Lov šarana na rekama i divljim vodama

Započeo tyger, 22 Februar 2009, 00:32:49

Osnovna stvar je dobro sondirati šarati i pokušavati na više strana i dubina . Nekada se riblja staza nalazi na savim drugoj strani bez ijednog panja i drvceta pa mesečna hranjenja , čamenja i isčekivanja u panjevima ne daju nikakav rezultat .

Ima vise pristupa za sarka, svakako je pretrazivanje najbolji..
Ostala su mnogo rada , drndanja i primame.
Moram da se setim pokojnog Saleta Popovica sa Mike ,  naseg reprezentarivca i komsije sa Dunava koji je sve objasnio u 20 minuta . Vec sam pisao za mamce, on mi je to pokazao..
Sale uzme puza iz razliva iza vikendice, umotao ga u kudelju i zgazi sa sve kucicom.. Namamcio udicu bez ikakve hranilice i tup ispod vrbe na 5-6 m od obale  gde je mislio da treba da bude... Sipali po casu rozea koji je obozavao,  i nisam cigaru zavrsio a  on izvadi sarka od preko 4kg. Onda mi je rekao, da ne ocekuje tu 5 komada ,  jer to cupanje neko vreme otera ostatak bande.
To je prednost pretrazivanja , pogotovo ako camcem mozes da probas na vise mesta.
I sto kaze Branko, mozes na vise mesta malo da posolis kojim brica zrnom i da imas iznenadjujuci rezultat .
A Marina je skrenuo paznju da nisu panjevi uvek riba... Sarko se hrani skoljkama i puzevima 90% kad ih ima, a oni ne rastu na panjevima. Jedan od sigurnih poteza/mesta  je uvek gde ima prirodne hrane
Panjevi imaju gamaruse i razne kerefeke, pa se tu zadrzava sva riba. A i grabljivice se skrivaju da vrebaji...

Troll808

Ja i dalje nikako da overim fider sa saranom.Prosle sezone sam imao dva udarca i oba su mi se odkacila pred obalom,prvi je bio oko 6-7 kg drugi oko 3.Dusa me boli za tog veceg,pravi torpedo.Probao sam sve i svasta,citao,hranio,isao na proverena mesta ali jok,baksuz.
Sta stavljate u hranilicu na divljoj vodi?

Tesko se te rmpalije vade na fider montazama, ako nisi skapirao da su u zoni pa se bar podebljao sa predvezom... Na tepih nije dosao soler, tu mu je i bratanac verovatno... Izgubis jednog, nema ocajanja samo se "pregrupises" ciljano i udri.. Malo vise strpljenja i tvoj je
Taj tvoj od 7-8 nije dosao bas slucajno , negde si ga privukao ... Ponavljaj se!

Troll808

Tad sam pecao na klasicnu lubenicarku,kako i ostali pecaju na tom mestu.Posle sam iz nekog razloga zapostavio to mesto,ali pokusacu opet na tom mestu jer pecarosi koji tamo cesto idu hrane taj potez kukuruzom i ponekad bace nesto boila.

Ok... lubenicarka moze da se unapredi, hrana i mamci ne moraju...ako to ima efekta, ne treba ti vise na tom mestu.

Aleksandar lalic

Hvala kolege na savetima,vec sam zamislio u glavi kako cu i sta  :)Tako sam naucio da ga cekam na jednom mestu.Hvatao sam ga prosle godine na tom mestu ali slabo,u sesoni svega par komada,a ono najzanimljivije sto vam nisam rekao je da dok se camcem vozikam tacno vidim pored kojeg panja je saran ili mozda i amur,posto podize mulj i ispusta mehurice,verovatno se hrani ili sta vec,a nikad nisam seo tu da zabacim.Voda je plitka i mirna,lako cu ga ja pronaci,samo da vidim sta najbolje uzima.Probacu vise stvari pa cu videti.Prosle godine mi je uzimao samo kukuruz secerac a aromom med-badem,samo to nista drugo,celu sezonu.Imao sam jednu situaciju gde mi je izlazio iz trske svaki put kada bacim saku kukuruza pored plovka,vidim ga da pomera trsku,izadje,dodje,izrije sve,pokupi kukuruz,podigne mulj i vrati se nazad.Tako je radio jedno 5-6 puta,od 6h do 9h pre podne i onda kada je udario,nista nisam mogao..

Pravljenje mehurića u 90 % prave podzemni gasovi u 9% kornjača, mehurići-mulj  pogotovo u plićem delu i šaran 1% .
Može da varira u zavisnosti od vode do vode :cheesy:  smiley033

Блок_64

Марина је апсолутно управу што се тиче мехурића,тако да се не ослањај на њих када будеш пецао шарана

Морам да му се шлихтам прави одличан гулаш. :smiley:
Узми шта можеш и не враћај ништа!

Kada šaran rije izlaze mehurići,i oni se razlikuju od podzemnog gasa i eventualnih drugih stvari..To sam naučio još davnijeh dana kada sam pecao šarana na Savi sa splava,na par metara ispred sebe,pa sam mogao detaljno i precizno da gledam te mehuriće i da ih vremenom naučim i razlikujem..Na tom potezu,mehurići konstantno izlaze od podzemnog gasa..Kada se šaran pojavi i uđe u hranu,pojave se malo drugačiji mehurići,što obično bude propraćeno prekidom rada sitnije ribe..
Pokušaću da objasnim razliku..Od gasa su mehurići malo krupniji i malo sporije izlaze.Zna da izađe jedan,dva,ali i više njih u seriji..Od šarana su sitniji i izlaze brže u seriji..
Kada se stekne malo iskustva, nije ih toliko teško razlikovati.. :ok:

vlada1978.

Pozdrav poštovane kolege,ko ima i malo prakse i iskustva može što kažu kolege da raspozna gde on stvarno rije i traži hranu a gde izlaze takozvani podzemni gasovi(obično su to pravilni bistri mehurići koji izlaze na jednom mestu gde izlazi podzemni gas)dok šaran kada ispušta mehurove prilikom rivenja po dnu on zamuti i vodu ako je voda plića a njih više,čak na površinu isplivavaju čestice sa dna.Trava,trska trula itd.To je on,moguće je da je nekada bilo tu hranilište ili neko mami tu,jer on se instinktivno vraća na hranilišta koja su hranjena i pre.Zato npr.ova mesta gde ja lovim ja obično prihranjujem dva,tri puta pre nego što počnem da ga lovim,jer tu gde ja pecam je bačeno pitaj boga koliko kilograma kojekakve hrane zadnjih godina,tako da ona mesta što je i provereno u praksi koja su hranjena vrlo brzo počnu da daju rezultate uz malo prihrane.Dok ako praviš novo mesto i hranilište to je već druga priča i mnogo dugotrajniji proces.Pozdrav i bistro na vodi.
Strpljenje je umetnost nadanja.

Penu pravi i kornjača . Retki su trenuci kada šaran prekopava u tolikoj meri   smiley033

Rovka ribe(šarana) se pomera,više ili manje,ako se prati malo duže vreme..Gas uvek izlazi iz istog mesta koliko god dugo pratili..To se lepo vidi na stajaćim vodama.. :ok:

Aleksandar lalic

Velika je razlika izmedju gasa i sarana,bas sam pratio razne mehurice.Kao sto kaze Vlada 1978,voda je plitka i pored mehurica kada je saran u pitanju,izlazi i sitna trska,trava,mulj i lisce na povrsinu,a sve to se desa i u vecem krugu,desi se da se sve to ponovi na svakih pola metra,pa i do duzine od 2-3 metra..Siguran sam da to radi riba,saran..

Radi to i babuska... cisto da podsetim;)