Utiče li položaj tvistera na slanje vibracije?

Započeo pikeman, 29 April 2009, 11:54:00

Prika moj dobri pa 2 strane razglabaste o tome dali je na tvisteru bolja vibracija kada je okrenut na dole ili na gore . Pa čemu onda sve to . Aj da pecamo na pertle ako sve to nema veze . Ne bih se složio ni sa tim da je ravnomerno povlačenje baš toliko loša prezentacija (mnogo toga zavisi od situacije)
Bacam  tvistera , promenim na šeda počnem da dobijam i udarce i ribu i obrnuto .
Da li će Smitvik i Haski imati potpuno istu prezentaciju dok ne dođemo do te pauze između tviča . Neće . Zato su jedni lovniji od drugih . Isto je i sa gumama .
Uz svo poštovanje ali se sa nekim stvarima nikako ne slažem .

udbaško dete

nešto se ne slažem da smuđ udara u trenucima propadanja kao ni u trenucima pauze između tviča.možda grešim ali sam ubeđen da je presudan trenutak malo posle podizanja džiga i posle pauze tviča.jedna digresija na istu temu!da li bi tragali za istim pitanjem da džigujemo ili tvičujemo na terenima skandinavskih jezera ili nekim drugim vodama koja su prepuna ribe? :no:
ubica ugostiteljskog radnika!

ibanezi,
U pravu si kada kažeš da je šed (shead) ime za neku ribicu iz roda haringi a koja je poslužila kao model za varalicu. A takođe si u pravu kada kažeš da ima šedova koji nemaju završetak repa u obliku stopala. Ali kako uočiti bitnu razliku između šeda i tvistera?
Najjednostavnije je na osnovu repa sa stopalom i srpastog repa iako to nije 100% istina. Kada ukucaš u google reč -shead slike u 99% njih vidiš silikonca sa stopalom.

Ali šta bi onda bila prava razlika između šedova i tvistera, koja ih 100% razlikuje? Možda je to način rada repom. Kao što se i sve ostale varalice suštinski po tome i razlikuju. Rad varalice lovi ribu!
Postoji jasna razlika između rada repom kod tvistera i kod šedova, a to je "viorenje- uvrtanje" repom kod tvistera i mrdanje levo desno, a možda gore dole, a možda i u svim pravcima kod šedova.
Ako bi suštinski preveli ove dve bitne karakteristike na naš jezih mogli bi ih nazvati "vrtirepi i mrdorepi" :cheesy:. (ovo je ustvari već za temu -jezičke nedoumice)

ps
Za vrtirepe pogledaj "Let's Twist Again"! :cheesy:

Citat: marina1983 poslato 24 Novembar 2017, 23:53:32
Uz svo poštovanje ali se sa nekim stvarima nikako ne slažem .
Marina moj dobri, ja sam hteo da kažem da je trenutak, moment, kad smudj napada varalicu gotovo uvek isti i ne zavisi od varalice nego od načina/tehnike kojom je vodim i udarci se ponavljaju ogromnom većinom u jednoj istoj fazi tog vodjenja :takoje:
A sam izbor koju varalicu koristiti, i zašto nekad neće tvister a hoće šed . . . pa svaka varlica ima svoje različitosti a ja tražim onu koja će u datoj situaciji napraviti najbolji efekat tj da najbolje iziritira smudja.
Tu su odlučujući faktori - vrsta i intenzitet vibracije, - veličina varalice, - silueta varalice, - zvuk koji pravi u kretanju, - boja, - i miris na kraju.

simpson_H

Po meni to nema veze sa zivotom. Bezbroj puta mi je smudj udario dok je gumica na samom dnu nepomicna ili ozivljena najblazim mrdanjem vrha stapa. Takodje bezbroj puta u podizanju sa dna a ne propadanju. Naravno da udara i u propadanju ali nikad ne bih mogao da izvucem neko pravilo iz toga kao sto si ga ti izveo.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Momci moji, moji zaključci su takvi. Meni nikad smudj nije udario dok džig leži na dnu. U podizanju toliko retko da je zanemarljivo računati. A gotovo uvek udari u trenutku kad prekinem podizanje, znači u gornjoj tačci kad počinje da propada, a onda neposredno pred samim padom na dno tj u donjoj tačci propadanja . . . ostalo su udarci negde na pola puta dok propada.
Iskreno mislim da je ravnomerno povlačenje silikonca pri dnu sasvim neproduktivno u odnosu na džigovanje. Ravnomerno povlačenje silikonca ima smisla kad ga na lakšoj glavi povlačim na pola vode ili pod površinom . . . mada je i tad bolje lagano ga tvičovati.
Ima li to nekome od Vas smisla ili nema, to već nije moj problem nego Vaš dobri moji momci  :cheesy:

Citat: Milan berkut poslato 25 Novembar 2017, 17:36:24

Meni se mnogo puta i to desilo, bacim iz camca ka obali, ravnomerno vodim gumicu vrhom stapa prateci konfiguraciju dna (iz plicaka ka dubini), brzim okretom rucice prikupim visak strune dok stap ide dole ponovo, pa sve iz pocetka... I obavezno na nekoj stepenici udarac.

