Nemačko-ruska tehnika džigovanja

Započeo milanstosic, 03 Oktobar 2021, 09:00:59

Simpsone, tvoj komentar je neukusan jer izgleda nemaš pojma o Fider tehnici. Superaktivno pecanje gde je broj izbačaja skoro pa ravan džigovanju. Čim dođeš radiš početno prihranjivanje izbacivši 10+ hranilica da napraviš malo početnog tepiha. Izbaciš, sačekaš da padne na dno, cimneš da se hrana prospe i besomučno vitlanje natrag da što brže baciš sledeću. Tehnika se svodi na stalno održavanje mesta sa malom količinom rastresite hrane. Stisneš je toliko taman da ne ispadne pri hicu i padu hranilice na površinu, nego posle padu na dno kada je voda otvori i prospe. Trzala riba ili ne na svakih 5 - 6 minuta opet besomučno vučeš natrag sa prosečnih daljina oko 60m, češće duže nego kraće od toga, da ponovo napuniš hranilicu i zabaciš.  Na sat vremena,imaš najmanje 10ak izbačaja i tog besomučnog dovlačenja. I s vremena na vreme uzastopna dohranjivanja kao ona startna. Ako džigujemo uz lailnsko povlačenje puno finesa, čisto sumnjam da ostvarimo više od 20 -25 hitaca na sat. Ja ni toliko jer volim da s vremena na vreme otpušim cigaru.. Pa poredi lalinsko džigovanje glavama od 30ak + grama i besomučno motanje hranilica od 70 -100 grama sa dodatim kavezom koji pravi dodatni otpor u vodi. Šarafi na kućištu se odvrću pri fider pecanju maltene.  Fideraši za taj medijum hevi fideraj hranilicama od 60 -80 grama i hevi od 100 grama koriste u osnovi varaličarske mašinice veličine 4000 na koje je stavljena fider plitka spulna. Najpopularnije kod nas fider mašinice su klasični zauberi sa plitkom spulnom. Tubertini Toda, Trabuko ne znam koji, Preston magnitude..... Ja za hevi i x hevi fideraj preko 100gramskim hranilicama koristim riverkraft metod što je u stvari Formaks zenon 4000 sa fider spulnom. Po džigerašima to je mašinica za max 40 grama glavice. Smešno.
Kada bi Ti dao fiderašu tvoj Certate i gledao kako i šta radi, posle par startnih hitaca bi počeo da uzdišeš, posle 10 minuta da plačeš, a posle pola sata bi mu je oteo i pobegao kući da je maziš i tešiš za nanesenu bol.. :lol: A neki pasioniraniji fideraši je koriste za izvitlavanje hranilica do 150 grama. :takoje:
PA..kad počne da te zeza sitna u propadanju ili peš odmah po padu, a to se dešava pod mus u prvim satima pecanja dok ne legne krupnija na tepih, ostvariš mnogo više izglisiravanja tog tereta nego hitaca pri džigovanju. Boli i štap i mašinica i ruka.:takoje:

:eek: :eek: :eek: :rlol: smiley136 smiley105
Jel ti to Simpsonu objašnjavaš pecanje na dubinku????
Ma, briši ga , bole te ...  :rlol:

Ne,nije mi bio cilj da objašnjavam jednu dubinsku tehniku, nego se držim teme. Objašnjavam koliko je džigovanje mašinicom lako i bezopasno po mašinicu jer mi je prethodni komentar bio "neumesan".
Jigibaw je u pravu za  rusko "džigovanje". Ima i toga. Ali je naslov teme pogrešan. Džigovanje mašinicom je džigovanje mašinicom, a ne Rusko - Nemački način.  Jer Nemci zaista džiguju mašinicom, a mnogi (ne svi) Rusi grabuljaju mašinicom. Nemci, a i ja, Gedža iz Mačve ne stavljamo duplo težu glavu od potrebne, pa još sa 2  dvokrake za košenje smuđava i svega što se nađe na putu, nego klasičnu montažu bilo na džig udici sa glavom, bilo na čeburaški sa vormuljom iste težine koju stavlja i onaj što džiguje štapom. Blagodet je što ja i Nemac ne moramo za 40gramsku glavu da koristimo neku debelu 100gramsku močugu   još da je dižemo i spuštamo, nego lagani finjak. Sve što sam napisao za mašinicu stoji, ali čak i kada bi Simpson bio u pravu, kada bi džig mašinicom skrljao mašinicu za par sezona, opet bih džigovao mašinicom. Neke stvari se ne mogu platiti novcem, a za sve ostalo postoji Master kard.

SlavkoR

Dobra tehnika za odredjene trenutke na odredjenim lokacijama kada je riba divljacki napadala po recimo jakom vetru kad je nemoguce lepo kontrolisati i drzati stap zbog udara vetra. Mahom sam koristio ovu tehniku kad je riba u jatu, agresivna i pecam na skroz nizvodni zabacaj uz neki odsek.

S'obzirom da je na terenima gde lovim riblji fond u najmanju ruku jadan i da se riba dugo ne pojavljuje na tim lokacijama malo sam i zapostavio ovu tehniku...a i pecanje smudja generalno.

simbadunavoplovac

Zanimljiva tema. Po meni nije lose koristiti "ruski" dzig ako je teren raznolik tj ako odredjena glava propada malo duze u rupi/kanalu radim stapom, dok pri prelazu na sporiji deo/plici (kada je ta glava "preteska") dzigujem masinicom, jer steta je ne procesljati i taj teren. Sa izrazito malim glavama uz npr paralelno bacanje sa tokom blize obali (po mom iskustvu) bolje sam osecao udarce o dno kada mi je vrh stapa bio podignut pri dzigovanju sa masinicom. Inace po meni je lepse kada se radi "stapom" pa spuca dzig skolski.
Ono sto me je iznenadilo i sta sam shvatio u poslednje vreme (a verujem da nas je naterao trenutni riblji fond na to) je to da mi mnogo vise obracamo paznju na finese tj i za gram nekad gledamo da li je pretesko ili ne , za razliku od Nemaca, Rusa, Skandinavaca koji nisu bas toliko fanaticni (koliko puta sam video da im dzig prebrzo propada i opet su dobijali ribu).

SlavkoR

Dotakli ste se kolega druge dobre teme. Dosta puta sam razbio ribu sa daleko tezom glavom od potrebne sa bas brzim vodjenjem tzv. snap jiggingom cak i kad riba jede na ekstremno plitkim mestima...kombinacija dugog odsecnog cima stapom uz par brzih namotaja da jig skoci sigurno metar i vise od dna i da brzo vracam stap u pocetni polozaj sa zategnutom strunom terajuci tako varalicu da jako brzo propada...sustina je da nikad nismo prebrzi za smudja.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Slažem se.  Grabljivica koja ne može da stigne čak i najbrže vođenu varalicu, umreće od gladi. Koliko puta su me samo iznenadili i smuđ i štuka dok sam vitlao vobler ili glavinjaru za bucova, a preklopna žica hladila prste kao ventilator.  Zbog toga se ponekad zapitam da li smuđ zaista najviše voli džig u propadanju, ili kreće za njim u penjanju, ali ga najčešće stigne kada počne da poropada?

simbadunavoplovac

Citat: SlavkoR poslato 04 Oktobar 2021, 20:24:00

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Nisam znao da tehnika ima ime. "Koristio" sam je samo u nuzdi tj kada kod sebe nemam odgovarajucu glavu. Koristio sam vece silikonce i nisam imao uspeha, medjutim vidim da Nemci i Skandinavci pri takvom dzigovanju koriste obicno silikonce duzine 7-10cm sa manjim telom, sto lici vise na brzo kretanje malih ribica po kamenjaru.
Hvala na objasnjenju! smiley033

Vlajko 1

I Nemci skoro uvek prstom dohvate strunu nakon motanja,valjda na njoh brze osete udarac

mi-ne

Koliko poznajemo Nemaca?
Nacin pecanja sa kojim se njih nekoliko pokusava pokazati na youtube kao da su nesto posebno, a u principu nesto sto ne donosi nista. :no:
Isprobajte sami.

Vlajko 1

Ma onako kazem,tako oni tu tehniku predstavljaju na youtube

Probao. ali ne zbog udarca jer nema udarca koji ne možeš osetiti preko štapa, nego pri džigovanju prelakim glavama koje štap koji sam koristio ne detektuje, a bila noć, pa se ni vizuelno ne vidi opuštanje strune. Džaba, sila koju pravi opuštanje strune je toliko mala da se pod prstom ne oseća. Bukvalno što Mi - Ne rekao, to je kurciranje Jutjuberskih postavljača koji žele da se prikažu drugačiji i veći majstori.

Grbo

Vec par dana dobijam smudja bas na ovu foru pa rekoh da osvezim temu. Specificno mesto pa dzigovanje nije nesto produktivno, tu praktikujem suspendere dubokoronce. U jednom momentu setim se kad sam kao klinac jednom na tom istom mestu ubio smudja bas na vucenje masinicom  - dva tri okreta i propadanje, pa malo laganog vucenja, pauza, pa opet dva tri okreta itd. Tada drugacije nisam ni mogao sa ondasnjim priborom (glomazna virova gvozdenjara uparena sa germinom). Posle skoro 30 godina probam na istu foru i ponovo "otkrijem" dobitnu kombinaciju za to mesto, osecao se kao dete, jedva sam se kuci naterao da krenem.

milanstosic

Mora se priznati da je tehnika uspesna i da ima svoje prednosti. Narocito nocu na terenima gde dno nije zgodno za detekciju dodira sa glavom.

Smiren vrh stapa i namotavanje masinicom dok vrh stoji itekako pomazu pri registrovanju kontakta glave sa dnom. Zbog toga uvek moze laksa glava i produzeno vreme leta jiga.

Alexandar1912

Kako sam prije par godina emigrirao za njemacku i poceo ovamo da pecam vidjevsi kako ostali mlate...Probadoh i ja njihovu tehniku i nakon 3 izlaska na vodu prihvatih je...Neke prednosti su sto su kolege vec prije naveli da mozes sa malo laksim stapom da da vodis glave u odnosu na klasicnu tehniku..A po meni najvece prednosti su to sto je stap u glavnom horizontalno sa vodom ili malo iznad horiznotale pa uvijek imas prostor za full kontru,i naravno posto ovdje uvijek ali uvijek duva vjetar i to pojak,kada je stap oboreniji manje strune on moze da vitla okolo i samim tim imas bolji kontakt sa mamcem...A samo vodjenje se mjenja u odnosu na godisnje doba i sam teren...ljeti kada je voda toplija a on agresivniji tad obicno ide 2 okreta masinom a ponekad i drknem malo stapom koji cenat gore...dok vec kad zahladni decembar/januar to se svede na stap bez pomjeranja jedan sporiji okret masinom a nekad i pola okreta zavisi od mjesta..sve u svemu meni se to sve dopalo i sad samo tako i pecam