Šaranski kompleti na koje lovimo

Započeo milivoj79, 25 Februar 2012, 20:23:05

Ma , brisi u drugu temu... Nisi pecao parabolicima, a saran moze svacim da se vadi, kao i taj tvoj som.
Inace, parabolici  i za soma su top... al' eto necu da ulazim u raspravu. Samo moram da kazem da sam ih pecao sa njima u ljutim terenima u Djerdapskoj klisuri... uspesno (imao 3.6 ... a mogao sam i sa 2.7 da sam imao ).

Spojene poruke: 29 April 2020, 23:30:06

PS. Salim se da "brises", nego morao bi da ispostujes ortodoksne sarandzije i njihov trip i zakljcke, kao sto mi postujemo druge teme... i pribore i nacine na koje se love.
A pecamo svi sa svacim...
Cenim iz prepiske gde pecas da nisi zaljubljen u saranski ribolov , i moras da skontas da ga odavno ne pecaju samo Germinama. Ljubi brat, bez da se uvredis , i da ne mislim da mozes bilo sta sa svojim priborom da ne izvuces .

Kako pecaju sa vise od dva stapa ljudi ja ne znam.Aj da odem negde na par dana pa sve rasklopim pripremim zabacim i cekam.Probao sam u nekoliko navrata ponesem 3 stapa.Sa dva se i izborim ali od treci mi obicno pripadne muka.xaxaxa   Tolko me optereti da je to za mene jedna muka nevidjena.
Dva su sasvim dovoljna za jedno pecanje po meni.Potaman sto bi rekli.

Imao prilike da vidim da nije nista drugacije ni kod vas kao i kod menena Vlasinskom jezeru , u par navrata  video na Fruskoj Gori po onim jezerima , da  u 21 veku imamo ribolovaca, posebno penzinera koji kupe i zenama penzionersku dozvolu,ako uopste i kupe ,pa kad rasklope po 6 komada zauzmu po koji  hektar na vodi...xaxaaxxaxa
A za mene  najuverzinalniji i  najbolji su 3,3 metra saranski stapovi.
Bacas dovoljno daleko ,staju u svako vozilo zbog transporta,duzina dovoljna za manevrisanje ribe i sa obale i sa camca.
Nit glavobolja za transport ,nit za sklapanje  i za sve skoro  mogu da posluze.
Os stuku na kedera,os somce na durdubaka(tu do 50 kila ce izvade ja mislim zavisi od uslova),os komercijalu ,oces camac, oces sa obale,pa ceim ga i varalicu mozda moz da bacas snjima...sta vise da oces od takvvo neko stapce.
Jos da su neki malo bolji i tanji i da penziju snjima docekas.
Samo 3,3 m i dva komada.
Inace izginasmo...axxaaxxa

Panonski vuk

Blackhunter stapovi su odlicni,znam jos par ljudi sto ih koriste na dunavu i svi zadovoljni.svi pecaju u panjevima.penn slamere 460 imam i mogu ti reci odlicne masine ne bi nikako pogresio sa njima.nisam jos uvek probao da pecam smudja sa njima ali mislim da mogu bez problema.

E, pogresno mislis. Ja sam tvrdo resio da postanem sarandzija recni. I mnogo tih saranskih majstora mi je bas savetovalo stapove od 3m, a njihovo misljenje je meni validno, jer delimo vodu. Ja sam slucajno dobijao sarana i na 2,7, a to sto sam namenio njemu su poluparabolici. Samo me ubi ova situacija, a sad je i lovostaj, a leto cekam zeljno. Dok taj ribolov nije poceo da me zanima, nit sam citao ove teme, nit gledao ovakve klipove. Postujem ja sarandzije i njihovu opremu, da ne pomisli neko da imam nesto protiv, samo kod mene nesto drugo vidjam. A valjda cu pre postovati, reci ljudi koje sam gledao s po nekoliko komada u danu, jedan od njih i dan danas drzi rekord moje reke s 24kg divljakom, a one do 20 lovi i dan danas, nego ovog s Quasarima s sarancicima sa Samaila i ovog mog rodje od koga sam ja ulovio vise sarana :lol: Ocu pokusam i na match da ga pecam, sve ovo naravno jer mi je saran na somovskoj rupi, i odustajanja od neselektivnih mamaca, samo keder. Kome trebaju saranski stapovi, mene nece pitati sigurno :lol:

stragi88

Da stap od 3.1 moze, PRECIZNO zabaciti na 120m + je po mom srkomnom misljenju neizvodljivo. Drugo za reke ok moze sve, moze i iz ruke nije frka ali taj isti pecaras kad ode na jezero i treba da zapne to postaje mucenje. Ja prvi, a znaju to ljudi sa foruma volim da pecam "pod noge" i za to moze da sluzi bilo koji stap ali ako treba da se zabaci dalje, moze ali je to mucenje. Tema jesu saranski stapovi, ali ajde nek mi neko objasni zasto onda fiderasi koriste stapove od 3.9m ili 4.2m za Dunav i Savu posto po toj logici trebali bi da koriste stapove 3m ili 3.3m ?

DDj

stragi88, slazem se da na 120m+ stapovi 3.1 ne mogu da zabace precizno i da je to mucenje. Ako cemo posteno ne mogu bas precizno da zabace na takve daljine nikakvi, bar ne bez klipovanja. A uvek moze da se precizno razvuce ako bas mora tolika daljina, sto vecina i radi.

Na jezerima sto pominjes sam pecao sarana bas godinama i nikada nisam bacao toliko ni blizu jer nisam imao potrebe. Uvek sam pecao mnogo, mnogo blize i imao odlicne rezultate. Mislim da se uvek moze naci dobro mesto gde ne mora da se baca toliko daleko. Upravo u tome i jeste sustina, da velika vecina ribolovaca na divljim vodama ne peca te daljine ni priblizno, i zato su kraci parabolici prakticniji.

Neka misli ko sta hoce, ali moje licno misljenje je da se masovna pojava komercijala lose odrazava na ribolov sarana na divljim vodama. Neke fine tradicionalne tehnike, izbor mesta i nacin ribolova se gube. Komercijale su neka druga planeta.

Iole dobar stap od 3,3 metra ce da baci 100+ precizno bez problema.
Glupo je porediti saranski komplet i fider komplet jer je saranski stap upravo bacacki stap pre svega.Daleko od toga da su fideri losi za te stvari cak i oni imaju istu ulogu ali kod njih se snaga koju ima saranksi stap nadoknadjuje duzinom a i cesta potreba da se sto vise najlona drzi iznad vode sa sto manje olova jer su vecina dugackih fider stapova namenjena prevashodno za recno pecanje..
Spomenuo sam saranske stapove od 3,3 metra kao neki najidealniji kompromis izmedju univerzalnosti ,karakteristika i transportne duzine.
Mislim da  su zbog svega toga najbolje resenje.

DDj

Na 120m+ na mnogo mesta koje znam su vec velike dubine i tu je manje vise mrtvo dno. Tu nema hrane. Saran je riba priobalja, gde je i prirodne hrane mnogo vise, raznih larvi, glista, skoljki, racica, insekata...svaki iskusniji sarandzija zna koliko blizu obali saran nocu prilazi.

Spojene poruke: 30 April 2020, 12:33:11

jamal, ima puno istine u tome sto pises, da su mozda najuniverzalniji stapovi bas ti, od 3.3m.

A opet, ako mi stapovi od 10' ispunjavaju sve zahteve pecanja do 60-70 metara a obicno za blize, dobri su za camac i prakticniji za "Amazonsko" pecanje u sikari i jos prakticniji za pakovanje i putovanje, pre bih se odlucio za njih. Mislim da cu uskoro u kupovinu...

Ja sam se vratio prvim simpatijama, teleskopskima.
Ništa tu praktičnost ne može zamjeniti.
Inače slažem se, za dužine.

Blackhunter

Vukovi,
pošto smo elaborirali šaranske štapove za pecanje na divljim vodama, pretežno rekama, i došli do zaključka da su oni od 3m praktičniji ali i da duži jednako dobro love ribu ako se zna gde je treba tražiti,  :lol: predlažem da pređemo na temu mašinica. Pretpostavljam da i za mašinice, za pecanje na rekama, važi pravilo da može i bez baitrunnera i lc špulne, ali da ne smeta ko ih ima :cheesy:
Mala šala, pazario sam Fox Eos 7000 pa bih malo da osvežimo temu o njima, odnosno peca li neko sa njima i kakvi su utisci?

stragi88

Paaaa  :lol: da se nadovezem kao za stapove danasnja "moda" je da se koriste masinice bez baita ali da zato spulna bude QD. Ja licno ne volim masinice sa baitom ali isto i masinice koje nemaju QD. Na reci baits nicemu ne sluzi, na jezerima retko kad je potreban. Sto se tice marki u poslednje vreme samo Okuma

Citat: stragi88 poslato 30 April 2020, 10:57:07
To sto uporedjujes stap s malim brojem karika velikog promera, i stap s duplo vise manjeg promera, je po meni besmislica. Pa po tebi ispade da match moze da se poredi sa saranskim parabolikom u duzini zabacaja, a te daljine nece postici ni u snu, ni da je 1m duzi. Za duzinu hica, presudunih su par stvari. Broj karika, promer istih, debljina osnovne linije, promer i kapacitet spulne, tezina otezanja koje se baca, tezina kompleta, na kraju i balans istog, uz duzinu, akciju stapa, i umirenje vrha. Ono sto se veze za saranski stap je parabolik , a ti "parabolici" mogu biti i vrsne, srednje, poluparabolicne i parabolicne akcije. Broj karika smanjuje trenje, debljina linije omogucuje da vise na spulnu stane, kapacitet i promer za bolji silazak, tezina otezanja za prosto masa x ubrzanje, sto laksi komplet manje sile gubi, i balans da stap ne pada na nos cime ce kratiti zabacaj. Ja opet tvrdim da s Quasarima na 3,9m i bblc, nisam mogao duze baciti no s pilkerima na 3,15 i aplause 6000, slicnim linijama, razloge sam ti pobrojao, a ima i jos po neki. Komplet se prilagodjava samom sebi,uslovima na vodi , treba izvuci maximum iz njega, i ne moze me niko ubediti da ce ista osoba, bolje bacati tezim kompletom, nego optimalnim, sto je za mene komplet od 700gr do 1kg. Postoji nesto sto se zove sopstveni limit, e to je nesto sto se moze probiti samo tuniranjem kompleta u individualnom optimumu, a ne povecanjem mase i gabarita s nus pojavama koje idu uz to. Rekord u duzini zabacaja je s stapom 3,6 ,ne 5m, da nije tako mislis da isti gospodin ga ne bi oborio duzim stapom. Jes da nisam sarandzija, al dubinkaskog iskustva s raznom opremom, i kompletima imam, kao i varalicarskog, te mi isto vristi kad se pise ovako nesto, i kad se nesto zatvara u stereotipe, pod moranje.

Ima još jedan momenat zbog koga je korišćenje dužih štapova prakticirano. A to je sama veličina šarana u spoljnjem svjetu, zbog koje se sve dešava na većoj razdaljini u konačnici. Zbog koje opet treba duža poluga, za prihvatanje meredovom.
No te probleme mi ovde nećemo imati.

pex

Kao pasionirani sarandzija koji nema bas vremena zadnjih godina ali ima ipak dovoljno za par vikenda i par duzih kampanja.
Ja sam pristalica dugackih stapova u svakom slucaju.
Sad imam 3 kompleta i to fini komplet, panj komplet i komplet za extremne izbacaje.
Samo za panjeve su 3,81 ostali su 3,96m.
Pecam samo sa obale. Pecam DTD, Tamis, Tisu, Dunav, i jezera razna.
Mane dugackih stapova
- Transportna duzina ali sam se zrtvovao uvek i prevozio ih u Yugu bez problema.
- Prihvat ribe u meredov kada sam prihvatam, bolje da su kraci.
- Rastinje na obali (jbi ga pripremis mesto)
- Tezina ( e srecom u mogucnosti sam da koristim vrhunski pribor koji je lagan i balansiran, tako da toga nema)

Sve ostalo su prednosti, daljina zabacaja, ucinkovitost kontre, vodjenjei kontrola ribe, elasticnost stapa.
Naravno to je moje vidjenje i celi zivot je tako ana terenu se videlo mniogo puta superiornost.
Vodjenje ribe preko odseka, izvlacenje ribe iz panja, sprecavanje ulaska u trsku, izbacaji na neverovatne daljine...

pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Promašio si ceo fudbal.
Duži su i prihvaćeni baš zbog dohvatanja velikih šarana pri obali.