Kontra kod ribolova šarana i amura

Započeo Zmaj Strasni, 23 Februar 2013, 23:47:51

mailman

Stapovi mi stoje na piketima ali su meksi od 2,5lb i istina da koristim manje udice br 6 ali kad idem ciljano na amura stavim vecu udicu ali kontra mi je uvek zestoka, to mi je ostalo jos iz vremena dok sam se bavio varalicarenjem i dan danas tako pecam, stvar navike.  :ok:

Gagi1987

Ja mislim da je greska udarati jaku kontru kod AMURA! Jer Amur je ima specificna i mekane usne tako da jedna jaka kontra moze samo da mu nanse vise stete i prazan udarac...

tiki61

Nikada ne udaram kontru kada pecam šarana na rekama, kontru mu udari olovo (kada uključim baitrunner), ili štap (ako pecam klasično). Samo do nekog nivoa dotegnem drill, podignem štap i držim strunu zategnutu. U poslednjih 5 godina samo 1 (i rečima: jedan) šaran nije bio dobro zakačen i njega sam izgubio.
Neki moji drugari udare "konjsku" kontru i često se desi da šaran spadne sa udice. Samo još da naglasim da pecam na relativno kratkim rastojanjima (prosečno dvadeset do trideset metara).
Svi smo mi ravnopravni, ali su neki malo "ravnopravniji"!

zankiki

Tako je. Kada pecaš na većim daljinama može i jača kontra, jer se svakako najlon toliko istegli da kod udice i ne bude toliko jaka.

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

Doksat

Podrav kolege!  :bye: Pošto sam se tek prošle godine zainteresovao za šaranski ribolov dobro dođe svaki savet! pecam na Deliblatu, gde je dno muljevito, puno panjeva, i malo veća daljina zabačaja, štapovi na rod podu sa uključenim baitrunner-om. Zanima me koliko bi  drill na bait-u trebalo da bude otpušten, i da li je bolje kontru udarati držeći spulnu dok je uključen baitrunner,ili možda prvo malo okrenuti mašinu da se baitrunner deaktivira pa tek onda kontra?
Вукови се рађају да би пси лајали на њих!!!

Mozes uhvatiti jednom rukom stap i monofil istovremeno pa kontrirati, a kad okrenes rucicu baitrunner ce se deaktivirati. Meni je tako najlakse. Par puta sam zaboravio na baitrunner pa sam fulao u prazno : :cheesy:

Doksat

pa i meni se par puta desilo da zaboravim na bait, pa kad sam udario kontru, a ono špulna počne da zviždi  :cheesy: ovaj sto mi je na avatar slici se srećom dobro žakačio, pa iako sam zaboravio bait da deaktiviram, izvadio sam ga.

a što se zategnutosti drill tiče, koliko da sa ostavim baitrunner opušten?
Вукови се рађају да би пси лајали на њих!!!

Probaj rukom da izvuces. Po meni ne treba mnogo da je otkocen posto mu je i svrha kod pecanja sarana da ne pokida sistem i da "proklize" dok ne stignes do stapa.

zankiki

Ako nema vetra i ako uslovi to dozvoljavaju (stajaća voda) uvek držim skroz opušten. I onako pecam na takav sistem da se on sam zakači. A što se kontre tiče, kad uzmem štap iz držača dok podižem gore lagano okrenem par puta da se isključi bait.

neko pije od sreće, neko pije od tuge, a ja pijem od juče...

pop1307

Ih ta kontra,to je nesto jako lepo i izazovno barem za mene :tongue:volim da gledam u vrh stapa i naravno da udarim kontru,uglavnom sam sarane lovio u krsu i na divljoj reci Pretezno Tamis,Dunav,jer je uglavnom dril stegnut pa skoro do kraja. Ebo Saranlov bez kontre :cheesy:Baintaner ne znam ni sta je niti me zanima,stapovi su uglavnom u drzacu metalnom i obezbedjeni su sa kanapom. Desavalo se i da stap krene niz obalu strmu ali dobro sve je to ribolov.Ja tako volem sto bi rekli  :lol: