Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

tonyboy

Odlično kolega, gledao sam Domea Gabora kako feederom prebija šarane i amure na Dunavu, moram priznat da mi se svidjaju neke njegove ideje i strategije. u svakom slučaju, bez obzira na tehniku, pristup treba biti ozbiljan, pribor prilagoditi ciljanim ribama, koje znaju iznenaditi veličinom, udice i sisteme takodjer, i rezultat neće izostati.

Jako je prijatno citati vase postove i misljenja jer covek se uci dok je ziv.Toni,svaka cast.Ja na primer sam shvatio da necu dugo moci kao ti a mozda i nikad zbog vremena i posvecenosti.I sam kazes da ti je oko 10 god trebalo puta broj dana tako da ja u startu odustajem hehe..
Takodje,cinjenica je da se sa fiderom preteralo od bocica,i svega,ali opet,nekom to prija i neka mu,nemam nista protiv...
Takodje,nemam nista protiv revira,sam ih posecujem 5-6 puta godisnje.Odem,narucim pice,pecam,odmorim,iskuliram i to je to...A to dal je ovde borbeniji ili ne me nista ne dotice,bitno mi je da je meni lepo i nista drugo...Lepo mi je i kad ja spremam rostilj i cimam se oko svega ali isto mi je tako lepo kad odem u kafanu na sve gotovo pa tako gledam i na revir na kom je sve na dlanu i divlju vodu gde treba da se potrudis,potpuno isto...

tonyboy

S obzirom da sam zimus u 42. godini prvi put postao tata, i meni su dani odbrojani hehe.
Sreća moja pa sam dosad naučio kada i u koje vrijeme, i na koji vodostaj, gdje hraniti i loviti.
Nema se više puno vremena za eksperimentiranje.
Pa svaki odlazak na kampiranje se posebno isplanira i odrade predradnje vezane uz prihranu mjesta, tako da bude uspješan ribolov.

Posebno je bilo lijepo jesenas, na zatvaranju šaranske sezone, kada sam strpljivo čekao promjenu vremena i uspio prevariti 4 lijepa šarana, uz dva velika kidanja i otpadanja pred meredovom.

I da napomenem, jer je to jako bitno.
Pecam na mjestima gdje je potrebno donijeti stvari kroz šumu, koprive i blato barem 200-300m
A od kuće imam 55-60km u jednom smjeru.

tonyboy

Nisam probao baš ciljano šarana.
Pecao sam godinama sa obale na sve vrste glista, pijavica, vodozemaca, kedera i još neke mamce.
Sa vrlo skromnim rezultatima, i to sam batalio.
Sad samo ciljano i ozbiljno pecanje, uz obavezno praćenje vodostaja i vremenske prognoze, dan dva prije se pozicija malo posoli sa kukuruzom, čisto da se riba opusti kad dodje na hranilište.
Kod nas je Sava bogata ribom, pa peš, bandar, klen i mali bucovčići onemogućuju takvo pecanje.
Na dunavu je nešto manje te bijele ribe ali opet dovoljno da zeza. A osobno volim zabacit, pa uživat u dobrom društvu, hrani i piću bez previše lažnih grizeva. Maksimalno sam povećao udicu ( owner 1/0 i 2/0 ) i broj zrna na dlaci pa najmanje što otpeca bude deverika 2-4 kg ili plotica do 2 kg. A to je već veselje za gurmansko nepce

Dok sam intezvno pecao sarana doduse sad vec davnih godina imao sam bas lepe ulove tokom leta i najtoplijih dana , pricam o Dunavu .sistem najprostiji.   Spiralna hranilica i glista cela ili polovina u zavisnosti od velicine postavljena na udici ali kako ? .
Ako je polovina gliste deo gde je prekinuta pocnem da navlacim na udicu pa na najlon celom njenom duzenom stim  da santimetar- dva onog celog ostavim ispod udice da radi.  Svasta je cacka ali zbog nacina kako je postavljena jako je tesko skinuti i veoma je postojana. I ako otkinu onaj donji pareljak ostaje vecina koju je jako tesko skinuti .  Normalno , reagujes samo na konkretne udarce .
Inace obala na tom mestu je skoro pa vertikalno odsecena puna korenja  granja i zemlje koju voda konstantno spira .
Zabacivao sam bukvalno uz samu obalu .
Dobijali su i ostali na cuk raznih ukusa jedino sam ja pecao samo na glistu i najbolje prolazio.
Interesantno je da na delu Dunava gde pecam nocne aktivnocti skoro da nema bez obzira na vrstu , cak i grabljivice lose rade . Najbolje sam prolazio po najvecoj vrucini dok su delovi Save koje obilazim susta suprotnost.

tonyboy

Vjerujem da je tako bilo, lukavo si to radio i nema razloga da šaran ne uzme tako ponudjen mamac.

DDj

Takodje sam imao lepe ulove sarana na glistu, na lokalnim jezerima u prolece, blize obali gde je toplije, kada je saran gladan posle zime. Tada se uvek lovio bolje tokom dana, cesto sredinom dana. Sa Dunava imam manje iskustva sa glistom.

Toni, svidja mi se velicina udice koju koristis na Dunavu, uvek sam i ja koristio tu velicinu, (1/0 i 2/0). Mozda sitnija samo u specijalnim prilikama. Nekada je to bio standard, svi su to koristili. Male udice su dosle sa feeder ribolovom i revirima. Bolje drzi ribu, selektivnija je po pitanju bele ribe, manje se riba otkacinje, moze se i na silu povuci ako treba bez straha od cepanja ribe malom udicom. Za krupnijeg sarana 1/0 i 2/0  nije nista, i ne primeti je. Cak i oni mali je uzimaju bez problema.

Sve jasno
Deverika od 3kg, tu veću udicu sa 4-5 zrna na dlaci sukne kao od šale.
Kad krenem u prve izlaske na šarana, dok je još kalendarski zima, u prvoj polovici 3. mjeseca, takodjer formiram hranilište na plićem mjestu cca 2 - 3m dubine. Nisam toga bio svjestan prije 5-6 god.
sve dok na svoje oči nisam vidio kakvi komadi se izbacuju a voda jedva da je prešla 6-7c nakon zime.

2017. Je bio led na Dunavu, debel nekoliko metara.
Madjarski ledolomci su se probijali do Daljske krivine
Sjećam se da je bilo krajem 2. mjeseca. Ni 20 dana nakon toga, voda je bila jedva 7c a ja sa kolegom pravac Dunav. Jedan šaran nam se raskačio, a 3 koja smo izvadili su bili 14, 13, 6 kg

Otada, svake godine redovito izlazim Na Dunav u 3. mjesecu, pa se do lovostaja nauživam prirode i ribolova.

Na ovom ribolovu sam isprobavao štapove od 3,5 lb
Prvi put, zadnji put i nikad više. Šarani su se doslovno cepali. Mekši štapovi su mi ipak bolji
Inače pecam samo na 3 lb ili Byron tri fibre 60-140g

Majdan

Za pecanje na divljoj vodi koristimo stapove 3,9 I 3,5 libre iz razloga sto pecamo na 130 metara I koristimo olova od 150 gr. Nismo imali problema sa cepanjem sarana .Pecamo iskljucivo na stari fermentisani kukuruz iako smo sve probali I experimentisali ali sa manje uspeha. Pocinjemo sa hranjenjem 1,5 mesec dana pre kampovanje svaki drugi - treci dan . I'ma nas dosta u drustvu I uvek je neko slobodan da ode da nahrani . Kampovanje pocinje krajem avgusta I traje mesec dana svakodnevno I onda do kraja sezone svaki vikend I poneki radni Dan. Tako tempiramo godisnje odmore da je stalno neko prisutan. Hvatali smo preko 100 sarana u sezoni , najveci koje smo izvadili bili su 15,5 kg, 14,5 kg.... Imali smo ribe na stapovima kojima nismo mogli nista. Sad u petak krece ovogodisnje kampovanje pa cemo da vidimo kako cemo proci. Sudeci po probnom pecanju proslog vikenda ( 8 sarana od 2-4 kg ) trebalo bi da bude dobro. :ok:

El ima neka fora kad se kiseli kukuruz, tipa pretace se rasol  :lol: ili ga samo nalijete vidom pa neka se "krcka" dok se ne potrosi?

tonyboy

Nisam siguran na što si točno mislio.
Kukuruz potopiš u vodu na 24h
Sutradan izliješ višak vode.
U posudu u kojoj ćeš ga kuhati, naliješ frišku vodu, ubaciš kukuruz, i već nakon 45 min. će biti skuhan.
Nakon 45 min. samo makneš sa vatre i ostaviš.
Upije on još te vode u kojoj se kuhao, i to je to.

Kolega Majdan je napisao da pecaju na stari fermentisani kukuruz pa reko da pitam imaju li neki poseban nacin na koji ga kisele ili ne

tonyboy

I ja ponekad pecam na kiseli, ali ga prije namočim i skuham. Poslije se on sam prirodno ukiseli za par dana ali ribi to ne smeta.

Majdan

Samo ga potopimo u vodu I drzimo u buretu na suncu par dana , usmrdi  se da ne mozes ruke oprati posle I omekani da ga iglom mozes lepo probiti da se ne raspadne, bitno je da voda u buretu bude iz reke da nije iz vodovoda ili bunara, ako voda nije iz reke kukuruz pocrni posle par dana dok od vode iz reke ne pocrni. Zasto je tako nemam pojma.