Pecanje šarana na plovak

Započeo milan997, 25 April 2012, 18:58:05

milan997

Probao sam par puta da ga pecam na plovak i lose sam prolazio. Samo jednog na 3 pecanja.  Ako je neko pecao molio bih da napise na kakav sistem je pecao (tezina plovka, velicina udice, duzina predveza, mamac). Radi se o pecanju na jezeru.

djole kac

Ja sam godinama pecao u Kovilju ( slajz ) na plovak Sarana , na obicno pero ( fixno moze i klizece ) , predvez 20 tak cm, udica velicina 4 , mamac Kukuruz kuvani ili Cukk, direkt na udicu ( na Minjdjusu )
Najbitnije je da nadjes BAIR ( prelaz iz pliceg u dublji deo ; npr sa 3 na 4 m dubine ) navuces na bair , a znaces tako sto kad zabacis plovak stoji normalno, polako ga privlacis dok ne bude  malo Nakoseno ( ne da lezi onda si preterao sa privlacenjem ) posolis malo levo i desno od plovka i to je to.
Jedino sto moras biti jako miran posto je to uglavnom blize obali i uglavnom sam imao sitnije Sarane do 3 kg....  smiley033
I tata bi sine... :)

milan997

Nije li udica 4 prevelika? Cuo sam za sistem da se olovo stavi na 30cm od udice i namesti se dubina da olovo legne na dno (udica je toliko udaljena od olova da bi saran dobro pokupio mamac
pre nego sto oseti otpor olova), sta mislite o tome?

ljuba-kikinda

Dok me vukovi nisu zarazili pecanjem na feder non stop sam pecao sarana na plovak i sada imam jedan bolonjez namestan za pecanje sarana,sada cu ti opisati sistem na koji ja pecam i davao mi dobre rezultate na stajacicama pa probajizgleda komplikovano ali nije.
prvo ides sa 2-3 stopera, zatim navuci malu perlicu(suplja kuglica od plastike, imas ih u prodavnicama ribomaterijala u svim bojama ,30tak dinara 100 kom) , zatim navuci , u zavisnosti od dabljine najlona vrtilicu-karabinjer sa kopcicom (nemoj velike da koristis) na kopcu kacis plovak a na kraju obavezno skidas da se ne polomi,.zatim opet perlica ,zatim 4-5 stopera (moras ovoliko zbog jakog zabacaja da ti plovak ne leti do udice.Sada prati dobro:napravi predvez od tanjeg najlona (u odnosu na osnovni , pr: osnovni 0,30 predvez 0,20), duzine 50 cm-pola metra.Redosled: udica - 4 stopera( sa njima podesavas visinu udica-olovo) , tesna i jaka , olovo - suza 2-3 grama, karabinjer- vrtilica- jaci za sarana .Spoj predvez sa osnovnim najlonom.
prvi stoperi iznad plovka ti regulisu dubinu , drugi stoperi ti regulisu koliko ce plovak da pada , veliki karabinjer omogucava spasavanje plovka (nisu jeftini) ukoliko se udica zakaci u granje (predvez puca).trecim stoperom ,ispod olova odredjujes duzinu udica - olovo .moj savet udica 0lovo min 30cm.
Wagleri obicno imaju oznake :10+2 12+3 16+4 ,znaci da dodavanjem druge cifre olova dobijas pravo potapanje , ukoliko olovo legne na dno pojavice se nekoliko prstenova na anteni .podesi tako da olovo lebdi iznad dna.Velika prednost: klasicni plovak olovom zarije mamac u travuljinu i tu je kraj ,nema ulova , ovde olovo upadne u travu a udica sa mamcem ostane na povrsini trave ,riba je pokupi u kretanju a kako zbog male tezine i nikakvog otpora ne oseti sta ju je snaslo jednostavno produzi i tu je ono ludilo upecanju na vagler , jednostavno plovak pozne da vozi na povrsini, ne da skace streca vrti se u krug , ti spavas i vidis kako plovak driluje.nikada mi nije odvukla plovak mucki nego ono bas ludo , pecam ovako vec petnaestak godina i veruj mi ne postoji bolje . moj savet ti je plovak tezine 10+2 ili3 grama sa tegovima . oni bez tegova su recimo 4+2ili3 ali skakucu na vodi kao obicni
poz

baćko

Djole  kac  objasnio  osnovu,  guščije pero,  najlon do  0,35 ako  očekujete  krupne  Šarane udica  strukara  veličine 4 ili  2 za krupne, ( po  Mustadu gledamo  veličinu udice ) kolika udaljenost od  udice  do olova određuje  teren, ili  vetar. Drugi  pristup  koji  je objasnio Ljuba-Kikinda je  savremeniji  pristup   doduše  nije navodio  veličinu  udice, ali  pošto  je  savremeniji  pristup sa  vaglerima udice  mogu  i  manje 6 ili 8  po  mustadu i  nemoraju  biti  strukare ovaj  put   mogu  papagajke ali  ne  debele  nego  tanje  udice. Ja se izvinjavam  zbog  ovih  nadopuna  ali mislim  da sam osetio  šta je  interesovalo Milana 997.   :ok: smiley033

jopinac

Pozdrav kolege plovkarosi ..
Eh .... zamolio bih vas za par savjeta za ribolov šarana i babuske na plovak (Stara Drava)
radi se od periodu od 15.6(zavrsava skola pa skoro svaki ili svaki drugi dan idem na vodu po 2-3 stapa na plovak)
pošto sam se prije vise bavio dubinskim nacinom ribolova htio sam ovako pokusati loviti
evo ovako sam ja mislio pa me ispravite kako vi mislite da je najbolje ..
1 stap sa masinicom
2 direktaša -takmičarca kako ih vec tko zove od 5m
plovci od 3-6g
udica br 10-12
mamci kukuruz šečerac,crvići,gliste i onaj kukuruz iz klipa mladi
ribolov pri dnu
i prihrana (bar se meni dobro pokazala hrana za piliće i skuhani šrot  to pomješam i dodam u to smjesu žito i kukuruz a onda sv izgnječim i ako treba dodam vode da bude gnjeckavo ...
ostavim oko 5 min pravim kugle i hranim )
daljina pecanja posto su stapovi od 5 m i dubina oko 1,5-2 znaci oko 7-8 metara od obale ..
Unaprijed zahvaljujem na savjetima..
U  kolko sutra  krecemo ?

z@ks

Moje pitanje je posto pecam na delu Dunava  gde se moze pecati na plovak to je tacnije veliki rukavac......tamo trazim sarana posto ima dosta panjeva i granja pa je moje pitanje na kojoj dubini ga traziti i sta mu ponuditi a i naravno predlog nekog sistema nije na odmet...unapred hvala......

Jesi razmišljao kako izvaditi plovkaroškim priborom šarana iz granja i panjeva , koji štap ,koji najlon...neki sa mnogo jakim štapovima i priborom imaju slatku muku izvaditi divljaka iz panjeva  :takoje:

Ako voda ne tece, onda je u sustini isto kao i na dubinku jedino sto plovak treba da lezi pod 45 stepeni. Problem je sto treba osetljiviji pribor za razliku od dubinke. Jak bolonjez, damil 0.25 minumum i mnogo srece ako se uhvati jer sa laksim priborom on ima mnogo vise vremena za manevrisanje, a prvo ce pokusati da se zavuce u granje. Ako dole ima granja i korenja, spremi se da menjas cesto predveze...

z@ks

Koristim jak bolonjez i najlon 0,35 i udice 4 kovanice......

jopinac

Može li meni netko pomoći  smiley066
U  kolko sutra  krecemo ?

Možeš i sam , tako što ćeš koristiti pretragu , podosta je pisano i DOSTA je razbacano po temama , pa u pretragu ukucaj "šaran na plovak" i izbaciće ti se šta je sve pretraga našla.

Nezaboravan je osecaj kada na metch ili bolonjez dodje Saran.,to su borbe koje se dugo pamte  :cheesy: ,potrebno je adekvatno uskladiti pribor u zavisnosti od tezine terena i velicine sarana kojeg ocekujemo.,ja sam kao mamac koristio najvise ruzu hleba..,hranjenje iskljucivo zrnastom hranom(psenica,secerac,kukuruz) kako bi izbegli skupljanje bele ribe u vecim kolicinama..

Ja sam zimus na Kolubari, pecajuci skobalja na takmicarac od 6m uhvatio sarana od 2,5kg...
Koliko sam srece morao imati da ga izvucem na osnovni najlon 0.14 i predvez 0.12mm, sve to bez masinice, nije mi jasno...
Uglavnom izvukao sam ga za par minuta, valjda se nije ni osvestio a vec sam ga stavio u meredov...
Jedina kriticna tacka je bila prvo izvlacenje na povrsinu, tad je poludeo ali je brzo ustopan...

chmi

Veci uspeh moze da se ocekuje ako se peca i hrani na jednom mestu bar dva dana. Skoro svaki put kada sam pecao vise dana posle drugog dana sam imao sarane na plovak. Prvi dan obicno mnogo hranim da bi privukao sto vise bele(zna da ode i po 15tak litara hrane za Tisu i Dunav), jer kontam da je saranu i bilo kojoj krupnoj ribi lakse da vidi uspaljeno jato bele nego da sama otkrije gde je hrana. Drugi dan vec dosta manje hrane i to pretezno kukuruz(secerac i obican), zito i pelete ili tako nesto