Kupanje-izbacivanje šarana

Započeo TopMix, 06 April 2011, 11:12:49

Pravilo je da nema pravila.Verujem da se šaran izbacuje iz više razloga,nekad je to polazak na hranjenje,nekad skidanje parazita,a nekad čista igra...
Pecao sa dugo na jednom mestu sa obale i kad pred veče vidim šarana da se izbacuje 100-200m od mene nizvodno i izbacuje se sve blize i blize,tada sam tačno znao da dolazi na hranu i da ga u roku od sat vremena mogu očekivati na štapu.
Isto tako nekad zna dolaziti sa vode,prvo se počne izbacivati na pola Save,pa sve blize.Ali kad  se preterano izbacuje direktno na hrani,tada sam lošije prolazio,međutim kao što rekoh "nema pravila" i sve to varira od mesta,do mesta.
Na mestu u panjevima,sa velikom dubinom,kada mi se izbacuje ispred štapova i neposrednoj blizini,nema ništa,moguće da je pošao na hranjenje,ali ne na moje hranilište,nego neko drugo,prirodno hranilište,npr plićaci na drugoj obali.Ali kad se na istom mestu u tim panjevima izbacuje sa vode,tada obično dobro prođem.

telekom

Kao sto je Damjan rekao ima tu vise faktora kada i zasto se kupa.Jednom prilikom je jedan sada vec pokojni profesionalni ribar ( treca generacija ) deda Mika rekao da saran izbacivanjem ( kupanjem )signalizira ostalima iz grupe gde je hrana.To tada nism ozbiljno shvatao dok se nisam licno uverio da mesta koja intezivno hranimo tokom cele godine ima i najvise izbacivnja.Ponekad se desi da se bukvalno izbaci na vrhovima stapova. E da li je to istina ili ne ne znam , ali je cinjenica da ima jos mesta sa potoljenim stablima , ali tamo nema kupanja.Ima dana kada se kupa 15-20 metara od tog mesta gde se hrani tamo je voda dosta plica i nema prepreka ( tepsija )e sada da li ima skoljki ili cega vec to necemo saznati.
U svakom slucaju lepse mi je da pecam tamo gde ga vidim  :smiley:
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

Posto sam par godina tacnije 7-8 pecao na jednom mestu mogao bih da prenesem malo iskustva sa Save.Prve 2-3 god saran se izbacivao i to kao lud,sto na hrani sto na okolnim lokacijama.Tih prvih godina sam opasno dobro i prolazio.Ukoliko pricamo o popodnevnom pecanju izbacivanje krece jedno sat vremena pred mrak i to na sprudu daleko na vodi i polako se priblizava obali tj hranilistu.Nisam kompetentan da tvrdim na datom mestu da ide na moje hraniliste jer sam pecao u blizini krsa pa je moguce da dolazi na prirodno hraniliste pa se neki i kod mene okaci.Kad dodje do hranilista bude jos koje izbacivanje i sve se smiruje i sad kao da tvrdim 10 min po zadnjem izbacivanju se javi vec bi bilo prose..vanje.Jednostavno nisam zakljucio da ima neki odredjeni tajming do prvog javljanja ali je definitivno povezano izbacivanje sa rekao bih migracijama dnevnim ili nekim drugim.Iz ovog prizilazi da je usko povezano izbacivanje sa mestom hranjenja ali ja ne bih smeo u ovo da se zakunem.Ne bih smeo iz razloga sto se recimo na pomenutom mestu narednih godina saran nije ovako ponasao a ipak radio,losije ali radio.Inace najbolje se i javljao od 01.00-05.00h a onda opet izbacivanja na hrani i polako pomeranje ka matici reke gde sve zamire nakon nekog vremena.Ajd sad sam nesto tiltovao,nastavicu neki drugi put.

Slaven

Evo jedan dobar text sa slikama da ptkrijepi srdjanov,telekomov i damjanov post :ok:

I još da napomenem, sječam se prije dok sam lovio na Boroviku kad se recimo izbaci šaran, ko kuća velik, po noči u tvojoj blizini, odma adrenalin skoči i pojačaju se sva čula i ko neki strah te obuzme, uff to je osječaj, neprocijenjivo :ok:

Odličan tekst !
Sve lepo opisano i objašnjeno i po meni totalno tačno. :ok:

Jest', još samo da krene da se izbacuje ispred mene i "bombonica" :ok: :cheesy:

Licno sam naucio da Kurijeve tekstove treba citati i primati sa postovanjem sto je u mom slucaju vrlo tesko.Ima ko zna,ima ko cita a ima ko i zna i ko cita a gospodin Kuri spada u poslednju klasifikaciju.Jos jednom sa postovanjem.PS:godilo bi da je medju VUKOVIMA!

djole kac

Stvarno sam dosta naučio iz čitanja njegovih tekstova  :ok:
Samo nažalost više ne izdaju Svjet šarana... :sad:

telekom

U odnosu na nase casopise , enciklopedija!
Nauci coveka da peca i pecace zauvek

Vala jest , kad je prestao da izlazi , eno ga u trafici skupa sa morskim ribolovom-sada video! ?Nisam gledao datum.

Zadnji sam kupio krajem 2009, od tad ga nisam video u prodaji  :no:

KoDar

Kuri sada piše u Praktičnom ribolovu.

Na poslu je vrijeme predugo - u ribolovu je vrijeme prekratko !
P.S. Vrijeme provedeno u ribolovu ne uračunava se u trajanje života!!! Pozzz iz Osijeka!!!

djole kac

Ala smo otišli sa teme  :rolleyes: . Jel to šaranski časopis, nisam ga video u srbiji... :no:
I tata bi sine... :)

Da ima ga , još i starih brojeva , što mi je žao jer je čova morao da vrati nedavno kamaru starih brojeva ,ima podosta časopisa iz Hrvatske po Bg-u samo treba zagledati , možda si kupovao danas noviNE na trafici a negde ispod gomile ima taj časopis ili nekakav drugi iz R.H.

Slikao sam izbacivanje šarana samo da mi stignu foćke , pa ću da kačam . Mada od koga treba da stignu nenadajte se previše..