Gliste za soma

Započeo dushann, 28 Mart 2009, 20:34:31

pexon

Ja sam ih kupio pre jedno 2 nedelje po dvorištu. Bitno je da je temperatura u plusu i da je vlažna ili još bolje kišovita noć. Kišne gliste su u pitanju.

zilien

Postoji kod nas u srbiji velika glista za soma hahahahahaHAHAHAHAHA  koja je to glista...  Ja dosad nisam imao problema nanizem 3-4 velike kisne od po 20-30cm ibija brka ko mutav.

Spojene poruke: 05 Mart 2016, 00:18:23

Gde ima glista u dvoristu parki sll. Na povrsini zemlje se javljaju male kvrzice ili kako ja to vidi kao da su kakile ali na povrsini . I nemozes da promasis.
Bolje danas dve nego sutra nijednu.
Pusti malu da poraste, baba ce ti se revansirati.

Vlada232

Ljudi ja samo nisam shvatio jednu stvar,jel su crna glista i drudubak isto ili ne?

Nisu, kod nas nema crnih glista ja sam ih ranije kupovao u formaxu,dok sam radio u Bg.Crna velika glista kao kisna,a durdubak vise slici pijavici,samo je crn,isto tako zilav a ima jednu pijavku,na debljoj strani,dok pijavica ima dve,imas temu o durdubacima pa procitaj :thumbup:

Pozdrav  smiley033
Ne pecam soma i nikada ga nisam ciljano lovio, ali odrastao sam na vodi pa reko da vam kazem nesto
sto sam ja cuo od starijih nasih kolega , starih Dunavskih somarosa
pa sad nemoze vam naskoditi a mozda nekom bude i koristilo..

Oni kazu da je za prolecni cug soma , njegovo budjenje najbolji mamak glista
ali ona barska (muljara) bele boje. Te gliste nalaze kopanjem po obali Dunavaca , tamo
gde se voda povukla u skorije vreme i tlo jos vlazno
Gliste su izrazito bele boje, ide jedna na udicu i kazu da Dunav nosi njene mirise dugo,dugo

P.S izvinjavam se ako je neko vec pisao o ovome ali nisam citao sve stranice

Bistro

Od pocetka sezone lova soma u Obrenovcu masa a mozda I svi su upecani na belu glistu.Kao sto rece kolega Drill kopaju u razlivima I odmah na udicu.

OtacMakarije

Поздрав свима.
Обзиром да сам нов у сомолову, треба ми помоћ. Интересује ме кад контрирате, кад пецате на глисте?
Имао сам ситуације да штап доста ради, чак видим и како најлон шета, али контра не даје резултате. Кад пустим да згута (ако прије не очисте удицу), углавном то буде ситни, далеко испод мјере. Са друге стране, пала су и два прихватљива. Никакву разлику у трзању нисам видио.
Дакле, има ли неко правило кад се удара контра?
Ах, да, пецам на Дунаву. На позицији на којој пецам никад ништа осим сомића нисам добио на глисте.

Takva godina drug, nešto mrljavo uzima, ja kontriram kad ponese, što je znak da je sigurno uzeo i da mu je u ustima, za čudo nikada do ove godine nisam promašio ponošenje, ove godine makar 10.Ne znam da li pecas na najlon ili kanap, jednu stvar sam primetio da sa kanapa mnogo lakše skine gliste, čak pokida i durdubake zato što je krut. Opet na najlon ga je malo teze ubosti ako ne uzme lepo, najlon istegljiv pa slabije prenosi silu, pogotovo ako je štap malo mekši, dva dobra sam izgubio,  isto najlon i glista. Dobili po čeci  :lol:

kobalt

na sitno podrhtavanje vrha stapa odmah kontra bez obzira na mamac.dokle sam pecao soma na normalne i manje zvucne stogramce taj titraj stapa tj. vrha je bio signal za kontru uglavnom uspesnu.kasnije nabavio jednodelne penove 300 gramce detekciju vrha je bilo jako tesko videti i uglavnom vadio soma kad se sam okaci i lupa po stapu.ali daleko manjeeeee nego bsa starim ron tompsonima.nije zlato sve sto sija.

OtacMakarije

Значи, контра одмах на први трзај...
Тако нисам покушавао. Обично их мало пустим. Не скидају баш одмах дебеле глисте. О дурдубацима да не причам.
Иначе, пецам на најлон. Два стограмца и један дупло јачи штап. Због лоше (слабе) контре изгубих финог сома на јачем штапу за викенд.
Пробаћу и тако, па ћемо видити резултате.

Pa ja stvarno ne znam kolega Kobalt koliko bi kontru u prazno imao u jednom ribolovu pecajuci na kanap. Som uzima na taj nacin da se okači, obično usisa mamac i trgne u nazad savijajuci rep, zato su njegovi udarci toliko jaki. Imao sam dosta davno 5 kidanja  u danu, pecajuci mrenu na najlon 0,2 i malu udicu baš na glistu, ako je u matici i pusti da ga voda nosi to se manifastuje jakim savijanje štapa, najbolji sistem za to je paternoster, jer čim riba krene dobija kontru od olova, koje je poželjno da bude teže. Na najlonu je slaba kontra, tu se treba pomoći sistemom za samoubadanje. Kanap je ok gde se ne javlja sitan, gde njega ima, problem je sto on hvata za vrhove glisti, durdubaka, ja uvek pecam na snop i na taj način pokida sa netegljivog kanapa, krupan kad uzme ponese, trgne glavom, i sam je dobio kontru od olova  :ok:

kobalt

pecao iz camca i na to blago titranje vrha lupao kontru.uglavnom kacio soma.pacao na kanap udica vezana fluorokarbonom.kada nisam hteo da celu noc buljim u vrhove stavljao cirkle udice i dobijao samokacenja.na cvet kanap u ruku i prvo pomeranje kontra.ne znam kolega mozda sam gresio ali meni je bilo ok pecanje.

Zaboravih da napišem da je za detekciju udarca soma, a i sve ostale ribe baš najgora kombinacija najlon ispod 0'45 i krut karbonac preko 200gr bacanja. Jednom mi je na takmičenju, baš zbog toga najizgledniji štap celu noć bio zarobljen. Okačio se mališa od 30cm,na 400gr štap nije imao snage da ponese 150gr olovo i prenocio tu, a istegljivi  najlon to nije manifestovao,ili jako slabo. A mnogo puta mi se i ovako događalo da mi sitan somic parkira štap celu noć. Za gliste, rovce durdubak je bolje da je slabiji štap u kombinaciji sa najlonom, krute motike nisu za to, jer sitan poskida , ili izmljavi i ubije mamce a da toga i ne budete svesni,pa sedite uz štap bez veze. Na žalost kod nas ima mnogo sitnog soma, koji je non stop aktivan i strada baš zbog toga i mamaca koji nisu selektivno, jer na najlonu po pravilu uvek guta duboko.

Spojene poruke: 16 Avgust 2017, 00:06:17

Ma nisam mislio da si ti grešio, nego sam ja iskomentarisao koliko bih ja kontri imao u prazno budući da je som kod mene u odnosu 50 na jedan, cvet i drugi mamac nije isto, cvet kad udari jednom spada :thumbup:

Necu da ulazim u polemiku, ali som se peca na prvo drhtanje, povlacenje ili kucanje... Kontra sto pre, vece su sanse uvek!
To sto je mali uhvatio vrh gliste nije bitno, njega i ne pecas....
Kakvo crno samoubadanje!
BR masinice su napravljene za soma prvo, pa su pocele da se koriste za saranski ribolov... Som kad oseti otpor, otvara usta... a njegova nisu mala!
Za razliku od sarana , njegov ispljuvak  moze da izgleda ko udarac.

Drug moj Miha za nekom polemikom nema potrebe, ja ne bežim od toga da nisam u pravu. Krećem da razmišljam da sam možda pogrešno naucen, a ne bih želeo da delim pogrešne savete, probaću i ja da kontriram na prvu, mada mislim da sam pokušavao kao klinac i da sam tu i izgradio kod sebe da uvek budem siguran da je uzeo, a čini mi se da su me tako učili stariji. Ne sećam se, davno bese ali znam da na crkve ne reagujem odavno, a do ove godine nisam nikada promašio kad ponese  :ok: