Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

Svako ima pravo na svoje mišljenje, a ono ne mora uvek da se podudara  smiley033

komša015

Na kraju krajeva, ako se već zove "CARP PRO", je l' to za deveriku?  :lol

Cinjenica je da feeder stap nema zilavost kao recimo varalicarac (to sam imao pa mogu da uporedim jer sam upecao jednog sarana na Shimano Technium 100g) a verujem Pexu da nije zilav ni kao saranski stap.  Da je univerzalan, jeste, i tu nema spora.  Za ciljani ribolov krupne bele ribe na Savi je najbolji izbor, to sam siguran. Odlican odnos bacacke snage, relativne udobnosti i indikacije trzaja su zasluzni za to. Jaki feeder stapovi mozda nisu za bas pecanje kapitalaca, pa i MH saranima na teskim terenima ali mogu da se izbore sa onim saranima koji najcesce dolaze na udice.
Namotao sam i na Sportexa 0.26, da se nadje ukoliko bude nekog cistijeg terena. A pelet feeder ce da podnese najveci teret uz pomenuti teleskop.  Ne mogu da kupujem parabolike sad, nemam ni zelje ni volje. Jedino sta planiram od pribora ove godine je varalicarac Sportex Carboflex od 2.7 80g, pa bi eto on mogao da bude zabacen na sarana u nekim panjevima, gde je i inace skucen prostor na obali.
Nego, pustimo mi stapove, neka peca svako na sta zeli, ima ili voli. Ja trenutno vise razmisljam kako da nadjem vreme da odem na vodu. Moracu da zrtvujem jednu noc od sna izgleda, nema mi druge. I jos razmisljam kako da napravim valjak, da li prosto ili da ,,komplikujem". A kukuruz tek? Da li da ga raskuvam ili ne, da li da ga pustim da krene da ,,mirise", da li da ga samo potopim na 2 dana u vodu i tako koristim....
Tema je pecanja sarana na hranjenom mestu sa obale, a ja nemam ni mesto na obali jos uvek, ni hranu, ni mamac, ahahhahahha. Kako sam krenuo, nece biti ni sarana    ahahhahahahhaha

Kiki

Ako pogledamo jednu zasebnu tehniku koja se naziva method feeder ribolov dolazimo do jasne konstatacije da je feeder štapovima itekako moguće loviti šarana, a u poslednje vreme je izuzetno popularna tehnika na ostrvu koja se naziva Bomb feeder i takodje se pretežno lovi šaran. Bomb feeder nema hranilicu već picker olovo. Ono što mahom preskačete u izjavama o feeder štapovima je njihova jačina i snaga. Jasno je da se mahom feeder štapovima peca bela riba ali pored tih "slabih" štapova postoje i mnogo jači i primereniji lovu krupne ribe u teškim terenima. Na video snimku koji sam podelio moj prijatelj i naš Vuk je ciljno išao na šarana sa feeder štapom koji je primeren veličini očekivanog ulova, a još jedan podatak Vam moram dati...a, to je da je istim tim priborom na Jezeru Joca izvadio vretenaša od 20,5kg. Ko je bio i pecao na Joci zna kakav je teren tamo i kakva oprema treba da bi se u opšte riba mogla izvući.
Čitam da pišete za težak teren i šarana parabolici 3,5-4lb....1lb=28gr...koliko libri ima feeder tb 150-300?
Ako razmislimo realno feeder štapovi i jesu trenutno najuniverzalniji štapovi koji pokrivaju dosta toga i imaju dosta prednosti. Feeder štap je jedno, a tehnika upotrebe tog štapa je nešto drugo....da...feeder štap može da bude dostojan protivnik krupnoj ribi na teškom terenu, naravno ako je prilagodjen tim uslovima. Kao i u ostalom svi ostali štapovi. Može da se stavlja i 0,50mm monofil ako za tim ima potrebe i može da se drže na rod podu i smudj može da se peca sa njima i štuka na pampur i bela riba na wegler recimo....znači štap je štap pristup i tehnika je nešto drugo.

PS: Tema je ribolov šarana na hranjenom mestu sa obale...jeste da je sve ovo povezano i lako se preskoči s teme na temu ali bi bilo poželjno da pokušamo da se držimo teme koliko je moguće.

Golube mala ispravka, stap je DG Carp fighter 100=250g . Ti znas koliko sam alergican na sve "Napamet" komentare iz razloga jer sam strogi prakticar ali ti za ovaj post skidam kapu i od mene DUBOKI NAKLON. Moram surovo priznati da je retko da ti je svaka na mestu kao ovaj put !!! smiley033

Praktičaru imaš u uglu "citat" lakše ti je tako  :rolleyes:
Retko ubodem ali ubodem po nekad nešto pametno, a i ne moramo da se slažemo u svemu. I onako pecamo na totalno različitim terenima i iskustva su nam različita pa se mišljenja ne podudaraju što je i normalno. A, mani se tog "dubokog naklona" podsećaš me na JV  :lol:  Izvinjavam se za pogrešan podatak oko štapa...bandera k'o bandera  :lol:

PS: Momci pitajte Kikija o ribolovu šarana na reci feeder tehnikom i feeder štapovima nahvatao ih se dosta prošle i predprošle godine.  smiley033

pex

Pa nek napise Kiki, brate mili sta i kako i na kom terenu.
A video sam nokaut, vise puta Dome Gabor VS pravi divljak u blizini prepreka.
To pricam, ciljno pecanje sarana, reka, prepreke, feeder nokaut.
Eto, imam trenutno Maver Method Carp Feeder, zidovi predebeli, zilav do bola, snage za 200 grama da baca.
Eeeej ne moze, mora parabolik, ili Daiwa Power Mesh 13 ft 2,75 lbs malo, nazivno, ali treba videti tu snagu i zilavost), ili ultimativni Daiwa Power mesh Catfish special 3,20m 4 lbs.
Pored mene pecao drugar sa nepravih 3 lbs 10:2, samo sreca, kakav feeder kakvi bakraci za ciljni lov kod prepreka, ako je cisto moze i Essential 3,3m

Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Gledao sam ja nokaute i surf štapovima i parabolicima i feederima i čupanja dobrih riba bambusima i germinama kao i kineskim teleskopima od 10e. Ne postoji savršen koji će svaku ribu sa svakog terena da isčupa pa makar on bio Fox, Greys, Hardi ili FreeSpirit.

pex

Ma ima I toga ali se koriste specializovani stapovi za specijalne zadatje. To sve vreme hocu da kazem. Moze I Yugo kroz blato ali nije za to. Za prepreke I zapone u reci, saranski stapovi I jake mocuge znacajno povecavaju sanse.
Moze I vazdusna puska da ubije slona ali ne koristi se namenski za lov na njega. To hocu da kazem

borina

ljudi pomagajte... pecam na drini i hranim sarana jer sam ga video.. hranim starim kuvanim kukuruzomi sve je u principu u redu jer sam ga doveo na hranu ali evo vec drugi put ga pecam a on nece pa nece.. pomagajte u smislu sta da promenim.. mamac ili sistem ili sta vec a inace ga i pecam na strai kuvani kukuruz

pex

Pa jarane namerio si se na jedinu ribu koja se ne peca nego se ceka. Probaj sa Cukk kukuruzom i secercem ali najvaznija komponenta je cekanje a ponekad i veoma dugo cekanje.

Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Citam ovde sta se pise o stapovima, fider, ne znam kakav za panjeve, granje, cao :tongue: Jes da ciljno ne lovim sarana, al znam da je za tu rabotu najbolji pilker poluparabolicnog savijanja 150-200gr bacanja. Jos kad bi videli kako ih majstor Peda Manijak, obicno su oko 5-6kg pravi vretenasi, trpa u meredov za manje od 2 minuta, surove moravske borce iz ljutog kamenjara :tongue: smiley033

Trigga

Pakujemo svi(bar ja) u meredov te do 5kg,ali one prave milfare neizlaze tako lako,svaka veca riba a imao sam ih na stapu par komada ili nađe neki krs ili im pocepam usta nema treceg...

Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka

Saran=Mama

peconi

Imam pitanje za ljude koji pecaju sarana na Tisi. Redovno pecam na fider kod Knicanina, i cesto sam imao sarana kao nezvanog gosta. Otisao bih na par povezanih dana, i pored fidera, malo bih okupao i nepravedno zapostavljen saranski pribor.

