Posljednji mohikanac

Započeo maverick, 04 Januar 2012, 18:32:28

maverick

Tema će svakako naići na priču o sonarima i njegovoj opravdanosti u ribolovu ali......to mi nije bit. Priča kreće u slijedećem tonu...na starom sonaru isključivanjem opcije fish id smuđa sam razlikovao po mjestu gdje nalazim obrise ribe ili one famozne lukove ili njegove dijelove. No korištenjem nešto složenijeg i sofisticiranijeg sonara u kratko vrijeme sam uspio sa slike izvodjiti smuđa od ostale ribe koju vidim na monitoru. Začuđujuće je, bar meni sto smuđ iza prepreke ne stoji uz samo dno paralelno s njim vec je pod kutem od recimo 45 stupnjeva u uspravljenom položaju ali okrenut ponekad uzvodno ali u dosta slučajeva nizvodno.Pokušavajući uloviti istog došao sam do zaključka da teren na kojem "stoji" nije baš onakav kakav sam ga zamišljao već kombinacijom podvodnih struja na dnu u vrlo plitkim depresijama stvara se područje mirne vode koja je iako na dosta čistom terenu njemu obezbjeđuje miran boravak. Vrlo brzo sam istražujući jigom teren došao do zaključka da veliku ulogu ima ona strana struje koja je brža i da on vjerojatno stoji kao na klasičnom "rezu" i dok miruje čeka nešto lagano. Teren svakako nije mjesto gdje se odvija lov već sama blizina panjeva i njegovo svakodnevno prisustvo navodi nas na zaključak da mu je to dnevna soba. A u trenutcima kad nije tu kolege u blizini su ga lovile u nekom klasičnom obalskom cugu.
Dosta sam ih u zadnje vrijeme ulovio na mjestima koja nisu klasična jer recimo to su mahom čistine sa iznimno malim depresijama, bez nekih velikih prepreka ili stepenica gdje sam ga do sad lovio i to dosta uspješno....

Kako su se kockice brzo slagale zadnja dva mjesec  koncepcija u potrazi se nešto promjenila što je rezultiralo i bitno većim ulovima nego do sad. Ali fama o njegovom položaju ostade kao ideja da ponekad stoji i gleda nizvodno kao posljednji mohikanac i sagne se samo kad mu pokušam preko glave prevući gumu koja mu vibracijom odaje prevaru.

Istražujući terene koji su prije znali biti izdašni ulovom a ove godine nisu se baš proslavili uvidjeh pogrešan pristup u potrazi, mada sam i u sušnom razdoblju solidno lovio, ipak to nije bilo kako je trebalo. I tu u neposrednim blizinama ga pronađoh u istim takvim malim udubljenjima od jedva par centimetara okruženog vodenim strujama koje mu osiguravaju mir i u samoj rini. "Stoji" na mjestima i gleda tko mu to zuji oko glave. Udarci na takvim mjestima su iznimno jaki i neki dan uz okačenu sliku napisah uz "pravovremenu kontru" šed završava zamalo u stomaku je šala koja je opisala jačine udaraca. Ovo ljeto s obzirom na nesto niži vodostaj fino se lovilo na rubu rine i u samoj rini ali do ulova sam dolazio teškim radom i iznimno velikom pretragom terena koja je rezultirala gubitkom po dva do tri kilograma kroz vikend. Obično sam čistine preskako a on je možda kao i sad bio tamo "stajao" i gledao kako prolazim i možda uputio koji smješak a da ja nisam obratio pažnju.

IVEK 85

Pozdrav,nemam sonar i neznam dal stoji okrenut nizvodno,al sam dost puta imao grizeve bacajuči uzvodno u obalu i napeljavat mu varku tik iznad dna u zonu gdje bi trebao stajat iza neke prepreke,a sad dal je stajao okrenut uzvodno ili nizvodno to je pitanje al udarci su bili pravi,večinom na tvistere ili neke mekše šedove na laganim glavama,šta je najzanimljivije kad nije htio lupat na moju klasičnu prezentaciju ili kad mu nije tajming onda je ovo palilo,naravno ne uvjek!

voja

Koristan podatak si dao...drugarski gest,za polozaj od 45 stepeni na gore pojma nisam imao  smiley033
zzzz.......daj meredov!!!

rj

kume lijep tekst ...da bi rječ rekao ...samo si potvrdio moju sumlju ....DI SAM POGREŠIO  :question: :question: ovo nije moja škola  :no: :no: ...eee da sam znao  :huh: :huh: :sad: :sad: :grin:

mamijo

Pre no sto ista 'lanem ... samo mi pojasni termin "rina" koji si koristio u textu ...

PS. Ovde rina znaci duzinski deo reke pocev od mesta gde zapocinjes vertikalu do mesta gde zavrsavas vertikalu ( kod nas pecarosa ) -a izraz je preuzet od alasa gde u sushtini i osnovi izraz "rina" znaci od mesta gde pusta mrezu do mesta gde izvlaci mrezu ... ili jedna rina je = 1 bacanje mreze ... ili jedna vertikala kod nas ... Znaci kad neko kaze: pustio sam 3 rine .... znaci 3 puta sam pustio vertikalu / mrezu...

Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

rina - rubni tok rjeka...matica

mamijo

aha .. nista ondak - to je klasika ...

nego:

CitatZačuđujuće je, bar meni sto smuđ iza prepreke ne stoji uz samo dno paralelno s njim vec je pod kutem od recimo 45 stupnjeva u uspravljenom položaju ali okrenut ponekad uzvodno ali u dosta slučajeva nizvodno.

pa po meni ako sam dobo shvatio gore napisano - ako je prepreka u jakoj struji onda ona odbaci vodu gore preko sebe i iza same prepreke je kontra tok. Isto se desava u rupama sa naglim "propadom" ... na dnu rupe voda ide kontra => logicno je da parkirana riba na takvim mestima bude okrenuta "naopacke" ...  zar ne? a 45 stepeni .... ne bih mogao objasniti ....  :no: EDIT: evo bas mozgam ... pod 45 stepeni moze  sa glavom gore! ali to moze samo kad je na nizvodno okrenut i iza prepreke naravno ... samo tako strujanje moze da se namesti da mu polozaj odgovara i da ne trosi puno energije ...Na ravnom delu u jakoj struji tako bi ga voda nosila brutalno .... ( govorim o brrrzoj vodi ) .... u sporoj vodi moze kako hoce ...
Hate to say I told you so. I do believe I told you so.

MIF

A kako kratko ima sonar :eek:
A kako će stajat pod 45 ako NE glavom prema gore?
Mada to što sonar pokazuje tako nije ali....

tole

možda ovaj slučaj gledamo sa krivog gledišta.
na sonaru se vidi da smuđ stoji pod 45% u odnosu na dno, ali je taj položaj možda u odnosu na strujanje vode njemu idealan. ako na tom mjestu voda od neke prepreke "izbija" prema gore, on je tada u savršenom položaju u ravnini sa strujom, čime mu tijelo pruža najmanji otpor vodi...

MIF

Nije tako.To što sonar pokazuje smudja tako,nije zato što stoji pod 45.Mario,sjedi kec!
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

Sta ti se desilo na pocetku ove godine Mario :huh: Ili si detetu dao temu u kratkim crtama a ono napisalo pismeni rad :huh: Ne secam se u poslednjih par hiljada postova da si se ovoliko raspisao :rolleyes: :lol: :lol: :ok:
Otvaram samo poznate teme i vec sam se zabrinuo sto vas nigde nema, a onda videh ovo :ok:
Iako vecina stvari logicnih i poznatih, par mi je i nejasno.
Uzgred, podseticu te da smo davno, u temi zasto smudj udara po glavi, pominjali slicnoi da si ti vec ove terije razradjivao :takoje:
Trenutno pecam na terenu gde smudjevi cesto stoje postavljeni kontra.
Inace nisam nikada razmisljao o tom uglu od 45 stepeni, ali obzirom da mini kontra tok obicno pravi udubljenja, posebno onaj iza prepreka, taj polozaj mi vise lci na paralelan sa nagibom na kom stoji. Tako mu dodje da ustvari on stoji uvek horizontalno :rolleyes:
Inace,  tu verovatno lezi i odgovor enigme o danima kada samo udara na vertikalu, iza onih prepreka gde bi po nama trebalo da udara na povlacenje.
Kako si se udubio, cini mi se da psotoji opasnost da proniknes u sve tajne zivota smudja, sto nikome ne zelim, pa ni sebi :rolleyes: . Vec me brine sto smo ozbiljno poceli da ih ugrozavamo ovim sonarima :takoje:

PS: Umalo zaboravih, kako na sonaru vidis da stoji kontra od nas :huh:

:lol: :lol: :lol: :lol:
a oni iznad dna,pod 37.25%

Košava

Neverujem nista dok ga ne opipam rukom da vidim pod kojim je uglom :lol:  Uf ma da mi je samo jednom to da mogu da dozivim, steta sto smudjeva nema na moru, pa da vidim kako stoje :lol:  , a u mutno Dunavo mogu samo da nagadjam kako" stoji" i cekam da "kvrcne " :cheesy: smiley033

maverick

Mnoge grabljivice nasih voda dio vremena provode u tom polozaju, kolega s agronomskog fakulteta mi je poslao već viđeni link stuke u tom polozaju a cim se vrati na posao s godisnjeg dobicemo i snimak smudja i snimak napada iz tog polozaja. Tema je zanimljiva a oni koji su razočarani ili misle da sve znaju neka se ni ne uključuju. Pristup smuđu ima više aspekata i vjerujte ma koliko pecali ne znate uvijek sve . Imate kec iz vladanja...molim mir i tisinu u razredu

rj

opaaaaa mislim da se to odnosi na mene ......onaj post je bio samo pokušaj da te vratim na prave staze ....samo pokušaj ....da te navedem da razmišljaš o smuđu a ne da ti TV ekran rješava pitanja ...nikad nisam tvrdio da sve znam ...znam više nego dovoljno da se lijepo nalovim smuđa i bez TV ekrana ... veliki dio toga sam  podjelio sa tobom ....definitivno GREŠKA....znaći kumstvo ostaje ali razgovor u smuđu je ZAVRŠEN  smiley033