Gliste za soma

Započeo dushann, 28 Mart 2009, 20:34:31

Pa ono jes, jos kad bi somu bilo bitno koliko ih ima, a jos dal su zive il mrtve. On ih u prirodi nalazi sve po 50kom u snopu, kako se veselo preplicu i koprcaju :lol: Svako ko je video kako izgledaju utopljene gliste posle velike vode u prirodi, zna da su uglavnom po jedna, ili rasute, a kod nje ga privlaci miris. Najbolje ko penzosi pored Morave, na 5m od obale, da se sacuvaju gliste, da se slucajno ne zabaci vece olovo od 50gr, pa ulov karijere nije ni dvocifren.

DakiNS

Sinoć lije kiša kao iz kabla , izađem u dvorište, kad na stazi uz travnjak , na desetine kišnih glista od kojih neke pravi kapitalci.
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

Nebo

Nisam neki somolovac, ali malopre kad sam izašao napolje po ovoj kiši video sam poprličan broj kišnih glista i setio se ove teme. Te gliste i nisu bile nešto velike, onako, osrednje.
Elem, pre neki dan sam bio u voćnjaku gde smo okopavali stabla i tada sam video baš dosta glista koje su bile baš, baš velike. Debele skoro kao mali prst a dugačke i do 20 cm. To nisu kafirnijske gliste, niti crne gliste, nego liče najviše na kišne, samo su ogromne.
Šta sam hteo u stvari da pitam, da li su one dobre za somolov u proleće  i da li je neko pecao ili peca na njih? Hbga, ja nisam nikad, nego uvek odem pa kupim kutiju, tj kolko mi treba, a na ove sa njive koje mogu da nakopam par kila za sat, nisam nikad pecao
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Znam tacno na koje mislis gliste.Ogromne i debele.Ja ih imam na placu u jednom delu gde stalno curi voda iz sudopere.Cudnu boju,neku bledu imaju ali da su velike,velike su.Verovatno su jestive za riblji fond.

god-ar

Te kisne gliste, tako velike mi ovde zovemo "parkovkama", obicno ih ima najvise po parkovima gde se trava zaliva redovno, i gde se trava redovno odrzava, a hvatamo ih tako sto izadjemo nocu sa baterijskom lampom i to oko 10-11 h uvece, kada one izadju iz zemlje nekada i cele a nekada i do pola, pa moras da budes jako brz da ih uhvatis jer se brzo vrate nazad u rupu.
Za prolece za soma idealne, toliko su velike da mozes 2 eventualno 3 da nakacis, da napravis debelu ruzu.
Ko ima travnjak u dvoristu ili travljak ispred kuce, neka redovno zaliva, i tu u sred leta i u vreme susnog perioda ce imati gliste.
A ako imate gliste, ne bi bilo lose da odete kod doktora da vam prepise neki lek za ciscenje !   :rolleyes:  :rolleyes:
Nemam ti ja pojma!...  Ali naučiću!!!

Ma, svaka glista je dobra za soma, neka manje, neka vise. Pre svega on voli meso. Ni jednoj nije manisao, ako je naisao na nju, ali preferira one koje se mogu naci pored vode, i najradije is uzima. Voli i djubretarke, zbog joda Koji curi iz njih. I gliste su najlovniji mamac za soma,u ma kojim uslovima, na zalost prvo na njih kidise nejac smiley033

Citat: tonyboy poslato 03 Mart 2012, 23:18:59Ljudi, jel zna netko neku foru kako uloviti više pijavica odjednom. Naime u mom kraju ima par kanala koji su puni debelih i dugačkih zelenih glista. U tim kanalima rastu oni bambusi koje smo kao klinci palili protiv komaraca hehe. Gliste su uz rub i za pola sata ih nakopam barem 20-30 kom. stvarno velikih. Čak sam isprobao i onu foru da zabijem ašov u mulj i klimam ga ljevo desno, sve gliste u blizini izađu vanka hehe. Ali nikako da čujem neki način kako ulovit više pijavica ili barem durbahera.

Upomoć, još malo će se somovi pokrenit....
Durbahera zamkom nikako, jer se on glistama hrani.
A pijavice bi trebalo da se može izvesti:

Ps, kako ti se pokazala ona bela Stela. Slaganje - zabacivanje - urezivanje, strune.
Ne moraš odma` ovde i sad, ali de iznesi nekad.

skvrl

Gde su zelene ritske gliste tu su obicno i pijavice a gotovo sigurno durboci, lanac ishrane. Samo kopaj i nacices. Ako tu gde kopas ima negde truo panj u blatu, kopaj tu. U koritu potoka sam isao cesto da kopam sa drugarom dok smo isli redovno na soma. Znali smo da nadjemo stotinak glista, desetine pijavica i uvek nesto manje nego pijavica - durboka za sat vremena. Ako si nasao ritske gliste - to je to, tu su i durboci a verovatno i pijavice.

