Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

sindok

Ad fines, drug moj, prokuvani kukuruz ambarac procedim i ostavim u nekoj plasticnoj posudi ili jupol kanti  :cheesy: ali poklopljenu da bude hermeticki zatvorena koliko to poklopac moze da obezbedi. Sad, koliko dana to sve zavisi od vremena toplo-hladno. Kada otvoris posudu osetis alkohol e tad je spreman za ono sto ti zelis.

Ovako kako kaze Majdan sam i ja radio. Stavi se u vodu sirov i nakon 10ak dana se koristi dok se ne potrosi. I po 2 meseca je znao da se kiseli. Posle sam nesto eksperimentisao sa kuvanim koji sam kiselio u slanoj vodi u malo hladnijim uslovima, sve cisto kao u apoteci, mogao bi da se jede bez problema. Hranio sam njima ali sam nekako najvise dobijao na cuk i svez raskuvani...  ja nikada nisam drzao mamac vise od pola sata u vodi i posto sam cesto menjao razlicite mamce nikada nisam isforsirao kiseli kao mamac jer se pre javljao na ove druge. Mozda mi je to greska bila

tonyboy

Prije desetak godina na Dunavu, prva ozbiljna kampanja. Došli, počeli hraniti sa kiselim skuhanim kukuruzom. Sutradan kolega ima prvo zakucavanje i prvi šaran 13kg, poslije toga meni četiri puta zaredom sve veliki kidali redom, najlon, predvez, udicu i jedan se raskačio. Pecao sam tada na somovske štapove triple x 150-300g i najlon 0,60.
Dobar je kiseli kukuruz, kad ga zagrabiš rukom mora gristi zanoktice, riba ga voli.

Kasnije smo prešli na friško skuhani, i opet smo imali dobre rezultate. Kuhali bi u vodi iz dunava ili save, pecali bi po 5-6 dana.
Nikad nisam zaključio da je jedan bolji od drugoga.
Stavljao sam na dlaku sva tri jednaka zrna, ali i zrno cuka izmedju dva zrna kukuruza sa kojim hranim.
Dobijao šarane i na jednu kombinaciju i na drugu.
Ni tu nisam zaključio ništa posebno.
Medjutim, zapamtio kada i na koju vodu grizu, i kad treba ići pecat, a to je ono najvažnije.

Majdan

Tokom godina smo svasta experimentisali, 10 kg tigrovog oraha uz kukuruz, pa sledece godine 30 kg boila uz kukuruz, pa sledece godine konoplja uz kukuruz....Sto kaze Tony nismo nista specijalno zakljucili I ostali na najjednostavnijem u Bure kad je pri kraju Samo dodajemo novi kukuruz I dolivamo vodu. Toliko smrdi da se moram prvo benzinom okupati kad se vracam sa kampovanja inace me zena ne pusta u kucu :cheesy: To Bure stoji na istom mestu na suncu godinama mislim I da se trava susi oko bureta  :lol: Cak ni cigani koji kradu po vikendicama ne diraju. Nego da vas pitam da li ste povezali uticaj meseca na aktivnost I hranjenje sarana , sad smo u tom fazonu I mislimo da to I'ma veze dok ne nesto ne razuveri.

nera

Koristim  godisnji odmor   nekada pocetkom sredinom ili krajem meseca, bilo je i  dana kada sam na sarana cekala i vise od 5 dana
a i situacija kada prvog dana dobijem  po 4-5 , prosle godine prelistam  datume unazad pet godina kada sam isla na vodu i skontam da sam najvise uspeha imala kad sam na vodi par dana posle mladog meseca.

tonyboy

Ja nisam ništa specifično primjetio, da na Savi ili Dunavu  mjesec igra neku presudnu ulogu. Pecao i imao rezultate u svim mjesečevim fazama.
Mišljenja sam, da se taj faktor u ribolovu malo više osjeti na jezerskom šaranolovu.
Sa druge strane, uspio sam izvuči neke deuge zaključke vezane za riječne šarane, a to je tlak zraka.
Tu već ima zanimljivih situacija koje se ponavljaju i postale su pravilo.

Nikad nisam pratio i upoređivao količinu lovine sa mesečevim menama, Ali postoje razne teorije o tome, a mogu se pročitati na više mesta.
Moj otac mi je, sećam se, dok sam bio klinac govorio -riba se lovi kada od lika meseca na nebu možeš da napraviš ćirilično slovo "P". To bi odgovaralo mladom mesecu sve do druge četvrtine. Takođe, riba se konzumira samo u mesecima godine koji u svom imenu imaju slovo R. JanuaR, februaR, ...april, septebar, ......decembar. Koliko istine ima u svemu tome -ne znam, ali to on nije sigurno sam izmislio već je čuo u narodu, a narod retko greši.

god-ar

Da, to je vezano za sarana, da se saran lovi, kupuje(tada ga ima po ribarnicama i ribnjaci vrse izlov u to vreme) i jede u mesecima sa slovom R.
Realno u maju, junu, julu i avgustu ili je u mrestu ili su prevelike vrucine pa je i on slabo aktivan...
Nemam ti ja pojma!...  Ali naučiću!!!

sindok

Prvi uslov da ga ima, drugi da se izmrestio kako treba, a onda vodostaj i temperatura vode. Mada ni tada ne uzima bas svaki dan, od mnogih sam cuo da pominju pritisak ali nisam to pratio. Mada ja i nisam pasionirani sarandzija, ponekad ga pecam. Rekao bih da se ove godine izmrestio dobro, na nekim vodama sitnog ima kao babuske.

Majdan

Najvise ribe smo dobijali par dana pre za vreme I par dana posle punog meseca , posle toga bude zatisje par dana pa onda opet polako krece , tako nam se par godina ponavlja ista situacija. 7-8 dana radi kao lud javlja se I danju I nocu I onda sve stane,zatisje traje danima ako se Javi 1 dnevno puna kapa I onda posle par dana opet krece... Videcemo Od sutra....

Spojene poruke: 21 Avgust 2021, 10:37:29

Evo ga 10 kg, 6 kg I tri kom od 2 kg I par kidanja I spadanja

NSBucov

Koja je to reka, deluje dosta usko?

Bucov Bolen Asp

sindok

Jedan moj vucko iz Borova je ovde na forumu naglasio da ga ljudi love (sarana) ovde na nasim terenima.Kolike sarane? Koji ljudi? I kako? Istog sam misljenja bio kao i ti Ad fines ali sam se uverio u suprotno. Igrom slucaja kada sam zakacio sarana od preko 20kg sam se iznenadio i zapitao, da li je moguce da tolika riba bude na tom terenu i na toj blizini, mislim na par metara od obale. I ovde se svasta desava kao da je vreme divljeg zapada da se razumemo i retkost je da se uhvati na udicu takva riba. Ali jedno znam, a to je da je ima i samo je treba uloviti.