Smuđ na meso - filet, parče...

Započeo Panonski Mornar, 18 Avgust 2009, 21:41:01

Hemingway

Evo  tićo  pogledaj ovu montazu ...

a ja ga na  takozvani Ryder namamcim .. Ryder je jedinstven u tome sto ima malu kontrakuku koja ti omogucuje bolje ucvrscivanje fileta od ribice ..
ovo je bila mala zutooka duzine 12cm
a Ryder ovako izgleda ...

( slike sa neta )
,,Starac i more"
,,Dunav mi u Venama "
"Zamislite koja bi tisina nastala kada bi ljudi govorili samo o onome sto znaju." - Karel Capek

tićo

Hemi hvala za slike  smiley033 probaću pa javljam rezultate.

calypso2

Dunav je 27 reka po veličini na svetu a 32 po slivu (porečju), dok je u Evropi druga reka iza Volge.

Dunav nastaje od reke Brege i Brigaha, koje izviru u Švarcvaldu i spajaju se kod mesta Donaušingena (na 678 m nad morem) i odatle teku pod imenom Dunava
Dunav od izvora pritoke Brege u Švarcvaldu do ušća u Crno More dugačak je 2.897,6 km. Dunavski sliv - bazen obuhvata 816.947 km2, što predstavlja 8,5 % površine Evrope.
Pored njegovih obala u 8 država žive pripadnici 10 naroda, a u njegovom slivu živi oko 80 miliona Evropljana.
E pa na tom Dunavu, na njegovom 1159 kilometru gde počinje rukavac "male vode" našao sam se u 20.30h sa zabačenim štapovima za smudja.
Ukaratko - na pravom mestu, u pravo vreme!
Cela porodica je bila na brodu, a sa takvim doživljajem i utiskom od lepog ulova, da stvarno ne znam kako ću decu sutra-prekosutra da nateram da odu u bioskop ili kafić!
Prvo smo rano ujutru, u svitanje imali jednog smudjarka - na filet, nekoliko manjih bucova na Rapalu cd 5 cm, pa malo somce u sred dana, na kedera, pa zatišje, pa....ništa.
Zabacio sam pred sumrak, standardno tri štapa, stare-proverene Garmine, najlon 0.45, mašinice (ne reklamiramo)...
Znam , glomazno i predimenzionisano za "barona", ali to mi je i za soma i šarana.
Pecam u panjevima, jedan štap  spušten sa broda "na vagu"  namamčen živim kederom, drugi zabačen u panjeve (na njega sam najviše računao, a i na kidanje naravno!) namamčen filetom,  treći zabačen na vodu taman na ivicu gde počinju panjevi, namančen malim repićem od kauglera.
E pa dođe lepotan na taj treći- sa malim repićem!
Veličina  (mamca) ipak nije bitna!!! Hvala , nisu me lagali!
Par iznenađujuće jakih udaraca, pa kontra, a onda je počeo da izvlači najlon i da zabada ka panjevima. Dotegao sam kočnicu koliko sam mogao i privukao ga do čamca, još jedan pokušaj bega ka motorima ispod broda, ali na moje povlačenje se predaje.
Kada sam ga privukao do broda, okrenuo se na stomak, dao sam ženi štap i prihvatio ga meredovom.
E sada, kao i uvek, koliki je?
Nemam vagu, ali bio je dugačak 72 cm od glave do korena repa!
Možda ima većih, ali meni je ovaj najveći do sada!
Hvala mu - slava mu!

