Uticaj meseca i atmosferskog pritiska na ribolov smuđa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:50:05

tole

obično su mi dani punog mjeseca najproduktivniji što se tiče ulova smuđa, međutim čini mi se da su se ovih dana poklopili i neki drugi (negativni) faktori pa baš neće, barem na terenima koje obilazim.

maverick

nemojte gledati da li je mjesec pun ili ne, gledajte polozaj mjeseca za taj dan..u odnosu na vas...kad izlazi i kad zalazi...kad je tocno ispod nas i kad je tocno iznad nas , procitajte malo vise o solunarnim promjenama, ugodno cete se iznenaditi ....posjetite stranicu fishingrimender

rašo

ja znam da sam ujutro u 3 i 30 na vodi
onda idem u 7 na kavu kad se otvori kafić :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

Alexdja, rec je naravno o Tisi, Dunav je sasvim druga prica...
Savager, po teoriji koju spominje Maverick, upravo je faza kad je mesec u najvisoj tacki zapravo i najbolja. Medjutim, u mom specificnom slucaju na Tisi pretegli su neki drugi faktori i da budem samokritican, mozda sam bio u pravo vreme, al na pogresnom mestu... :lol:

maverick

točno tako, mjesto svakako, vodostaj, da li pada ili raste, nacin nakoji se hrani, sve to kad upotpunis s polozajem mjeseca i daje ribu i to na takav nacin da se iznenadis, pricam iz osobnog iskustva, pricam o masovnim ulovima smudja koji lovi u tom dobu dana i tu onda nema puno filozofije sta i koja guma sta i koji vobler jer tad je lud i jede sve sto mu bacis pod nos..... :ok:

fishingreminder je obavezno štivo :rolleyes:

kako si to ljepo napisao, svaka čast!

nemam vremena otić na vodu kad bi trebao i ne mogu si stvorit sliku gdje i kada.

savagear

Danas išao navečer dok se mjesec još nije digao i pao jedan mali smuđ u plićaku 30-ak cm dubine. A voda u jezeru vruća, nije ni kupanje baš nešto. Kad se mjesec digne prestaje aktivnost ribe. Prije par dana sam bio na vodi od 3:30 do 4:30, ali mrtva priroda. Jedan pravi raub soma, ali na drugoj strani. Probao razne voblere i silikon, ali mislim da ljeti nisu na dnu u dubini od 4m. To jutarnje špinanje ću sigurno ponoviti, možda već idući tjedan, ali nisam neki ranoranilac, više volim toplinu kreveta do podneva  :cheesy:

C&R

kugla

Dobivao sam ih u svim uvjetima,i visok pritisak,i nizak,i pun mjesec i mlad mjesec,jednostavno pokazalo se da ako si na pravom mjestu u pravo vrijeme ide i to je to,pa naravno i sreće jer bez nje ništa.

macan

Po velikoj mesecini nikad nisam dobro prolazio,ne dobro nikako.A opet nasuprot tome kada je mrki mrak...milina.Jedino neki zvuci koji dopiru iz sume kvare rasspolozenje a bude mastu.

god-ar

Primer, nocas je mesecina bila oho-ho jaka, po logici stvari riba nebi trebala da je aktivna, a maltene svaki drugi pecaros je imao po smudja... Komadi od 1 do 3 kg...
Nemam ti ja pojma!...  Ali naučiću!!!

macan

Ja sinoc po toj mesecini imao jednog sitnog,drugar jednog od 2,5 kg ali samo kad je prosla bela ladja i zamutila sve.Posle smo mlatili jos dosta dugo i ni kvrckanje.

Citat: god-ar poslato 29 Avgust 2012, 07:29:34

Nemoj zameriti, ali cini mi se da si pogresno razumeo.
Upravo suprotno je najcesce. Riba je aktivnija po takvim nocima, samo ne onako kako nama odgovara. Cista logika, uslovi pecanja i mesta na kojima je riba aktivna su uslovljeni kolicinom svetlosti.
Konkretno, ZA NAS je najbolje kada je svetlost pod ostrim uglom (prvi sati izlaska, i zalazak meseca). Lakse dolazi do plena, teze nas primecuje, manje "zamera" vestackim mamcima...
Uzgred, i dani, koji su kombinovani ovakvim nosima su bas zbog te aktivnosti, su daleko losiji za pecanje.
Ova tema ima mnogo slicnosti i sa bistrom vodom i slabim protokom, bez obzira na mesecinu. Bistra i spora voda, veca aktivnost ribe nocu.
Sve ovo se odnosi na predatore.
Naravno, mozda i gresim

tole

ode ja provjerit kako idu pun mjesec, pad tlaka i temperature, ali i porast od pola metra Dunava od juče!

dus

ja odo na vodu za cca 4 sata! pa vam javim šta ima!  :cheesy:

TonyC

Ja bio , sija mjesec ko tepsija , čak i kopče vežem bez lampe , al loše sam prošao !
Da je koji stupanj voda ladnija , to bi bio poso !!