Zimski lov smudja - "muvanje - micarenje"

Započeo dushann, 08 Avgust 2008, 15:51:09

baćko

Kad baš zazimi odem katkad do bivšeg Žeželjovog mosta tj sada do Peroševićevog odamh ispod njega sa Novosadske  strane da muvam smuđa. Nemogu da se požalim uvek prođem solidno za  sat sat ipo uhvatim bar dva smuđa i to od 1.5  do 3.5 kg. Uglavnom muvam pored betonskih blokova iz čamca prvenstveno na parče od kauglera , ako nemam njega onda na parče od bele ribe (krupačica ili deverika), i na kraju što se pokazalo jako efikasno na lignje koje kupim u veletrgovini na krake a čak i na  cele lignje udara i to krupniji  primerak. Montaža za muvanje mi je najklasičnije montirana, olovo je oko 40 gr a na dvadesetak cm iznad  je vezano putilo i udica  3/o ili 4/o šira, putilo nestavljam jako dugačko kao neki moji drugari  moje je nojviše oko 35cm (neki moji drugari stavljaju putila preko metera) ja u stvari volim da osetim čim on pridrži parče koje propada volim da smo na direktnoj vezi.  Eto to je za mene filing kao što i zimi volim da pecam belu  ribu  normalno je da pecam i šarana ali  onim danima kada nemam dovoljno vremena za šarana otisnem se na smuđa  ili belu ribu. :bye: smiley003 smiley001

budens72

...da stvarno Baćko...šta ćeš tamo?

koliko znam tamo se dobro pecaju ulošci,kondomi i još što šta a okolo se širi omamljijući miris kanalizacije...  :rlol:

mada ne kažem da ne padne i po koji som i mrena...

Citat: pikeman poslato 26 Oktobar 2009, 22:07:43
Ja od krupci pomislio krupatica, kad ono crvenperka.  :cheesy:

Uf crvenperkica,slatka,mala, ja bi je zivu pojeo smiley114 ,mada poslednje dve zime je naj bolje radio na cheba coka .

muschoki

Danas na Savi na muvanje sa predvezom sa obale sam prebio sitnog smudja.U Galovici sam pre pecanja na mrezicu navatao cheba choka,jedno 50 komada.Uhvatio sam 9 smudjeva ali su svi bili van mere.Na veliko negodovanje penzosa i nekih dubinkasa sam ih vracao u vodu.
Samo sam trenirao za camac i Dunav,he,he... :cheesy:

voja

Jel bi se dalo nafatati tih amurcica na cerenac , mislim jel ih ima ko sto ume da ih ima , mnogo  :huh:

muschoki

Naravno,ispod resetki.Kada budes hteo javi se da odemo,jer ne mogu da dizem mnogo su teske. :thumbup:

ljubimdunav

pozz. ti košava! vidim da isključivo "muvaš" tj. blinkaš kederom. pa te pitam (ako nije tajna-ako je-poštivam) kako "muvaš", dali drašković sistemom ili nešto drugačije?
ja imam svoj sistem na koji sam imao uspjeha hvatajući štuku, smuđa ne. ako te zanima mogu ti poslati slike .

@ljubimdunav, smiley033 za tebe i ostale kolege  smiley139

Interesuje me svacije iskustvo ,pa tako i tvoj sistem. Nema tajne objasnicu ti i postaviti fotografiju cim je budem imao.

Upredena struna 0.14 ili 0.16 ovisi kakav je teren 50 meteri
vrtilica sa kopcom najmanja koju imam
na kopcu kacim sistem koji se sastoji od najlona 0.40 moze i 0.30 opet ovisi o terenu

Na sistemu prvo pravim omcu koja se kaci na kopcu radi prakticnosti ako se menja tezina olova

ta omca je otprilike 4 - 5 cm duzine pa cvor mrtvak,pa 30 cm  najlon pa knot-cvor (od mrtvaka do knota -cvora klizno olovo odgovarajuce tezine ovisi o protoku vode)

zatim 15 cm najlon sa vezanom udicom zicanom ja koristim Owner jedinicu oznaka 50560 najvise

Ne stavljam dole vrtilicu jer nemam potrebe vec pravim taj knot-cvor koji je ujedno i stoper za klizno muvajuce olovo.

