Razlike izmedju muvanja i dzigovanja

Započeo stefany, 23 Oktobar 2011, 23:22:53

ellesar

Evo imam i ja jedno>Koliko je vazan protok vode,znaci brza voda ili mirnija,jer koliko sam skontao,bolje je koristiti sto laksu glavu?
Ustvari dva:moze li neki slikica ili bolje snimak montiranja kedera na dzig glavu?
Odlicna tema vec sam par stvari pokupio,koje su me uvek kopkale.
I have come here too chew bubble gum and kick ass!!!
And i`m all out off bubble gum :) !!!!

@ Stefany
Prvo izvini - nije mi bila namera da ikoga uvredim .... drugo i ja volem snowboard .. skijanje suks ... hehehe

Paz' 4 godine sam u chamcu sa drugarom koji u 90% vremena ima kedera na udici ... a ja samo gumu - only .... 4 godine!!! Drugar odlicno peca, poznaje terene brutalno - svaku rupicu/ sprud/panj ....  staz od preko 20 godina na Dunavu. To je za Respekt! Odatle imam neke zakljucke! Drao me je - otkidao sa ulovima ... i i dalje nisam stavio kedera - ali sam neke cake naucio kako da sa gumom budemo bar egal u 99% vremena .... a kad je mutna voda ....  :wink:

A oko dolaska u PA ... ja se izvinjavam al ja da gledam kako u danu zakolju tonu smudja oko mene - ja to NE MOGU ... ma ne bi mogao da vidim par smudjica ispod 40cm na stringeru vec bi morao da dobacim nesto sto bi veoma pogodilo ego doticnog mesara iiii  .... ne bi to na dobro izashlo!

PA tereni dok se ne srede totalno - nema mene tamo ... hvala na pozivu....

mrjr

Nerado pišem ovde,ali moram da reagujem i kažem da je razlika izmedju muvanja i džigovanja  SUŠTINSKA,a ta suština je da onaj koji peca pre svega radi pijace i mesa-muva,a onaj koji peca iz zadovoljstva i da ponese tu i tamo neku ribu-džiguje.Gledao sam i jedne i druge i muvaroši ne praštaju ni smudju veličine osrednjeg kedera,a ovi drugi(uključujući i mene) retko ponesu smudja ispod tridesetak cm.To je tako na vodi.

mamijo

ma generalizujes ... nije tacno! Mesara ima u oba klana .... Evo prvi moj drugar gorepomenut koji peca na kedera nije mesar i vratio je vise riba no sto su mnogi videli u zivotu .... nikad ni jednog ispod mere nije poneo! I nikad ne ponese 20 riba kuci .... a ulovi ... nekad i vise od 20 za 1 dan!

ne 30 .. mera je 40 ... + rep!

mrjr

Jedna lasta ne čini proleće,znam dobro koja je mera,ali desi mi se da ponesem i porcijaša tu i tamo,ali samo ponekad,kad je suša sa ulovima.Inače,da mi ljudi ne zamere,nemam ništa protiv muvanja i nudili su mi da muvam mnogo puta,ali ne volim i ne interesuje me.

mamijo

mogu da pisem samo ono sto znam direktno ... ne sta sam "nacuo" .... tako da ....  znas ti sta sam hteo reci ...

a sa druge strane ... na primer .. za kolko "standardnih" gumicara varalicara sa Zemunskog keja mozes da se zakunes da ce svakog smudja od <40cm vratiti iako ih na primer upecaju 20 za dan ... i da nece poneti ni jednog!? da ce vratiti 4. preko mere ...

PS nemoj da napises da je nemoguce to uhvatiti na keju .... govorim o "state of mind" ...

mrjr

Ne bi se upuštam u nagadjanja o drugima,ali po mojoj proceni,retko ko(ili niko) neće vratiti četvrtog u meri,a one ispod će vratiti poneko.Ovo se odnosi na "state of mind" ,jer u praksi 4 u meri su bingo za kej,koji se desi jednom godišnje.

maverick

imao sam fazu pa jedno dva mjeseca s muvanjem...znaci poceo sam na terenima koje poznajem i na kojim sam lovio....rezultati nisu bili losi ali kolicina sitnog smudja, soma i stuke je bila previse za mene.....tad u tom periodu dosao do zakljucka da vece lovim na gumu...mozda pogresno mozda ne, nije ni bitno...kroz muvanje sam dosao do nekih zakljucaka jer sam koncepcijski pretrazio isti teren iz drugog kuta...i naucio nesto novo o smudju ...poslije sam na tim mjestima lovio vise smudja gumom nego prije....prezentaciju sam nesto korigirao i danas neke spotove i prijelaze odradim s gumom kao i s kederom...uveo sam puno vise lerovanja oko izglednijih mjesta i ulovi su se povecali....
jedino me od toga odbilo je zaprljanost camca i pribora te muka s kederima kad zaladi...sto smudjoslavu i stefaniju nije nikakv problem...inace cijenim sve tehnike i nacine i sve volim pogledati i probati....nesto mi se svidi a nesto ne...a o ulovima, kolicini ribe i dozvoljenim mjerama...to je stvar od covjeka do covjeka....

Toliko pisanja pa cak i zuci a ja ne mogu da dobijem ni jedan jedini odgovor, vec samo diskvalifikacije tipa "nemas pojma",  "prepricavas tudje price" i sl :shocked:  Cak ni na pitanje, da li mi pricamo o muvanju ili dzigovanju :huh:

Forum je poslednje mesto gde "svracam" da bi pokupio neke informacije, a temu "muvanje-micarenje" nisam nikada (cini mi se) otvorio. Mnogo puta sam savetovao i "neiskusnije" clanove da se manu svaeta sa foruma, tj. da se trude da sve profiltriraju. Sve svoje "teorije" izvlacim sa vode i iz druzenja sa ljudima, pa je tako i po ovom pitanju.
Sto se ovoga tice, nisam imao nameru nikoga da provociram i najcesce prelazim preko stvari o kojima imam drugacije misljenje. Ovom prilikom sam popustio jer mi se ucinilo da moze doci i do korisne diskusije, ali priznajem pogresio sam. Trudim se da toga bude sve manje i manje.
Meni su odavno rekli i ja prihvatio, "ko iznese neke "problematicne" stavove, mora ocekivati i reakciju". "Problematicno" izneseno pa ja reagovao, pa pojeo g...o :sad:

I samo jos jedna bitna stvar. Vidim da se ovde pogresno koristi moja primedba "svaka budala", pa se cak neke kolege guraju u tu kategoriju sto mi nije namera.
Gledao sam pocetke modernog pokreta "dzigovanje kederom". Od prvih camca koji je imao rezultate, nije proslo mnogo do trenutka kada su Dunav preplavili "muvarosi". Na camcu se nasla "svaka budala" koja je u tom sportu videla laku zaradu. Ja to cesto poredim sa zlatnom groznicom na Aljasci. Sav moguci olos sa reka se pretvorio u Kormorane sedeci na obali i posmatrajuci da li neko nesto love i cekajuci signal za "trku". Za sve to vreme malo sam video onih koji nesto razmisljaju a mnogo vise onih koji kopiraju i rade sve po automatizmu.

PS: Ko zna koliko sam puta pominjao da su mi prve asocijacije za generalni profil ribolovaca, sujeta i predrasude, i to ne samo kod nas.
Svuda gde sam bio, sretao sam se sa: "ovde samo radi na ovo", "tu nema ribe" "bolje je ovo ili ono" i to me je uvek "provociralo" i teralo na diskusiju, iako sam odavno zakljucio da to sve i nije tako lose :rolleyes:
Sto kaze Mawerick, cenim sve tehnike i volim sve videti i probati, a drzim se one koja mi je srcu draga. Sve ostalo (ulov, kolicine, velicine) zavisi samo od tehnicara :takoje:  Kao i na samom pocetku tako i na kraju, Tvrdim da su najbolji (najproduktivniji) oni koji primenjuju sve poznato i nepoznato, a prilagodjavajuci se datoj situaciji. Ne spadam u to ali ih izuzetno cenim. Ne postoji savrsena tehnika pa to nije ni ovo o cemu polemisemo :takoje:
:bye:

rašo

Nisam odolio da ne napišem koju riječ. Skoro sam bio otvorio temu o jigu sa kederom pa su mi rekli da je to muvanje i da ima tema o tome. Ja sam znao prakticirat u pojedinim trenucima tu vrstu ribolova iako sam po vokaciji gumičar i vobleraš. Svaka tehnika je izbor pojedinca i svatko ima svoj način prezentacije mamca. Od 01.07. 2013. shodno aktima o pristupanju EU u području zakona o slatkovodnom ribarstvu / tu spada sportski i rekreativni ribolov /biti će zabranjena upotreba žive i mrtve ribe kao mamca. / isti takav zakon je na snazi u Sloveniji / tako da će u Republici Hrvatskoj muvanje otić u povijest.  smiley033
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

vvuukk

sreca Raso,da ne znam ni jedno ni drugo...moj problem ce nastati,kad zabrane pecanje na pahulju hljeba,a kako je krenulo,bice i to jednog dana...

Crni Raso, pa nece valjda i zamrznutu skusu kao mamac zabraniti :shocked: :rolleyes: :lol:  Salu na stranu, nije mi jasno kako je u dosta zemalja dozvoljeno pecanje mrtvim kederom :huh:

Citat: maverick poslato 25 Oktobar 2011, 08:13:08
mislim da i twisteru treba naci camac za takmicenje  :lol: :lol:

Naci camac i nije neki problem, mnogo je veci naci ko ce sa mnom u camac :rolleyes: :lol:

kviskons

Hoce li zabraniti privredni ribolov na rekama?

rašo

Na neki način hoće, postoji prelazni period , Rh je dobila 7 godina, ali nema izdavanja novih koncesija samo zatečeno stanje. Što znači ako neko ribari 35 godina odlaskom u penziju tu djelatnost ne može nitko nastavit. Privredni ribari ne mogu biti doo već samo obrt.

Citat: twister011 poslato 25 Oktobar 2011, 13:19:44

naši usrani političari su samo prepisali Slovenski i Bavarski zakon. interesantna da u nekim njemačkim državam je dozvoljeno u nekim nije. Na živog nije nigdje u Eu dozvoljeno osim u komercijalnim / privatnim / revirima.
Kad mu nađeš dnevni boravak ne znači da si mu našao i trpezariju

A znas li sta je sa ribolovom na moru :huh:  U italiji je koliko znam dozvoljeno pecati na zivu ribu :takoje:

Uzgred nisu mogli da nadju "gori" uzor od Bavarske :no: . Tamo je sve posebno. Ziveo sam 4 god. pa imam iskustva :sad:

Tamo recimo "cug" ne postoji posto ribu ne smes da vracas nazad, riba se toliko istraumirala da bi joj samo zivot bio gori od smrti :rolleyes:  Izadjes na vodu, smudj radi, dva udarca za redom i pakuj se. Mozes da nastavis da pecas drugu vrstu pa zato vecina vuce citavu aljtiljeriju. Kako ispuni kvotu jedan pribor spakuje a drugi raspakuje :rolleyes: