Ribolov rečnog šarana na hranjenom mestu sa obale

Započeo bogy man bites, 08 Decembar 2012, 17:43:04

vlada1978.

Mene zanima jedna stvar. Jednostavna je i prosta kada se piše i govori o njoj, ali u praksi je već drugačije. Ja lovim isključivo na divljim vodama i kada idem na komercijalu (vrlo retko) odem jednostavno da se zabavim. Zapošljen sam i radim tako da manjkam kao i većina nas sa vremenom koje bih želeli da provedemo na pecanju ali kada god imam vremena i lufta ja sam na vodi. Postojala je jedna bara ili rukavac koji postoji i danas danju koji je ostao tu posle prolaska rudnika i kopa. Dubine variraju od pola metra do preko deset. Dno je tvrdo ali ima dosta truleži od lišća i lopoča. Tu je se pre 15-ak-20. godina(ja sam bio dete,klinja takoreći tek počinjao sa ribolovom) lovilo šta nije, koliko je bila bogata i puna svim vrstama ribe. Ciprinidima uglavnom ovo ostalo su bile od grabljivica štuka a od štetočina sunčica. Međutim da li su a najverovatnije da jesu ribokradice uzele svoj danak i tu su ribolovci jednostavno prestali da dolaze jer je bilo kao u bunaru i ona je počela polako da se zapušta i zarasta u šiblje i granje. Međutim jedanput kada sam prolazio tu pored vode(ribolovačka radoznalost) rano proleće je bilo video sam komade najverovatnije karaša ili šarana(bilo je tu i amura i tolstolobika ranije) kako se sunčaju u plićaku i videvši moju senku oni su otišli u dubinu. Nije ih bilo mnogo ali sam ih video. Skoro sam išao na tu baru ali bezuspešno. Najčudnija stvar na toj vodi je što je riba tu skroz neaktivna a znam da je ima. Npr.šaran se retko ili skoro nikada ne izbaciva, jedino što štuka po neki put pojuri sitnu ribu pa se nešto desi,ovako ništa. Babuškica i onih malih šarančića nema što je još jedna zanimljiva stvar. Hvala Bogu nisam ni ćorav ni lud, znam šta sam video i ne pecam od juče da ne razlikujem vrste ribe, ali šta raditi npr. na takvim vodama? Tu je se isključivo lovio šaran na kukuruz a bela na pšenicu e sada ja bih u jelovnik uvrstio postepeno kako to ide i boilu. Šta se tu desilo niko nezna ali vidim već počinju mesta da niču kako koji dan. Verovatno je se ona koliko toliko regenerisala za to vreme i malo podošla. Koji je vaš predlog za npr.ovakvu vrstu vode? Kako joj prići, prihranjivati i na kraju doći do nekakvog rezultata. Nekakav savet bih mi dobro došao jer više takoreći nemam ovde u blizini gde ni da pecam. Pozdrav i bistro na vodi.

Trigga

Probaj sa 50/50 mixevima i bird mixevima pa vidi kako ce riba reagovati,hranjenje svaki drugi dan u kombinaciji sa partiklom,arome vanila,jagoda,tuti fruti,nazalost vreme je postalo veoma bitan faktor i u pecanju kod drugih(meni licno najbitniji faktor)

Послато са SM-G901F уз помоћ Тапатока

Saran=Mama

vlada1978.

Hvala kolega na savetu. Znači pola pola ispočetka sa partiklama i peletom i sa što manjim boilama na početku svaki drugi dan na spot. Tako sam ja na nekoliko divljih voda tako da kažem  na taj način kukuruz stavio u drugi plan i boilu stavio u prvi sa samo par kilograma boili, vrlo brzo kada je proba zaboravlja kukuruz. Bitno je da je boila dobro odrađena(kvalitetno) i nema nikakvih problema. Nego mene zanima zašto se on ne otkriva tu? Zašto se ne baca i zbog čega nema ovih preletača od pola do kg.težine? Zašto su babuška i karaš jednostavno nestali? Moguće je da je neko ubacio i soma tu. :huh: A vremena za ribolov nikada dosta. Pozdrav, bistro na vodi.

Trigga

Mozda ima prirodnih neprijatelja pa ih tamani(stuke,smudjevi,som,cak i manjov tamani manje primerke babuske), to moze znaciti da postoji krupnijih primeraka sarana, uglavnom prvih par dana(nedelja)je eksperiment dok se nevidi sta riba uzima,posle se kockice slazu i ostaje samo nejlepsi deo,egzekucija...

Послато са SM-G901F уз помоћ Тапатока

Saran=Mama

vlada1978.

Baš tako. Deluje mi kao da je riba uplašena i da reaguje na svaki šum. Ima predatora. Za štuku znam i video sam je par puta u akciji sigurno, takođe za manjova sigurno znam da ga nema (na sreću), ali ima sunčice koja je poznata kao tamanjivač šaranske ikre i mlađi. Moguće je i da je tu neki pametnjaković ubacio soma koji se izmrestio i koji je takođe uništitelj ciprinidnih vrsta ribe. Verovatno je se tu izvršila selekcija i ostalo samo kapitalnih primeraka šarana itd. To je nekakav moj zaključak i mišljenje. Videću, pa ću probati da ga prevarim. Težak je to posao, ali to je ono što me ispunjava. A vremena ću pronaći za ribolov uvek,što je najveći problem nikada ga nema dovoljno.

Spojene poruke: 30 Avgust 2017, 22:04:53

Izrolano za popodne danas sam ručnim rolerom skoro dva i po kg. boili. Krenuću sa tuti-fruti, kombinacija bela-čokolada-vanila, pred kraj i negde na sredini monster-crab,školjka. Pa ću videti i proceniti. Pelet takođe u tim aromama stim što sam(ovo je proverena kombinacija aromu smanjio skoro za 50%) u svakom miksu. Ovu boilu što sam radio danas kada sam je završio sa aromom vanile skoro da je moje čulo mirisa jedva osetilo. Za divlje vode je to sa hemijom malo zeznutija stvar, zbog tog takozvanog kontra efekta. Ali za njegovo čulo je to sasvim dovoljno. :ok: Radio sam 14-ice za početak, stim što ću i njih da polovim po koju u spot-mix-u. Kasnije penjem na 16 i završavam sa 20 mm.Trebalo bih da upali, nije mi prvi put da ga prebacujem na boilu. A pronašao sam i mesto za spot, postoji jedan uzani prolaz iz jezera u kao nekakav kanal i to je jedina veza jezera i tog kanala, tako da ću tu da markiram zbog dubine a iz iskustva znam a i logično je da sva riba koja tu živi mora tu da prođe. Evo jedne fotke te vode, prosto da ne poveruješ da je ovo u Srbiji još i u industrijskom naselju.

Ovo je kanal, jezero je desno na fotografiji. Pozdrav, bistro na vodi.

Spojene poruke: 06 Septembar 2017, 20:43:12

Danas sam završio sa poslednjim prihranjivanjem što se boila tiče. Premda kada nema tu manjova i deverike u kombinaciji sa šećercom itd.nema promašaja bez obzira koji je mix u pitanju. Međutim vidim da još neko peca baš tik pored mene. :huh: Čudno. E sada hranilište gde mu je ne mogu da provalim a ovo moje se vidi iz aviona. Baš zamućena voda(kao da je neko gazio, a po površini sve trava i lišće sa dna pluta). Kada sam bacio prihranu zapalim jednu(nažalost pušač sam) :no:. Posle nekih možda 20-ak min. dok hemija nije počela da radi svoje poče da se voda muti a sitna ima je na milione sve po površini. Ono tačno malo iskusniji ribolovac može da provali(ako ovaj dasa pored mene već nije  :wink:) iz prve da se tu dešava nešto. Ujutru krećem pa ću videti. Nadam se dobrom, ali ribolov je to. Pogotovo divljak šaran. Bistro na vodi.

spaske991

Pozdravljam drugari. Ovaj sneg me je malo poremetio ali da pocnem. Naime zeleo sam da pocnem da pocnem da prihranjujem jedno mesto ciljano za sarana. Divlja voda je u pitanju, Dunavac. Prvo kad je nizak vodostaj ima barem metar dubine, kroz kanal se voda uliva i siguran sam da ga tu ima. Kako sam siguran, u novembru kad je voda opala par grdosija je plutalo mrtvo po sredini vode, nisu uspeli da izadju kad je vodostaj opadao. Nasao sam vec mesto koje je blizu tog kanala kuda voda ulazi. Sa druge strane obale je trava i lepa vodena vegetacija. Izmarkerisao sam dno i poprilicno je tvrdo i zanimljivo. Bas to mesto sam odabrao iz razloga sto tuda ulazi i tu mu je ruta kretanja. E sad sta me zanima. Mislio sam cim se sneg otopi da krenem sa prihranom koja bi se sastojala od kuvanog starog kukuruza sa dodatkom CSP-a, kukuruza secerca, peleta na bazi biskvita, peletima na bazi kukuruza i boilama. Boile bi pravi za hranjenje ne neke specijalne ali bi za dlaku bile vrhunske. Sa koliko primame da krenem da hranim? Da hranim dve ili jednu poziciju? Svaki savet je dobro dosao. Pozzz!

gledaj prvo druze da oni ne plutaju od struje i plina a ne zato sto nisu mogli izaci... dunav je bio visok non stop, sumnjam da su ostali zarobljeni

spaske991

To je malo naselje gde zivim i gde se voda nalazi, da bilo ko radi sa strujom culo bi se odmah. Imali smo dva momka iz Futoga koji su dolazili u kanal kod fabrike cementa u Beocinu i radili sa strujom. Jedan deda starosedelac je pucao iz puske na njih i probusio im camac, tako da mi sa strujom i plinom nemamo problema vec par godina.

Spojene poruke: 02 Mart 2018, 20:50:35

Da se vratim na prethodni post. Siguran sam da tu niko nikad u zivotu nije pecao na boilu. Ljudi koji tu pecaju se i dalje kunu u plovak i kukuruz. Nadam se da ce se sarko naviknuti na lepe carobne kuglice :cheesy:

Voda mora da pređe 5 stepeni da bi imao neke šanse za ulov,a to se neće tako brzo desiti..Bojim se da ćeš imati malo vremena i izglednih dana za ribolov do 1 aprila kada počinje zabrana..
Pitanje da li ga sada uopšte ima u tom rukavcu i ako ga ima koliko ga ima jer šaran se sada nalazi na dubokim mestima sa kršom i preprekama tzv zimovnicima..
U svakom slučaju sada sa hranom ne treba preterivati,mada ja ne preterujem nikada..Mnogo je bitnije biti na pravom mestu u pravo vreme,ali to već nije tako jednostavno..Lakše je zatrpati dno sa hranom pa šta bude.. :smiley:
Sada u hladnoj vodi mamac kao i prihrana bi trebali da budu mekani,tj mekši..Mekani valjak,ruža hleba..itd..
Imaš temu gde je kolega Damjan opisao ribolov šarana zimi.. :ok:

Spaske, ako je to samo njegova ruta kojom se krece ne verujem da ces se napecati. Hoces, ali samo kada on tuda prolazi. Druga stvar je ako mu je to putanja kretanja/hranjenja svakodnevno i po svakom vodostaju. Ako imas neki panj ili krs u blizini bolje se odluci za to mesto. Eno Jova Ivosev je imao jednog 10+ pre neke 2 nedelje kada je Dunav 2,5° i to kod tebe u blizini. Uvek zimi peca na Melegove Tuti fruti boile.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

spaske991

Hvala. Djimsa brate to i jeste problem, sto tu nema krsa i panjeva cisto je dno dole, markerisao sam i nista nisam pronasao. E sad ne znam koliko je pametno napravi vestacki krs?

Spojene poruke: 03 Mart 2018, 13:10:58

Orka ja sam mislio da tokom cele godine tu pecam, posle zabrane naravno, i konstantno da hranim, da krenem sa po malo hrane kad se otopi sneg pa sve vise da hranim tokom godine

Pravi krs obavezno. Potopi neko drvece, panjeve samo nemoj topolu. Nabacaj krupnog kamena da nalegnu skoljke. Rezultate ocekuj tek krajem sezone. Ako je sve cisto nema vajde, mora negde na necemu hrana da se zadrzava, kako tvoja tako i prirodna inace ce i tvoju voda odneti a on tuda samo prolazi. E sad ako ubodes kada prolazi mozda nesto i upecas ali to je i dalje u prolazu. Napravi mesto da on tu bude ili da dolazi bas tu pa ces imati mnogo vecih sansi.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Ako se vec upustas u to da pravis prepreke, onda sto vise sitnog granja, to je ono sto drzi ribu, plus sto se puzevi skupljaju na njemu. Golo drvo drzi po neku ribu retko, ako na reci ne znas gde da lovis, moj savet nadji panj, zile ili sitno granje, cipnidi se uglavnom drze njega i tu ih je velika koncentracija, saran svraca na puzeve, a i grabljivice su tu privucene koncentracijom bele ribe. Po mom iskustvu saran prati klena, jer im je ishrana skoro pa ista, tako i na njega obrati paznju :takoje:

vlada1978.

Ako si rešio da praviš mesto, ako planiraš da loviš tu cele sezone zašto da ne.  smiley033 Ali stim poduhvatom bih morao što pre. Čim se ovo malo vreme razčisti. I kao što je rekao kolega Saša, što više sitnijeg granja. Jer kao što je on takođe pojasnio i potvrdio da ciprinidi vole granje i bezuslovno svaku vrstu nekakvog zaklona i sigurnosti. Kada krene vegetacija i voda otopli, plus prirodna hrana njegova koja će se tu skupljati a i tvoja kada budeš prihranjivao će ga zainteresovati. Leći će tu sigurno kad tad.  Ako je dubina dobra i sve si odradio, markirao spod, mesto, konfiguraciju dna. To ti je to. Samo kada budeš prihranjivao uvek u isto vreme i smanjivaj postepeno količinu dok ne počneš da pecaš. Ako je naviknut na boilu forsiraj nju više plus spod-mix(partikle). I kada završiš ribolov, tj. kada otpecaš koliko si planirao ili koliko ti obaveze dozvoljavaju ne bacaj hranu nikakvu kada kreneš kući što ti ostane. Naravno dok ne nastupi lovostaj. A i posle mresta sigurno deset dana do dve nedelje ne nadaj se nekom ulovu. Dok ne preboli. Jer se tokom mresta šaran divljak toliko istroši i jednostavno izubija. Tako da taj period posle mresta je isto tanak i loš. Sve dok ne prokine i proradi nagon za hranom. Onda pametno i polako. U lovu šarana divljaka nema nikada na o"ruk i na silu. Tiho i polako.
Samo ćeš morati tu da pecaš i obilaziš redovno. Jer ima i ribokradica(oni ne biraju ni vreme ni mesto) niti pitaju da li neko tu peca i da li je lovostaj ili nešto. Oni idu đonom. Odmah zovi ribočuvare i policiju ukoliko primetiš da oni mute tu nešto. Ja tako od sada radim. Jer neću više da ulazim u konflikte i bezpotrebne rasprave sa ološem. Jer valjda će i njima nekada neko morati da stane na put i uništi tu gamad.
A ima i kolega na žalost što imaju dozvole i nazivaju sebe "sportski ribolovci" ali nemaju obzira pa vade sve redom ali u čuvarku. Bez obzira da li je riba u meri ili ne. Da li je se izmrestio ili ne? Njih gospodo za to zaboli uvo. Ne pitajući se da li je tu neko uložio vreme i trud i sve uz to. Jednostavno sednu. I poznata ona rečenica" Nije ti ovo dedovina" ili slične stvari. Ali šta da se radi kada je na žalost tako i istina. Ovo se ne odnosi naravno na nas, prave "sportske ribolovce" i ljude koji vole i poštuju prirodu. :tongue:
Sve najbolje i bistro na vodi. :bye:

spaske991

Vlado svaka cast na postu. To znam da pecanje sarana divljaka nije o ruk. Na boilu tu nikad niko nije pokusao da peca ja cu biti prvi. Uz sve te partikle ubacicu secenu i celu boilu,  za to se ne brinem navicice se on na dobro cim je proba. Tu na tom delu se zna ko radi sa mrezama i kako. Jedina prednost mi je ako tako mogu da kazem je sto sam i sam pol. sluzbenik pa se koliko toliko ustrucavaju. Znaju koliko podivljam kad cujem za mreze i to.
Jos jedna zanimlljivost Vlado. U skorom susretu sa javnim tuziocem bas sam ga pitao za te stvari i za podnosenje KP protiv izvrsioca tih krivicnih dela. Potrebno je uhvatiti ih na delu sa sve alatom da bi koliko toliko moglo da se dokaze. Slozicete se sami da je to tesko dokazivo pogotovo isti taj olos kad vidi da mu prilazi policija ili cuvari uzme i alat ( govorim ko radi strujom i plinom ) i baci u vodu.
Izvinjavam se ako sam malo skrenuo sa teme. Vlado hvala jos jednom. Definitivno potapam granje cim se otopi sneg.