Porolonka - Грозное оружие против судaкa

Započeo Gagi, 11 Jul 2017, 19:45:26

Gagi

Porolonka - rusko tajno oružje. Da li je neko koristio, i kakva su Vam iskustva?

Karaš

Da se ne lažemo, nisam probao ali videh već. Mislim da je tu fora u lakoći i jednostavnosti pravljenja varalica od poliuretanske pene. "Porolon" kako ga Rusi zovu je zapravo poliuretanska pena od koje se prave mnogi madraci i jastuci. Kao što se na slici i vidi, presom se lako oblikuje. Kupiš metar poliuretanske pene i cepaš sa kalupom. Deluje mi lakše i jeftinije nego sa plastisolom. Ali, to bolje neko ko inače pravi varalice da prokomentariše. Druga stvar - taj materijal koliko znam pluta. Interesantno u svakom slučaju.

Ded da se i ja umešam  :cheesy:
Rusku reč ''поролон'' mi treba da shvatimo kao ''sundjer'', jer im je to izraz za sve što je sundjerasto - u žargonu.
Naravno da sam pecao dugo i svuda na ''sundjer'', naravno kako kupovne tako na vlastite najprostije moje ''kreacije''  :lol:, montirane u nekoj mojoj modifikaciji Jika riga. Mislim da sam i u jednoj od tema, Jika rig ili Varke za smudja (tako nešto :smiley:) pokazao omiljene mi varke kojima džigujem . . .
Ima taj sundjer jedan niz dobrih osobina (pod vodom) što je meni bilo dovoljno da se vrlo brzo uverim da je izuzetno lovna varalica  :takoje:  :ok:
Od kupovnih sundjera sam brzo odustao jer to presovanje im samo dodaje nepoželjnu krutoću i verovali ili ne, najlovniji su mi bili baš oni neugledni, grubo makazama na brzaka iseckani ribokoidni oblici u dužinama od 9 do 15cm . . . bitna je boja sundjera i mnogo češće i više smudjeva sam ulovio nekom prljavo žutom sundjerčinom (čitaj stari sundjer požuteo od godina i svašta nečeg još :lol:) nego onim lepim belim od novog sundjera iseckanim  :huh:
E sad, evo spiska prednosti:
- takav jedan sundjer dužine i 15cm kad je suv ima težinu . . . možda dva grama!!
- lako se ''napije'' vode i onda počinje magija . . . neutralna s vodom - potpuno prirodni usporeni pokreti, na najmanji džigić pleše celim telom i ne pada na dno tupo kao silikon
- kad se džigne sa dna pravi osetno veći otpor i zato se podiže mnogo vertikalnije od silikona, a kad se našteluje težina olova sa dužinom sundjera (što je u mojoj izvedbi Jika riga vrlo lako i brzo)- na potezanje se diže gotovo vertikalno i propada deset puta sporije od svega ostalog meni poznatog . . . !!!
Treba li još da nabrajam  :cheesy:
- worm udica se savršeno lako montira i žalo udice može biti sasvim skriveno u sundjeru je kod kontre bez problema izleće i ubada (a za toliko se teže kači o prepreke pod vodom :thumbup:)
- smudj kasnije ispljuvava sundjer baš zbog mekoće i to daje produženo vreme za kontru
- sundjer je savršen za ''maže'' svih tipova (sprejevi, ulja, kremaste maže) i upija i ''drži'' ih mnogo duže od svih drugih . . .
- košta ništa novaca  :eek: već samo malko truda
Jedina mana koju sundjer ima:
- lako se podere od zube ribe ili od višestrukog probadanja udicom . . . rekao bih da je to uopšte nebitno jer je džabaka  :cheesy:

Gagi

Milane, svaka čast.   :tongue:  U jednom dahu pročitano.    :clap2:    :thumbup:   Evo jos par slika i video.

Toothless

Pa da, PU ili poliuretanska pena i jeste običan sunđer, da se ne bi ljudi zbunili kada traže po prodavnicama.
"Nothing makes a fish bigger than almost being caught."

pkv-pecaroš

Interesantno izgleda,pogledavši po neki Ruski video i love na te stvari..love i na one mandule ili kako li se zovu smuđa također ali ne viđam takvih stvari po ribolovnih radnjama a zašto ne znam

kobalt

Uzmes i sam napravis.ima mnogo klipova na you tube o izradi ova dva mamca.

Poslato sa NEM-L21 uz pomoć Tapatoka

Citat: pkv-pecaroš poslato 27 Novembar 2017, 17:48:46
Rusi love i na sargarepu pa cak i na Nokia mobilni. Ima sve na youtube. Ali imaju vode da bacis krpu uhvatio bi 20 riba. Tako da ni najmanje nisu merodavni.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Eeejj ko to dira moje Ruse  :lol: :cheesy:
Potpisujem svaku reč iz naslova teme  :takoje: :takoje: :thumbup: ''Sundjerasta ribica - grozno oružje protiv smudja'' . . .

Gagi

Neka ih, Milane.   :wink:  Bolje za nas.  :thumbup:  Inače, vaš prvi komentar gore, mi je dao veliku inspiraciju kad sam pisao o porolonkama. Hvala vam.  :bye:
Sad sam prešao na Poljake, Čehe itd.  i njih proučavam, i kombinujem njihove sisteme uz neke moje modifikacije. Bez obzira na naše i njihovo stanje na vodama, može dosta da se nauči novog ili dobije ideja za nešto novo.   :takoje:

batarihter

Citat: simpson_H poslato 02 Decembar 2017, 19:46:44
Rusi love i na sargarepu pa cak i na Nokia mobilni.Ali imaju vode da bacis krpu uhvatio bi 20 riba. Tako da ni najmanje nisu merodavni.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

...amin...provereno...  smiley033
...Srbija do Bojkota...
...svuda je bolje,gde nas nema...

simpson_H

Ma da se ne shvati pogresno, lovice ovo sigurno, ali je malo bezveze da se predstavlja kao nesto najbolje za smudja ikada. Da je tako Ameri bi uveliko napravili biznis od toga. Kao sto su uradili od Ruske medicine i bezbroj drugih stvari. :cheesy:
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

A pokušajte da zamislite facu jednog Srbina koji kod kuće ima "tonu" silikona svakakvog i za sve . . . kad u najvećim moskovskim prodajama i Trgovinskim centrima za ribolov prebira takodje "tone" svakakvog mogućeg silikona (da, tamo se može naći bukvalno sve što je silikonska varalica !!) . . . i kad se prodavci smiluju i pridju sa pitanjem da pomognu, i kad mi svi odreda na pomen reči Smudj nude baš te raznolike "sundjerčiće" i čeburaške  :eek: I tek posle niza susreta i razgovora sa varaličarima "sudačnikam" (smudjaroši) sam odlučio da kupim i da probam i ja! Srećom, tada sam već solidno vladao tehnikom džigovanja, jer ta varalica se samo tako i povlači, i potom nakon desetine pecanja kad sam pokapirao te sitne štele vezane za odnos veličine tela porolonke, težine čeburaške i dubine . . . shvatio sam da Porolonka lovi smudja bolje od svakog silikona!
I tek posle par sezona sam izbacio čeburašku i dvokraku iz upotrebe i počeo da koristim svoju modifikaciju Jika rig-a sa vormuljom udicom . . . ali je sundjer zauzeo glavne pozicije u mojim kutijama uz probranih par silikona.

simpson_H

A jel moze to na obicnu dzig udicu sa nalivenim olovom?

Samo oštre makaza i udri.  :cheesy: :

Sunđer lepo štiti krakove dvokrake od kačenja na prepreke  :ok:.