Uticaj meseca i atmosferskog pritiska na ribolov smuđa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:50:05

Eh Slavene, nije ni bitno da li ce ta formula ikad biti dokucena, ali nije lose da znamo kako malo toga zavisi od nas, a mnogo vise od prirode i njenih uticaja i zakonitosti.

maverick

i danas su ulovi bili izmedju 14:39 i 16:39, znaci drugog minor time  :ok:

Ok Maverick, ubedio si me. Pozabavicu se malo detaljnije sa ovom problematikom u sledecem planskom periodu. Ako se pokaze tacnim, imas  smiley049 od mene!

maverick

iskreno znas zasto je ova prica zanimljiva, u ovim zimskim danima ne moze se otici na 12 sati pecanja ali kad vec izlazis na 4-5 da onda ima nekog smisla....da pogodis i taj faktor

Definitivno, ovaj faktor treba imati u vidu  :ok: jer se povecava verovatnoca ulova.

Košava

Ja se bas nesto i ne oslanjam na te soulnarne prognoze imam neki  eto tako  da kazem zakljucak ili verovanje da sam bolje prolazio na mlad mesec-mozda.Isto tako mogu da kazem da sam gotovo uvek bolje prolazio u vremenu od 09-15.oo nego od 15.00 pa do pada mraka.Ovo se odnosi za smudja,premda i kod sarana mi se pokazalo gotovo isto.Pricam za Dunav i Tisu ,a sto se tice pecanja  nocu mlad mesec ,pun ,u punjenju,praznjenju kako god hocete rezultati vrlo vrlo slabi redki su primeri da sam uhvatio na tekucim vodama nesto nocu.Zato ni nemam neku volju gubiti noc za ono sto mi se pokazalo slabim rezultatom.Tu sam ja prisutan posto spavam na brodu ali nepecam.Kao po pravilu uvek mi dodje neko od prijatelja koji je zaludan i peca drami po celu noc i nikad nista ,a oci ko petobanke, :lol: ili kao sto sam rekao jedinacni slucajevi koje pamtim na pamet.

Sto se atmosferskog pritiska tice ,bolje sam prolazio kad je on bio u porastu jer je to obecavalo i lepse suncano vreme.I ono u sto sam  gotovo siguran je da sam bolje prolazio i sa smdjem i sa saranom ako je bio  lep suncan dan i lepi suncani dani duzi vremenski period  naravno pri lepom normalnom vodostaju. smiley033

juzba

Super je to stvar, ali blago vama ako možete otići na pecanje kad treba, idem kad imam vremena, nema veze šta prognoza kaže.
Kad bih još i to pratio, nebih uopće išao jer bi uvjek fulao najbolje vrijeme :sad:
Mi ništa ne obećavamo i to ispunjavamo! Bolje junački pobjeći, nego kukavički poginuti!
Ko izgubi dobitak, dobije gubitak! Bolje ispasti budala nego iz vlaka!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

de da mi netko izračuna kad da izadjem , malo sam zbunjen..

Slaven

evo za Bg +- pola sata, sat
sutra ujutro 6.49 kao najbolje
sutra 11,13 hebiga neznam
sutra 15,42 isto bi trebalo bit ok
preksutra pola 8 ujutro, the best time for fishing :takoje:

Kao sto par kolega rece, ovakve stvari su luksuz i ekskluziva za mene. Mnogo su mi vazniji drugi parametri, kada mogu da se izvucem iz kuce, posla i sl. Vodostaj i zamucenost me i zanimaju, ako se pogodi da pritisak pada idealno, a ostalo :shocked:. Kada sam pomisljao da pratim i ostalo, jedino sto sam primetio da mi se cesto desavalo potpuno obrnuto od predvidjenog. Od mesecevih mena, smena svetlo-tamno, i sl., bitno mi je samo da nadjem ribu, a suvise cesto se desavalo da ne mogu da pronadjem bilo kakvu vezu, da bih se zamarao istim.