Na ovaj sistem se stuka retko dobije jer odgrize najlon .

Keder srednje velicine kaublerprovuci udicu kroz usta ,izlazi na skrge ,okrenes je i zabodes u stomak da ne viri vrh ako muvasu granju ,ako si u krupnijim panjevima obavezno da viri vrh ili u kamenu stim da moram cesce da je kontrolisem i povucem po koji buta brus-kamen
po vrhu da bude ostra .

Prvi slucaj kad je udica (vrh)u stomaku i kada osetis da je riba (95% smudj)prihvatila kedera obavezno po pustaj stapom,drzi zategnuto i pustaj stap do vode ako terba odpusti i masinicu nikako ne udaraj kontru ,kada procenis da je progutao kedera ili vidis da struna krece u stranu tada ga dobro ubodi odnosno daj kontru (ovo je ujedno i najcesca greska kod  smiley001 jer mu iscupaju kedera iz usta i zato se pridrzavaj kako ti pisem.Ti to verovatno i znas ali ima onih koji za to prvi put cuju pa zbog njih.

Drugi slucaj kada je veca udica i vrh viri napolje mozes vec kod prvog prihvatanja kedera od strane smudja da malo popustis stapom i odmah ga ubodi odnosno daj kontru sve to radis elegantno jednom rukom .Pod pojmom kontre podrazumevam naglo zatezanje i brzo vrha stapa nikako dvorucno i nikako padanja na ledja  :rlol: nema u opste potrebe za tim dvorucnim kontrama bar sto se njegovog velicanstva smudja tice .

Sve ce ti biti jasnije oko sistema kako sam opisao kada postavim fotografiju ali sada je nemam bice ovih dana mozda vec sutra ako stignem. :cheesy: smiley033

voja

Gosn KOSAVA kazes da naj cesce koristis Owner jedinicu oznaka 50560 ,ta udica i nije nesto velika .
Posto sam ja pristalica velikih udica za muvanje objasni mi molim te zasto je bas ova tvoj favorit,u cemu je po tebi njena prednost  smiley033

makka

Makka!

Košava

Evo kao sto sam obecao postavicu fotografiju sistema o kojem sam juce pisao  smiley033  smiley139

pecaros021

svaka čast na sistemu sigurno ću da ga probam
rođen da peca osuđen da radi

Citat: voja poslato 18 Novembar 2009, 13:09:13

Ocekivao sam to pitanje .Nije mala daje odlicne rezultate .Kako je spakovati u kedera da ne viri vrh odnosno da se nevidi i kako ces je provuci kroz panjeve i sitno granje ako je veca od te koju sam naveo ima jos manji i jos bolji ali ovo mi je neki optimum.Retko kada se desi da se otkine to je opet do  smiley001 jer se nije obuzdao da pusti smudju da ga duze guta.Znas i sam da ga on uhvati pa ga prevrce kako bi ga spakovao gde je nameracio. Zato mora biti mala udica i lepo upakovana . smiley033

milesd

Muvam smudja slicnim sistemom samo posle olova vrtilica pa malo tanji predvez duzine oko 12cm radi lakse zamene posle kidanja.
Koristim vece udice mustad 5/0 i redje 4/0 /verovatno i Voja posto smo komsije/
Ja muvam obrnuto od naslova teme odnosno do pre par dana sam muvao a sada silikon i nije lose.
Zimi retko muvam /nije zbog kedera jer ih ima/ vec je silikon dobar na  terenima gde pecam a to je kod Voje i nizvodno,
Vojo nadam se da cemo se upoznati a verovatno smo se vidjali na plovnom putu.