Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

mailman

Ja bih probao da smanjim velicinu udice, neznam konkretno koju ti koristis ali izmi neku 8 od korde ili fox ili 10 gardner muga i jedno zrno

I bre... Pa ako oćeš da pecaš kesege i sitnu deveriku ti još smanji udicu, prepolovi zrno kukuruza ili još bolje stavi crvića :cheesy:
To što ti sitnija riba tresucka vrh štapa može da bude i dobar znak, samo da nije rak.
Kad dođe ozbiljna riba to se lako primeti. Vrh se dobro pokloni a zna i da ti sastavi vrh štapa sa vodom. Ne treba mu kontra, sam se upeca. Tvoje je samo da ga izvadiš a ne izgubiš, što je posebna priča.
Ja sam koristio za šarana udicu, dal' 1 ili 1/0, ne sećam se, dimenzije su otprilike otvor oko 1cm a vrat malo duži od 1cm, neke Gamakatcu. Na nju sam vadio šarane od 300gr do 10kg.
Iako je udica prilično velika malo šaranče je zguta, što ja naravno i ne bih hteo. Čekaš velikog a mali ti skine mamac i moraš da vadiš štap.
Ako ti ta sitna riba skida mamac, onda stavi tvrđi. Kukuruz ili boili ili šta već i na tresuckanje ne reaguj već čekaj pravog.
Ako tu uopšte ima šarana sigurno će doći. Budi strpljiv.

DDj

Presitno je to, 8, 10...mala udica - vece sanse da se otkaci, sitna riba pravi problem itd.

Nekada, sedamdesetih, osamdesetih pa i pocetkom devedesetih (posle toga nisam bio u Srbiji) standard za sarana je bio 2/0. Tek poneko je koristio 1/0 ali se to smatralo premalim. O jedinici da i ne govorim. I hvatao se saran odlicno, lepo rece slob, od 300gr do 10kg. Bilo je i vise ribe doduse.

Kolege su dale dobre savete, i ja mislim isto. Na sitna cupkanja ne treba reagovati, verovatno je bela riba, saran se peca samozakacivanjem. Kada ponese mamac znaces vise nego sigurno. (uzgred, cemu onda sluzi feeder u saranolovu?) Ne treba ni preterati sa hranom ali ni baciti je premalo. Zavisi od od vode do vode, od mesta do mesta, od situacije do situacije. Recimo, koliko je bele ribe, koliko voda nosi prihranu, koliko dugo cemo ostati na vodi, kolika su jata sarana, doba godine, vremenske prike i slicno. Mnogo je tu parametara.

Frustrirajuce je kupanje sarana na mestu hranjenja a udarca nema. Doziveo sam to mnogo puta. Nekada jednostavno nemamo srece, nekada je mamac negde skriven, nekada mnogo prihrane, nekada premalo, nekada i nije pri apetitu, mnogo je razlicitih situacija, analize bi bile preduge.

A mamac ako je trvd, ne treba mnogo proveravati, recimo stari kuvani kukuruz ako nije bilo puno aktivnosti oko mamca. Stare sarandzije tradicionalno proveravaju pred svitanje i kasno popodne, pre vecernjeg i nocnog cuga. Meke mamce svih vrsta treba proveravati mnogo cesce, narocito ako je bilo aktivnosti i titranja stapa.

mailman

Ja pecam na kanalu dtd i iznosim svoje iskustvo, nekad broj manja udica ili povecavanje dlake donosi ribu vise, naravno da moze da udari i na 1/0 ali sam siguran da ce mnooogo vise riba uvatiti na manju udicu. Kad dodje saran na hraniliste sitna riba se sklanja a on jede i pre ce usisati manji i laksi mamac nego ta vasa sidra od udica. Brobaj bar na jedan stap ako si skeptican prema maloj udici pa ces se uveriti i sam.

Deniss

Prvi put da cujem i tako nesto  :lol: :lol: :lol:
Jedinica nije sidro nego mera za sarana, dal to bio onaj od pola ili onaj od 15 kilograma. Naravno prezentacija je veoma bitna, duzina dlake, kukuruz-boila velicina-komada sve to moze i mora da se uskladi ali samo jedinicom ili vecim udicama jos.
Za moj pojam komercijale su druga stvar, ako koristis "lakse" stapove moze i manja udica. Na reci to ne pije vodu.
Mozda ja i gresim ali  to moje neko iskustvo mii govori da je ispravno, vise volim da ga i ne upecan nego da ga izgubim zbog moje bahatosti.

stragi88

Ako nije mnogo jak tok pecaj na zig rig na 3/4 dubine. Jedan ili dva gumena kukuruza i cepaj (skrati dlaku maksimalno).

Hraniš 7dana min i svaki put u isto vreme ali posle pecanja (ako pecaš) a ne pre najbolje uveče kad se sve umiri. 7  dan veče pred pecanje ne hraniš uopšte . Pa tako u krug. smiley033

Uz svo dužno poštovanje....ako se već koristi sistem na dlaku onda je sve preko broja 4 što se udice tiče bespotrebno. Mogu da razumem 1/0 ako se kukuruz ili nokla kače direktno na nju ali ako ima dlaka mislim da je stvarno suvišno. Možda je problem u kratkom predvezu...možda...nagadjam samo. A, Marina napisa odličan savet za hranjenje...uvek u isto vreme...samo bih dodao i....ne bacati prihranu kad se krene kući.

