Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

u jednom trenutku se tacno moze videti kako mu se i cetvrka karika pomerila  :lol: za ulov  :tongue:

tiki61

Na tom terenu sam nekada stalno pecao, krivolovci su ga prilično temeljno očistili. Ostalo je samo mali broj ovakvih "macana". Možeš da pecaš dva meseca bez udarca. A nekada... Moj prvi veći šaran (dvocifren) pao je baš tu (dvadesetak metara nizvodno). Zamaranje je trajalo preko pola sata, predvez je bio 0,25.
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

peconi

Citat: no names poslato 06 Jun 2018, 00:03:09
Feeder DG big river

Sve to moze, pa i dosta slabijim priborom. Ja posedujem slicne stapove, i imao sam slicnih situacija i ulova, ali i dalje drzim do toga da to nije adekvatan pribor za ciljano pecanje krupog sarana na reci.

Ne znam za vas, ali ja sam prilicno optimistican kad ciljano pecam sarana. Ne ocekujem onog 2kg nego onog od 22kg. Samim tim prilagodjavam i pribor tome i vise se oslanjam na jak pribor nego na faktor srece.

Ovakvi "usputni" ulovi na feeder nisu nista nemoguce, stalno se dogadjaju i super je dozivljaj kada se upeca.

DDj

Feeder stapovi, feeder tehnike i oprema nude se i propagiraju iza svakog coska. Koliko vidim, samo se jos som ne peca na feeder. Ocekujem pojavljivanje musicarskog feeder-a uskoro.

Feeder tehnika je lepa, koristim je i sam. Ali, to je tehnika cija je sustina stap sa osetljivim vrhom za detekciju finih ugriza bele ribe. Za to je feeder i namenjen. Bela riba, deverika i slicno, pa i poneko sarance uzgred.

Feeder i saranski ribolov za mene je nespojivo, sam koncept je pogresan. Da li moze? Pa moze, naravno, moze i sa varalicarcem, ali feeder nije za to namenjen. Saran, pa i amur recimo, se peca samoubadanjem tezinom olova ili nekada kontrom samog stapa u drzacu, decenijama unazad, cemu sluze osetljivi vrhovi i citav concept feeder ribolova? Na vecini nasih voda moze se ocekivati udarac, dva za citav dan. Ko ce buljiti neprekidno u osetljiv vrh, cemu taj vrh sluzi i ko ce garantovati da bas saran pipka mamac a ne bela riba? Koriste se debeli najloni iz mnogo razloga, a cemu onda sluze nezni i oetljivi vrhovi i citav koncept feeder ribolova? Parabolici su mnogo bolji, uglavnom jaci od precenjenih feeder stapova i primereniji saranskom ribolovu.

Feeder tehnika je lepa ali ne treba dozvoliti ribolovnoj industriji da propagira i prodaje rog za svecu.

Samo moje skromno misljenje, nadam se da se niko nece uvrediti.

DDJ,
Sve što si napisao je baš tako.
A i ja sam već davno počeo da sumnjam u to da se radi o trgovačkoj modnoj ujdurmi kada su u pitanju fider štapovi. Nameću ih tamo gde im i nije mesto samo da bi ih prodali u što većim količinama.

Što se tiče hranjenja-primame šarana sa obale, bez čamca, i kada nije moguće rukom dobaciti klasične kugle za primamu na potrebnu distancu, koristio sam poveće hranilice (one u obliku federa) i na njih postavljao kuglu dobro kuvane prekrupe pomešane sa kuvanim kukuruzom, maksimalne veličine, otprilike veličine teniske loptice.
Radio sam sa tri štapa koje sam vadio svaka dva sata i ponovo dodavao primamu. I tako ceo dan, pa i sutradan .......I onda mesto bude dobro prihranjeno.
Gustinu kuvane prekrupe, lepljivost i otapanje u vodi treba uskladiti sa ritmom obnavljanja. Pa i ritam hranjenja uopšte treba prilagoditi po osećaju i svim okolnostima.
  Nikad nisam koristio nikakve atraktore-dodatne mirise. Samo natur prekrupa i kukuruz. Verovali ili ne šarani to baš vole. :smiley:

pex

Lov divljeg sarana na feeder je pravi izazov, a uzgred moze biti i zabave sa krupnom belom ribom.
Ali ciljni lov pravog divljaka na velikim rekama, na mestima na kojima se on nalazi (krs, lom...), bez saranskih stapova je samo zaje.ancija.
Jer i najjaci feederi nisu ni blizu parabolicima i pravim recnim stapovima za lov sarana kako po snazi tako i po zilavosti.
Znaci, na cistim mestima gde moze naici saran, i lepo se moze loviti krupna bela, feeder je extra ali gde su prepreke i ciljni lov krupnog sarana zna se sta je alat.
Ja u panjevima na Dunavu sa obale pecam parabolicima od 3,2m koji imaju 4 lbs pa i to nekad nije dosta jer malo zakasnim, u tim uslovima trodelni feederi veoma brzo postanu 4 ili 5-odelni, heheheeh.

DDj

pex, sve tacno receno.

Ali cak i da prave 4lb ili 5lb feedere koji imaju dovoljno snage za ciljni lov krupnog divljaka bilo gde, sam concept feeder ribolova nije spojiv sa nacinom kako se lovi saran.

Sve pocinje da se svodi na "feeder, feeder, kupite feeder..." za sve, cak i za ono za sta on nije.

Upravo tako.
Feeder je stap velike univerzalnosti i moze svasta ali za pravi specijalisticki lov zna se sta je za sta.
Pa nemam dzaba gomilu stapova. Da feeder moze sve samo bih njih i imao, ali ne moze sve.
Za pravi ribolov sarana, saranski stapovi i tacka.

Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Sve to stoji, i sam sam to rekao, ali.....  Prvo, niko ne propagira feeder tehniku, vec taj stap vec imam. Da kupujem parabolike ne zelim i necu jer nemam vremena da sedim na vodi danima i satima. Jer ja sam bas protiv propagiranja i previse gomilanja pribora a jaki feederi su nesto najuniverzalnije za nacin na koji pecam. Imam jedan teleskop na kome je 0.36 monofil i pelet feeder (slican tom sa snimka) na kome je 0.30.  Na teleskopu ide samokacenje, a na feederu ne. Taj feeder uopste nije slab.  Ja u njega imam poverenja i znam sta moze.
Cinjenica je da se najcesce hvata sitniji saran, a opet je cinjenica da krupan u krsu ne moze da se izvadi ni sa najjačom opremom.  Jaka oprema povecava sanse da se izvuku i najveci, to stoji.  Laksa oprema daje vise zadovoljstva, pa ko sta voli i zeli.
Neko ce da izvadi 50 sarana do 4kg brzo i lako sa ekstra jakim priborom i da uhvati tog jednog od 12kg, a neko ce da se nauziva  na jak feeder stap ali ce imati i kidanja. A opet, finiji sistemi povecavaju sanse da uopste dodje do udarca. Imacu obe verzije, pa kako bude. Tim teleskopom koji imam izvucem ribu od 3kg kao krpu, nikakve drazi i zadovoljstva. Naravno da ne mogu da biram koja riba ce da dodje na koji stap. Idealno bi bilo do 4kg na feeder, preko pa do 8 na teleskop a veci i ne moraju jer tesko da bi se izvadili....  A u praksi najveca riba dodje na najslabiji stap.
Sto se tice ,,buljenja" u vrh, pa ja u vrh vec i gledam svaki put kada pecam, nekada i po 8-10 sati, i to jos nocu.  Tako da mi je to isto.
Nemam ambiciju da uhvatim 80 sarana za godinu dana. I sa nekoliko bih bio zadovoljan, pogotovu sto se retko lovi kod nas. Zelim da ga upecam ali nemam taj luksuz da mogu da zapostavim ostale segmente zivota da bih sedeo na vodi od marta do novembra i odrzavao mesto.  Izazov mi je da ga uhvatim na nacin kako sam isplanirao, pa ako bude bude, ako ne, bice valdja neke druge ribe.

alex_vzd

Citat: DDj poslato 06 Jun 2018, 11:46:09

Da..ali za to nije "odgovorna/kriva" feeder metoda ribolova i /ili F-štapovi..nego "neki" ribolovci koji su očito pomešali lončiće pa su feeder shvatili kao nekakvu "vegetu" koja može i mora da se..miješa u sve!!

Trigga

Prosle godine sam imao pravog divljaka na feeder od 120gr,najlon 0.20,predvez 0.14 i udica 14ka,komplet namenjen krupnoj deveriki,apsolutno mu nista nisam mogao,par metara je povukla lokomotiva i puce predvez...
Sa druge strane na parabolike sam imao veci ucinak jer sam mogao adekvatno da "silim" ribu,napominjem da pecam u krvavom krsu gde nekada 20cm drila znaci gubljenje ribe tj. dril nepostoji tu,da pecam negde gde nema krsa verovatno bih mogao i sa nekim heavy fiderima da uzivam u drilevima...

Послато са SM-G901F уз помоћ Тапатока

Saran=Mama

tiki61

Prošle godine sam i ja na feeder imao šarana malo jačeg od 5 kila. Nisam išao na njega, već na krupnu deveriku. Pecao sam na sitan šećerac u kombinaciji sa zrncem stiropora, udica br. 10, predvez 15 cm od fluorokarbona 0,17 nosivosti 2 kg,osnovni najlon 0,20,  štap 130 gramac 3,60. Divota je bila zamarati ga, dugo nisam tako uživao.
Ove godine sam uzeo i jedan lakši feeder, pa ću da kombinujem, na lakši ciljam deveriku, a na ovaj jači idem na šarana. Povećaću udicu na osmicu, predvez na 0,20, a osnovni najlon 0,22. Bitan mi je precizan i ravnomeran dril na mašinici i bar 200 m najlona na špulni. Teren gde pecam nema većih prepreka, osim unutrašnjeg korita Tise na čijem obodu se nalazi gomila školjki. Razmišljam da vežem prva 3 metra fluorokarbon recimo 0,30 kako bi ojačao deo koji može da bude oštećen od školjki.
Prošle godine sam izgubio jednog pretpostavljam mnogo većeg koji mi je posle udarca izvukao preko 50 m najlona sa špulne. Odvukao je na drugu stranu korita, ja sam verovatno malo previše pritegao dril, on opovukao na samo dno i - izvučem prazan najlon bez udice i sistema, a kraj odran kao da sam ga šmirglao grubom šmirglom.
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

Citat: alex_vzd poslato 06 Jun 2018, 12:58:06

Ako pogledamo jednu zasebnu tehniku koja se naziva method feeder ribolov dolazimo do jasne konstatacije da je feeder štapovima itekako moguće loviti šarana, a u poslednje vreme je izuzetno popularna tehnika na ostrvu koja se naziva Bomb feeder i takodje se pretežno lovi šaran. Bomb feeder nema hranilicu već picker olovo. Ono što mahom preskačete u izjavama o feeder štapovima je njihova jačina i snaga. Jasno je da se mahom feeder štapovima peca bela riba ali pored tih "slabih" štapova postoje i mnogo jači i primereniji lovu krupne ribe u teškim terenima. Na video snimku koji sam podelio moj prijatelj i naš Vuk je ciljno išao na šarana sa feeder štapom koji je primeren veličini očekivanog ulova, a još jedan podatak Vam moram dati...a, to je da je istim tim priborom na Jezeru Joca izvadio vretenaša od 20,5kg. Ko je bio i pecao na Joci zna kakav je teren tamo i kakva oprema treba da bi se u opšte riba mogla izvući.
Čitam da pišete za težak teren i šarana parabolici 3,5-4lb....1lb=28gr...koliko libri ima feeder tb 150-300?
Ako razmislimo realno feeder štapovi i jesu trenutno najuniverzalniji štapovi koji pokrivaju dosta toga i imaju dosta prednosti. Feeder štap je jedno, a tehnika upotrebe tog štapa je nešto drugo....da...feeder štap može da bude dostojan protivnik krupnoj ribi na teškom terenu, naravno ako je prilagodjen tim uslovima. Kao i u ostalom svi ostali štapovi. Može da se stavlja i 0,50mm monofil ako za tim ima potrebe i može da se drže na rod podu i smudj može da se peca sa njima i štuka na pampur i bela riba na wegler recimo....znači štap je štap pristup i tehnika je nešto drugo.

PS: Tema je ribolov šarana na hranjenom mestu sa obale...jeste da je sve ovo povezano i lako se preskoči s teme na temu ali bi bilo poželjno da pokušamo da se držimo teme koliko je moguće. smiley033

Ma moze da ulovi sarana i od 40 kg ali feederi nisu za to,
Imao sam i imam Extra Heavy feedere. Taj 150 - 300 ako baci svom snagom saranskog zamaha 150 grama svaka cast.
To je za feeder i nema snagu i zilavost saranskih stapova za cupanje iz panjeva i izbacaje maksimalne
E sada ili sam ja lud ili neko ne vidi razliku u snazi "jadnih" saranskih stapova 3,5 lbs (deklarisana tezina bacanja oko 105 grama) i feedera 150 pa i svih 300 grama.
Uzmite u ruku recimo Fast Water od 4 LBS i taj DG 300- gramac. U putu se nisu sreli i apsolutno su neuporedivi po snazi.
Manite se gramaze i tezine bacanja u poredjenju saranskih i feeder stapova.
Ja sam trazio feeder stap koji baca svom snagom 200 grama i jedva nasao Sensas koji je 240-gramac i moze to, ali je teska kolcina i od feedera ima samo feeder vrh. Tako da ipak nije za poredjenje.
Eto ovde se pise o priboru za ciljno pecanje sarana na hranjenom mestu na reci sa obale