Lov šarana na rekama i divljim vodama

Započeo tyger, 22 Februar 2009, 00:32:49

БУЏА БАБУШКА

Ima istine Ja nikad nisam ni pokušavao da budem šarandžija, jednostavno mi je to previše posvećenosti za moj ukus. Ali kad sam uvideo da fider i praškasta primama često daju mnogo bolje rezultate od klasične lake dubinke sa ulepljenom hranom, postadoh fideraš. E a tad sam počeo i šarane da dobijam

Poslato sa VTR-L09 pomoću Tapatoka

Поздрав за Сркија :)

pkv-pecaroš

Jedino šarana valjda ni pomislit da bi pecao mada se na kilometar-dva od mene zna loviti ako se hrane mjesta. Nemam ja živaca blejit u čamcu danima da bi imao pecanje. To je za one staloženije. Ako ne peca za sat ja se selim ma šta god da pecao.

Poslano sa mog ASUS_Z00ED koristeći Tapatalk

Nadla

Kratak izvestaj od danas,recno pecanje.Hranjeno mesto...
Jutros oko 7 sve zabaceno,u 07:40 prvi saran.5,8 kg.Drugi saran od 1,2 kg je dosao u 14:30.Lepa voda,lepo pecanje,dosta pojedinacnih laznih  "bipova" zbog sitne suve trave koja se gomila na najlonima posle povlacenja vode u neku normalu,jer je do pre 10 dana nivo vode bio povisen od 70-100 cm.

DDj

Bravo Nadla, lep pocetak sezone. Koja je to reka, na koji mamac si ih upecao?

Nadla

Hvala drug.Prvo pecanje je bilo 21. Januara,3 stepena napolju,medjutim tada nista,bistra voda,gotovo tirkizno zelena,probao na sredinu,u "mutno" ...Ovo je drugi izlazak ove godine i prvi posle povlacenja vode u normalu.Oba sarana su dosla na 3 zrna kukuruza.Hranjeno kuglama koje sam pravio uz pomoc  mesavine praskaste hrane(mix zitarica)i spoda od celog zrna kukuruza,krupno lomljenog zrna,konoplje,zita,sirka,leblebije i mlevenog tajgera.Preliveno Sweet Tiger liquid-om...
To je reka Lamone u blizini Ravene.

Hranki

Nadla

Cestitam drug, ovaj veci je okruglas, a ovog manjeg ne mogu da provalim, al cini mi se vretenar. Bas bih voleo da neko postavi slike iz divljih voda, kakvih sve sarana ima kod nas, pogotovu ako neko ima slike kamenjara i barskih :thumbup:

Nadla

Hvala druze.Jeste, ovaj veci je malo "grbaviji" dok je ovaj manji, onaj pravi da tako kazem.Bilo bi zanimljivo videti cega sve ima.

tonyboy

Meni je ovo najljepši oblik šarana,
iako je vagnuo samo 4 kg priuštio mi je ludi dril, i borbu za pamćenje.

DDj

Tako je Toni, pravi Dunavski divljak - oklagijas. Veliki borac.

https://zsrdub.hr/images/uploads/maloljuskavi-saran.jpg Ovakav je kamenjar, tih ima kod mene. https://i.pinimg.com/originals/a9/9b/de/a99bdee96a59284c7f25c112dcda616f.jpg Ovo bi trebalo da barski divljak, slican kamenjaru, malo drugacijeg tela. Slike sam skinuo. Ovaj Tonijev bi trebalo da je najstarija vrsta sarana, oklopnjak, klasican divljak je onaj manji Nadlin. Sad na ovoj strani bi trebalo da imamo divljake s nasih voda.

Nadla

Danas...jedan potez,jedna riba(2,2 kg),u 12:30 na dva zrna leblebije.Riba bila puna sitnog spoda i konoplje,sto me posebno raduje.Naravno,hranjeno mesto.

simbadunavoplovac

Citat: mihabg poslato 05 Februar 2021, 00:41:17
Saleboske@:
Ma Sale, nemoj da se lazemo... Odrzavanje mesta je jedna stvar, a mesto gde si upecao sarka nije za stalno i uvek i svaki dan .
Tako da , ovi prvi imaju vise rada i srece od onih sto setaju obalom, a oni koji imaju camac mogu i kako citas na prst.
Nema tu dileme, svako bira iz svoje dostupne perspektive !  Ovi na prst u granju bez ikakvih pomagala, cupaju... Nema tu oprostaja i ljubavi, da ga umoris ili ne... Ili su ti usne i deo mesa na udici bez ribe, ili je riba izvucena !!!!!
Jedna  totalno prirodna postavka i skroz velika umestnost .

Nego , sa onim "prstom"  kad dodje na obalu moze samo da razmislja o saranu, bice isti ko i Ti, Mile, Lale... pa mozda onaj drugi sistem i nije tako los.
Prvo, nemaju svi camce, a i kad ih imaju ne mogu svuda da stanu... Pa tu su rodjo moj  vec zabodene stice,  lenkerisan plovak/marker na 30m  za hranjenje, pa dalje obalom imac 2 reda plovaka/markera za plovkarose... Sto, pa da probaju na dve staze?!
Tako da, ozbiljno si u konfliktu sta je lepse od onog sta moze i dostupno je u realnom okruzenju.
Ako ti kazem, da je ovo prica od usca u BG do Novog Mesta  iza Skele na Savi, ti lepo pogledaj tu duzinu i sirinu.

Obozavam Vas na to znanje i "moje mesto" na prst, al' i ove nase ozbiljne kolege sa obale nisu naivni . Prave i oni mesta, i anuliraju sta mogu od "osecaja na prst" da ga pokupe. Doduse , 80-90% su finiji od "cepaj" bez drila, al' ajde da to ne merim.

Nego, zamisli da TE igrace vezes za onu sticu gde ne smeju...Hmmmm!

Samo nije im Bole dao da mogu da se vezu za odredjenu vrbu pola zivota i bace saku kuruza za sarka.
Tako da , ova teme jeste DIVLJAK na divljoj vodi , a ne samo divljaci .

Ljubim sve sarandzije na reci !

Postovani kolega Mihobg, kada sam procitao Vas odgovor osetio sam se prozvanim tj moj nacin pecanja pa sam shodno tome osetio potrebu da odbranim cast istog (sala mala, volim pecanje i skoro sve tehnike ribolova sem fidera, i takodje volim da pricam o istom i da razmenjujem iskustva, pogotovo sa iskusnijim kolegama).
Naglasio sam u prvom mom odgovoru na ovoj temi da se radi o pecanju sarana iz camca na Dunavu (ne iz razloga da bi se nadmetao sa "obalskim" sarandzijama nego zato sto ovaj forum broji mnogo clanova i sigurno ne spadaju svi oni u "oblaske" pecarose, i sigurno da postoje oni koji pecaju iz camca i zele da razmenjuju iskustva)
Druga stvar nisam pricao o odrzavanju mesta vec o trazenju mesta, trazenju sarana prema raznim parametrima vode, vremena ... i naravno prema unutrsanjem osecaju za dobro mesto.
E sada zamolio bih Vas da mi objasnite to "cupanje" sarana,  jer moja iskustva su drugacija (tj ako pod cupanjem mislimo na istu stvar). Da li pod tim mislite na jaku kontru?
(Mada saran nije som i ima mekana usta a samim tim i nema potrebe za prejakom kontrom, ali za razliku od fider ribolova i pecanja sarana sa slobodnom udicom (tj na dlaku) i baitrun sistemom gde skoro uopste ne mora da se udari kontra u mom slucaju je ista potrebna, ali opet ne kao u slucaju pecanja soma. Doduse da se ogradim, pri pecanju na dlaku i na moj sistem se saran sam upeca. Saran u vecini slucajeva brzo oseti prevaru (udicu) i ako nema kontre retko kada ce se upecati "sam", ali opet naglasavam nema potrebe za prejakom kontrom)
ili mislite na cupanje sarana kao da vucete stap i time izvlacite sarana iz granja tj opet nesto slicno pecanju soma? (npr pri varalicarenju gde se som bukvalno navlaci podize stapom pa se brzo namotava. U mom slucaju je to skroz kontraproduktivno, ta "vuca", bilo da je u pitanju teren bogat krsem, panjevima ili ne, pogotovo ako je u pitanju krupniji saran (5+kg). Zasto, pa iz istog razloga, zbog mekanih usta sarana jer bi se lako otkacio a ujedno tako bih i "pocepao" saranu usta. Onaj ko ima iskustva u pecanju sarana na plovak sa golacima, zna sta je UMETNOST (*verujem da medju clanovima ovog foruma postoje i takvi UMETNICI i MAJSTORI koji bi mogli da posvedoce)!!! i sta znaci izvuci sarana na takav sistem, gde nema takve vuce, vec stap odradi svoje. Slicno je vadjenje ribe i u pecanju "na prst" (kako Vi to zovete), gde se pusti da stap odradi svoje, a po osecaju kako riba "bezi" (po potrebi) i namestati polozaj stapa, i naravno po osecaju kada riba krene blize camcu ili povrsini vode skupljati najlon (kao musicari), i sada najzanimljiviji deo "pravilo trojke": krupan saran po tri puta "izbije" najlon iz ruke kada se pojavi na povrsini pre nego sto uopste treba da pomislite na meredov (otuda i ranice na prstu, onaj ko se napecao njemu je tu cvrsta koza  :cheesy:). To je "nas" dril, i sigurno ima zamaranje ribe! (Ovo nije bucka gde se uglavnom peca som na ruku, pa istog treba izvuci sto pre na povrsinu vode i u camac dok se jos nije "osevstio") Da li mi se desavalo da saran pokida sistem ili da pobegne u granje, naravno da jeste ("obalskim" sarandzijama nikada nije???). Ali pricati da u takvom pecanju nema umetnosti i znanja i da je to samo "cepaj bez drila"... pa ne bih se slozio sa Vasim misljenjem! Ima pecarosa koji pecaju sa opustenim drilom (iz camca) pa ima saran zavrsi, kako mi u sali kazemo na nasim terenima, na "po (pola) Koruske"! Ali verujem da kada bi i Vi pecali iz camca, malo zategli dril, i da sigurno ne bi "cupali" sarana napolje, vec uzivali u zamaranju.
Sto se tice zabodenih stica (to je posebna tema), moje misljenje je jasno, ne "sedam" na tudja mesta, iako reka pripada svima i ne postoji mesto na kojem pise ime vlasnika, pogotovo sto su stice odsecene mladice drveca (koje je zbranjeno seci)! Ali posto na trenima na kojima pecam se nalazi dosta stare garde ribolovaca, iz postovanja prema njima i njihovom trudu i radu ne sedam na "njihova" mesta. Pri tome Dunav je ogroman i uvek moze da se pronadje mesto, i po meni velika je steta ne obici i probati neko "drugo", novo. Opet naglasavam nisam pisao o odrzavanju mesta nego trazenju sarana pa iz tog razloga pecanje sa tega i "parkiranje" camca uz potopljeno drvo je ono sto preferiram (a verujem da je to mnogo teze nego sesti pa nahraniti mesto i privuci ribu), tako da nemam "moje mesto" a i siguran sam da je potrebno dosta znanja da bi se pronasla riba pogotovo u danasnjim uslovima "presusenosti" reka!
Sve u svemu ako nikada niste probali ovaj nacin pecanja "na prst" probajte pa onda pisite da smo "divljaci" i da kod nas uopste nema umetnosti u pecanju i vadjenju sarana. (Da nam je "primitivnij" pribor i mamac se slazem) Oni pecarosi kojima je samo cilj riba u camcu ili na obali ce "cupati" ribu sa ili bez masinice, pecali sa obale ili iz camca, ali generalizovati...  :grin:(Mihobg nemojte ovo shvatiti kao da imam nesto protiv Vas ili da zelim da Vas uvredim, samo mislim da ovakav nacin pecanja koji sam izlozio zahteva dosta truda, rada i znanja i da za onog ko ga je savaldao se ne moze reci da nije "ozbiljan" sarandzija tj da su samo ozbiljne sarandzije obalski pecarosi (pri tome ako neko nikada nije pecao i koristio camac (ne mislim na Vas, nego na potencijalnog ribolvca) morao bi prvo da savlada upravljanje istim, pa tek onda reku i na kraju sarane)).
Molim vas sve da ovaj moj odgovor ne shvatite kao prozivku ili pokusaj nadmetanja razlicitih tehnika, sistema i nacina pecanja, nego sam osetio potrebu da iskazem da ovakav nacin pecanja (koji sam izlozio) NIJE silovanje i divljanje i da to zavisi od same osobe, a verujem da je generalno medju sarandzijama takvih malo (koji divljaju), jer se vecina nas sa istim zarom divi, voli i postuje ovu ribu!
Veliki pozdrav!

tonyboy

Novo mjesto, stare navike.
Protekli vikend sam se pošteno smrznuo, kao nikad do sad. Medjutim jedan pozez na prijelazu starog računanja vremena u novo, sve je promjenio.
Ipak se isplatilo provesti dvije noći zbog jedne ribe.
Dugačkih 6,5 kg je ugrijalo bolje nego, najtoplije sunce.