I mene  zacudi sto napisa moj imenjak, al opet mislim da svaka voda ima svoja pravila. Gledao sam razno-razne nacine hranjenja, od prosipanja kofa kukuruza na jedno mesto, do sistematskog razbacivanja iz camca na 50 kvadrata. Meni se ovaj prvi vise svidja, laksi je :lol: a opet dobar bacac baca na distancama 50m vrlo lako oko betoniranog mesta. Licno se slazem s Brankom, udica zdravo debela do velicine 2, znao sam x tih sto love na 0/2 vecina ih je preslo na babusku :lol: Da pecam sarana, hranio bih na pocetku pecanja, pa ga cekao da pridje na hranu, ne  razumem efekat hranjenja na kraju. Sta mislis drug koliko puta meni kucne bela ili sitan som na glistu ili durdubaka na kanapu, al bih ja kontrirao :lol:

Prvih dana i treba razbacivati pa krug smanjivatí sve više.
Koja je verovatnoća da dodješ na mesto i baciš par kg kukuruza a pecaš na potpuno isti . Ako je amur u pitanju možda i bude nešto ako je šaran samo čista sreća da u toliko zrna ubode pravo.

DDj

Citat: no names poslato 30 Jun 2018, 22:33:26
Da, razlog sto se pecalo najvise na 2/0 i 1/0 je direktno kacenje kukuruza/nokle/korice/gliste...na udicu. Sa pojavom dlake velicina udice se smanjila, zavisno od velicine citavog sistema i izbora ribolovca, jedinica, dvojka, cetvorka pa i sestica.

Medjutim, zavisi i od uslova pecanja, gde se peca. Na jezerima i cistim terenima bez problema 1, 2, 4 pa i 6. Na divljim vodama i u teskim uslovima kada se riba vadi manje vise na silu jos uvek dosta sarandzija bira udice od 2/0 pa nadole do dvojke, zdravo debele. U teskim uslovima obezbedice bolje i sigurnije drzanje i izvlacenje ribe bez cepanja i otkacinjanja. Komercijale ne razmatram.

Citat: DDj poslato 01 Jul 2018, 09:25:38
...........Na divljim vodama i u teskim uslovima kada se riba vadi manje vise na silu jos uvek dosta sarandzija bira udice od 2/0 pa nadole do dvojke, zdravo debele. U teskim uslovima obezbedice bolje i sigurnije drzanje i izvlacenje ribe bez cepanja i otkacinjanja. Komercijale ne razmatram.

Potpuno ista iskustva imam i ja, što se tiče veličina udica, pecajući šarana na donjem toku reke Save. Verujem da je slično i na Dunavu.
Sada sam gledao zaostale garniture udica. Uglavnom 1, 1/0 i 2/0, a  nađoh čak i 4/0 - debele. Te četvorke sam koristio jedno kraće vreme kada se pojavio amur 10-25kg. Ali prethodno pomenute standardno sam koristio. Sve su one slične, mala je razlika, zavisno od proizvođača; Kamasaki, Kamagatcu, Cormoran... Kratak vrat i malo povijen vrh, prema unutra. Kao nekada čuvene papagajke, ali oštre nenormalno.

tonyboy

1/0 = 3-4  zrna na dlaci
2/0 = 4-5  zrna na dlaci
Pecajući na Dunavu i na Savi sa obale, sa udicama 1/0 uspješno sam lovio šarane do 13-14 kg
Medjutim, svake godine bi imao dve-tri borbe sa komadima 15-20kg koji bi se nakon nekoliko minuta raskačili.
Nemam krute štapove, ne dotežem kočnicu do kraja, pa sam uvjeren da bi ih sa većom udicom koja dublje ubode,
prije doveo do meredova, nego sa manjom udicom. I ta udica 2/0 u ustima šarana ili deverike od 4kg ne izgleda velika.

mailman

Sve je to u redu gde saran uzima redovno ali covek ima problem sto saran nece da uzme a tu je, kupa mu se ispred njega i vidja ga ali nece da uzme, zato sam rekao da proba da smanji udicu ili poveca dlaku, da stavi jedno zrno i proba sto finije. Ja na Dunavu koristim fox sssp br6 i nikad nisam imao problem cepanja ili spadanja a na kanalu dtd gde imam spustenih grana i panjeva u periodima kad slabo uzima stavim br8 i izvadim ribu bez problema. Pitanje je koliko cesto na divljim vodama udaraju sarani 10+, uglavnom su to sarani do 5kg i manji tako da mu je moj savet da slobodno ide sa malim udicama a kad bode hteo da ciljano lovi velike sarane onda nek stavi veliku udicu i dve velike boile ili pet ili sest zrna kukuruza.

tonyboy

Pa naravno da se divlji šarani nedaju lako prevariti. I meni se izbacuju, najčešće dvocifreni komadi, gledam ih i uživam.
Za tri dana ( dva noćenja ) imam 2-3 griza, ali većinom veći komadi. Ulovim jednog ili dva, nekad nijednog i sretan mogu doma.
U prosjeku je to jedan po izlasku na vodu. Ni netreba više. Samo žao mi kad imam na štapu onog baš velikog 15+ a nemogu mu ništa.
Zamisli šta bi bilo kad bi po svakom dvodnevnom izlasku ulovio 3- 4 šarana, i tako ostali pecaroši. Brzo bi ih desetkovali.