Ono sto hocu da kazem je da je jedino pravilo da nema pravila. Razlicite vode, razlicito ponasanje smudja, cak dosta zavisi i od mikro lokacije. Na po 100m toka neke reke moze da se desi da sasvim drugaciji nacin vodjenja provocira ribu.

mamijo

o Milane ime moje ... Homer je u pravu :) .... evo secam se poslednjeg sto sam upecao na tw na dnu ... nepomicnog tw. na dnu  ... je bilo slucajno- dok sam palio cigaru ... iako cesto radim sa oversize tezinom glave i ostavljam ga da lezi na dnu i gledam u strunu :) ... ( bassolov klasik :D ) .... bude takvih dana ahhaha ... znaci - ukrizirah ...  spustio tw. dole ... spustio stap pod mishku  ... i vadim pljuge ... palim ... opushtena struna ... vratim pljuge i upaljac u dzep ... podignem strunu ... a lepa dunavska dvojka se boreta sa druge strane ... vozio je kao bass opushtenu strunu ... a nisam ni obratrio paznju ... bez kontre bez icega - samozakacio se :) ....
Udarci su moguci u svakom trenutku ... - da naaaajcesce je u spushtanju ka dnu / najvishoj tacki podizanja ... al nije zakon ... a ravnomerno vodjenje pri dnu .. aaa .. vrlo produktivna metoda - kad ga provalis da tako radi ... desava se da nece gore-dole da chuje ... a jednolicno i ravnomerno odvaljuje!
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

Momci moji, pa ja i ne pretendujem da tvrdim! Moja iskustva i zaključci su takvi kako sam napisao. Imajte još na umu da se smudj ne lovi samo na rekama, ima i kanala i jezera . . .
Pecao sam i ja smudja kotrljanjem džiga po pesku . . . ali ne mogu reći da je to pravilo.
Pecao sam ga valjda svim mogućim tehnikama koje postoje u varaličarenju tj primenom veštačkih mamaca . . . al kad sve to saberem . . . džigovanje je daleko ispred!
Možda sam zastranio malo jer poodavno sam prestao da koristim klasične džig glave sa ulivenom udicom . . . možda me preterani bassolov izopačio pa da ne umem više ravnomerno da vodim bilo koju varku  :lol:
Za mene ravnomerno vodjenje varalice znači - voditi je bez kontakta sa dnom, ili, voditi je vukući je po dnu ravnomernim okretanjem ručice.
Sve ostalo su neki od načina tviča (ako nema kontakta sa dnom) ili džigovanja (ako ima kontakta sa dnom).
Nisu džigovanje i tvičevanje samo ono i onakvo kakvo nam je nekad opisivano i prezentovano kao obrazac istog.

simpson_H

Milane, moram da ponovim.

Moje misljenje je da NEMA PRAVILA i ne moze se izvuci neko pravilo koja je prezentacija varalice bolja. Sve zavisi od mesta, protoka vode, terena, kolicine smudja, aktivnosti,... Zaprepastio bi se, a verujem da su i iskustva drugih vrlo slicna, na kakve sam suntave prezentacije dobijao ribe. A obaska sto zna da se desi da jedan dan hoce ovako a drugi dan hoce onako. Znaci pravilo kada smudj napada varalicu ne moze da bude univerzalno. I to je sustina mog posta a ne da tebi teram kontru, moja su iskustva takva da ne bih mogao da izvucem neko pravilo. A upravo si ti tvrdio da smudj napada varalicu iskljucivo u propadanju i da ne zavisi od varalice vec nacina vodjenja. Jedino sto mogu da dodam je da zavisi i od varalice i od nacina vodjenja, kad pogodis i jedno i drugo eto rezultata.

Pa dobro  :cheesy:
Ta fraza da nema pravila meni liči na ''slamčicu davljeniku'' . . . druže, ti dodješ na vodu i ti diktiraš kojom tehnikom, kojim varalicama, koje zone obradjuješ, šta tražiš . . . gde je mikrolokacija . . . radiš planski!
Ostavi ravnomerno povlačenje početnicima i onima koji se plaše da ne otkinu tvister!

simpson_H

Ne, bas suprotno. Kad dodjem u neciju kucu, prilagodim se. Necu sigurno da prdnem ili podrignem kao u svojoj, zar ne? Tako kad dodjem na vodu, smudj je gazda a moje je da se prilagodim svim uslovima i nadjem mu slabu tacku. Naravno ako nisam dosao da uzivam u prirodi i cvrkutu ptica vec da lovim. A to podrazumeva da nekad moras da radis i nesto sto ti mozda ne prija i odskace od onoga sto si zamislio.
Necu da ti solim pamet, ali probaj ponekad nesto drugo, ne treba biti iskljuciv.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Ovo mi se baš dopalo: "I šuntava (i nenamerna) prezentacija nekad dobija ribe!" (uostalom, kao i sve ostale prezentacije - moja primedba)
To bi značilo; da baš nekakav šuntav položaj tvistera ponekad jedino može da donese ribu.  smiley033
Ako je pravilna montaža tvistera sa repom na dole to ne znači da se slepo i tvrdoglavo treba držati pravila. Kad neće ništa standardno da urodi plodom, pre nego odeš kući, probaj i "šuntavce". :cheesy: (još jedan doprinos ribolovačkom slengu)

simpson_H

Iskreno citao sam ovde, nikad nisam razmisljao o "pravilnoj montazi" tvistera. Kod mene je nekad rep na gore a nekad na dole, jedino sto postujem je sav duz ose tela tvistera i velicinu udice. Ali je cinjenica da u makar 80% slucajeva montiram "na dole", tacnije kontra od luka udice.