Citat: maverick poslato 05 Decembar 2010, 22:18:41
Ako neko vec moze da bira termin kad ce ici zimi na pecanje, zasto bi ovo zanemario?
Meseceve mene pratim odavno i kod pecanja sarana imaju smisla, u sta sam se uverio vec vise puta, a kod smudja, nista me ne kosta da obratim paznju i na taj faktor. Podvlacim, posebno kad su svi ostali parametri stabilni!
Takodje bi posavetovao kolegama , ako vec imaju nameru da prate uticaj meseca, da se ne pouzdaju u podatke sa kojekakvih kalendara, jer se vrlo cesto dogadja da su podaci netacni, nego da se drze proverenih sajtova i strucne literature. smiley033

juzba

Naravno da treba da se ide kad se poklope najbolji uvjeti :ok:, onaj ko može treba se toga držati, a mi ostali......kad možemo zbrisati na koji sat :sad:
Ko izgubi dobitak, dobije gubitak! Bolje ispasti budala nego iz vlaka!
Bolje živjeti cijeli život bogat nego sedam dana u siromaštvu!

bladerizer

Drage kolege,siguran sam u to da meseceve mene imaju uticaj na lov ribe,jer sam se i uverio u to,ali i opet kada vratim malo film u nazad,setim se momenata kada sam negde procitao:  "sutra pre podne idealno za ribu" ja na vodu ono cvrc,jednino struju da sam upotrebio pa da kazem "bili su upravu i pogodili",a bilo je i situacija kada je pisalo "sutra pre podne jako lose" ,ja odem na vodu a ono bum riba ubija. Pravilo je da nema pravila,nadjite vi smudja u dnevnoj sobi po naj losijem danu za ribolov pa da vidite kako nece da odoli malom tvosteru koji zanosno,mrda repicem tik njemu ispred nosa.Pa podjite sami od sebe,neki tmuran dan,kisa ubija,duva vetar,vama se nemrda iz fotelje,vi gladni a sendvic vam na 5 metara a vas mrzi da dohvatite daljinski koji je na metar,normalno je da necete ici pšo sendvic jer vam je daleko a vi neraspolozeni.
situacija br.2 kisa,vetar,vas mrzi da zivite a sendvic vam pred nosom,STA? necete ga uzeti? malo sutra!!!
tako vam je isto i sa smudjom,nadjite ga u gnevnom boravku po najlosijem vremenu za ribu i ubodite mu zicu,garantovano ce jesi pa dal bio pun mesec ili mlad.
Leleee otkaci se

Citat: bladerizer poslato 08 Decembar 2010, 00:08:02
Drage kolege,siguran sam u to da meseceve mene imaju uticaj na lov ribe,jer sam se i uverio u to,ali i opet kada vratim malo film u nazad,setim se momenata kada sam negde procitao:  "sutra pre podne idealno za ribu" ja na vodu ono cvrc,
Zato sam i napisao da se ne treba pouzdati u svakakve kalendare i nestrucne prognoze, jer cesto nisu pouzdane i tacne. Drugo, uticaj meseca nije apsolutna stvar, to je sve relativno i preplice se sa ostalim faktorima. Trece, kad se smudj u odredjenim periodima i iz odredjenih razloga grupise, zna da napadne varalicu, ali ne kao hranu, nego kao uljeza. To radi instiktivno, a ne zbog mesecevih mena i drugih faktora koji uticu na pojacanje njegovog apetita.
Druga je stvar koliko smo mi spremni i voljni da to sve analiziramo i opterecujemo mozdane vijuge. Obicno nismo, jer vecinom idemo na pecanje kad nadjemo slobodnog vremena i pre  svega da se relaksiramo.

Keltan

Mjesec IMA uticaja na svaki zivot na zemlju.to je odavno dokazana stvar. Mozda treba spomenuti ovde da se mjesec svake godine ''udaljava'' od zemlje za cini mi se 4cm.Sto znaci da je nekada davno bio mnogo blize zemlji i tada je uticaj bio jos veci, secam se spominjali plime i oseke od 100 metara  :takoje:  E mozda geni pamte neke tadasnje navike pa jos deluju vecim intenzitetom na danasnji zivot...Ako pogledate neke statistike od policije,bolnice vatrogasaca videcete da najvise rade na puni mjesec  :cheesy: bez sale ovo,negde sam to citao.znaci kad ima uticaja na nas ima i na ribe a kako i kada najvise ko zna.. meni nekako je najbolje (bez obzira jel dan ili noc kad je uzajamna gravitacija (mjeseca + sunca ) najveca.... kako li se samo zvao taj momenat apo... ili ep... stvarno se ne secam tacnog imena ali ima nesto u te momente  :cheesy: mene vise muci kad se mjesec previse oddaleci sta cemo tada  :lol: