Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

Trigga

Svaka voda svoja pravila ima sto se tice i hranjenja i pecanja...
P.S. Sto se tice "nasvirane" boile bilo je rezultata,prvi dan bez ikakvog hranjenja(bez hranilice i pva a recept za kuglice je vrlo sličan onom koji sam predlozio Ad Fines-u) sam imao udarac,varijanta topiva baka,nazalost riba je pronasla zaklon i spas u granju blize obali...
Nemora da znaci da ce ovo paliti svaki put ali cu definitivno ovu taktiku koristiti na jednodnevnim varijantama sa tim da cu uvrstiti jos par varijanti mamca

Citat: peconi poslato 23 Jun 2018, 22:10:15
Imam pitanje za ljude koji pecaju sarana na Tisi. Redovno pecam na fider kod Knicanina, i cesto sam imao sarana kao nezvanog gosta. Otisao bih na par povezanih dana, i pored fidera, malo bih okupao i nepravedno zapostavljen saranski pribor.

To pecanje sarana bi bila oldskul varijanta, sa prihranjivanjem kukuruzom i pecanjem na isti. Ono sto mi pravi zabunu je daljina zabacivanja. Ja sarane na fider dobijam slucajno, na velikim daljinama (60+), a kod ljudi koji ga ciljano love vidim da zabacuju dosta blize (10-30m).

Sad ne znam koja je neka optimalna daljina na kojoj treba da pecam saranskim priborom, a da ujedno mogu da hranim ribu, i tu hranu koju bacam zadrzim u zeljenoj zoni? :huh:

Takodje me interesuje koliko cesto vadite i proveravate sisteme namenjene saranu (sa i bez hranilice). Kao neko ko ima prilicno veliki staz pecanja sarana na stajacim vodama, meni je bilo normalno da nekada i po dva dana ne vadim sistem iz zone u kojoj sam hranio. Ali sam to uglavnom radio ujutru i uvece.

Pretpostavljam da na reci to treba dosta cesce da se radi, pogotovo ako se peca sa hranilicom?  :huh:

Neću ti puno pomoći ako ti kažem da sam i ja tako počeo da pecam šarana na Tisi, pre nekih skoro 30 godina. Često sam pecao meleze na dubinku i hranilicu. Štapovi omni šekspir, mislim da su bili 3.20m, 15 gr! tanak najlon, predvezi kratki, 5-6cm, udice gamakacu 12-14, pa i br.16, crvići, ponekad cuk ili mladi kukuruz, mekan, gnjecav... Skoro na svakom pecanju sam imao i javljanje šarana, po nekog od kilu,dve sam uspevao da izvadim ako krene na čistinu, čak i jednog od 3kg, ali uglavnom se priča s šaranom završavala kidanjem laganog pribora.
Vremenom sam napustio taj "finski" način ribolova, baš zbog tih gubitaka šarana, i za početak uzeo nešto jači pribor, tipa udica br.8, najlon 030, štapovi 50gr...a onda sam brzo shvatio da moram da okrenem potpuno novu stranicu u pristupu i razmišljanju, jer jedno je slučajan ulov šarana dok pecam meleze i belu, a sasvim nešto drugo je ciljno pecanje rečnog divljaka. Da skratim, ako hoćeš ozbiljnije da pecaš šarane na Tisi, zaboravi fider i iskustva, a posebno zaboravi pecanje na komercijalama. Za početak, izlistaj dobro literaturu, kao i stranice foruma gde su postovi o šaranima divljacima, tek toliko da promeniš pristup, a onda se naoružaj dobrom voljom i željom i višegodišnjim mukotrpnim sticanjem iskustva na vodi.
Određivanje daljine od obale gde ćeš zabacivati, samo po sebi nema pravilo, jer u zavisnosti od konfiguracije terena, šaran može biti i bliže i dalje, a što zavisi od vodastaja, temperature vode, doba dana i td.
Po pravilu, mamac ne treba svaki čas kontrolisati, pogotovo ako se peca na boile ili kukuruz. Nokle i hranilice, to se već posle sat-dva skonta kojim tempom bela riba skida hranu. Nekad je počisti za par minuta, a to možeš videti po vrhovima štapova. A dilema o tome da li je bolje pecati šarana sa hranilicom ili bez, e o tome se vode polemike već decenijama. Hranilica ti je više za brzo instant pecanje vikendom, a za duže kampanje lično ne koristim hranilice, prednost dajem boilama i pva mrežicama.
Dok sam i koristio hranilice, a na udici kukuruz ili boliu, štapovi "rade" dok ima te brašnaste hrane. Čim je bela počisti, štapovi satima ne mrdaju. Razumljivo je da će bela riba, pa i šaran, ako već može da bira, prednost uvek dati praškastoj hrani  u odnosu na tvrdu boilu il kukuruz. Kad bi bilo praktično izvodljivo, šaranabih uvek pecao n noklu... al ne moš od bele,jbg

borina

drugari treba mi misljenje vas koji ste iskusni... kad saran stekne naviku prilaska na hranjeno mesto koliko dugo ga to drzi kad se mesto ne hrani... mislim koliko ga jos navika drzi da dolazi na to mesto. hvala unapred

Spojene poruke: 29 Jun 2018, 17:36:59

i da ako moze savet od iskusnih... posto sam ribu doveo na hranu i imam javljanja redovno ali nikako da upecam.. na koliko jako pipkanje dajete kontru.. da li ja mnogo ocekujem ako cekam da mi bas mlatne stap ili je dovoljno na ucestalo pipkanje kontrirati. svako misljenje i savet je dobrodosao .

Veliki89

Predlazem da odgledas na youtubeu kako saran uzima. Licno sam ga pecao 2x na dunavu i imao jedan udarac, sarac oko 5kg. Nema tu mnogo filozofije, samo stapove dobro pricvrsti posto kad se ubode savija stap do kraja. Ja za malo da ostanem bez stapa  :lol:

Nisam baš iskusan, ali da napišem bar šta mislim. Navukao si sitnu belu koja ti pipka, a ne može da proguta i ponese. Moje skromno  iskustvo sa jednim solidnim šaranom i par lepih mrena mi vrišti da te ribe ne pipkaju dugo i učestalo, nego  momentalno ili maksimalno posle 1 -2 titraja saviju štap i ne puštaju. Na dugo učestalo titranje vrha najčešće promašim ili izvučem neku ribicu 50  - 100gr.  Ja pecam na kuvan kukruz koji nije nimalo selektivan, hoće ga sve vrste izuzev grabljivica, mek je pa ga i sitne ribice ćapkaju dok ne skinu i zato moram da kontriram i proveravam.  Ako pecaš na selektivnije, krupnije i tvrđe mamce, boile i sl, onda čekaj baš da ti dobro "mlatne". Mogu ti reći da i čortani ispod mere kojih sam imao 5 -6 komada tako oko 400 -500gr sasvim solidno "mlatnu" bez femkanja 'oću - neću. :takoje: :bye:

borina

ma to za sitnu belu i ja kontam da je tako... samo jedan problem imam u celoj prici. Saran mi se izbacuje na mestu. i to kad bacim kukuruz pa posle recimo sat vremena se izbaci ali nikako da mi se desi to DA BAS LEPO MLATNE sve ostane na pipkanjima kojekakvim

Spojene poruke: 29 Jun 2018, 19:55:31

verujte mi vrlo deprimirajuca situacija  :huh: :huh: :huh:

Trigga

Probaj da istaknes nekako udicni mamac ili da malko smanjis hranu

borina

inace pecam isto ovde samo na malo drujkcijem mestu gde nemoze da se dodje sa obale. Triga kako mislis da istaknem mamac .ako mislis na pop up koristim ga. a sto se tice hrane bacam otprilike kad ne pecam desetak saka kukuruza radi odrzavanja navike i kad pecam bacim 4-5 saka. a lovim na noklu i na stari kuvani kukuruz a od skora sam uzeo dipovani kukuruz sa aromom jagode da probam da dodajem sa obicnim kukuruzom

Probaj jedan štap da držiš van hranilišta.  smiley033

Trigga

Varijanta pop--up,ili dipovan mamac,ili snesko,kombinacija polutke boila okrenute kontra,ima dosta varijacija,a kao sto ti No Names kaze jedan stap van hrane je isto dobra solucija i kod mene cesto stoji jedan sistem van hranilista
Citat: borina poslato 29 Jun 2018, 20:17:40

Citat: borina poslato 29 Jun 2018, 20:25:32
iz kog razloga.

Često bude van hranilišta i ne ulazi dok se bela riba "igra" ,a obično su van hranilišta krupnije ribe (ne samo šaran)
Nego...sa kakvim kukuruzom hraniš, nekuvan, kuvan, usmredelim ili svežim tek kuvanim?

kobalt

borina

pa hranim starim kukuruzom kuvanim. nije se usmrdeo ali je poceo da fermentise. a olovo mi je fiksno tj na stapu na koji stavljam noklu je klizno a na stapovima sa na koje nizem kuvani kukuruz na dlaku je fiksno.

Trigga

Negde  sam vec pisao da je fermentacija poželjna ali do nekog stadijuma,posle tog stadijuma nije dobro hraniti sa istim,kao udicni mamac može biti ubitacna stvar ali prihrana no no,ako si se opredelio vec za kukuruz i noklu ja bi licno probao sa CSP-om od Melega(kao sto i sam koristim) da pripremam hranu i na tome se bazirao,mozda bi malko i aromatizovao kukuruz i noklu da se malko razlikujem od drugih..