako je 2,7 dosta iniverzalna duzina, to je ipak nametnuto varalicarsko misljenje, pre bih pecao s 3m iz camca, nego s 2,7 s obale, a najvise sam pecao tom duzinom stapova. Od mene :thumbup: al za 3m :wink:

VladaTT

2.7 preferiram, zato što bih soma pecao na istom mestima gde varaličarim smuđa, pa znam da bih imao velik problem sa granjem na obali, kada bih uzeo trometraša. Zbog toga sam i pitao da li 60-150 ili 100-300. Sa olovom od 100 grama, ne bi trebalo da bude problema sa daljinom zabačaja..

60-150gr nisam ni gledao, nit znao da ima. Vise mi se svideo na 3m, mislim "dusevniji" :lol: Zavisi drug, sta ocekujes od stapa, za te pare neces dobiti bombu. Ovaj 100-300gr je ozbiljna igracka, dorastao. Mnogo zavisi na sta pecas, kakve somove ocekujes, da li zelis fight, ili siguran ulov. Jer ovaj na 100-300gr do 10kg ne oseca, palija za egzekuciju. Ako kupujes par komada, ja bih 2 ovih slabijih, ako su slicni ovima, a upola slabiji, i jedan jaci za kedera. Terace ovi na 2,7 u zavisnosti od masine i debljine najlona, na 60m bez problema. Ja sa 180gr stapovima, na 3,15 i 180gr, i 3,25 na 300gr iste daljine dostizem do 150gr olova, oko 80m. S 2,7 100-300gr oko 60m, zato mi je 3m kompromis s obale. Zanimljivo, a za vecinu somarosa nebitno, s vremenom iako pecas dubinkom, kreces kod stapa da posmatras sve. I lakocu, daljinu izbacaja koja je povezana s balansom, masinom, konstrukcijom stapa, nacin savijanja, snagu na kontri i osetljivost. Ako bih ti rekao, da su ovi na 100-300gr u toj i slicnoj tezini bacanja, mozda u 3 stapa u Formaxu koja bih uzeo, bi li mi verovao smiley033

Panonski vuk

uzmi cormoran bull figter 40-150gr 2.7m odlican stap za to sto ti treba.