Marko Korica sa posadom Calypsa2
09.09.2011
Reka Dunav "male vode"

Košava

calypso2

Hvala, mada znas ti komso i za mnogo vece :) smiley033, a brod sam ostavio na vodi i nema dana (naravno) da ne svratim  bar na 5 minuta, pa do vidjanja na marini i da se ispricamo :)

alexdja

Nema više divljeg bučka. :no:

Nadla

Svaka cast calypso2 na ulovu,a i na tekstu!Lepo je procitati tako nesto,kao da dozivljavas upravo!  smiley033

tonyboy

Ja u pravilu smuđa pecam na Savi, na dubinku, na 3 različita mamca. Prvi je keder ( kaugler, žutoka, crvenperka šta bude pri ruci ) Drugi je file od žutoke ili babuške. Treći mamac je rep od kauglera tj. uklije ( mi kažemo sabljar, uako je sabljar puno veći )
Na kedere mi u pravilu dolaze štuke, i to ne male, oko 3 kg. Na file mi najčešće dođe mali som do 1 kg. A smuđ najbolje udara upravo na rep od kauglera ( točnije na pola kauglera )

voja

Jel to uvek ili ponekad bude bas tako  :huh:
zzzz.......daj meredov!!!

RedZmaja

Pozdrav vucine!  smiley033 Prosle godine sam na Tamisu iz ciste dosade i viska sitnih babuskica isekao par fileta od njih s namerom da dobijem smudja ili soma. Tog dana upecao se samo jedan mali baron nije bio tezi od 500gr, vracen je u vodu naravno!  Eto zelim da probam da ga na taj nacin pecam pa ako nego ima vece iskustva od mene a ima ih sigurno neka me ispravi i uputi kako sa filetima i od koje ribe, hvala vam unapred !  smiley033

rašo

Postoji više vrsta kedera i više načina kačenja filea ili dijelova mrtve ribice
- kao jedan od najboljih filea pokazao se onaj od bolena-bucova
jednostavno odrezati traku sa hrbata prema stomaku, ne skidati kožicu već samo sastrugati ljusku
ovakav način rezanja prakticirati kod svih većih kedera
- korištenje mrtvog kedera bez glave, oguljenog sa jedne ili obe strane je drugi način
tu se u većini slučajeva koristi uklija-šnajder ili kauger.
jednostavno se odsječe glava oguli i pritom paziti da se ne ošteti mjeuhr jer mjehur će dizati mrtvu ribicu sa dna
i omogućiti smuđu ili somu lakši kontakt, odnosno njeno lelujanje će isprovocirat napad.
Kedera kačiti sa strane gdje je bila glava kroz kičmenu kost.
Istina ponekad mu je dovoljno samo otkinuti rukom glavu bez ikakvog čišćenja i zabaciti.
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

tomislav34

Mene zanima, koja je svrha otkidanja glave? Zašto ne bi moglo sa glavom? Inaće, nemam pojma o pecanju smuđa.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

RedZmaja

odvojicu 2 stapa na smudja pa experimentisati nema druge jedan sa glavom drugi bez glave  :lol:

Svrha je u krvarenju mamca , lakše smuđ nađe mamac uzvodno kad oseti poznati ukus , često se radi i sa "zgaženim kederom" gde pored krvi ide i telesni sok,krljušt od kedera i dodatno ga iritira i dovlači.  :takoje:

ellesar

Za mene je najbolji filet od krupnog šnajdera,cela jedna strana od glave do repa,s tim što ga izravnam sa dela gde je bila trbušna supljina,tako da sam dobio formu jednakokrakog trougla....kačim tako što probijam prvo stranu gde je meso, na špic delu gde je bio rep,prevucem preko pločice udice....onda udicu vraćam kroz kožu da filet bude lepo zategnut.

Ako se ovo lepo uradi,pločica udice će držati filet da nesklizne,a filet će u vodi treperiti kao silikonac(kao flying lure).
Takođe,udica je smuđu u ustima čim dohvati filet.....tako da nema promašaja,kao kad se kači samo za jedan kraj.

Šnajder mi je nekako najbolji za filet,jer ima taman dosta tvrdu kožu i meso,bodorka recimo ima meku kožu,a i meso joj je meko,pahuljasto,nju radije živu kačim.....bucov sad ima meru pa ga vise ne sečem,ali bio je i on dobar :takoje:
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!