To pecanje sarana bi bila oldskul varijanta, sa prihranjivanjem kukuruzom i pecanjem na isti. Ono sto mi pravi zabunu je daljina zabacivanja. Ja sarane na fider dobijam slucajno, na velikim daljinama (60+), a kod ljudi koji ga ciljano love vidim da zabacuju dosta blize (10-30m).

Sad ne znam koja je neka optimalna daljina na kojoj treba da pecam saranskim priborom, a da ujedno mogu da hranim ribu, i tu hranu koju bacam zadrzim u zeljenoj zoni? :huh:

Takodje me interesuje koliko cesto vadite i proveravate sisteme namenjene saranu (sa i bez hranilice). Kao neko ko ima prilicno veliki staz pecanja sarana na stajacim vodama, meni je bilo normalno da nekada i po dva dana ne vadim sistem iz zone u kojoj sam hranio. Ali sam to uglavnom radio ujutru i uvece.

Pretpostavljam da na reci to treba dosta cesce da se radi, pogotovo ako se peca sa hranilicom?  :huh:

Ma to su mu redovni, lovio je i preko 10kg na moje oci, a lovi ih na 50tak metara daljine u najacoj matici. To ne moze ni fider, ni parabolik 3-3,5lb, on je stariji covek, blizu 70 i vise okrenut nekom tradicionalnom pristupu, najlon 0,4mm udice velicine 0-1 zdravo debele, od mamaca nokla na donjoj udici, kukuruz na gornjoj. Mesto ljuti kamenjar, al on nema bas nikakve milosti, pilkeri 3 do 3,3 poluparabolici punog karbonskog vrha, uglavnom put in spoj, ni 10take kad vadi to ne traje duze od 5min, vidjao sam kad mu saran udje u hranu on i pokojna mu zena su lovili i po 6kom, e ona je tek bila lik tako opusteno namesta meredov ko da nosare love :lol: To je rutina stecena decenijama, ma tacno zna do koje granice sme ici, za cudo nisam video nikada da je izgubio nekog, a gledao sam i kad mu u granje odu i izaze :takoje: Sto se vadjenja i kontrole sistema tice, buduci da isti lovi na strani Morave gde se uliva kanalizacija, nekoliko kilometera iznad, vadi mozda na 1h, cisti i zabacuje, nisam primetio da to smeta saranu, a peca uglavnom od sredine reke pa prema drugoj obali i mesto hrani kukuruzom ambarcem :thumbup:

@ Peconi

Teška pitanja postavljaš.. :smiley:  Sve zavisi od mesta na kome ćeš ga pecati,jer je odabir mesta i daljine na kojoj ćemo pecati ključno za eventualni uspeh.
Ako ima panjeva i drugih prepreka,onda je jasno gde treba zabaciti,u njihovoj blizini,bilo da je to dalje ili bliže,i u tom slučaju ribu možeš dobiti čak i bez hranjenja jer zabacuješ tamo gde boravi,tj u njegovoj blizini. Ako je dno čisto onda je komplikovanije i teže..Ja bi ga tražio tamo gde je dubina od 4,5-5m pa do recimo 7-8m i da voda obavezno ima protok..Ili ako na većoj daljini postoji negde neki veći ili manji sprud sa dubinom od 4-6m,a pre ili posle njega je veća dubina,odsek,kanal..Onda na njemu treba probati.
Na većoj daljini ti je problem hranjenje..Raketu možeš da baciš,ali ko zna gde će hrana da završi,a kugle sa ilovačom možeš rukom baciti do nekih 30-40m max..
Ako imaš neku hranilicu velikog kapaciteta,možeš sa njom da hraniš zrnevljem i to precizno i na većoj daljini..Malo će da potraje hranjenje zbog kapaciteta hranilice ali može..
Mora češće da se proverava udica,tj mamac...Zavisi sa kojim i kakvim kukuruzom ćeš pecati,ili eventualno valjak,boile..Prilikom zabačaja i pada na vodu može doći do mršenja sistema,bela može da skine mamac ili čak i da se uhvati neka manja babura i da se to na jačim štapovima uopšte ne vidi ili ne vidiš na vreme,pa se posle umiri i onda praktično pecaš na kedera..Rak je takođe problem kada je aktivan, brzo udice budu gole..