Lov šarana na rekama i divljim vodama

Započeo tyger, 22 Februar 2009, 00:32:49

god-ar

Sto  se tice buke, kod nas na kanalu se uvek najveci sarani i amuri pecali ispod mosta...
Nemam ti ja pojma!...  Ali naučiću!!!

krivi

Citat: bolenbgd poslato 06 Januar 2013, 16:51:13
Kolega Krivi,evo ti moje iskustvo sa Begeja.Hrani cesto,ali po malo.Mi smo bacali iskljucivo stari nekuvani kukuruz.Par saka,ali svaki dan.Pecali smo na zrno starog,montirano na dlaku,na manju udicu.Bez hranilice,posto ima mnogo bele i babuske.Sarani su sitni,ali vrlo borbeni.Krupnijeg bi verovatno bilo moguce prevariti nocu,ako ga ima.
Bole hvala na savetima  :bye:
Uvek na vodi :D

Cini mi se da smo buku vec remizirali,pardon rezimirali..,kada je buka konstantna riba se navikne i ne smeta joj uopste..
Secam se nekad na Tamisu,pecao sam ispod zeleznickog mosta u Pancevu..,protutnji voz,zaglusujuca buka..,ne prodje deset minuta saran savija germinu..,takodje na Savskom jezeru leti su kupaci od jutra do veceri u vodi.,konstantna buka i u vodi i na obali..,bukvalno pecam medju kupacima.,normalno odem tamo gde ih ima manje,.pa se saran javi..,i ne samo saran..
Druga prica je kada je konstantno mirno i tiho.,e tada buka u vodi i na obali moze da rasplasi sarane kojima je to nesto novo i koji nisu na to navikli..

Toliko brodova Dunavom prolazi koji stvaraju zaglušujuću buku i talase da je ribi to već sasvim normalno.

Evo jedne zanimljivosti sa Savskog jezera..,nema veze sa pecanjem,a mozda i ima  :cheesy: ,; leto je,zaglusujuca buka i u vodi i na obali..,zaranjam i cujem potrese,sumove i vibracije kroz vodu..,sto idem dublje to se sve manje cuje i oseti,da kad sam dosao na nekih 2-2.5m dubine,vise nista nisam cuo..,potpuni muk,tisina..,a kako i koliko cuje i oseti saran u vodi,to samo on zna  :cheesy:

nesa69

^ima valjda onu bočnu liniju, brkove iliti slične senzore. Isto kao što ker nešto namiriše pre tebe jer mu je njuh kao čulo mnogo razvijenije.
Na 2 i po metra dubine i nije neki pritisak, preko deset metara si kao u svemiru ali ti nije suđeno kao lokacija za život pa verovatno zato ne osetiš ništa. Lično iskustvo dok sam ronio školjke na moru ranije, negde oko 5 do 6 metara dubine, jato arbuna odjednom šibne levo, pogledam gore i vidim trag čamca sa desne strane ne baš blizu (imao sam uvek onu bovu za ronioce a i vukli smo čamac ako nema ko da vesla za nama).

Pod vodom zvuk putuje nekoliko puta brze i ne mozes da zakljucis sa koje strane dolazi

mare072

da napisem i ja sta mi se desilo sad vec proslog leta.pecam u camcu sa drugarom i bacamo bukvalno 2m iz ruke u dubinu od 5-5.5m gde su svuda panjevi.pod 1 cim zabacimo ujutru vadi se termos sa kafom i pocinjemo da pricamo o svemu i svacemu,ne bas tihim tonom pre bi rekli galamimo i obavezno u tih sat dva imamo po udarac ili 2 dok se pije kafa(ako radi).pod 2 u jednom od tih pecanja ja u proveravanju stapa vidim da sam zakacio granu i u pokusaju do otkinem lagano dignem granu i izvucem panjcinu napolje.najlon sufix xcelon 038.napunim hranilicu i vratim je na isto mesto i posle 3-4 min.imam zakucavanje stapa u vodu,kontra vidim krupna riba i dok sam ustajao iz stolice pukne mi najlon na cvoru od virble jer sam izvukao ogroman panj verovatno se malo cvor ostetio.eto koliko je on plasljiv na dunavu.od tada uopste se ne ustrucavam ni od cega kad sam u camcu.

Sto se tice buke skoro sam siguran da odredjena kolicina ne smeta ali vibracije koje saran oseca znamo svi kako,moze i te kako da nam uskrate dobro pecanje.Smeo bih se zakleti da kada bi mogli da gledamo ponasanje sarana(ja ne mogu)i kad bi imitirali pad nekog predmeta u camac ali bez dodira sa vodom da bi primetili da saran ili vec neka druga riba nece reagovati.Vec sam dodir nekog predmeta sa vodom sarana natera da naculji 'usi'ali zbog vibracije.Sto je vibra jaca riba je pazljivija tj, opreznija.Na kraju,kao svako zivo bice.  smiley033

krnjocib

Meni su jednom isple kombinirke (klješta) u limenom čamcu, posle 10 min mi je šaran zavuk'o  :eek: . Dubina je bila oko 4,5m. Ipak, trudim se da budem što tiši  :takoje: .

dusan carp

ja strasno mrzim buku kad neko pravi...ka na primer lupa vratima od kola,dotrci do mene,pusti glasno muziku,i time slicno...ja iskljucim zvuk na telefonu,stisam maksimalno signalizatore... :veryangry: :clap2: :clap2: :clap2: :clap2: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Keltan

Zasto ? Zvuk se odbija od povrsine vode , dok naprotiv , svaki udar u camac za sekund se cuje na kilometar  . . . .

telekom

Dok sam vadio sarana iz camca hvatam ga meredovom i ubacujem u isti , spustam meredov na dno i on divljacki pocinje da skace i naravno buka . Lupanje da popizdis mislim se u sebi sta je tu je stisace se pa ce za sat opet doci na hranjeno mesto i dok sam spustao sak u vodu pogledam stapove a on u tom trenutku zakucava drugi .Skacem i naravno ode u panj...
Izgleda da kada, kako mi to kazemo, RADI ne smeta mu ni buka ni svetlo sa lampe....
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

razotevs

Ja sam par godina na jednom jezeru (ne komercijalnom) pecao samo sarane i to na petljase od 5,6,7m i uvek kad dodjem na mesto kao indijanac se sunjam (leti oko 4 pola 5) kad svanjava... sto tisi da budem bez zvukova, lupanja... i pri prvom zabacaju mi se desavalo da upecam sarana... a posle nista kad on poplasi ostale... ako mi se desi da mi ispadne nesto nema nista u tom prvom naletu
Ne znam za krizu dok mi ribe grizu!

srdjo_

I meni se desilo da saran lupa u camcu i kroz minut drugi dolazi... A sto je jos zanimljivije, jednom smo drugar i ja isli da sredimo neko mesto... Palo drvo u vodu i trebalo je sekirom da se neki deo korena ili vec neke grane odsece. Drugar sekirom lupa po deblu, sve se trese a ja bacam seda uz to drvo i hvatam tri bucova uz svu tu buku...