Kupanje-izbacivanje šarana

Započeo TopMix, 06 April 2011, 11:12:49

Pirke vuk s Tise

Što se tiče "teorije" vidim da ste   :ok:   A sad ono: Praksa, izveštaj sa terena, slika (fotografija) ulovljenih  ŠARANA.
Što bi kazo Lala: "Nije isto kvocati (kokodakati) ili snesti jaje.

bladerizer

Evo nekih mojih zapazanja sa vode.
pecam uglavnom na dtd kanalu kod S.Miletica,Miletic takodje ima i ribnjak koji je udaljen svega 100 metara od kanala,posto sam strastveni varalicar i sarandzija cesto ostajem na vodi  do posle ponoci,u letnjem periodu sam primetio kada su izrazito vedre noci,bez daska vetra i pri punjenju meseca, da saran poludi na povrsini,jasno se cuje ono njegovo prepoznatljivo kupanje i izbacivanje iz vode e sad u cemu je kvaka,primetio sam da ima dana kada se kupa samo saran na ribnjaku a na kanalu se necuje ni jedan pljus dok ima dana kada na kanalu vri od sarana a na ribnjaku se nejavlja ni jedan i treca situacija je kada i ribnjacki sarani i kanalski se kupaju u isto vreme.Sve tri varijante kupanja su bile vezane za noc u vremenu od 9č uvece do 12 ili ti ponoci.
Dali ima veze?
Primetio sam da sam najuspesnije prolazi sa varalicom kada su se kupali sarani iz ribnjaka i sarani iz kanala,dok bi recimo slabije prolazio sa ulovom ako su se kupali samo ribnjacki sarani i kontra samo kanalski!
Zaso se kupaju ponekad odvojeno a ponekad zajedno i zasto njihovo kupanje odgovara i drugoj ribi da jede?
Leleee otkaci se

odgovor je po meni jednostavan..,u pitanju su dve potpuno razlicite vode,iako su jedna pored druge..,u ribnjaku su ribnjacki sarani koje stalno neko hrani,a u kanalu uglavnom divlji koji se sami snalaze za hranu..itd,pa odatle i razlicito ponasanje,koje se ponekad poklopi iz ovog ili onog razloga...
a zasto druga riba dobro radi kada se i jedni drugi kupaju(pretpostavljam da mislis na grabljivice)..,pa i za to postoji neko objasnjenje,vise ili manje tacno..,mozda ovo sto si naveo..vedere noci,bez vetra,pun mesec..itd..,ali to drugo je manje bitno ako znas ovo prvo..,a to je da najbolje prolazis kad se kupaju i jedni i drugi,i da znas kada se to desava..

Citat: Pirke vuk s Tise poslato 19 Mart 2012, 07:55:52
"Nije isto kvocati (kokodakati) ili snesti jaje.

Naravno da nije, za ovo prvo se mora imati nesto i u glavi :rolleyes:

PS: Pirke, ovo nije galerija vec tema u kojoj je dozvoljeno-pozeljno filozofiranje (kokodakanje) :takoje:

baćko

Tvisteru nisam  toliko dao konotaciju  na  ton nego  sam  skretao  pažnju  na  vibraciju  i prostiranje iste  kroz  vodu. Zbog  iste  vibracije  obračamo pažnju  na  nameštanje  čamca  u  odnosu  na  obalu itd,  no  izvinjavam se  opet zbog ovih  komentara koji  su  inače  zahvačeni  kod  soma  i  bućke,  pa   bi  bilo  bolje  da  tamo  nastavimo. Sory za  off  topic. smiley033

OK. Bas je ton najveca enigma u celoj prici, a cinjenica je da veoma podseca na "pucanj" soma. Cinjenica je da nekada pali pojedinacno i sa duzim pauzama udaranje, a nekada cesce i brzo :huh:

U svakom slucaju, treba ovo prebaciti u drugu temu. Ja to ne mogu, a i da mogu ne bih umeo :sad: :lol:

vvukovo1

kod mene na korani , kupi kada skoči onda skoči kako treba da se sav userem od straha. Mir i tišina i onda oko 20-21 sati ajme zaboravio sam od prošle godine kako je to pa me sada scimao   . Znam kada su skakali da tada nismo imali griza jedino pred jutro oko 5 h   A kada nisu skakali imali smo grizeve  od 21 . 23 1 3 5  sati smijšno ali samo neparni sati. nikada nam se nije desilo da ulovimo na parne.  sada smo srušili drvo u vodu i povezali ga( da ga voda ne odnese)tako da povećamo lom da ima gdje da se sakrije . jedva cekam sda peti mjeseca da  idemo kampirati. :) :bye:

šaranaš

pecam vec dosta dugo sarana,a bome i uspjesno,tu gdje se saran kupao,tu sam ga i upecao... u 80% slucajeva...

pinki

ako govorimo o nasim divljim "siromasnim" vodama po mom iskustvu ako vidim da se "kupa" ili bilo kako drugacije da ga vidim smatram da sam 80% posla obavio.Lociranje sarana uz sad dostupne kvalitetne primame i mamce uspeh je skoro zagarantovan.

pop1307

ja sam imao srece kada sam kampovao da je dosao na hraniliste. Tako da znam vrlo dobro kako zvuci kada se saran kupa. prosto je neverovatno koliko voda Zivi nocu odnosno to njegovo kupanje je impresivno,pravi praske kao lud,puca na sve strane.. Mogu da kazem kada se sve to primiri i stisa onda mozes da ocekujes da ce da uzme mamak,tako se meni pokazalo.. Vrhunac svega je bilo jedno jutro kada mi se Majkan pokazao na samoj povrsini ptice tek sto su pocele svoju pesmu nije se ni razdanilo naj bolje.Pojavio se na par metara od obale totalno miran ne pomican komad oko 10kg ledja mu vire komplet celom duzinom i dobar deo repa prosto ne verovantno koliko je bio iznad vode,ja gledam i ne verujem :cheesy:da bih nakon toga samo dvaput snazno pokrenuo rep i otisao uz dobro poznati zvuk onaj njegov prasak.nikad to necu zaboraviti

instruktor

po pricama starih ribica a iz vlastitog iskustva mogu vam reci da kad to saran radi sigurno se hrani jer na mjestu gdje pecam kad se saran kupa obavezne zabacujam na to mjesto i neprode desetak minuta i prvi vec zagrize odmah malo prihranim i tako se zna desiti da u kratkom vremenu ulovim par komada ali u pravilu manje  sarane do  5 kg  lovim na savi u granju

sarancic

Da li moze neko da mi kaze koji je najboli mamac za sarana sad u ovo vreme pecam na Savi kod Novog Beograda?

Tu gde ja pecam kupa se celu noc probam na sve i svasta od mamaca ali nista.

pop1307

ja sam na hranjenom mestu dobio zadnjeg pre koji dan,znaci izbacio se i nakon 15tak minuta sam izvadio jednog 6kg jbg li ga bitno je da se kupa u okolini znaci da ga ima.

ja ga cepam na stari kukuruz proberem lepa i krupna zrna koja stavljam na udicu iskljucivo po jedno zrno,hranim ga takodje sa starim i obavezno mu pevam pesme,dok ga hranim.

sarancic

u svakom slucaju hvala,probacu i ja da mu pevam znam bolje narodnjake da pevam valjda ce mu se svideti...

vlada1978.

Već dugo nije pisano na ovu temu, pa bih hteo da prozborim koju. Šaran, ovo pišem iz iskustva, tamo gde se baca ili kupa ne mora da znači i da je tu  :huh:. Najbitnija stvar koju mi svi tražimo je pronaći ga. Kako mi kažemo pronaći mu mesto gde je. Ali to je siguran znak da ga ima tu, što je isto važno. Međutim redovnim prihranjivanjem i primamnjivanjem na spodu tj.mestu gde pecate dođe ma gde bio, pogotovo na stajaćim vodama. Na tekućim je malo drugačija stvar ali je slična. Kada je gladan i kada radi dolazi ma gde bio kada oseti hranu. Bistro na vodi.
Strpljenje je umetnost nadanja.