U ovom tekstu sto je kolega glos podelio zanimljivo je ovo sa daskom - dasku ili nekakav drugi komad poroznijeg drveta natopiti ribljim uljem i staviti u vodu, u blato. Pijavice bi trebalo same da dolaze i da se kace za to. Medjutim - riblja ulja nisu nikako jeftina. Ima i ova druga varijanta, plasticna flasa sa otvorom a unutra pileca dzigerica - to staviti u vodu. Pijavice bi trebalo da udju unutra

Nebo

Citat: glos poslato 26 Februar 2023, 06:58:31Durbahera zamkom nikako, jer se on glistama hrani.
A pijavice bi trebalo da se može izvesti:

Ne moraš odma` ovde i sad, ali de iznesi nekad.
Glos, ovaj link što si poslao se odnosi na smuđa. Ameri smuđa nazivaju walleye... da li oni pecaju smuđa na glistu?

Kako god, ja ću nakopati ovih mojih glista iz njive, probaću i sa ritskim, zelenim, zabaciću dva štapa, pa ćemo videti. Svakako je još  rano, za koju nedelju ćemo probati i videti rezultat. neiskustveno mislim da će biti oIo  :lol:  i sa jednom i sa drugom glistom....
Hvala momci na savetima!
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

Izgleda, da pecaju. Ne na glistu, nego na pijavicu.
Čak sam sklon pomisliti da su izmislili tvistera kao zamjenu pijavicama.

Bobiska

Nikada nisam imao prilike da licno ja pecam na te velike kisne gliste, ali sam davno negde procitao da su dobre za somoliv u prvim danima proleca. Sve u svemu ako ih vec imas naj bolje je napraviti poredjenje, jedan stap sa tim velikim kisnim glistama a drugi sa ritskim (zelenim) i sve ce se samo kazati (sto bi rekli Lale kasti  :ok: . Pa jevi utiske.

DDj

Poznato je da som u rano prolece izlazi blize povrsini i blize obali, gde je voda toplija, da se ogreje. Tu su negde i kederi.

Lovio sam ga na plovak, najbolje u najtoplijem delu dana. Udica jaca, malo veca trokraka, dubina ne vise od 1-1.5 metar. Rano popodne je bio najbolji deo dana, recimo od 2 do 5h. Za mamac sam najvise koristio bas te gliste, po 2-3-4 na trokrakoj, kao ruza. Aljkavo se namotava u krug, da delimicno visi izmedju krakova udice i slobodni krajevi. Bila je jako dobra i malo veca zaba, ali sam je izbegavao ako je ikako moguce. Mnogo kreci dok se zabacuje. Jbga, nije mi bas prijalo usima:(

Ribolov je bio odlican. Dobro, bilo je tada i vise ribe. Retko sam u to vreme, tokom ranog proleca bio bez soma loveci na ovaj nacin. Bilo je dana da imam i po 2-3 komada za popodne. Nista posebno krupno, komadi do 5kg. Oni veci valjda nisu stizali na red.

U tom periodu, odlicna je i varalica. Dobar vobler, kasika...

Aca.M

Mislim da tu nema dobro-nije dobro. Som, kao ultimativni predator i svaštojed strvinar, ako dođe do udice poješće bilo koju od tih glista koja se na njoj nađe, rovca, bubu, kišne debele ritske durbake pijavice - poješće bilo koju. Samo ako naleti.
Po meni razlika je samo da li će nekada kedera, malog, da li će većeg, ili će pre statični mamak koji ne beži i ne otima se mnogo.

hanter

Да ли је неко пробао оне тзв. калифорнијске глисте црвенкасте за сома?Видео сам да може да се направи и свој глистењак од њих у двористу али се плашим да би их покупила бела риба и ситан смуђ пре него што сом дође.

Citat: DDj poslato 26 Februar 2023, 13:23:17Te velike kisne gliste, koje dostizu duzinu i 20cm, nekada sam dosta koristio za somolov u prolece na lokalnim jezerima. Tamnije su boje, jedan kraj je malo spljosten, na drugom kraju su malo tamnije. Hrapave na dodir. Masovno se pojavljuju posle kise, narocito nocu po parkovima, travnjacima i generalno tamo gde je zemlja bogatija humusom. Nikada ih nismo kopali, vec skupljali kasno uvece. Morate biti brzi i jako tihi. Nekada potpuno ispuzaju iz zemlje, nekada samo do pola. Lokalno smo ih zvali lauferke.

U tom periodu, odlicna je i varalica. Dobar vobler, kasika...

Ne znam da li na iste mislimo,ali ove jesu 20cm ali precnik im je skoro 1cm.Kad stignem,uslikacu.Skoro debljina kao slepać...